Aihe: elektroakustinen basso
1
venalait
25.09.2003 15:58:22
Olen etsimässä edullista >400€ elektroakustista bassoa. Mikä merkki toimii tuossa hintaluokassa? Riittääkö ääni ilman sähköistä vahvistusta antamaan potkua pianon ja akustisten kitaroiden rinnalla? Ehdottakaa myös liikkeitä Tampere-Hämeenlinna-Helsinki linjalla. Kiitos.
Niskamies
25.09.2003 16:17:45
kyllä se pikkusen potkua antaa. auttaa tietysti jos kitaristeilla on nailonkieliset tai/ja jos ne soittaa sormilla eikä plekulla.
"...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!"
poppamies
25.09.2003 16:40:58

Olen etsimässä edullista >400€ elektroakustista bassoa. Mikä merkki toimii tuossa hintaluokassa? Riittääkö ääni ilman sähköistä vahvistusta antamaan potkua pianon ja akustisten kitaroiden rinnalla? Ehdottakaa myös liikkeitä Tampere-Hämeenlinna-Helsinki linjalla. Kiitos.

Minä käytän kyllä aina pientä vahvistinta, hiljaisella, vaikka muut soittaisikin ihan akustisesti. Ei muuten oikein itsekään kuule mitä tekee.
"G-strings are for strippers"
magic
25.09.2003 21:15:08

Olen etsimässä edullista >400? elektroakustista bassoa. Mikä merkki toimii tuossa hintaluokassa? Riittääkö ääni ilman sähköistä vahvistusta antamaan potkua pianon ja akustisten kitaroiden rinnalla? Ehdottakaa myös liikkeitä Tampere-Hämeenlinna-Helsinki linjalla. Kiitos.

Kyllähän tuolla Dean Performer CE:llä pikkasen pohjaa pystyy antamaan kun muut rämpyttää Landoloitaan, pianon kanssa en ehkä lähtisi kisaan.

Ai niin, tuo Dean on muuten myytävänä, katsoppas http://muusikoiden.net/tori/?id=2#12233
hemmo
25.09.2003 21:21:54

Ai niin, tuo Dean on muuten myytävänä, katsoppas http://muusikoiden.net/tori/?id=2#12233

Sää oot ihan väärällä alalla. Sähän oot varsinainen savolainen kauppamies.

Asiaan:
Hieman kyllä ihmetyttää tuo aloittajan hintaraja >400 eur, joka tarkoittanee, että alle 400 euroa ritsat eivät kelpaa. Eikö?

No, kuitenkin tuohon 400 hintaanhan saa uutena Ibanezin akustisbasson, mutta myös Washburnin, Landolan ja Ekon käytettyjä kannattaa seurata.

Guildin, Martinin ja Taylorin akustiset bassot ovat jo melko lailla parempia, mutta niin on hintakin.
Säröä beibi!
venalait
26.09.2003 10:10:53
Anteeksi kirjoitusvirhe. Tarkoitin
hemmo
26.09.2003 10:35:01

Katselin nuo Thomann:in vaihtoehdot mitä mieltä olette näistä ja saako näitä lähikaupoista?

Ei saa. Kaikki ovat Thomannin "omia" tuotemerkkejä eli valmistuttamia.
Halpoja kaikki toki, mutten suosittele ostamaan postitse kokeilematta ellei sitten ole väliä millaisen ritsan saa.

Kertokaahan myös vahvistimista.

Akustisen kanssa sopii ihan mikä vaan bassovahvari. Itse kokeilisin vaikkapa Polytonen MiniBrute tai Gallien-Kruegerin pikkucomboja, kun ovat näpsäkän kokoisia.
Säröä beibi!
poppamies
26.09.2003 13:13:39

Akustisen kanssa sopii ihan mikä vaan bassovahvari. Itse kokeilisin vaikkapa Polytonen MiniBrute tai Gallien-Kruegerin pikkucomboja, kun ovat näpsäkän kokoisia.

No kyllähän ne kaikki käy mutta kun akustisessa bassossa on tuo tallamikki niin se kyllä vähän laittaa rajoituksia. Kaikkihan me sen tiedämme että jos akustisen kitaran tallamikillä lyö kiinni esim. marshalliin niin lopputulos on aivan hirveä. Samoin ei kyllä kaikki bassovahvistimetkaan sovi vahvistamaan akustisen basson tallamikkiä. Olen henkilökohtaisesti kokeillut mm. Trace Elliotin vehkeitä ja Fenderin nuppi systeemiä mutta minun bassolle missä on Shadow'in mikko ja LR Baggs'in elektroniikka niin ehdottomasti paras on Gallien Kruegerin pikku kombo. Ja siinähän on tuokin etu mikä mainittiin että on pieni. Basso menee tosessa kainalossa ja vahvistin toisessa ja soundi on todellä lämmin ja akustisen pyöreä.
hemmo
26.09.2003 13:39:53

Emmää kyllä omasta GK:stani saa mitään lämmintä ja pyöreää saundia, vähän kolkolta ja terävähköltä se minusta kuulostaa. Ehken osaa säätä.

Testasin sellaista basso-Landolaa oman Minibruteni kautta ja se kuulosti hyvältä. Tosin basso jäi ostamatta liian kalliina.

Eikös muuten sähköakustisille bassoille ole ihan varta vasten suunniteltuja ja tarkoitettuja vahvareita, niinkuin kitaraserkuillakin on?
Säröä beibi!
poppamies
26.09.2003 13:59:52 (muokattu 26.09.2003 14:02:50)

Emmää kyllä omasta GK:stani saa mitään lämmintä ja pyöreää saundia,
Eikös muuten sähköakustisille bassoille ole ihan varta vasten suunniteltuja ja tarkoitettuja vahvareita, niinkuin kitaraserkuillakin on?

No kyllähän tuo GK nimenomaan on sellainen. Monet läskibassonsoittajat käyttävät niitä. Esim. Ron Carter ja monet muut. Tuollakin kehutaan sitä akustiseen käyttöön. On kuulemma "the gold standard for accurately reproducing that characteristic acoustic bass sound". Tosin mulla on se vanhempi malli, 200 MB.
http://www.blaymanmusic.com/merchan … de=MB150S112&Category_Code=BATL
venalait
03.10.2003 13:11:11
Olen kuullut, että Epiphonen elektroakustista bassoa menee paljon. Missä sellaista pääsisi kokeilemaan Tampereella.
venalait
08.10.2003 09:10:04
Olen kiinnostunut Landola B855:stä. Mitä mieltä olette soinnista ja äänen voimakkuudesta verrattuna muihin tuotteisiin.? Mahtuuko kyseinen soitin teräskielisen kitaran kovaan koteloon?
absqua
08.10.2003 10:01:17
Olen kiinnostunut Landola B855:stä. Mitä mieltä olette soinnista ja äänen voimakkuudesta verrattuna muihin tuotteisiin.? Mahtuuko kyseinen soitin teräskielisen kitaran kovaan koteloon?

SOinnista en tiedä mitään, mutta teräskielisen kitaran koteloon se ei mahdu. Koppa on hieman suurempi ja kaula on aika paljon pidempi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
poppamies
08.10.2003 10:27:26

... teräskielisen kitaran koteloon se ei mahdu. Koppa on hieman suurempi ja kaula on aika paljon pidempi.

No minä kuskasin EKO'ani ympäri toistakymmentä vuotta ilman koteloa kun se on vielä paksumpi mitä tuo Landola. No nyt viimein löysin Thomannilta gigbagin joka sopii kuin nyrkki silmään Ekollenikin. Eli niillä on akustiselle bassolle tarkoitettu pehmustettu laukku ja oli vielä suhteellisen edullinen ja hyvälaatunen.
sirduke
08.10.2003 18:14:19
Itselläni on Washburnin ab-20 ja on palvellut moitteettomasti.Jos hakee hieman kontramaista sointia,niin akustiseen bassoon nailonkielet (esim. Rotosoundin Tru Bass-setti) ja se on siinä.Ainakin itsellä toimii.
Ainut ongelma on että en ole löytänyt sopivaa laukkua/pussia kyseiselle värkille ja ei viittisi jätesäkissäkään sitä ikuisesti roudata...
Huolellisuus tyydyttävä, käytös hämmästyttävä...!
Heikki L.
08.10.2003 18:28:08

Ainut ongelma on että en ole löytänyt sopivaa laukkua/pussia kyseiselle värkille ja ei viittisi jätesäkissäkään sitä ikuisesti roudata...

Tää tuntuu olevan yleistä. Itse ostin n. vuosi sitten Alvarezin akkarin. Samalla tilasin myös kotelon ko. bassoon, valmistajan suositteleman, of course. Kuinka ollakkaan, kotelo saapui mutta basso ei siihen mahtunu.

Sen jälkeen jätesäkkejä on kulunu tasasesti.
"Selitä uudestaan..."
fender-mies
08.10.2003 19:14:14
200-250 Euroa lisää niin saat Fenderin.
Esim. Bg-29 Minusta se on hyvä peli.
www.fender.com/gear/gear.php?partno=0952900
Todella kaunis.
hyvä soundi. ei kierto ongelmia.
poppamies
08.10.2003 21:40:22

Sen jälkeen jätesäkkejä on kulunu tasasesti.

Lopettakaa se roskahomma. Hommatkaa gigbagi tommilta. Hinta 31 €
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _gigbag_acoustic_bass_prodinfo.html
Multa saa tarkemmat mitat jos tarttee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)