Wyrok 04.05.2006 12:50:28 | |
---|
Nyt kun on '10 000 days' -lättyä tullut pyöritetty ahkerasti kolme päivää, on malttanut keskittyä enemmän yksityiskohtiinkin. En tiedä johtuuko miksauksesta vai rumpujen virittämisestä, mutta kuulostaa siltä, että virveli ei juurikaan "rämähdä" perinteisen matto kireällä olevan virvelin tapaan. Vicarious-piisissä on ehkä eniten mattoa (vaikkakin upeasti soiva virveli kuuluu läpi), mutta muissa matto kuuluu todella vaimeasti. Ei sen puoleen, tuo ei häiritse ollenkaan ja kokonaisuudessaan levy on sellaista rumpuklinikkaa hyvällä tavalla, että ei voi kun ihmetellä ja ihailla. Tulipahan vaan mieleen, Mikko "When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked! I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart!" -Bill Hicks |
Bacchus 04.05.2006 12:55:40 (muokattu 04.05.2006 12:56:03) | |
---|
Carey on käyttänyt monilla Toolin levyillä Sonorin Signaturen ilmeisesti hänelle henkilökohtaisesti tehtyjä custom-kannuja, eli todella paksut rungot ja syvät tomit, ja ainakin Lateralus-levyn studiokuvissa virvelinä taisi olla samaisen sarjan 14"x8"-virveli. Mattoa ei todella pahemmin biiseissä kuulu, joissakin biiseissä kuulostaa jopa siltä, että matto ei ole ollenkaan kiinni. Hienot rumpusoundit tällä uudella levyllä, kuten on myös Lateraluksella. Itse pidän todella paljon. |
LaKu 04.05.2006 15:08:07 | |
---|
Mullekin tipahti uusi Tool postilaatikkoon tänään. (Uskomattoman hienot levyn kannet muuten). Kerran ehdin kuunnella läpi ennen töihin lähtöä. Loistava rumpali tuo Danny Carey. Prkl ettei pääse Ruisrokkiin katsomaan bändiä :( |
dictatorsh*t 04.05.2006 15:32:38 | |
---|
Jossain vaiheessa Careyllahan oli se Paiste & Ocheltree -setti samoilla mitoilla kuin Sonorit, en tiedä onko enää, tai onko sitä käytetty Kymppitonnilla. Hyvä levy kuitenkin, 3D-lasit turhat vaikka kannet muuten ihan tyylikkäät. Biiseissä Right In Two ja Intension on hienoja perkussiojuttuja. |
Muovinen 04.05.2006 15:41:23 | |
---|
3D-lasit turhat vaikka kannet muuten ihan tyylikkäät Et vaan osaa käyttää niitä? ;) Mä oon tiiraillu niitä kuvia lasien läpi oikein antaumuksella. Eihän ne lasit nätin näköset ole tietenkään. Musta tuntuu ettei Careylla ole matto kovinkaan usein viritettynä. Virppasoundi sopii kyllä hyvin TOOLin meininkiin. |
Et vaan osaa käyttää niitä? ;) Ei, vaan mun mielestä ne vaan on turhat. Olis voinut olla normiversio ilman laseja ja spesiaaliversio laseilla. Spesiaali toki sen 10€ kalliimmalla. Tosiaan rumpusoundit mun mielestä ovat aika onnistuneet Toolin levyillä, Undertowlla virveli on tympeä, mutta muuten. Uusimmalla tomit välillä liian löpslöpsiä. Musta tuntuu ettei Careylla ole matto kovinkaan usein viritettynä. Samaa oon huomannut, toimii ihan hyvin. Undertowlla taisi olla kaikissa biiseissä melkein matto kiinni, mutta Ænimalta lähtien enemmän ilman mattoa. Lateralusilta en muista yhtäkään biisiä jolla olisi matto ollut päällä. |
Kulkunen 04.05.2006 16:10:46 | |
---|
Jossain vaiheessa Careyllahan oli se Paiste & Ocheltree -setti samoilla mitoilla kuin Sonorit, en tiedä onko enää, tai onko sitä käytetty Kymppitonnilla. Käsittääkseni kys. setti oli käytössä jollain Lateralus-kiertueen legillä. Studiossa on taas ollut käytössä se bubinga-setti. Saas nähdä onko nykyisin livenä tarjolla messinkisettiä vaiko ei. Ei kuulemma oikein sovellu studiokäyttöön tuo Ocheltree-kattaus. Olisikohan ollut liian äänekäs setti tjsp. |
dictatorsh*t 04.05.2006 16:15:21 | |
---|
|