Aihe: Öljykalvot
1
Ernesti
26.09.2003 13:50:25
En nyt ite oo ostamassa mutta ihan vaan uteliaisuudesta että minkälainen niissä on tuo soittotuntuma??onkohan se sama ku löis tyynyyn vai pomppaako siitä kapula?
Minä olen valmis!!
miän vain
26.09.2003 14:53:11

Riippuu vireestä. Mulla oli joskus virvelissä koeluontoisesti evans hydraulic . Ei kylläkään kauaa - mistähän johtuis?

Kuitenkin: kun kalvo riittävän löysällä että '70s-soundi sukeutui, pomppu oli aika pieni. Tuhnumpi kuin pinstripessä. Kun sitteen kiristi niin että pomppu oli normaali, soundi meni tukkoon. Siis vielä tukompaan kuin mitä se jo oli. Ja sitten jos kalvon laittoi niin kireälle että se joten kuten soi, kävi viriysruuvejä sääliksi.

Eksyin aiheesta. Tuli vain noita inhon väreitä siitä lötinästä... Onhan sellainen toki kelpo kalvo, tarkoitukseensa. Ja vanhat levyt kuulostavat kuitenkin niin hyvältä, koska - tai siitä huolimatta että - rummuissa ei yleensä ollut alakalvoja ja päällä öljykalvot. Mutta kai siinä äänitystekniikallakin on osansa.
O jee! *NAX*
napander
26.09.2003 14:53:20
Tietysti vähän riippuu siitä, kuinka kireälle ne virität. Niin ja jos öljykalvolla tarkotat esim. remon pinstripea, niin kysessähän ei ole sillon öljykalvo, kuten niitä usein virheellisesti nimitetään vaan kaksikerroskalvo.
Paas
26.09.2003 16:03:14
Mulla oli yhdessä vaiheessa myös virvelissä tuo evansin hydraulic kalvo enkä tykännyt yhtään. On ollut myös evansin samaa sarjaa oleva basarikalvo, enkä pitäny siitäkään. Ne on jotenkin sellaisia armottomia lötinä kalvoja vailla kunnollista tuntumaa(minun mielipide).
http://nocturnalweb.net
ltg
26.09.2003 18:59:22
juups, soundi menee tukkoon niillä. Sopii kyllä nille jotka ei jaksa viritykseen käyttää aikaa ja pitävät lyhyestä ja kuivasta soundista. Itelläni on tomeissa hydraulicit väliaikaisesti, vaihdan pois. Powerstrokeen tai emperoriin.
lateq
26.09.2003 19:50:48
Basarissa on evansin hydraulic lyöntikalvona, ei mielestäni mikään ihan älyttömän huono, eikä olisi rahaa uusiakkaan
Laavassa on ikävä saatanaa.
Bacchus
28.09.2003 15:10:01
Mulla on 16" lattiatompassa tuommoinen Evansin Hydraulic-kalvo. Ei kyllä ihan mun makuun, hemmetin raskas soittaa. Hankin sen samalla kun ostin G2:set tomeihin eikä kaupasta löytynyt 16" G2:sta. Päätin sitten testiksi ottaa Hydraulicin kun halvalla sain.. Kyllä se ihan hyvin kumahtaa, mutta sointi on tosi lyhyt. Äänitystilanteessa varmasti kyllä erinomainen kalvo.
Ei helevata!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)