Aihe: keikkailu ulkomailla + liksat + päiväraha?
1 2
uruttaja
05.05.2006 09:43:10
Ongelman perimmäisin syy, ei ole siinä, että ohjelmatoimistot pyrkivät maksamaan palkan sijasta kulukorvauksia. Ongelman perimmäinen syy on siinä, että ohjelmatoimisto myy orkesterin liian halvalla, liian monta kertaa. Ja miksi myy? Koska kallimmalla ei mene kaupaksi.

Siitäkään ei kerry eläkettä, ettei soita keikkoja lainkaan. Ei tule edes päivärahoja tai esiintymisen iloa.

Niinpä. Taas olet oikeassa, Mutta:

Miksi suorittaa vuosia kestäviä, jopa maisteritasoisia opintoja, hankkiä kymmenien tuhansien eurojen työvälineet, harjoitella tuhansia tunteja ja sen jälkeen soittaa ilmaiseksi. Ei mene mun jakeluun edes pieninä palasina.

Liian usein ohjelmatoimistot ketjuttavat sopimuksia, jolloin bändin hinta on noussut kaksinkertaiseksi lähtötilanteesta,ilman että bändi hyötyy hinnan noususta ollenkaan. Tonni muuttuu yhtä äkkiä 2300 euroksi. Mun kohalla markka-aikana 2500 markkaa muuttui 6900 markaksi., siis melkein kolminkertaiseksi.

Olen valmis kannattamaan ajatusta, että maksajalla rahaa on, kun sitä vaan älytään pyytää.

Jostain syystä cover-bändille maksetaan 1.5 - 2 - kertaista liksaa huttubändiin verrattuna. Joten kannattaisko kristallisoida biisilistaa eläketurvan varmistamiseksi?
uruttaja
05.05.2006 10:17:15
Miksei muuten Suomessa kiertele suurta joukkoa kirvesmiehiä, jotka nikkaroisi päivärahoilla tai rakkaudesta nikkarointiin?

"Varsinaista palkkaahan mä en voi maksaa, mutta saat arvokasta nikkarointikokemusta. Sen arvoa ei voi rahassa mitata."

HOHO.

Kokeillaan löytyykö?

Mun kesämökille lattiaan peruskorjaustyyppinen remontti, parin kuistin pintaremppa ja päältämaalaus.

Soveltuu hyvin vaikkapa rakennusmiehelle, kilometrit ja päivärahat maksan, joka iltan juotan Alkon viinoilla känniin, kämppä löytyy, mutta palkkaan ei riitä fyrkat. Saat hyvää kokemusta tulevaisuuteen ja meidän mökillä on tunnetusti aivan sairaan hyvä meininki.
Ukko
05.05.2006 17:36:34

Miksei muuten Suomessa kiertele suurta joukkoa kirvesmiehiä, jotka nikkaroisi päivärahoilla tai rakkaudesta nikkarointiin? "Varsinaista palkkaahan mä en voi maksaa, mutta saat arvokasta nikkarointikokemusta. Sen arvoa ei voi rahassa mitata."

Jos niillä onkin jonkinverran realistista näkemystä.
Ukko
05.05.2006 17:37:50

Se on nimenomaan henkilöön kohdistuva seikka. Se ei valaissut nyt keskusteltavana olevaa asiaa lainkaan, se ei ollut mitään muuta kuin tyhjänpäiväinen, pikkunäppärä heitto..

Käsittämätön näkemys mutta koska se on ihan ikiomasi niin pidä hyvänäsi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)