Paras mallintava vahvistin mitä olen kokeillut: Boss GT-6 Podi ja vamppi ei oikee kykene yhtä hohdokkaaseen soundiin. Ja sitten gt-6 on hyvä kun se on kunnollinen lattiamalli, eikä mikään sellanen mikä pyörii nurkissa, putoaa lattialle ja potkitaan P.ksi. Gt-6:ssa on kaikki efektitkin niin hyviä, etten ole yhtään valittamista löytänyt. Nää on näitä henkimaailman hommia. Meikäläisen mielestä Yamaha DG kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin GT-6, varsinkin dynamiikan ja yleisen "putkimaisen" käyttäytymisen osalta ei jäädä putkivermeistä juurikaan jälkeen..soundissa sitten kuitenkin jonkin verran. DG:n vähistä efekteistäkin pidin enemmän kuin GT-6:sen vastaavista. Mutta makuasioitahan nämä ovat... :) |
Miikathebest 26.09.2003 15:58:18 | |
---|
Nää on näitä henkimaailman hommia. Meikäläisen mielestä Yamaha DG kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin GT-6, varsinkin dynamiikan ja yleisen "putkimaisen" käyttäytymisen osalta ei jäädä putkivermeistä juurikaan jälkeen..soundissa sitten kuitenkin jonkin verran. DG:n vähistä efekteistäkin pidin enemmän kuin GT-6:sen vastaavista. Mutta makuasioitahan nämä ovat... :) Tai sitten se on siitä kiinni miten osaa/viitsii säätää. No mallintava vahvistin, vahvistin mallintaja whatever... Kuitenkaan tässä ei taideta olla niin aloittelijoiden kanssa tekemisissä, että tuosta olisi hirvesti haittaa koitunut. |
Ossi 26.09.2003 16:06:16 | |
---|
Aivan. Melkeinpä sanoisin, että mallintavilla soittavat vaihtavat vahvistinta useammin kuin mitä putkareilla soittavat vaihtavat vahvistimiinsa putkia. Ja mikäli eivät ihan vaihda laitteitaan, joutuu moni kuulopuheiden perusteella käyttämään värkkiään pajalla milloin mistäkin syystä (huom!! siis kuulopuheiden mukaan). Olen soitellut putkivahvistimilla yli 30 vuotta ja tuona aikana olen joutunut vaihtamaan kaksi kertaa putkia "failure-tilanteen" takia. Muuten tulee putket uusittua varmuuden vuoksi oma-ehtoisesti n. 4-5 vuoden välein. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
booster 26.09.2003 18:32:19 | |
---|
Aivan. Melkeinpä sanoisin, että mallintavilla soittavat vaihtavat vahvistinta useammin kuin mitä putkareilla soittavat vaihtavat vahvistimiinsa putkia. Hymiö perään varmuuden vuoksi ;-) Ei kai tuohon mitään hymiötä tarvi, hyvä pointti. Olin ennen idiootti. En enää. -"Pepe" |
echo 26.09.2003 19:54:55 | |
---|
...Olen soitellut putkivahvistimilla yli 30 vuotta ja tuona aikana olen joutunut vaihtamaan kaksi kertaa putkia "failure-tilanteen" takia.. Mulla on kans takana yli 30 vuotta putkivahvistimia, eikä yhtään failuree...mutta JMP:hen oon vaihtanut putket 5:n vuoden välein ja varaputkia on näisä kertynyt yx hyllyllinen...ja soitan siis koko ajan about joka päivä...treeneissä tai keikalla... sell your computer...buy a guitar
- tom petty |