Aihe: Kiinteä kaula?
1 2 3
Peter Spiegelmann
06.05.2006 10:48:09
Tarkoittaako termi liimattua vai pulttikaulaa? Oletan, että tuota ensimmäisenä mainittua.
"Madman was here, but now he's gone, you know the results, I have done." Vedä viskiä, vodkaa, rommikolaa, tequilaa, viiniä ja kaljaa saman illan aikana. Koeta hymyillä aamulla.
Thule
06.05.2006 11:05:47
Luulisin että sillä tarkoitetaan neck-thru -rakennetta, eli "kaula läpi rungon".
Jucciz
06.05.2006 11:57:05 (muokattu 06.05.2006 11:57:46)
Okei, lopetetaanpa arvailu. Liimakaulasta on kyse. Usein englanniksi "set neck".

Ja googlen kuvahaulla "set neck" heti neljäs kuva: http://www.qualitymusicianssupply.c … m/Pics/Dillion/D653F-close-neck.JPG
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
oiva tumpeloinen
06.05.2006 12:00:11
Okei, lopetetaanpa arvailu. Liimakaulasta on kyse. Usein englanniksi "set neck".

Jos noi aloituspostissa olleet on kaikki vaihtoehdot, niin juuh.....ehdottomasti. Mutta miksei se voi olla läpi rungon kaula, kuten tuossa aiemmin veikattiin???

Toisekseen.....mitä tarkoittaa kiinteä kaula? Newöhöörd...
Landola59
06.05.2006 12:00:41 (muokattu 06.05.2006 12:01:26)
kaksi ensimmäistä kommenttia ovat äärimmäisen hämmentäviä. Selkeä kysymys, selkeä vastaus: Liimakaula.

Toisekseen.....mitä tarkoittaa kiinteä kaula? Newöhöörd...

ei hoho... katos ylhäälle.
Takana on loistava tulevaisuus.
Jucciz
06.05.2006 12:01:22
Mutta miksei se voi olla läpi rungon kaula, kuten tuossa aiemmin veikattiin???

Siksi, koska on sovittu, että haarukka tarkoittaa haarukkaa eikä lusikkaa.
>-)))> #11
oiva tumpeloinen
06.05.2006 12:10:43 (muokattu 06.05.2006 12:17:48)
kaksi ensimmäistä kommenttia ovat äärimmäisen hämmentäviä. Selkeä kysymys, selkeä vastaus: Liimakaula.

Tää on kyllä jotain Keski-Suomen outoa huumoria. Päätellen muutamasta vastauksesta....

Selkeä kysymys.....my ass.....tuo käsite ei ole kyllä mikään kitaratermistön "standardi".

E: Jos vastaus on niin yksinkertainen, niin mikä tekee läpi rungon -kaulasta vähemmän kiinteän kuin liimakaulasta? Tai sitten siitä Fox:n kummajaisesta, mikä ei ole liimakaula, eikä kaula läpi rungon, vaan kaula loppuu tallan perään.
Eemil
06.05.2006 12:18:41
tuo käsite ei ole kyllä mikään alan "standardi".

Mäkin olen käsittänyt että ne on pulttikaula, liimakaula ja läpi rungon kaula. Loput on Juccizin tai jonkun muun keksimiä juttuja jotta pääsisi pätemään. :)
Viini ilahduttaa sydämen. -Raamattu K100#2
Tietysti Pauligin
06.05.2006 12:20:06
NOniin nyt lukkoon.

Muuten tästä kehkeytyy taas tyhjänpäiväinen väittely.
Asia lienee käsitelty..?
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Jucciz
06.05.2006 12:25:15 (muokattu 06.05.2006 12:27:04)
Mäkin olen käsittänyt että ne on pulttikaula, liimakaula ja läpi rungon kaula. Loput on Juccizin tai jonkun muun keksimiä juttuja jotta pääsisi pätemään. :)

Mikä se sinun ongelma oikein on? Kukaan ei tässä yritä päteä mitään. On vain sovittu vuosikymmeniä sitten jo, että kiinteä kaula tarkoittaa liimakaulaa ja sillä sipuli.

Asia lienee käsitelty..?

Ehdottomasti.
>-)))> #11
oiva tumpeloinen
06.05.2006 12:27:27
Mikä se sinun ongelma oikein on? Kukaan ei tässä yritä päteä mitään. On vain sovittu vuosikymmeniä sitten jo, että kiinteä kaula tarkoittaa liimakaulaa ja sillä sipuli.

Okei....

Mä olen heti valmis ottamaan sanani takaisin, jos kerrot jonkun luotettavaksi havaitun lähteen, mikä kertoo tuon seikan. Mielellään muutamasta eri vuosikymmeneltä olevasta kirjasta....
Tietysti Pauligin
06.05.2006 12:29:13

Kiinteä kaula on itsellekin vieras nimitys liimakaulasta, mutta loogiselta se kuulostaa että se on liimakaula eikä pulttikaula. Vieras termi liimakaulasta vain itselle, looginen kylläkin.

Jos oiva kaipaa tästä jotain näyttöä niin hoitakaa se jotain muuta kautta, tämä topic menee taas muuten turhaan väittelyyn.
oiva tumpeloinen
06.05.2006 12:31:32
Kiinteä kaula on itsellekin vieras nimitys liimakaulasta, mutta loogiselta se kuulostaa että se on liimakaula eikä pulttikaula. Vieras termi liimakaulasta vain itselle, looginen kylläkin.

Jos oiva kaipaa tästä jotain näyttöä niin hoitakaa se jotain muuta kautta, tämä topic menee taas muuten turhaan väittelyyn.

Mitäs varten nää topicit on, jos ei väittelyä? =)

En mä mitenkään ole sitä vastaan, etteikö se voisi olla liimakaula. Mä vain kaipaisin perustelut sille, että miksei se voisi olla läpi rungon -rakenne. Pulttikaulan poissulkemisesta kaikki lienee kuitenkin yksimielisiä.
Jucciz
06.05.2006 12:31:41
Okei....

Mä olen heti valmis ottamaan sanani takaisin, jos kerrot jonkun luotettavaksi havaitun lähteen, mikä kertoo tuon seikan. Mielellään muutamasta eri vuosikymmeneltä olevasta kirjasta....

En tiedä mitkä sinun kriteerit lähteen luotettavuudelle edes ovat. Voin vain kertoa sen, että joka ainoa kerta kun olen törmännyt tuohon termiin, kyseessä on ollut liimakaula. Kerro mulle jokin luotettava lähde, jossa vakuutetaan että haarukka-sanalla todellakin tarkoitetaan haarukkaa. Mielellään muutama eri vuosikymmenellä painettu kirja.

Kyllä kai tästäkin asiasta saa ison ongelman, jos oikein yrittää.
>-)))> #11
Eemil
06.05.2006 12:32:34 (muokattu 06.05.2006 12:33:32)

Millä tavalla turhaan tai väittelyyn? Mua kiinnostaa kanssa onko tämä muka joku oikea termi. Muuta väittelyä tässä ei tällä hetkellä ole paitsi se, että Jucciz väittää asian olevan niinkuin väittää. Ilman todisteita asia jää väitökseksi eikä sillä ole mitään arvoa.

Päättelykykyä käyttäen läpi rungon-tyylinen kaulaliitos on paljon "kiinteämpi" kuin liimakaula.

E: Siinä kun nimen omaan ei ole kaulaliitosta.
Tietysti Pauligin
06.05.2006 12:33:33
Millä tavalla turhaan tai väittelyyn? Mua kiinnostaa kanssa onko tämä muka joku oikea termi. Muuta väittelyä tässä ei tällä hetkellä ole paitsi se, että Jucciz väittää asian olevan niinkuin väittää. Ilman todisteita asia jää väitökseksi eikä sillä ole mitään arvoa.

Päättelykykyä käyttäen läpi rungon-tyylinen kaulaliitos on paljon "kiinteämpi" kuin liimakaula.

Jep, no totta turiset..

Minäpä poistun tästä :)
Jucciz
06.05.2006 12:34:30
Jucciz sitä, Jucciz tätä. Jucciz lähtee nyt studiolle äänittämään. Jään innolla odottamaan keskustelun kehitystä. Morjes!
>-)))> #11
Eemil
06.05.2006 12:35:31
Jucciz sitä, Jucciz tätä. Jucciz lähtee nyt studiolle äänittämään. Jään innolla odottamaan keskustelun kehitystä. Morjes!

Hienoa keskustelua Juccizilta.
Jucciz
06.05.2006 12:36:40
Hienoa keskustelua Juccizilta.

Väität vakavalla naamalla toimivasi jotenkin minua fiksummin? ;)
>-)))> #11
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)