IommI 05.05.2006 16:23:16 | |
---|
Pitkähkö otsikko, mutta meikäläisellä on erityisesti sää.. Nyt kun kesäkin tulee, aurinko paistaa ja linnut laulaa hoosiannaa niin meikäläisen tekee mieli soittaa kitaraa 24/7. Luovuuskin on huipussaan ja uusia biisejä pyörii päässä mahdottomasti, vaikka sitä on nyt tullutkin kitaroitua oikein urakalla.. Niin auringon paistaessa biisitkin on iloisempia ja "sankarimaisia"(ristus mikä sana). Kun taas sitten sateisina ja tummina päivinä biiseistä tulee väkisinkin synkkiä ja raskaita.. Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
Petrukki 05.05.2006 16:31:18 | |
---|
Se, jaksaako alkaa soittamaan. Joskus myös fiilis. Riffit syntyy sitten kokeilemalla. Ei se olotila siihen minulla kauheasti vaikuta, ehkä alitajuntaisesti. ENGL - muita ei tueta.
"Seuraava keppini on varmaan joku Exolorer, mutta ei todellakaan James Hammetin takia." -Petrukki |
J.Ahonen 05.05.2006 16:36:42 | |
---|
Haluan uskotella että tämä ei johdu keväästä. Ensimmäistä kertaa sävelsin kappaleen päässä. Soi kuin radio. Sitten vain blokkailin sen sieltä "radiosta" soittimella. Ensimmäistä kertaa voin sanoa todella säveltäneeni kappaleen. Eli en löytänyt juttua "vahingossa" tms... |
LamaAjanElvis 05.05.2006 16:37:38 | |
---|
Olen enemmän viileän kelin soittajia. Humalassa tekee mieli soittaa kokoajan, muttei se ole ollut kovin kannattavaa. Se minkä tyylistä soittelen, riippuu taas yleensä siitä minkälaista musiikkia on pyörinyt viimeaikoina soittimessa. Rikastettua uraania komisario Palmu. Sormet lähtee soundista. |
Jake.e 05.05.2006 17:22:03 | |
---|
Aina kun vituttaa joku niin syntyy parhaat riffit. Hyvänä esimerkkinä toimii huonot biisit, sillon tulee semmonen olo että meikä pystyy tekemään muuten paremman biisin. I keep the bible in a pool of blood
So that none of its lies can affect me |
Cruzzi 05.05.2006 18:57:25 (muokattu 05.05.2006 18:58:06) | |
---|
Mulla on taas semmonen fiilis, et kun soittaa niin ei tarvii ajatella mitään muutakun sitä soittamista. Näin hengellisesti sanoen "kaikki murheet katoaa mielestä" Parin bissen jälkeen soitto on mun mielestä ehkä parhaimmillaan, sillon on fiilistä riehua (esim. lavalla) ja muutenkin tuntuu että "soitto" kulkee. Jos ottaa yhtään enempää niin ei meinaa ees Paranoidia saaha soitettua. Tosin selvin päin kyllä syntyy paremmin omia tuotoksia. |
Stratocaster_90 05.05.2006 20:39:02 (muokattu 05.05.2006 20:39:17) | |
---|
Hassu juttu mutta minäkin juuri tänään aloin säveltämään ensimmäistä kunnon biisiä bändillemme! |
Hallowed 05.05.2006 22:15:30 | |
---|
Niin auringon paistaessa biisitkin on iloisempia ja "sankarimaisia"(ristus mikä sana). Kun taas sitten sateisina ja tummina päivinä biiseistä tulee väkisinkin synkkiä ja raskaita.. Juuri näin mullakin menee, ei tälläsellä +20C säällä jaksa soittaa mitään raskasta ja synkkää vaan just sellasta kikkelihevimäisempää ja popahtavaa musiikkia Mulla on taas semmonen fiilis, et kun soittaa niin ei tarvii ajatella mitään muutakun sitä soittamista. Näin hengellisesti sanoen "kaikki murheet katoaa mielestä" Sama juttu mullakin |
Ei se ulkoilma loppujen lopuks niin paljoa musiikkiin vaikuta. Sen hetkiset tapahtumat ja ajatukset ohjaavat tuota pitkälti. Tänään tuli tosin tehtyä melkeinpä hilpeältä kalskahtava semirakkausbiisi. :/ Onneksi tuli jo pimeä niin moinen positiivisuus helpotti. Olet juuri kirjoittanut m.nettiin linkin hauskaan tai kiinnostavaan juttuun. Joku muu on kuitenkin kerennyt tekemään sen jo aikaisemmin, joten linkkisi on wanha! |
sus 06.05.2006 00:16:42 | |
---|
Musiikilliseen ulostukseeni vaikuttaa väsymys. Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa! |
aw_serpens 06.05.2006 00:45:41 | |
---|
Mulla parhaat ideat syntyy yleensä siinä vaiheessa kun on juuri nukahtamassa tai heräämässä. Timeo Danaos et dona ferentes |
drlecter 06.05.2006 10:00:08 | |
---|
Uusien soundien kokeileminen on se juttu mulle. Pitkän soittotauon jälkeen kaikki kuulostaa hyvältä, mutta tekniikka kusee yleensä silloin ja ei voi totetuttaa kaikkeja ideoita. Sitten kun treenaa tekniikan kuntoon mikään ei kuulosta hyvältä vaikka oikeasti kuulostaakin hyvältä.... olinko tarpeeksi sekava? |
Hornanturska 06.05.2006 11:59:02 | |
---|
Mulla parhaat ideat syntyy yleensä siinä vaiheessa kun on juuri nukahtamassa tai heräämässä. Mun nukahtamisvaiheessa keksityt ideat ei kuulu tähän maailmaan. |
KickBoX 06.05.2006 12:07:06 | |
---|
Vittuuntuneena onnistuu todella hyvin. |
EX 06.05.2006 13:06:54 | |
---|
Ei tälläsellä +20C säällä jaksa soittaa mitään raskasta ja synkkää vaan just sellasta kikkelihevimäisempää ja popahtavaa musiikkia Ja sit jos on hirveen isot ikkunat ja auringon valo paistaa sisälle ja siellä vetää jotaki death metallia niin tunnelma kärsii, ainakin mulla. Enemmän sitten tulee soitettuu heviä/raskaampaa musaa sateisina ja synkkinä päivinä. Ja vielä lisään, että minun soittamiseni riippuu myös siitä, että olenko väsynyt. |
E.Q 06.05.2006 13:25:22 | |
---|
Vittuuntuneena onnistuu todella hyvin. Juma, pitäsköhän ruveta säveltäjäks, biisiä tulis kokoajan liukuhihnalta. ;?D K100#10 |
Eemil 06.05.2006 13:42:33 | |
---|
Kyllä mun tekee mieli soittaa usein, joka päivä yleensä. Väsyneenä tulee eniten ideoita. Ei oikeastaan muita havaintoja mistään, esim vuodenajoista johtuen. Oon itsekin joskus pelannut tuota. Olin sanaseppo. - Tigerr
K100#2 |
ANtTIKRISTUS 06.05.2006 14:18:04 | |
---|
Kahvi. EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
Artist 06.05.2006 14:22:48 | |
---|
Kaikki vaikuttaa hyvin paljon. Huonompana päivänä ei välttämättä lähde mikään, vaikka kuinka yrittäisi, ja se huono päivä saattaa muodostua aika yllättävistäkin asioista. Soitannollisesti hyvä päivä saattaa olla taas silloinkin, kun muuten ei elämä suju. Hyvän musan kuuleminen varsinkin livenä nostaa yleensä motivaatiota, mutta sekään ei ole tae sille, että oma soitto kulkisi. Pitkään voisi jauhaa myös biisinkirjoittamiseen liittyvistä blokeista, jotka tuntuvat muodostuvan kummankin helposti ja aiheuttavan melkoisen noidankehän. |
Nuages 06.05.2006 14:38:45 | |
---|
Kahvi. Sama. Se on kyllä jännä, miten kahvi saa soiton kulkemaan ja luovuuden puhkeamaan kukkaan. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |