Aihe: Steve Harris. Suuri esikuva?
1 2 3 4 5
jjylli
30.04.2006 17:37:21 (muokattu 30.04.2006 20:35:58)
Miten niin ei voi? Jos ei kuule koskaan musiikkia/soittoa, ei voi hirveästi saada vaikutteita.

no vaikka silleen, että orkesterinsa on vaikuttanut niin moniin muihin orkestereihin, jotka taas vaikuttaa niinku toisiin ja silleen niinku.. se on vähän niinku modernin metallin kantaisä koko pändi. ja jos ei mitään metallii ole kuullut niin onnittelut siitä.
iron10
01.05.2006 12:22:46
jos en ois kuunnellu maidenii ei ois miusta tullu basistii
Tatuo
03.05.2006 18:32:00
Steve Harris sytytti minuun kipinän soittaa bassoa, mutta niihin aloittamisaikoihin basso maksoi vähän liikaa minun kukkarolle joten päädyin sitten kitaraan. Ja sillä tiellä vielä ollaan.

samoin
don't worry i wont hurt you
Boxeri
05.05.2006 14:07:43
Steve innoitti minutkin tarttumaan bassonvarteen.... mutta Steven TYTÄR innoittaa minua jatkamaan ;-DD Hehheehee!!!!
"Ennen viina jäätyy kuin piika paleltuu."
sirduke
05.05.2006 20:06:51
Näin 80-luvulla soittamisensa aloittaneena bassonpelaajana Steve Harris oli kuitenkin se joka vaikutti siihen paljon että ylipäätään rupesin basistiksi. Tietysti myös sillä oli vaikutusta että kukaan muu ei halunnut siihen hommaan kun perusteltiin nuorina junnuina bändejä.Kaikki muut halusivat soittaa rumpuja tai kitaraa tai muuta turhanaikaasta. Steve Harris on "eturivin mies" eli siis ylpeä basistiudestaan! Olkaamme siis kaikki!!
Huolellisuus tyydyttävä, käytös hämmästyttävä...
wyldeclone
05.05.2006 22:29:09
Steve Harris on "eturivin mies" eli siis ylpeä basistiudestaan! Olkaamme siis kaikki!!

Jep,liikaa nähnyt tuollaisia anteeksi että olen olemassa-basisteja mitkä soittaa vielä liian varman päälle eikä ota riskejä.Stevellä asennetta ja ammattiylpeyttä bassonsoitosta mitä kuuluukin olla.Basso hieno soitin eikä mikään taustan täyte ja välttämätön paha.
" Functionless art is simply tolerated vandalism "
J.Hollström
06.05.2006 08:13:10
Harrisia on varmaan kiittäminen siitä, että junnut on kiinnostuneet oikeantyyppisistä bassoista. Silloin 80-luvulla kun itse aloittelin bassonsoittoa, Iron Maiden ei vielä ollut näin suuressa asemassa vaikuttamassa asenteisiin, ja Harrisin kilkatusta jopa vieroksuttiin jossain piireissä. Muutenkin presarityyppiset bassot oli pois muodista; liian puritaaninen peli.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
jjylli
06.05.2006 12:56:06
Harrisia on varmaan kiittäminen siitä, että junnut on kiinnostuneet oikeantyyppisistä bassoista. Silloin 80-luvulla kun itse aloittelin bassonsoittoa, Iron Maiden ei vielä ollut näin suuressa asemassa vaikuttamassa asenteisiin, ja Harrisin kilkatusta jopa vieroksuttiin jossain piireissä. Muutenkin presarityyppiset bassot oli pois muodista; liian puritaaninen peli.

joo, tämäkin vielä..
Hughes
09.05.2006 16:25:34
Steve innoitti minutkin tarttumaan bassonvarteen.... mutta Steven TYTÄR innoittaa minua jatkamaan ;-DD Hehheehee!!!!

Nimenomaan!!
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
Midian89
11.05.2006 12:36:38
jos basisteista puhutaan, niin ne plekuttajat jätetään tietenkin pois

Oon samaa mieltä et Newsted on sellanen soittaja et alta pois. Ja en ymmärrä useampien mielipidettä et jos soittaa plekulla nii olis jotenki paska soittamaan!

Jos pleku soittajat on perseestä niin otetaanpa pari esimerkkiä:

Rex Brown (Pantera)
Jason Newsted (ex-Metallica)

Sitte toi Harris juttu!

Onhan Harris tosi hyvä soittaja, mutta ei paras!

Cliff Burton
Flea
Steve Digiorgio
nuo kolme pistää Harrisin heti alkuun penkin alle!
Midian89
11.05.2006 12:38:06

Oon samaa mieltä et Newsted on sellanen soittaja et alta pois. Ja en ymmärrä useampien mielipidettä et jos soittaa plekulla nii olis jotenki paska soittamaan!

Rex Brown (Pantera)

Sitte toi Harris juttu!

Cliff Burton
Flea
Steve Digiorgio
Boxeri
11.05.2006 15:14:37 (muokattu 11.05.2006 15:15:14)

Rex Brown (Pantera)

Sitte toi Harris juttu!

Cliff Burton
Flea
Steve Digiorgio

Ymmärsinköhän oikein kun oon vähän urpo?? Siis tarinasi mukaan et pidä plektrasoittajista.... Sitten annat esimerkkejä paskoista plekuttajista:

Rex Brown (Pantera)

ja lopuksi haukut vikkeläsormisen Harriksen joka ei kuiteskaan soita plektralla Voevoe... oikea isänmaantoivo taidat olla??
"Mä en tiedä mut kerrottu on, et isoreisi nainen on sieluton.."
Ihme Basisti
11.05.2006 15:55:25
Sitte toi Harris juttu!

Täs kohtaa mun on pakko pätee ja kysynpä Sinulta:
Millainen on hyvä soittaja? Miten määrität jonkun soittajan paremmuuden?
Withered Within Vastajulkaistu demo kuunneltavissa täällä!
Nieby
11.05.2006 16:08:29
kyllä mun soittotyyliin on ainaki Harris eniten vaikuttanut.. paras soundi MUN MIELESTÄ ikinä. "munsta" XD
sunder
11.05.2006 23:39:11
Täs kohtaa mun on pakko pätee ja kysynpä Sinulta:
Millainen on hyvä soittaja? Miten määrität jonkun soittajan paremmuuden?

Eiköhä se itekki tajua, notta nämä on puhtaasti mielipiteitä.

Mulle ei pahemmin Harrisin saundi nappaa.
Ihme Basisti
12.05.2006 16:06:27
Eiköhä se itekki tajua, notta nämä on puhtaasti mielipiteitä.

Mulle ei pahemmin Harrisin saundi nappaa.

Ei mutta sitä vaan hain, et toinen esittää joittenkin levujen soiton mukaan faktoja toisen paremmuudesta soittajana. Ja ainahan on kiva päteä.
Withered Within Vastajulkaistu demo kuunneltavissa täällä!
TommiW.
12.05.2006 16:45:23 (muokattu 12.05.2006 16:46:05)
Tämä menee taas tähän "Mun lempibasisti tuhoaa sun lempibasistin".

Cliff Burton on aikoinaan sanonut, että jostain kellarista löytyy aina joku, joka on kovempi soittamaan kuin itse / kukaan muu.

Mun mielestä on todella epärealistista laittaa basisteja paremmuusjärjestykseen, etenkin jos soittajat ovat täysin eri musiikkityyleistä, kuten nyt esimerkiksi juurikin tuo "Steve Harris - Flea"-vertailu.

Sama kun sanoisi, että Jaco Pastorius vetää paremmin kuin Lemmy.
No, jazzissa varmasti. Motörheadiä soitettaessa... ? Tuskin.
Sama pätee myös toisin päin. Tuskin flea / Harris soittaisi esimekriksi Chick Corean bassolinjoja mitenkään järkevän kuuloisesti.
Art is the intellectualization of feeling through expression. - Uotinen
Karlsson
12.05.2006 16:45:58
Tämä menee taas tähän "Mun lempibasisti tuhoaa sun lempibasistin".

Cliff Burton on aikoinaan sanonut, että jostain kellarista löytyy aina joku, joka on kovempi soittamaan kuin itse / kukaan muu.

Mun mielestä on todella epärealistista laittaa basisteja paremmuusjärjestykseen, etenkin jos soittajat ovat täysin eri musiikkityyleistä, kuten nyt esimerkiksi juurikin tuo "Steve Harris - Flea"-vertailu.

Sama kun sanoisi, että Jaco Pastorius vetää paremmin kuin Lemmy.
No, jazzissa varmasti. Motörheadiä soitettaessa... ? Tuskin.

"Nopeus ratkaisee" -Mahe
"I had to. I was drunk." -Vivian
TommiW.
12.05.2006 16:47:18
"Nopeus ratkaisee" -Mahe

Eli maailman paras basisti on silloin se rikkenpakkereilla soittava ihme tapping-jyrä, jonka musiikki on kumminkin ihan tuubaa. Piru kun en muista nimeä, usein mainittu täällä bassopalstallakin.
Art is the intellectualization of feeling through expression. - Uotinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)