qtm 04.05.2006 15:24:15 | |
---|
itselläni on mexico stratocaster. En ole koskaan soittanut telecasterilla. Missä on suurimmat erot näiden tyyppien välillä? Saako stratolla telecasterin soundit ja päinvastoin? |
kivi 04.05.2006 15:30:57 | |
---|
itselläni on mexico stratocaster. En ole koskaan soittanut telecasterilla. Missä on suurimmat erot näiden tyyppien välillä? Saako stratolla telecasterin soundit ja päinvastoin? Ei saa. Vaikka molemmat ovat samanmensuurisia pulttikaulakitaroita, niiden soundipaletti on aivan erilainen, stratocasterin keskittyessä keskialueen nyansseihin ja telen hoidellessa sitten soundilliset ääripäät lasinkirkkaasta diskantista pölyiseen pianobotneen. |
pölyiseen pianobotneen. Hyvin sanottu! Stratolla ynkkää, Telellä mukajazzia. Takana on loistava tulevaisuus. |
varakeef 04.05.2006 15:38:47 | |
---|
Stratolla ynkkää, Telellä mukajazzia. Stratolla rautalankaa, telellä kantria. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Landola59 04.05.2006 15:40:44 | |
---|
Stratolla rautalankaa, telellä kantria. Juuri näin. Takana on loistava tulevaisuus. |
McNulty 04.05.2006 15:43:15 | |
---|
itselläni on mexico stratocaster. En ole koskaan soittanut telecasterilla. Missä on suurimmat erot näiden tyyppien välillä? Saako stratolla telecasterin soundit ja päinvastoin? Ei saa... kyseessä on erilaiset soittimet. Perinteisessä Telessä on täysin erilaiset mikrofonitkin kuin perinteisessä Stratossa. Lipstick-tyyppinen kaulamikki ja twangikäs tallamikki. Telecasterin rungossa ei ole pyöristyksiä (mahalle ja kädelle) kuten Stratocasterissa. Telessä on 3-asentoinen mikkikytkin, master-volume ja master-tone potikat. Jakki on kitaran kyljessä, ei kannessa kuten Stratocasterissa. Telecasterin soundia luonnehditaan twangikääksi. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
kivi 04.05.2006 16:03:15 | |
---|
Ei saa... kyseessä on erilaiset soittimet. Perinteisessä Telessä on täysin erilaiset mikrofonitkin kuin perinteisessä Stratossa. Lipstick-tyyppinen kaulamikki ja twangikäs tallamikki. Eipä oo kaulamikki lipstick, vaikka on sileällä metallikuorella. Lipstickin (tuttu mm Danelectroista ja Silvertoneista) rakenne on erilainen, se on oikeasti ihan vaan pötkö, telessä on kuoren alla ihan tavallinen kuudella napapalalla varustettu mikki. |
fox 04.05.2006 16:44:36 | |
---|
Eipä oo kaulamikki lipstick, vaikka on sileällä metallikuorella. Lipstickin (tuttu mm Danelectroista ja Silvertoneista) rakenne on erilainen, se on oikeasti ihan vaan pötkö, telessä on kuoren alla ihan tavallinen kuudella napapalalla varustettu mikki. Jopa se kotelo on oikeessa "lipstickissä" oikeesti alkujaan huulipunakotelo, johon on tuupattu tuollanen scatterwound kela magneetin ympärillä.. Telen etumikkejä hot-roddattiin muinoin pistelemällä sinne kuoriin LP Deluxen humpparista nyysityt kelat, päälletysten. Kyllä sopii, ja kyllä toimii. Mutta varovainen on oltava. |
Bertrand 04.05.2006 17:07:36 | |
---|
Suurin ero on siinä, että tosimiehet soittavat Telellä ja vähemmän tosimiehet stratolla. |
JakeScary 04.05.2006 17:48:43 (muokattu 04.05.2006 17:48:57) | |
---|
Suurin ero on siinä, että tosimiehet soittavat Telellä ja vähemmän tosimiehet stratolla. Totta. Se o kivaa ku on mukavaa.. |
McNulty 04.05.2006 18:25:38 | |
---|
Eipä oo kaulamikki lipstick, vaikka on sileällä metallikuorella. Lipstickin (tuttu mm Danelectroista ja Silvertoneista) rakenne on erilainen, se on oikeasti ihan vaan pötkö, telessä on kuoren alla ihan tavallinen kuudella napapalalla varustettu mikki. Aah, miepä en ole koskaan nähnyt tuota mikkiä ilman sitä kromikuorta, ja ensimmäisenä miulle tuli sen ulkonäöstä "lipstick" mieleen :) My mistake!!! But no hätä! Tele on kyllä hankintalistalla... useasti olen erinäisillä Telecastereilla soitellut, mutta yhtään en ole vielä itse omistanut. Aissattana... pakko korjata tuo erhe vielä jonain kauniina kesäpäivänä. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Feggy 04.05.2006 20:13:15 | |
---|
Suurin ero on siinä, että tosimiehet soittavat Telellä ja vähemmän tosimiehet stratolla. Ja kaikkein kovimmat Fenderin -50/-60-luvun kitaramalliston lippulaivalla eli Jaguarilla. "Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä"
- Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia |
Lennu 04.05.2006 20:25:25 | |
---|
Suurin ero on siinä, että tosimiehet soittavat Telellä ja vähemmän tosimiehet stratolla. Voi helvata, täytynee alkaa siis soittamaan tuota stratoa useemmin. |
jogo3000 04.05.2006 20:42:33 | |
---|
Ja kaikkein kovimmat Fenderin -50/-60-luvun kitaramalliston lippulaivalla eli Jaguarilla. Kaikkein kovimmat soittaa presarilla. Hyötähyviää. Kahakkättee. Myötämöykkynee. |
Väinämöinen 04.05.2006 20:58:13 | |
---|
Suurin ero on siinä, että tosimiehet soittavat Telellä ja vähemmän tosimiehet stratolla. Tämän täytyy pitää paikkansa, sillä soitan Stratolla. Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti. |
Aki 04.05.2006 23:34:41 | |
---|
Isona erona myös Telessä kiinteä talla ja kielet (usein) läpi rungon - Stratossa peltiä oleva vibratalla, jousia, ja hirveästi poistettua runkoa. Strato on aidosti cool, telessä on munaa ja särmää. |
superfly 04.05.2006 23:39:03 | |
---|
strato sanoo plänk-plänk, tele sanoo rää-rää! "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Manicci 04.05.2006 23:47:34 | |
---|
Ero on siin, et mä soitan stratolla, joku muu ehkä telellä. Strato ja putkimarsu- muita ei tueta. |
kimurantti1 04.05.2006 23:51:48 (muokattu 04.05.2006 23:52:26) | |
---|
strato sanoo bang-bang, tele sanoo twang-twang ! Oonko mä outo, vai oonko tavannut vaan kantrimiehiä kun melkein kaikki tuntuu hehkuttavan telen tallamikin soundia? Mulle sen tallamikki oli niin se ja sama mutta kaulamikki taas...ai ihanuutta! Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
superfly 04.05.2006 23:58:28 | |
---|
bang-bang twang-twang Oonko mä outo, vai oonko tavannut vaan kantrimiehiä kun melkein kaikki tuntuu hehkuttavan telen tallamikin soundia? Mulle sen tallamikki oli niin se ja sama mutta kaulamikki taas...ai ihanuutta! Olen huomannut käyttäväni enimmäkseen väliasentoa, joskus kaulamikkiä. Tallamikkiä en käytä, koska se on minun yliherkkiin korviini liian kirkassaundinen jokaisessa telessä mitä olen koittanut. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |