Swan 20.09.2003 15:51:11 | |
---|
Ite voin allekirjottaa blackmoren ja morsen mutta omasta mieles gary moore on yliarvostettu. No yhtä laillahan Morsekin esittelee tekniikkaansa aina välillä, mutta voitko sanoa, että se on huonossa paikassa? IMO Mooren kitarasoundia parempaa ei löydy ja sen takia osittain aloinkin soittamaan kitaraa tosissani. Niin, ja ainoat biisit, ovat saaneet kyyneleet silmiini, löytyvät Moorelta ja - sanonko? - Steve Vailta. :P Ota rennosti, ja olet virtuoosi - niin minäkni! |
Keppis 20.09.2003 15:52:02 | |
---|
Oliko muuten kurt soittajana niin erikoisen hyvä kitaristi? Vai tekikö se vaan hienoja biisejä?? Fobiayhtyeen uudet sivut www.fobiayhtye.cjb.net |
Brian May jr. 20.09.2003 15:56:52 | |
---|
Oliko muuten kurt soittajana niin erikoisen hyvä kitaristi? Vai tekikö se vaan hienoja biisejä?? Kurt ei ollut soittajan juuri minkäänlainen kitaristi, hyviä sävellyksiä löytyy kyllä. Oon muute kuullu et opetteli soittamaan vasurilla siks et se halus muistuttaa Henkkaa. Voisinpa sanoa että teknisesti jäi aika kauas. Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Swan 20.09.2003 16:02:57 | |
---|
Oliko muuten kurt soittajana niin erikoisen hyvä kitaristi? Vai tekikö se vaan hienoja biisejä?? Kunnon biisejähän se teki paljonkin, mutta inspiroi myös sukupolven verran penskoja ottamaan kitaran käteensä, sillä enää ei pitänyt olla Steve Vain kaltainen virtuoosi ollakseen kitaristi => nu-metal. Kurtin tyyli oli sen verran laiska ja yksinkertainen, että kitarasoolo kuoli moneksi vuodeksi. Nyt se on alkanut osoittaa taas elpymisen merkkejä samalla kun nu-metal kuolee vähitellen. Ota rennosti, ja olet virtuoosi - niin minäkni! |
Shaft 20.09.2003 17:25:06 | |
---|
Joo, ei näitä listoja kannata ottaa kovin vakavasti. Tällä listalla ovat tietysti vaikuttaneet monet muutkin asiat kuin kitaristintaidot. Jos nyt jotakin kommentoisin, niin outoa että Jimmy Page on yhdeksäs, mutta Brian May vasta sijalla 39. Mutta Page onkin aika yliarvostettu kaveri. Sinällään hienoa, että Dick Dalen kaltaisia soittajiakin on rankattu. |
lxi 20.09.2003 17:50:25 | |
---|
Parastahan olisikin, kun jokainen tekisi oman top 100:nsa ja niittaisi sen vessan seinään, niin ei tarvitsisi näinkään joutavista jutuista jauhaa kovin moneen kertaan. Mainostilaa vuokrattavana |
Brian May jr. 20.09.2003 20:40:10 | |
---|
Parastahan olisikin, kun jokainen tekisi oman top 100:nsa ja niittaisi sen vessan seinään, niin ei tarvitsisi näinkään joutavista jutuista jauhaa kovin moneen kertaan. Veit sanat suustani. Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
JarnoH 20.09.2003 23:39:13 | |
---|
Joo, ei näitä listoja kannata ottaa kovin vakavasti. Tällä listalla ovat tietysti vaikuttaneet monet muutkin asiat kuin kitaristintaidot. Niin ja noita top100 -listojahan on joka toisessa numerossa. Varmaan myy hyvin.. " La ballerina si chiama bella rusa " |
JanneT 20.09.2003 23:55:35 | |
---|
http://www.brain-damage.co.uk/general/top100.html Toinen top-100-lista, tällä kertaa Total Guitarin lukijoiden äänestämä. Löytyy kaikki oikeat nimet joka saralta, myös tekniikkapuolelta. Juma! Mihin James Burton on tältä listalta kadonnut? Hyvä että Atkins pääsi sentään listoille :) |
Jucciz 22.09.2003 00:04:59 | |
---|
En suostu edes pyllistämään sellaista top100-kitaristilistaa päin, josta puuttuu Pat Metheny ja John Scofield. Tai top10-listaa, for that matter.. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Acid_Dare 22.09.2003 09:58:37 | |
---|
Mutta mutta, missäs on Suomen oma poika A.Laiho, jossain radio ohjelmassa toimittaja rankkas se 10 maailman parhaimman hevi kitaristin joukkoon. ;) Ja toimittajathan ovat aina oikeassa, mutta veikkaan et ton takia nyt miljuunat suomalaiset nuoret luulevat, että A Laiho on ns. yksi maailman parhaimpia. No asiaan, Omasta mielestäni tollasilla listoilla ei ole mun musiikin kuunteluun, soittamiseen ja elämääni yleensäkkään mitään vaikutusta. Täyttä potaskaa. Voitanee todeta kuitenkin, että tossa listassa on aika liuta ammattitaitoisia muusikoita ja taitavia kitaristeja. jotkut jopa legendoja, mutta silti aika vaikea rankata se paras ja huonoin. Kaikki noi ovat tehneet ja luoneet merkittäviä juttuja, jotkut vähemmän jotkut enemmän. No listojahan on ja niihin saamme totutella jatkossakin, nimittäin mielipide ja näkemys eroihin.. |
makoskela 22.09.2003 10:13:53 | |
---|
Missä on Neal Schon? GAS = Guitar Auction Syndrome |
Keppi 22.09.2003 13:26:54 | |
---|
Hmm... kaikkihan muistaa Eddie Cochranin kitaravirtuoosina. Tuolla oli kyllä helvetisti turhia nimiä eikä varmaan puoletkaan noista ole oikeasti edes hyviä soittajia. Greatest Guitarists Of All Time -otsikolla ilmeisesti tarkoittaa merkittävimmät kitaristit. Ei välttämättä taitavimmat? Vähän sama juttu, miksi esim. pyörä nousee maailman keksintöjen listalla varmasti korkeammalle, kun vaikkapa joku huippumoderni tietokone...vaikka pyörä teknisesti on huomattavasti yksinkertaisempi "laitos". Noi listaus-hommat on aina vaikeita...ja jopa tarkoituksettomia. Mielipide vaikuttaa niin paljon, eikä ole olemassa mitään "absoluuttista mittaria" tollaseen. Paljonhan tuolla oli sellasia, mitä omalle listallekkin päätyis, mutt myös paljon sellasia, joita ihmettelee. No mutt siihen ne nyt on joku tuossa järjestyksessä listannu... "Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm |
Wk 22.09.2003 21:43:00 (muokattu 22.09.2003 21:44:27) | |
---|
Tuo EVH:n listasijotus kyllä pistää miettimään ku edellä on aivan joitain ihme nimiä.....Kurt Cobain ennen Eddietä!!!!! No, näinhän sen sitten täytyy olla, voihan ne kolme sointuaki soittaa enemmän tai vähemmän taiteellisesti. :) Wk |
vantage 23.09.2003 08:08:35 | |
---|
tuosta puuttuu kaikki kovimmat Heavy Metal Is The Law |
Miikathebest 25.09.2003 12:53:35 (muokattu 25.09.2003 12:54:50) | |
---|
14 Kurt Cobain 30 Noodles 37 Wes Borland 43 Tom DeLonge 65 John 5 Joo näyttäydyn mtv:ssä(tai ainakin joku bändin jäsenistä) 5 kertaa päivässä = olen hyvä kitaristi. Tai sitten ei! Mitenkähön metallican molemmat oli noin ylhäällä. Tässäkin paistaa selvästi läpi tämä POP. 1 Jimi Hendrix 19 Stevie Ray Vaughan Mitä ihmettä... Ainakin minun mielestäni SRV soittaa hendrixin kappaleet paremmin kuin henkka itse. No mutta eihän se ole itse sitä biisiä tehnyt. tuosta puuttuu kaikki kovimmat eli??? |
suolintu 25.09.2003 15:53:08 | |
---|
Missäs on Dave Mustaine? |
Swan 25.09.2003 15:55:01 | |
---|
Missäs on Dave Mustaine? Sijalla 81. Ota rennosti, ja olet virtuoosi - niin minäkni! |
silhouette 25.09.2003 16:03:43 | |
---|
Ei saa ruveta vittuilemaan, mutta listalta puuttui mun mielestä muutamia tärkeitä soittajia: Jason Becker, Vinnie Moore, Steve Lukather ja Shawn Lane. Elämä on parasta huumetta!!! |
1 Jimi Hendrix 19 Stevie Ray Vaughan Mitä ihmettä... Ainakin minun mielestäni SRV soittaa hendrixin kappaleet paremmin kuin henkka itse. No mutta eihän se ole itse sitä biisiä tehnyt. eli??? No hei nyt! Mietippäs nyt vähän, ett nämä miehet eli ihan eri aikakausina?! Olen edelleen sitä mieltä, ett jos kitaristeja pitää jollain tavalla panna paremuusjärjestykseen, ni eikö oleellisinta ole se, miten paljon kitaristi on vaikuttanut kitaransoiton kehittymiseen, niinkun esim. Hendrix tai VanHalen. "Kyllähän vaikeita biisejä osaa kuka tahansa tehdä, mutt tehkääpä Ukko Nooa uudestaan?!"-Dave Lindholm |