Aihe: Sivulliset
1 2 3
FlatOutFucked
23.10.2005 01:55:05
Eikä Liimanarinaa..

Haha, vittu, Liimanarina!
Siinä on kyllä nyrjähtänyttä tavaraa.
It´s making me sick, I want no part of it.
Stop waving that flag.
salmivaara
23.10.2005 12:29:09

Eikä Liimanarinaa..

Eikä Isebel's Painia eikä Teenage Kicksiä. Turhaa kitinää, imo.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Feggy
23.12.2005 12:24:27

Nyt vihdoin olen saanut aikaiseksi ryhtyä kuuntelemaan tätä. Vaihtelevaa tietysti...jotenkin tuntuu, että poppi on säilynyt parempi kuin räyhärock, joten en niin kauheasti jaksa olla samaa mieltä niiden kanssa, jotka olisivat toivoneet enemmän räkärodeo-kamaa kokkarille. Hienoja muistiinpalautumia, hyvin harvoja uusia tuttavuuksia. Esimerkiksi edesmenneen Veda Honkasen Dog Eat Dogin Galaxies olikin hienompi kuin muistin. Lunatunesin biisistä olisi tosin ehkä kuitenkin ollut parempi versiokin olemassa...Far Arden on kanssa kova.

Mitäs muuten? Onko kuultu?
Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963
mr_b
04.05.2006 00:19:34 (muokattu 04.05.2006 00:22:50)

Bump!

Tätä sai ainakin tänään Myymannin Anttilan Top Tenistä hullunhalpaan 15€:n hintaan. Samaan hintaan sai muuten myös Pokon historiikki-cdboxia, ja oli ihan tarjouslappu kassalla, joten taitaapi olla virallinen tarjous, jota saanee muualtakin.

Todellakin ostamisen arvoinen paketti alasta kiinnostuneille, kyllä noista ainakin puolentoista cd:n loistokokoelman saa usempaankin erilaiseen makuun. Kauheasti huonosti pöriseviä kitaroita ja kohtalaisen huonoa englanninääntämistä löytyy, mutta myös paljon suoranaista neroutta. Hyviä yhtyeitä on Suomessa ollut.
Start another fire and watch it slowly die.
kivi
04.05.2006 14:37:14 (muokattu 04.05.2006 14:37:39)
Todellakin ostamisen arvoinen paketti alasta kiinnostuneille, kyllä noista ainakin puolentoista cd:n loistokokoelman saa usempaankin erilaiseen makuun. Kauheasti huonosti pöriseviä kitaroita ja kohtalaisen huonoa englanninääntämistä löytyy, mutta myös paljon suoranaista neroutta. Hyviä yhtyeitä on Suomessa ollut.

Mä olin aika pettynyt siihen Sivullisia leimaavaan hipluttelu- ja nysväysmusiikin paljouteen. Kyllä Guitarmanioissa oli parempi meno, ja esim Oskun Divarin kokoomalevy (Runeberginkatu 8) oli mun mielestäni parempi ajankuva, kuten myös Rumban julkaisema Rumba-10. Mä en osaa selittää sitä muulla, kuin että Osku ja Rami-vainaa sittenkin olivat mennen tullen kovempia jätkiä kuin Tero Alanko.

Vai olisko kysymys siitä, että mainitsemani levyt ilmestyivät silloin ajankohtaisesti, eivät retrona? Tai ehkä mä vain olen kärsimätön?

Musta vaan tuohon Sivullisten haarukkaan olis kuulunut niin niin niin niin monta hyvää ja rankkaa ja innovatiivista ja riemukasta poppis-rokkisbändiä siltä ajalta, ja toisaalta puolta Sivullisten matskusta en mieluummin muistele.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
varakeef
04.05.2006 14:52:03
Puhumattakaan siitä, että esimerkiksi Osta levyt Oskulta-pläjäys oli tuolloin tuoretta, pääosin ennenkuulumatonta tavaraa, joka mahtui yhdelle cd:lle.

Tuo neljä levyä on siinä mielessä aika raskas paketti. Puhumattakaan, että aika on kyllä jonkin verran muistoja kullannut.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
kivi
04.05.2006 15:47:57 (muokattu 04.05.2006 15:48:59)
Puhumattakaan, että aika on kyllä jonkin verran muistoja kullannut.

Niinkun että me laulettiin hyvin englantia ja te soititte tiukkaa jytää? Hardly!
:-D

Feggy on ihan oikeassa siinä, että mä en kauheasti diggaa softimmasta popista, vaan siinä pitää mun makuun olla garagen särmää, jotain vinoa. Kyllähän se niin on, että tohon aikaan mun levylautasella asui sellaiset bändit kuin Zombies, Lovin Spoonful, Box Tops, 60-luvun soul-yhtyeet, Byrds - ja sitten toisesta päästä Roky Erickson, Sonics tai vaikka Nuggets-bändit. Jossain Northern Soulissa mä en nähnyt mitään, ja mun mielestäni Paul Weller mokasi pahasti perustaessaan Style Councilin
:-D
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
vpjarvi
04.05.2006 16:21:55

Sivulliset-kokoelma ja aiemmin mainittu Pokon historiikkikokoelma irtoavat Tampereelta Epesistä Citymarkettiakin halvempaan hintaan 12 euroa.

Sivulliset on kyllä aika jees paketti. Paljon löytyy ryönää, mutta on myös joitain aika hiton komeita vetoja, kuten esimerkiksi Jumalaisen Näytelmän, Far Ardenin, Wilman, Coon ja Superin viisut. Itselle suurin osa yhtyeistä on ennen kokoelman kuuntelua on ollut joko tuntemattomia tai kummituksia musiikkilehtien sivuilla, joten on melko tutustua levyjen biiseihin. Pitäisi joskus kuunnella koko kokoelma ihan ajatuksella lävitse, josko silloin ne räminäbiisitkin aukeaisivat.
"A Cosssssssby sweater."
mr_b
04.05.2006 17:02:03 (muokattu 04.05.2006 17:02:46)

Mä olin aika pettynyt siihen Sivullisia leimaavaan hipluttelu- ja nysväysmusiikin paljouteen. Kyllä Guitarmanioissa oli parempi meno, ja esim Oskun Divarin kokoomalevy (Runeberginkatu 8) oli mun mielestäni parempi ajankuva, kuten myös Rumban julkaisema Rumba-10.

Äh, riippuu siitä miten ajan kokee :-) Minulle tuolla ainakin oli ihan tarpeeksi ankeansynkeää jyystöäkin kohtalokkailla vokaaleilla ja tiukalla "asenteella". Toisaalta minulla on jokin Guitarmania-äänitekin ja eikä siinä mitään vikaa muistaakseni ollut.

Musta vaan tuohon Sivullisten haarukkaan olis kuulunut niin niin niin niin monta hyvää ja rankkaa ja innovatiivista ja riemukasta poppis-rokkisbändiä siltä ajalta, ja toisaalta puolta Sivullisten matskusta en mieluummin muistele.

Tuo kokoamisprosessi on varmaan ollut tuskainen. Mitkä bändit? Mitkä biisit bändeiltä? Mistä niistä saa kelvolliset versiot? Ja totta, osan matskusta haluaisivat varmaan mukana olleetkin unohtaa...
Start another fire and watch it slowly die.
Cathi777
04.05.2006 20:54:21

Tuli itsekin tuo tänään Anttilasta mukaan, kun huomasin että oli tarjouksessa. Ensimmäistä levyä vasta mennään ja heti löysin yhden bändin minkä olin jo unohtanut ja sehän on tämä Alice in Wasteland. Ainakin tämä biisi on mainio... Kerrotaan myöhemmin sitten lisää, kun on tullut kuunneltua tämä läpi.-
Only pop music can break my heart...
Mika Antero
05.05.2006 07:54:51
sehän on tämä Alice in Wasteland. Ainakin tämä biisi on mainio...

Alice in Wasteland kuulosti silloin aikanaan erittäin modernilta ja räväkältä popbändiltä. Ostin joskus vuosi sitten bändin debyyttivinyylin, kun sattui divarissa puoli-ilmaiseksi olemaan. Eipä kuulostanut modernilta enää, eikä räväkältä...
Feggy
05.05.2006 08:50:10

Mulle ton levyn ehkä iloisin jälleenkuuleminen oli sittemmin edesmenneen, myös keikkamyyjänä tunnetuksi tulleen Veda Honkasen Dog Eat Dogin biisi.
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
kivi
05.05.2006 11:49:02
Alice in Wasteland kuulosti silloin aikanaan erittäin modernilta ja räväkältä popbändiltä. Ostin joskus vuosi sitten bändin debyyttivinyylin, kun sattui divarissa puoli-ilmaiseksi olemaan. Eipä kuulostanut modernilta enää, eikä räväkältä...

Alice In Wastelandin samanniminen debyyttisinkku kuulosti silloin hyvin tehdyltä biisiltä ja on sitä edelleen. Muuten yhtyeen levyt, jos niitä vahingossa olisin ostanut, ovat luultavasti levyhyllyni kartoittamattomissa alariveissä siellä Koleran, Nicepapin, Lunta'n ja Gabi&Mara -duon paikkeilla, tiedättehän, siellä minne haudataan Outi Popp ja levynsä "Astu siniseen huoneeseen".

Enkä nyt sano että mulla olis noi levyt, mutta kaikkea roskaa kyl on
:-)

Oliko Sivullisilla Raine Salon / 100 Lasta -yhtyeen "Hyvää pahaa rock&roll"? Jos ei ollut, se ei voi olla kovin hyvä ajankuva.
Feggy
05.05.2006 12:29:48 (muokattu 05.05.2006 12:35:11)

Mullekin olis Salo kelvannut, mutta taisi ilmestyä ennen 1985.

Tässähän ne biisit on:

http://www.poko.fi/sivulliset/?sivu=biisilista_1-2

Ja on toi ihan hyvä ajankuva siinä kuin Guitarmania ja Runeberginkatukin. Täydellistä ajankuvaa on tuskin olemassakaan sen enempää kuin parasta mahdollista maailmaa. Ainahan voi kukin koostaa omista kaseteistaan ja sinkuistaan sen parhaan kokoelman ja sitten tapellaan. Tää on vähän ikäpolvikysymyskin. Tero Alanko tulee samasta tamperelaispoppareiden sukupolvesta kuin esim. Rumban nykyinen päätoimittaja Mikko Aaltonen ja toimituspäällikkö Antti Lähde, jotka tulivat jokunen vuosi myöhemmin kuin me vanhukset. Ja meitä kolme vuotta vanhemmat olisivat laittaneet kokoelmalle Sue van Doen.
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
kivi
05.05.2006 12:52:49
Mullekin olis Salo kelvannut, mutta taisi ilmestyä ennen 1985.

Tässähän ne biisit on:

http://www.poko.fi/sivulliset/?sivu=biisilista_1-2

Ja on toi ihan hyvä ajankuva siinä kuin Guitarmania ja Runeberginkatukin.

Phhh... joo ja ei. Aknestikilla ei pitäisi olla mitään tekoa tuolla levyllä, Poverty Stinksin Paranoid oli kiva vitsi mutta kun ne ekat EP:t olivat satamiljonaa kertaa parempia kuin Gargleblaster-LP, Karkkiautomaatilta on otettu ehkä bändin kulunein biisi mukaan, vaikka edellisillä olis ollut vaikka mitä helmiä (esim lempparibiisini Niin kaveria), ja neljännellä kiekolla on yksi ainoa hyvä biisi (en kerro mikä).

Muutenkin tuossa kajastaa läpi sellainen turvallisuushakuisuus ja varman päälle pelaaminen, mikä ei mun nähdäkseni kuitenkaan oo ajalle ominaista. Mutta aivan sama, mun ja mainitsemiesi kolmen toimittajan välillä on molemminpuolinen ymmärtämättömyyden kuilu, joka ilmestyy vähän väliä kuvaan mutta onneksi nykyään esille tullessaan enää naurattaa.
Feggy
05.05.2006 13:00:47

Phhh... joo ja ei. Aknestikilla ei pitäisi olla mitään tekoa tuolla levyllä, Poverty Stinksin Paranoid oli kiva vitsi mutta kun ne ekat EP:t olivat satamiljonaa kertaa parempia kuin Gargleblaster-LP, Karkkiautomaatilta on otettu ehkä bändin kulunein biisi mukaan, vaikka edellisillä olis ollut vaikka mitä helmiä (esim lempparibiisini Niin kaveria), ja neljännellä kiekolla on yksi ainoa hyvä biisi (en kerro mikä).

Muutenkin tuossa kajastaa läpi sellainen turvallisuushakuisuus ja varman päälle pelaaminen, mikä ei mun nähdäkseni kuitenkaan oo ajalle ominaista. Mutta aivan sama, mun ja mainitsemiesi kolmen toimittajan välillä on molemminpuolinen ymmärtämättömyyden kuilu, joka ilmestyy vähän väliä kuvaan mutta onneksi nykyään esille tullessaan enää naurattaa.

No ehkä tossa haluttiin saada ne "varmat" helmet kuultavaksi sille sukupolvelle, joka ei kauhean todennäköisesti osaa niitä etsiä. Toimitetaan me Pokolle Sivulliset 2: unohdetut ;)
Mika Antero
06.05.2006 20:14:54
Nicepapin,

Tämä kuuluu taas niihin juttuihin, että Heli Luokkala (vaimikäsenytoli) oli mielestäni kauhee seksisymboli vuonna -86 tai -87 ja Nicepappi hyvä bändi. Ja taas menin lankaan: Ostin vinyylin muutama vuosi sitten. En poista sitä hyllystäni, koska siinä on kivoja kuvia... Naisihanteeni on noista 80-luvun päivistä hieman kyllä muuttunut.

Raine Salon / 100 Lasta -yhtyeen "Hyvää pahaa rock&roll"?

Ja taas osoitin hölmöyteni: Ostin tämänkin divarista ja mietiskelin jo kaupasta poistuessani, että "miks tässä ei oo Tuula Amberlan nimeä missään..." Eli sekoitin Liikkuviin lapsiin. "Esikoinen" ei tosin ole ihan paska, vaikkei siinä Tuula laulakaan... Semmoista Sielun Veljet -yritystä.
Feggy
06.05.2006 20:56:31

Ja taas osoitin hölmöyteni: Ostin tämänkin divarista ja mietiskelin jo kaupasta poistuessani, että "miks tässä ei oo Tuula Amberlan nimeä missään..." Eli sekoitin Liikkuviin lapsiin. "Esikoinen" ei tosin ole ihan paska, vaikkei siinä Tuula laulakaan... Semmoista Sielun Veljet -yritystä.

Sitä sattuu itse kullekin. Jos törmäät divarissa Raine Salon levyihin, ne kannattaa ostaa jo siksi, että ne on pienoisia keräilyharvinaisuuksia ja siksi, että ne on hyviä levyjä. Salon ekasta löytyy siis klassinen alkuperäisversio Hyvää pahaa rock'n'roll-biisistä.
Mika Antero
07.05.2006 08:37:03
Salon ekasta löytyy siis klassinen alkuperäisversio Hyvää pahaa rock'n'roll-biisistä.

Sata Lasta oli silloin aikoinaan (ne taisivat pärjätä Rockin sm-kisoissa, muistelen) ensimmäinen kerta kun kuulin Raine Salosta. Täysin tuntematon heppu. Ja semmoiseksi on jäänyt, en tiedä miehestä mitään, en muista edes kuulleeni tuon Hyvää pahaa -biisin alkuperäistä versiota. Jos äijän muut biisit ovat samaa tasoa, niin vähän ihmettelen, että hän on jäänyt niin tuntemattomaksi.

Pikavilkaisulla netistä ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Raine_Salo ) huomasin, että hän on ollut Giddyupsissa aikanaan, mutta ei enää levyllä mukana. Seasons of the shake onkin hyvä levy, huomattavasti toisenlaista kamaa mitä sen bändin jäsenet myöhemmin tekivät/tekevät. Myös Bodyguards -yhtyeen jotenkin muistan, siinähän taisi olla jotain hirveitä korstoja soittamassa ja sitten joku pikkuinen nainen laulamassa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)