Aihe: Rumpujen nauhoitus harjoituskäyttöön
1
the_anaster
04.05.2006 21:47:36
Miten olisi mahdollista nauhoittaa rumpumikkien kautta omaa soittoa analysoitavaksi ja millaisen varustuksen saadakseni ääntä talteen?
ddrum54
05.05.2006 00:03:28
Oman soiton analysointiin riittää yksi mikki. Hae sille sopiva paikka, siten että kaikki kuuluu. Se on siinä.
2`n 4
Jupi57
05.05.2006 00:16:34
Oman soiton analysointiin riittää yksi monokasettinauhuri. Hae sille sopiva paikka, siten että kaikki kuuluu. Se on siinä.
Migo
05.05.2006 00:32:19
Jupi57 sen sanoi. Itse olen käyttänyt tuota menetelmää ja hyvin toimii. Nauhurin olen pistänyt oven ulkopuolelle tai sitten jonnekkin nurkkaan. Kyllä siitä selvän saa.
Niinpä..
Pieni rumpalipoika
05.05.2006 01:15:23

Usein paras paikka yhdelle, vaikkapa shure 58/57:lle, löytyy tökkäämällä mikki sivusuunnassa basarin ja snaren väliin snarea kohti ja korkeudelta. Mutta kuten sanottu, mankka omalla mikillään toimii. Samaten jos löytyy md-soitin, muttei mikkiä, voit tökätä nappikuulokkeet mikkisisääntuloon. Toimii yllättävän hyvin.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
ÄM
05.05.2006 08:30:38

Usein paras paikka yhdelle, vaikkapa shure 58/57:lle, löytyy tökkäämällä mikki sivusuunnassa basarin ja snaren väliin snarea kohti ja korkeudelta. Mutta kuten sanottu, mankka omalla mikillään toimii. Samaten jos löytyy md-soitin, muttei mikkiä, voit tökätä nappikuulokkeet mikkisisääntuloon. Toimii yllättävän hyvin.

Vähän OT:tä, mutta tuli tosta basarin ja snaren väliin hommasta mieleen:

Kerran keikalla säätelin soundeja, hanuristin hakatessa rumpuja. Ihmettelin, kun tuli kaapeista helvetin hyvällä soundilla, vaikka linjat oli kiinni. Rupesin kelaamaan, että onko mulla joku mikki väärässä linjassa, kun yhä kuuluu. Napsin kaikki linjat kiinni ja vasta haitarikanavan suljettuani loppui mökä. Hanuristi oli jättänyt pelinsä pikkutomin alle, siihen basarin viereen, snaren eteen. Siinä on sisään rakennettu mikki, josta sitten tuli setti läpi oikein hienolla soundilla. Ei vaan suostunu jättämään sitä siihen keikan ajaks.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Kärsänpuolikas
05.05.2006 15:15:49
Samaten jos löytyy md-soitin, muttei mikkiä, voit tökätä nappikuulokkeet mikkisisääntuloon. Toimii yllättävän hyvin.

Täh, toimiiko muka kuulokkeet mikkinä? Täh? Häh? Tässä piilee jotain mitä en käsitä. Tai sitten se oli vitsi joka oli kätketty neuvoksi.
Kaikki sienet ovat syötäviä. Toiset vain kerran.
HeavyMachinery
05.05.2006 15:18:09

Täh, toimiiko muka kuulokkeet mikkinä? Täh? Häh? Tässä piilee jotain mitä en käsitä. Tai sitten se oli vitsi joka oli kätketty neuvoksi.

Jep ! Toimii. Esim subkick mikrofonit rakennetaan juuri kaiuitin elementeistä....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Jouni Antero
05.05.2006 15:46:18
Jos hieman kehittyneempää haluaa, niin kuuntelin kerran omaa soittoa äänittämästäni jutusta yhden tilamikin kautta (halvahko konkka n 3-4 metrin päästä) ja sillä tavalla kuulee erinomaisesti onko oma soittovoluumi balanssissa - olen aika usein äänitellessä törmännyt rumpaleihin, jotka esim hakkaa haitsua ihan liian kovaa suhteessa vaikkapa bassariin jne.

Itsellä oli balanssi muuten aika hyvä >;)
Legatus
05.05.2006 17:51:36

Kyllä toimii mutta niistä ei ota vastaan ääntä kuin se toinen. Olisko ollu Righti vai Lefti kanava mutta testimällä tietää.
Eiku...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)