Aihe: Red Hot Chili Peppersien livekunto
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Läpistö
03.05.2006 17:18:30

Tällä hetkellä koviten on iskenyt Tell me baby. Säkeistössä taas tuttua ja turvallista Flean peukutusta ja kertsissä ns. uutta pepperisiä, kauniita laulustemmoja ja sellasta.
"Nothing lasts to the past" Zugabe - Chained
C
03.05.2006 17:26:24 (muokattu 03.05.2006 17:28:52)
Nytkytyspuolelta Hump de Bump, Tell me baby ja Storm in a teacup potkivat.

Charlien kertsi on paska. Tottuiskohan siihen myöhemmin...?

C'mon girl on makee... hyvät kerto ja lopetus!
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
fifehole
03.05.2006 17:41:38

puolet kuunneltu ja ihan hyvältä vaikuttaa jo ensikuuntelemalta... Parhaiten jäänyt mieleen Hump de bump... Perkules kun studiosessio häiritsee syväluotausta...

Hyvää matskua... odotin laiskempaa menoa kun ikääkin on mittariin tullu reilusti. Pakkohan näitä on vielä päästä kattomaan livenä!!!
Head for an eye
Wellumus
03.05.2006 17:43:12
Tällä hetkellä koviten on iskenyt Tell me baby. Säkeistössä taas tuttua ja turvallista Flean peukutusta ja kertsissä ns. uutta pepperisiä, kauniita laulustemmoja ja sellasta.

Hassua just kuinka toiset tykkää ja toiset ei. Ja määhän siis en tykkää.

Charlien kertsi on paska. Tottuiskohan siihen myöhemmin...?

En usko, tälleen optimistisesti sanoen. :D

C'mon girl on makee... hyvät kerto ja lopetus!

Muutamat piisit menee, mutta kokonaisuudessaan levy kuulostaa toistaseks aika.. ei niin hyvältä kun toivois. Kyllä jää hankkimatta.

:(
carnation
03.05.2006 17:46:18
Vaikka kilipippurit ei ole ollut koskaan mulle järin merkityksellinen bändi, niin taidanpa silti kuunnella tuota uutta levyä nyt kun sen voi tehdä vaivattomasti netin kautta. Biisejä on vaan aika hemmetisti.
"Pick a box. Its contents will help you on your way."

Osta levy
spk78
03.05.2006 18:14:25
Peppersillä on viimeisillä levyillä ollut vikana mielestäni pistää niille aivan liikaa biisejä. Samalta vaikuttaa nytkin. Varsinkin kun suurimmasta osasta biisejä tulee vähän sellainen "jamittelu-olo". Kiediksen laulumelodioissa ois parantamisen varaa rutkasti. Bändi ois varmaan parempi jos potkisivat koko Anthonyn pois ja soittaisivat triona Fruscianten hoitaessa kaikki laulut. Sen verran väsyneeltä kuulosti tuo Stadium Arcadium-lätty että ikävä tuli Blood Sugar Sex Magickillä läsnäollutta soittamisen ilon tunnetta ja hienoja biisejä...
Coatl
03.05.2006 18:19:42 (muokattu 03.05.2006 18:29:53)
audioslavekin kuulostaa vaan soundgardenin myöhäisemmän tuotannon täysin vesitetylle ja lattealle versiolle

Off-topiciksi menee, mutta oletko huomannut että Audioslave ja Soundgarden eivät ole sama bändi? Mielestäni yllä olevassa lausahduksessasi mitätöit kaiken mistä olet täällä puhunut; subjektiivisena musiikin kuuntelijana kuuntelisit Audioslavea omana bändinään tai mitä tahansa muuta bändiä, tai jonkin tyyliään muuttaneen bändin uutta levyä piittaamatta muusikoiden entisistä kytköksistä ja tekemisistä, mutta vaikuttaakin siltä että teet juuri päinvastoin ja kritisoit kaikkea kuulemaasi sen perusteella mitä se on ennen ollut. Muutos on vain luonnollista, kaikki muuttuu aikanaan. Olen minäkin sitä mieltä että Peppers ei todellakaan ole sama bändi kuin ennen, mutta silti Californication miellyttää korvaa ja myös By the Way, joskin jälkimmäisellä kesti huomattavan paljon kauemmin että alkoi iskemään. Hyvää poppista, mutta ei sitä Peppersiä johon aikanaan niin sanotusti rakastuin.
I took the butcher knife, and help up to Arnette.. I said "If you wanna live, to see tomorrow, I suggest you'd better start frying'em eggs a little bit better, than you've been frying'em, I'm tired of eating sloppy, slimy eggs"
Coatl
03.05.2006 18:29:04 (muokattu 03.05.2006 18:29:31)
EDIT: ei mitn
I took the butcher knife, and help up to Arnette.. I said "If you wanna live, to see tomorrow, I suggest you'd better start frying'em eggs a little bit better, than you've been frying'em, I'm tired of eating sloppy, slimy eggs"
etnopoju
03.05.2006 23:09:59 (muokattu 03.05.2006 23:15:11)

Ne eivät eroa mitenkään tästä keskustelusta. Sinua näkee eniten juuri niissä ketjuissa jotka käsittelevät bändejä joista et pidä. Mä en ymmärrä mikä pointti on etsiä sellaisia ketjuja ja mennä niihin kertomaan kuinka paska joku bändi on.

mä olen kyllä kommentoinut aivan yhtä lailla bändejä tyyliin, joista minä pidän, mutta ainoastaan nämä negatiivisemmat aiheuttavat närää.

jos aiot heittää jotain tällaisia "faktoja", niin varmistu edes että ne pitävät paikkansa.

Kuten arva jossain kirjoitti viisaudessaan:

mun mielestä arva oli tossa väärässä, koska on kyseessä kahdesta eri asiasta.

jos mä menen kaupassa sanomaan myyjälle "tämä maksalaatikko on pahaa" tms., niin sillä ei ole mitään väliä, koska ensinnäkään myyjä ei mahda sille mitään, että mä en pidä siitä ruoasta ja toiseksi, koska hän ei edes KYSYNYT multa mitään.

eri asia on keskustelupalsta. täällä aloitetaan ketjuja JULKISESTI ja pelkästään se, että aloittaa ketjun = keskustelun avaus ja mielipiteen vaihtoa

ymmärrätkö pointin? koska tämä on keskustelualue jo pelkkä ketjun aloitus on kutsu muille kertomaan asiasta mielipiteensä.

mä en ole ihan varma miksi suuri osa ihmisistä tänne kirjoittaa, mutta minä itse nautin vääntää ja väitellä asioista ja toivon samalle, että jos samanhenkiset ihmiset kuin minä näkevät minun kirjoituksiani ja sitä kautta "ymmärtävät" ehkä mikä mulle kolahtaa ja mikä ei, niin mä saatan myös löytää heidän avulla uutta musiikkia.

Mä vastaan etnopojun puolesta; se on vaan sen oma mielipide että niiden pitäis lopettaa ja että ne täyttää ilmakehän äänijätteellä runkkaamalla toisiaan. Mun mielestä ainakin toi kirjoitus vaan lähinnä pohjusti etnopojun mielipidettä jne.

aivan niin.

Off-topiciksi menee, mutta oletko huomannut että Audioslave ja Soundgarden eivät ole sama bändi? Mielestäni yllä olevassa lausahduksessasi mitätöit kaiken mistä olet täällä puhunut; subjektiivisena musiikin kuuntelijana kuuntelisit Audioslavea omana bändinään tai mitä tahansa muuta bändiä, tai jonkin tyyliään muuttaneen bändin uutta levyä piittaamatta muusikoiden entisistä kytköksistä ja tekemisistä, mutta vaikuttaakin siltä että teet juuri päinvastoin ja kritisoit kaikkea kuulemaasi sen perusteella mitä se on ennen ollut.

olen. mun pointti oli se, että audioslave kuulostaa paskalle soundgardenille...tai itse asiassa paskalle rage against the machinen ja soundgardenin sulautumalle ja miksi kuunnella "paskaa versiota", jos voit vain kuunnella jotain muuta, josta oikeasti pidät?

mun mielestä tämä "tyylilajin vaihdos" juttu on nykyisin usein vain harhautus, jolla saadaan sama jengi ostamaan sama paska eri "genreen" markkinoituna.

vähän sama näiden uusien musaformaattien kanssa, kuten minidisk; keksitään mukamas "uusi" formaatti, joka on halvempi valmistaa, jotta voidaan myydä samat levyt yhä uudestaan ja uudestaan, kun jengi olevinaan "päivittää" kodin viihde elektroniikkaansa. kuinkahan moni tietää muuten, et MD on huonompi laatuisempi äänentoistoltaan, kuin CD...
hjukke
03.05.2006 23:41:05 (muokattu 03.05.2006 23:44:58)

Uudella tuplalla olisi ollut aineksia tehdä kelpo yhden levyn (vaikka 13 biisiä kuten Pearl Jam ;) paketti, täytemateriaalia on nyt paljon. Kyllä sieltä se about tusina kelvollista biisiä löytyy lopulta. Ehkä toistaiseksi olen hitusen tyytyväisempi kuin By The Wayhyn. Nyt jää fiilis että hyvät ja huonot biisit jaettu tasaisesti kahdelle levylle, kun olisi toisen voinut jättää kokonaan pois.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
fifehole
04.05.2006 00:14:22

mä olen kyllä kommentoinut aivan yhtä lailla bändejä tyyliin, joista minä pidän, mutta ainoastaan nämä negatiivisemmat aiheuttavat närää.

jos aiot heittää jotain tällaisia "faktoja", niin varmistu edes että ne pitävät paikkansa.

mun mielestä arva oli tossa väärässä, koska on kyseessä kahdesta eri asiasta.

jos mä menen kaupassa sanomaan myyjälle "tämä maksalaatikko on pahaa" tms., niin sillä ei ole mitään väliä, koska ensinnäkään myyjä ei mahda sille mitään, että mä en pidä siitä ruoasta ja toiseksi, koska hän ei edes KYSYNYT multa mitään.

eri asia on keskustelupalsta. täällä aloitetaan ketjuja JULKISESTI ja pelkästään se, että aloittaa ketjun = keskustelun avaus ja mielipiteen vaihtoa

ymmärrätkö pointin? koska tämä on keskustelualue jo pelkkä ketjun aloitus on kutsu muille kertomaan asiasta mielipiteensä.

mä en ole ihan varma miksi suuri osa ihmisistä tänne kirjoittaa, mutta minä itse nautin vääntää ja väitellä asioista ja toivon samalle, että jos samanhenkiset ihmiset kuin minä näkevät minun kirjoituksiani ja sitä kautta "ymmärtävät" ehkä mikä mulle kolahtaa ja mikä ei, niin mä saatan myös löytää heidän avulla uutta musiikkia.

aivan niin.

olen. mun pointti oli se, että audioslave kuulostaa paskalle soundgardenille...tai itse asiassa paskalle rage against the machinen ja soundgardenin sulautumalle ja miksi kuunnella "paskaa versiota", jos voit vain kuunnella jotain muuta, josta oikeasti pidät?

mun mielestä tämä "tyylilajin vaihdos" juttu on nykyisin usein vain harhautus, jolla saadaan sama jengi ostamaan sama paska eri "genreen" markkinoituna.

vähän sama näiden uusien musaformaattien kanssa, kuten minidisk; keksitään mukamas "uusi" formaatti, joka on halvempi valmistaa, jotta voidaan myydä samat levyt yhä uudestaan ja uudestaan, kun jengi olevinaan "päivittää" kodin viihde elektroniikkaansa. kuinkahan moni tietää muuten, et MD on huonompi laatuisempi äänentoistoltaan, kuin CD...

Ei harrajumala spede, etkö sä tajua lopettaa??!! Jos joku kuulostaa paskalle niin kuuntele muuta... ei sun tarvi olla huolissas mitä jengi ostaa tai mitä hajonneet/lopettaneet bändit tekevät uudessa kokoonpanossaan, jätä vi'*u kuuntelematta jos ei miellytä. On maailmassa muutakin murehtimista kuin musiikki. Tuolla asenteella kun kaikki suhtautuisi sotiin ja muihin paska konflikteihin maailma olisi ehkä parempi paikka ja niillä on oikeasti merkitystä ihmisille.

Tyylinvaihdos on harhautus jolla....!!!! Uskotko sä edes ite tohon paskaan mitä sun näppis tuntuu näköjään itsesikin tietämättä tänne kirjoittavan????
Head for an eye
etnopoju
04.05.2006 02:40:36

!!!!11 ??? :.( :OOOO :)))))))
voltasparta
04.05.2006 12:03:11
ihan kivalta kuulostaa :)
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
Coatl
04.05.2006 16:47:10
Vois kyllä perustaa jonkun "Ikuinen taistelu etnopojun kanssa" ketjun :)

Remark: itselläni ei siis ole etnopojua sinänsä mitään vastaan, toisinaan tekee aivan hyviäkin pointteja
Jamminen
04.05.2006 22:52:44 (muokattu 04.05.2006 22:59:26)
Yhtään ottamatta kantaa näihin aikaisempiin jorinoihin, on hauska todeta, että Stadium Arcadium on jälleen kerran takuuvarma hittilevy.

Olen kuunnellut levyn nyt kolme-neljä kertaa läpi, ja kunniamaininnat ansaitsevat seuraavat biisit:

Dani California - video on liian hyvä, biisi jää huomaamatta
Stadium Arcadium - kaunis, toden totta, Flea ja Frusciante laulavat molemmat kauniisti
Slow Cheetah - levyn paras biisi minusta
Wet Sand - alkaa vähän keskinkertaisesti, mutta loppujen lopuksi erinomainen biisi

Onhan tuolla myös funkahtavia biisejä, jotka ovat OK:

Charlie - polyrytmiikkaa!
Hump De Bump - bilebiisi, tulee varmasti soimaan jossain OC:n jaksossa
Warlocks - vähän kertsi latistaa

Bändi on astunut vielä enemmän siihen surf-california -tunnelmaan, mikä alkoi By the Way:llä. Taustalaulut ovat täyteläiset ja kauniit, ja koko bändi perustuu ihan eri tavalla laulumelodioille kuin ennen. Muutos on hyvä asia, sillä se hyperenerginen funk-punk-rockbändi on saanut jo niin paljon aikaan, että itsensä toistaminen olisi melkein välttämätöntä. Ja mahdoton ajatushan se olisi, että äijät vielä noin "vanhoina" samalla tavalla riehuisivat ja uhoaisivat.

Levyllä oli muitakin biisejä, joissa pisti joku hyvä musiikillinen idea korvaan, mutta jotka eivät kokonaisuutena vakuuttaneet niinkuin edellä mainitut. Esimerkiksi C'mon girl, Torture me jne. Nämä ovat toisaalta todella RHCP:sin kuuloisia, eli sellainen tärkeä luonne niillä on.

Bändiä on vaivannut jo Californicationista saakka "Iron Maiden -syndrooma", eli kuluneet perussoinnut I-VI, vaikka Em ja C. By the Way:llä se oli jo hieman häiritsevää, mutta levyn muutama timanttinen (vai sanoisinko timantihtava) biisi pelasti paljon. Vähän samanlainen fiilis jäi myös nyt, eli hieman sellaiselle väsyneelle perussoinnuttelulle on annettu liikaa periksi, eikä ole pyritty siihen tinkimättömään timanttiin.

Tästä ongelmasta huolimatta Californication osoittautui ehkäpä kaikkien aikojen parhaaksi "kaupallisesti huippumenestyneeksi" levyksi.

Kaikenkaikkiaan biisejä on liikaa - parhaimmat biisit poimittuna Stadium Arcadium on parempi levy kuin By the Way. Kukaan ei ole koskaan tehnyt timanttista tuplalevyä, eikä varmaan tule tekemäänkään. Noin pitkää levyä tehtäessä laadunvalvonta laskee pakosti.

EDIT: Niin, ja RHCP:n mellotron-putki sai jatkoa!
Maybe nothing matters anyway...
hjukke
04.05.2006 23:02:09

Eikö kukaan ole löytänyt Turn It Againia :)
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
Jamminen
05.05.2006 09:21:16 (muokattu 05.05.2006 09:22:28)
Eikö kukaan ole löytänyt Turn It Againia :)

Joo. Nyt kun tuosta mainitsit niin kuuntelin vielä tuota koko homman loppua, jotka helposti jäävät vähälle huomiolle. Animan Barissa on lopun kitarassa hieno Steve Howe imitaatio. Siitä eteenpäin Storm in a Teacup, We believe ja Turn it again ovat kaikki hyviä biisejä.

EDIT: eli eli loppujen lopuksi aika monta hyvää biisiä, mutta noi aikaisemmin mainitsemani erityismaininnat pysyvät minun mielessäni parhaimpina biiseinä.
Maybe nothing matters anyway...
MK73
05.05.2006 11:14:23
Peppersillä on viimeisillä levyillä ollut vikana mielestäni pistää niille aivan liikaa biisejä. Samalta vaikuttaa nytkin. Varsinkin kun suurimmasta osasta biisejä tulee vähän sellainen "jamittelu-olo". Kiediksen laulumelodioissa ois parantamisen varaa rutkasti. Bändi ois varmaan parempi jos potkisivat koko Anthonyn pois ja soittaisivat triona Fruscianten hoitaessa kaikki laulut. Sen verran väsyneeltä kuulosti tuo Stadium Arcadium-lätty että ikävä tuli Blood Sugar Sex Magickillä läsnäollutta soittamisen ilon tunnetta ja hienoja biisejä...

Höpö höpö.. Tässä tuntuu olevan pumppu, joka vain paranee vanhetessaan. Juuri kuuntelin läpi uuden levyn ja sehän on perhanan hyvä! Kieltämättä asia olisi vähemmälläkin biisimäärällä tullut selväksi, mutta jokatapauksessa uutuus pesee ainakin Californiacationin ja By The Wayn kirkkaasti. Blood Sugariakaan en ikävöi yhtään.

Ehtaa kamaa, rehellistä, rentoa, konstailematonta ja tiukkaa soittoa. Aikamiesten meininkiä, jos ukkoja huvittaa jamitella niin kaikin mokomin. Ylituotettuja studiotekeleitä on maailmassa jo ihan liikaa. Kieds laulaa miten laulaa, mutta se ääni KUULUU tähän bändiin ehdottomasti. Pettämättömin lenkki on nyt niin kuin ennenkin tuo Flea & Smith -symbioosi, siinä on taikaa!

Mukavaa, että nuo elämää nähneet puliukot ovat iskussa :-)
spk78
05.05.2006 11:28:43
Ehtaa kamaa, rehellistä, rentoa, konstailematonta ja tiukkaa soittoa. Aikamiesten meininkiä, jos ukkoja huvittaa jamitella niin kaikin mokomin. Ylituotettuja studiotekeleitä on maailmassa jo ihan liikaa. Kieds laulaa miten laulaa, mutta se ääni KUULUU tähän bändiin ehdottomasti. Pettämättömin lenkki on nyt niin kuin ennenkin tuo Flea & Smith -symbioosi, siinä on taikaa!

Mukavaa, että nuo elämää nähneet puliukot ovat iskussa :-)

Jep. Pidän itsekkin rehellisestä ja rennosta meiningistä, jota ei ole ylituotettu. Biisien taso vaan oli arcadiumilla pienoinen pettymys. Paremmin vanhoista bändeistä rehellisen kuuloista ja rentoa soitantaa mielestäni toteutti esim. aiemminkin mainittu Pearl Jam uutukaisellaan...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)