Shaft 13.11.2003 21:00:32 | |
---|
Joopa joo, miulla on semmone Matrix kromaattinen viritin, makso 25 euroa ja sillä oon saanu kitaran ihan tarpeeksi hyvään vireeseen. Mitä noissa monen sadan virittimissä maksaa noin pirusti, onko ne muka niin paljo parempia. Tavanomainen viritin on liian epätarkka esimerkiksi intonaation säätöön, erityisesti jos käyttää Buzz Feiten tyylisiä temperoituja virityksiä. Ammattipiireissä Petersonin virittimet ovat muutenkin aika yleisiä. Toki halvemmallakin pärjää ja tuskin Peterson ihan ensimmäisten laitehankintojen joukkoon kuuluukaan.. |
Kitarasankari 13.11.2003 21:55:48 | |
---|
korgin räkkituneri!! Märät muusikot haisee ihan perseelle ja myytävänä olis IBANEZIN CUSTOM AGENT Pre-serialnumber malli, vaihdetaan myös hyvään jenkkistratoon!!! |
Tompsi 13.11.2003 22:20:14 | |
---|
korgin räkkituneri!! ...tai pedaalituner, jos rakastaa surffilautoja (Hyväksykää surffilaudat ennenkuin ne tuhoavat teidät!) |
Playboy 24.04.2004 21:13:49 | |
---|
Voisko joku vähä auttaa ku mul on tollanen seiko ja en tajuu noist keyist ja pitcheist mitään!! Ptäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta- |
saturnzreturn 24.04.2004 22:21:10 | |
---|
kyl se oma on aina paras:) ei vaan, mutta olen ollut todella tyytyväinen tuohon BOSS tu-80:een, optioita riittää moneen lähtöön ja hinta laatu suhde on todella paikallaan... sitäpaitsi sen voi keikalla heittää linkkiin kitaran ja vahvistimen välille, ihan samalla tavalla kun pedaalit.. toisaalta se bossin pedaaliviritin ois ollut kova, se on keikkakäytössä hyvä kun se vetää volumet pois silloin kun sen laittaa päälle, mutta...niin pirun kallis vehje sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
placebo 24.04.2004 23:07:58 | |
---|
|
vaurio 25.04.2004 03:40:14 | |
---|
ikinä en oo käyttäny enkä käytä. aina on kitarat viressä silti. hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!! |
Niskamies 25.04.2004 10:00:52 | |
---|
ikinä en oo käyttäny enkä käytä. aina on kitarat viressä silti. Sama täällä. Ainoa asia mihin käytän viritysmittaria, ja miksi sen ostin, on intonaation säätö. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
vaurio 25.04.2004 12:34:38 (muokattu 25.04.2004 12:35:26) | |
---|
Sama täällä. Ainoa asia mihin käytän viritysmittaria, ja miksi sen ostin, on intonaation säätö. mulle riittää äänirauta. edit: kyllä oma korva on loppupeleissä tarkempi kuin mitkään digitaalihökötykset. tai riippuu tietysti korvan omistajasta.. hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!! |
saturnzreturn 25.04.2004 13:53:03 | |
---|
Sama täällä. Ainoa asia mihin käytän viritysmittaria, ja miksi sen ostin, on intonaation säätö. ihan sama täällä nyt olen pitänyt sitä keikoilla esillä, koska olen huomannut että jos kitara on epävireessä, niin se on pirun paljon helpompaa virittää tarkasti mittarilla kun känniääliööt melttoo ja huutaa vieressä. sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
askomiko 25.04.2004 14:01:12 | |
---|
Peterson esitteli uuden mallin, joka on VS2:n näyttö tukevaan alumiiniseen pedaaliin rakennettuna, vaikutti erittäin mainiolta. Ja siinä oli XLR DI-boksi samassa. |
Reddie 25.04.2004 14:01:58 | |
---|
|
vaurio 26.04.2004 02:54:47 | |
---|
ihan sama täällä nyt olen pitänyt sitä keikoilla esillä, koska olen huomannut että jos kitara on epävireessä, niin se on pirun paljon helpompaa virittää tarkasti mittarilla kun känniääliööt melttoo ja huutaa vieressä. vinkki: paina korva kiinni kitaran runkoon ja viritä huiluäänillä. hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!! |
saturnzreturn 26.04.2004 07:10:49 | |
---|
vinkki: paina korva kiinni kitaran runkoon ja viritä huiluäänillä. näin tein ennen, enää ei tarvi vääntää.. hampaatkin johtavat aika kivasti äänen korvaan, kun laitat rivistön keyesti lepäämään kitaran rungon päälle.. sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
Jäärä 26.04.2004 11:13:40 | |
---|
Suomen Hiihtoliiton luvalla. |
Kossu 26.04.2004 11:24:56 (muokattu 26.04.2004 15:09:26) | |
---|
mitäs ihmeellistä noissa pedersoneissa oikein on? Niitä voi käytää hienovirityksen säätämiseen - tarkuus on riittävä - mutta kuten tuossa jo sanottiin: ei ehkä ensimmäisiä ostoslistalla. Kalibrointi-mahdollisuus on mukava jos soittaa vakavissaan tai normaalia monipuolisempaa musiikkia (- tai jammailee appiukon kanssa jatsia niinkuin minä). Kaikkea musiikia ja kaikillla soittimilla ei aina soiteta A-440 vireessä. Niin ja jos harrastaa levyjen päälle soittamista - yllättävän monet levyt ovat jossain poikkeavassa vireessä. Etenkin vanhat levyt joissa on Fenderin Rhoden pianoa. Pelkkä 6-kieltä on myös kiusallinen jos haluaisikin joskun kokeilla erilaisia virityksiä. Ja automatiikka pitää saada pois päältä. Korg TU-GT 12 sanoisin - itseasiassa olen itsekin hankkimassa juuri mittaria. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
päänahka 28.04.2004 09:32:30 | |
---|
Mihin tarvitsee viritysmitteria jos soittaa levyjen päälle? Levyltä kuulee tarvittavat sävelet ja korvalla vaan vireeseen (ei liian kirjaimellisesti). Lavalla ois kyllä hyvä olla joku ledeillä varustettu. Soolot on perseestä. |
Silas 05.05.2006 16:08:47 | |
---|
Meikäläisen korva(t) on kyllä sen verta v****llaan että mittari on ihan ehdoton, ainakin livetilanteessa. Ja treenikselläkin, koska kun ottaa soinnun, kuulen kyllä jos on kitara epävireessä, mut mistä kohdin ja kuinka paljon ja mihin suuntaan, se onkin jo ihan toinen juttu. Vialliset kuulovälineet, minkäs teet. |
"Ei helvetti, nythän mä voin tehdä vaikka mitä." |