MarkusLaukkanen 25.09.2003 17:42:26 | |
---|
Miten saan 6-kielisen bason matalimman ellikä G-kielen kuulumaan, kun B-kielen nuotteja on jo aika haaste erottaa toisistaan. Minulla on Peaveyn tnt-100, ja Harley Bentonin (häpeä!) HBB600 Basso kahdella aktiivisella MMB mikillä, ellikä tarvinko jotain efektejä, ja jos tarvin niin mitä? olen soitellut kesäkuusta, mutta soittanut 5 vuotta kitaraa ennen sitä, joten teoria ja nauhajärjestys on selkärangassa, mutta en tiedä bassovehkeistä tuon taivaallista, ja tarvitsen vielä neuvoja oikean käden tekniikan kanssa, joten neuvokaa minua! En aio tosin ostaa mitään uutta bassoa, eikä nelikielisen soitto jaksa enää innostaa kun on nähnyt Vilhelm Valloittajan livenä (yksi suomen parhaita basisteja, ja soittaa 6-kielisellä) |
Gangsta 25.09.2003 18:03:03 | |
---|
Ymmärsinköhän oikein, että sulla on b-kielen alapuolella vielä g? Kannattaiskohan laittaa se b matalimmaksi kieleksi ja c lisäksi ylös. Saat hommata kyllä rajut kamat, jos meinaat saada sen g:n kuuluviin... Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent. -Victor Hugo |
SaBer 25.09.2003 18:45:12 (muokattu 25.09.2003 18:47:15) | |
---|
Ymmärsinköhän oikein, että sulla on b-kielen alapuolella vielä g? Kannattaiskohan laittaa se b matalimmaksi kieleksi ja c lisäksi ylös. Saat hommata kyllä rajut kamat, jos meinaat saada sen g:n kuuluviin... Jos sen sinne alas laittaa, kannattaa laittaa f:ksi, ja kyllä melkoset kamat pitää olla, jos haluu sen kuuluviin. Suosittelen myös c:tä EDIT: Niin, eihän sitä f:n perusääntä kuulekkaan normaali ihminen, eikä sitä mihinkään tarvi. Normaalisti vasta 7-kielisissä on f, jos niissäkään. |
Miten saan 6-kielisen bason matalimman ellikä G-kielen kuulumaan... Hetkinen. Eikai tuollaista ole olemassakaan? "G-strings are for strippers" |
Niskamies 26.09.2003 07:50:15 | |
---|
eikös 6-kielisessä mee ne kielet niinku näin: h e a d g c vai oonko mä saanut virheellistä tietoa? "...työnnän tän kuulan poikittain sun perseeseen!" |
Teijo K. 26.09.2003 09:54:50 | |
---|
Hetkinen. Eikai tuollaista ole olemassakaan? Onhan näitäkin olemassa, mutta erittäin pienenä vähemmistönä. Löytyvät yleensä esoteerisimmilta Bassplayer kansikuvapojilta, jotka vuoronperään haastattelevat toinen toistaan. G-kielen erottumaan saaminen on täysi mysteeri, ja vaatii aika erikoiset laitteet. Lähtisin itse varmaan jostain Conklinin bassosta, SWR hifietusesta, parin kilowatin laadukkaasta päätteestä ja Acme sound low B 4*10 kaappiparista. Toisaalta B on tähän asti riittänyt... Riittänee tulevaisuudessakin. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
poppamies 26.09.2003 10:07:07 (muokattu 26.09.2003 10:10:09) | |
---|
Onhan näitäkin olemassa, mutta erittäin pienenä vähemmistönä. Lähtisin itse varmaan jostain Conklinin bassosta,... No Conklinin bassoja kyllä löytyy kuus ja vieläpä seitsemänkielisinäkin mutta 6 kieliset on viritetty B E A D G C ja 7-kieliset taas B E A D G C F. Kyllä se matala kieli niissä edelleen on vain tuo B No jaa onhan noita mutta vasta 8 tai 9 kielisissä: Q: How is the 7 string bass tuned? While you’re on the subject; How about the 8 and 9 string bass? A: Our standard tuning for the 7 string bass is Low B, E, A, D, G, C and High F (all in fourths). It can also be tuned from Low F# (a fourth below B) to High C. Another tuning is from E to High A#. Finally, some players with treble clef in their blood tune their 7’s Low B, E, A, D, G, B, E. With that in mind, the 8 string bass is usually tuned Low F#, B, E, A, D, G, C and High F or Low B, E, A, D, G. C, F and High A#. Finally, the monster 9 is tuned Low F#, B, E, A, D, G, C, F and High A#. "G-strings are for strippers" |
Teijo K. 26.09.2003 10:14:06 (muokattu 26.09.2003 10:18:03) | |
---|
No Conklinin bassoja kyllä löytyy kuus ja vieläpä seitsemänkielisinäkin mutta 6 kieliset on viritetty B E A D G C ja 7-kieliset taas B E A D G C F. Kyllä se matala kieli niissä edelleen on vain tuo B Lähtisin.. Rahalla saa ja hevosella pääsee, eli tilaamalla erikseen onnistunee tuokin malli. Onhan niitä nelikielisiä B E A D vireessäkin. Tuskin nekään ihan suoraan tuotantolinjalta on kotoisin. Ja ameriikan foorumeilta olen lukenut jopa 9-kielisistä Conklineista. Siitä löytyy se G-kielikin sitten. Kieliä saa ilmeisesti basson myyneeltä tehtaalta/virmalta. Edit: Eli se olikin sitten F#. No jokatapauksessa ei sitä suositella uskalla. Täytyy olla aikamoinen kosminen nero että pystyy jotain F# kieltä oikeasti hyödyntämään musiikissa. Toki niitäkin on, varmaan. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
Karlsson 26.09.2003 10:31:55 | |
---|
"I don´t want you to play that chinese music in my orchestra!" -Cab Calloway be-bopista innostuneelle Dizzy Gillispielle joskus 40-luvulla |
M.Hanski 26.09.2003 10:45:37 (muokattu 26.09.2003 10:47:40) | |
---|
Ohhoh. Taitaa Turnerin Johnilla olla hitusen ylimääräistä pätäkkää. Edit: Varsinkin tuo kaksikaulainen 7-kielinen nauhallinen - 7-kielinen nauhaton -yhdistelmä näyttää aika järkevältä... |
hemmo 26.09.2003 10:49:58 | |
---|
Ei helevata. 8-kielinen nauhaton Conklin. Sillä lähtee! Säröä beibi! |
poppamies 26.09.2003 11:00:55 | |
---|
"G-strings are for strippers" |
Bassballs 26.09.2003 11:37:02 | |
---|
Tuolla vähän enenmpi kuvia. http://lordonly.net/lojtbas2.htm Noh..noilla luulisi jo lähtevän. Nuo 8-kieliset nauhattomat vaikuttaa aikamoisilta työkaluilta. Vois täällä suomen"susirajalla" tulla kielten ostamisesta onkelmia. Toiletpaper here is like (The) Talkkari.. Rough, tough and takes no shit from any asshole. |
salmivaara 26.09.2003 13:14:25 | |
---|
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
KMT 26.09.2003 13:16:56 | |
---|
Noh..noilla luulisi jo lähtevän. Nuo 8-kieliset nauhattomat vaikuttaa aikamoisilta työkaluilta. Vois täällä suomen"susirajalla" tulla kielten ostamisesta onkelmia. Tilaa ameriikasta conklinin sivuilta sais varmaan jotenkin F# maksaa 14$ Kyllä mää vielä hankin seiskakielisen... M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa |
hemmo 26.09.2003 13:35:11 | |
---|
Kyllä mää vielä hankin seiskakielisen... Tiedetään. Ja muista kanssa ne kunnon vahvistinlaitteistot, esim. Mackien aktiivisubbari, joka toistaa 18-tuumaisellaan siihen 20 Hz:iin. Säröä beibi! |
KMT 26.09.2003 13:40:04 | |
---|
Tiedetään. Ja muista kanssa ne kunnon vahvistinlaitteistot, esim. Mackien aktiivisubbari, joka toistaa 18-tuumaisellaan siihen 20 Hz:iin. Joo, en mää nyt, joka biisiin sitä tunkisi mutta olis kiva, jos reservissä olis semmonen... M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa |
Karlsson 26.09.2003 13:43:38 | |
---|
On kyllä prkl toi 6-kielinen. Omani ostin kun halvalla sain ja nyt sitä huvikseen soittelee jotain diibadaabaa ja sointu kikkailua sillä. Soittimeni omaa tommosen perus 21-nauhaisen otelaudan ja olen vieläkin vähän järkyttynyt kun viimeviikolla ajattelin, että oispa kiva kun pääsis vähän ylemmäs... Suoritan nyt katumusharjoituksia ja kuuntelen dubbi levyjä, jos toi basson käsite palaisi vaikka omille oikeille urilleen... Vaarallista tuommoinen. "I don´t want you to play that chinese music in my orchestra!" -Cab Calloway be-bopista innostuneelle Dizzy Gillispielle joskus 40-luvulla |
KMT 26.09.2003 13:47:20 | |
---|
Omani ostin kun halvalla sain ja nyt sitä huvikseen soittelee jotain diibadaabaa ja sointu kikkailua sillä. Mikäs basso sulla on? M.net ilman hohottelua on kuin lantakasa ilman lantaa |
poppamies 26.09.2003 13:50:35 | |
---|
H y i v i t t u ! Aika osuvasti sanottu. Olen aivan samaa mieltä. Ruvetkaa soittamaan tavallista kitaraa jos 4 kielisestä bassosta loppuu kielet. Mulla ei oo vielä loppunut. "G-strings are for strippers" |