kole_katti 05.04.2006 08:50:17 | |
---|
Kerro kaikki mitä oot nähny tai kokenu keikalla ku joku (tai sinä) on möhliny. Kerran ku mul oli keikka ku me alotettiin nii kitaran ei ollu kiinni vahvistimeen. Basisti ei huomannu mitään ja jatko soittamista. Fanit oli tullut väänteleen vahvistimen nuppeja eikä laulu kuulunu ollenkaa. Ilman näitä kahta seikkaa keikka meni hienosti. |
Bertrand 05.04.2006 08:56:31 | |
---|
Mikseivät järjestysmiehet tehneet mitään? Esimerkiksi pidättäneet tai ampuneet villiksi yltyneitä faneja? |
kole_katti 05.04.2006 09:08:23 (muokattu 05.04.2006 09:08:45) | |
---|
se oli pieni paikka eikä järjestäjiä ollu |
Mr.Jones 05.04.2006 09:53:25 | |
---|
En tiedä mistä johtuu mutta mulla on semmonen omituinen kirous että kitarasta katkee keikalla aina kieli tokan biisin kohdalla (tai ainaski viimeisellä 2 keikalla =)... Vaikka kuinka hakkaa kitaraa treeneissä tai kotona, kielet kestää mutta sitten kun koittaa se toinen biisi niin POKS!! |
Da Make 05.04.2006 11:36:54 | |
---|
Kerran soitin keikan, siten että olin saanut oikeasta kädestäni (näppäily käsi) 6 viikkoa olleen kyynärpäähän asti olleen kipsin pois n. 2tuntia aiemmin. hyvä siinä opetella soittamista, todella liikkeelle aralla kädellä. No keikka hoidettiin kotiin kuitenkin. Seuraavana päivänä lääkäriin: "Hmm, minulla lukee, että olet varannut ajan kipsinpoistoon. Missä se kipsi on?" |
BigPapa 05.04.2006 11:38:34 | |
---|
Kerran soitin keikan, siten että olin saanut oikeasta kädestäni (näppäily käsi) 6 viikkoa olleen kyynärpäähän asti olleen kipsin pois n. 2tuntia aiemmin. hyvä siinä opetella soittamista, todella liikkeelle aralla kädellä. No keikka hoidettiin kotiin kuitenkin. Seuraavana päivänä lääkäriin: "Hmm, minulla lukee, että olet varannut ajan kipsinpoistoon. Missä se kipsi on?" Juu kipsissä olo soittessa saattaa hankaloittaa kyseistä toimenpidettä...; / Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
J.Hollström 05.04.2006 11:51:39 | |
---|
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi-
Mighty Shade |
kid ego 05.04.2006 11:56:57 | |
---|
Kerran mun kitarasta jäi Turbo päälle, ja soitin sikanopeesti vaikka oli 11-milliset kielet. Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. |
Burn 05.04.2006 13:58:22 | |
---|
Fanit oli tullut väänteleen vahvistimen nuppeja eikä laulu kuulunu ollenkaa. Ilman näitä kahta seikkaa keikka meni hienosti. Onpas vannoutuneita faneja, näinhän käy joka maidenin keikallakin. War Ensemble |
Black Star 05.04.2006 14:30:23 | |
---|
Kerran mun kitarasta jäi Turbo päälle, ja soitin sikanopeesti vaikka oli 11-milliset kielet. h*h*! Descartes - "To be is to think"
Sartre - "To be is to do"
Sinatra - "Do be do be do" |
McNulty 05.04.2006 14:59:18 (muokattu 05.04.2006 14:59:42) | |
---|
Jotain ekoja keikkoja soiteltiin aloittelevina hevareina ja tietysti ensimmäisen biisin, ensimmäisessä riffissä poikkasin 9-setistä B ja e-kielet. Arvatkaa vaan oliko 13-14 kesäisellä kaverilla silloin vielä backup-skebaa? Ei ollut ei... sitä kun ei ollut edes kotona, keikkapaikasta puhumattakaan. Siinä ei sitten auttanut muuta kuin soittaa ensimmäinen biisi niillä neljällä jäljellä olevalla. Pidettiin sitten 5-10min tauko 1. ja 2. biisin välissä kun vaihdoin (onneksi oli varalla kielisetti laukussa) uudet kielet tilalle ja taas mentiin. Se oli möhläys, nolotti ja ketutti. Piti olla niin hyvä hevikeikka ja sitten se alkoikin noin. Onneksi siitä selvittiin ja kokemushan se oli sekin. Olipahan ainakin hyvä syy perustella isälle ja äiteelle 2. skeban hankinta. Provokatiivinen huomautus! Säästin itse reilusti yli puolet rahoista toiseen skebaani, joten te pienet bodom-fanit siellä... tehtää töitä, ansaitkaa ja kerätkää viikkorahoja, auttakaa vanhempianne kotitöissä yms. ennenkö lähdette ruinaan rahaa johonkin härveliin. On meinaan arvokasta ja hienoa soittaa omalla työllä ansaitulla soittimella! "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
MyssyE 05.04.2006 18:00:03 | |
---|
kyseessä oli tuttavapiirin kellarijamit, tosin yleisöllä. Innostuin sitten siinä soolon aikana vähän liikahtamaan, ja meinasin heittää lipat. Kyseisen aktin aikana piuha irtosi ja perkeleellinen humina valtasi kellarin. |
McNulty 05.04.2006 18:14:03 | |
---|
kyseessä oli tuttavapiirin kellarijamit, tosin yleisöllä. Innostuin sitten siinä soolon aikana vähän liikahtamaan, ja meinasin heittää lipat. Kyseisen aktin aikana piuha irtosi ja perkeleellinen humina valtasi kellarin. Myöhemmin selitit että se oli harkittu "efekti" siihen biisiin? :) Välillä tuollaiset virheet voi nimittäin toimia ihan hienosti showna tms. Meillä toinen kitaristi hukkasi plekun just kun lähti keskiosassa sellainen yhden soinnun renkutus ja fiilistelypläjäys missä rumpali takoi jotain tomifilliä ja haettiin nostetta biisiin. Hän jäi täppäämään vasurilla sitten paria säveltä ja helkkari että se kuulosti hyvältä. Nykyään jos sitä biisiä soitellaan niin minä huolehdin soinnun sahauksen ja hän tekee tuollaista trill-tyyppistä kikkailua siihen päälle. Kerrankin näin päin :) "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Executioner 06.04.2006 15:51:13 | |
---|
Ekalla keikalla tuossa pari kuukautta sitten tuli kämmäiltyä kyllä koko ajan. Ei se sinänsä haittaa, koska se h*lvetinmoinen riehuminen antoi sen anteeksi. Onnistuin kyllä plekun heittämään lattialle just semmosen raskaan demppausriffin alussa. En viitsinyt käydä kyykkimään sitä lattialta, joten demppasin etusormen kynnellä (vaikeaa) jonkin aikaa, ennen kuin kaveri tarjosi yleisöstä omaa hikistä plekuaan. Se oli sitten helpompi napata siitä, kun lava ei ollut kovinkaan korkea. Ei mikään paha möhlinki, pientä sählinkiähän se vaan oli. |
Petrukki 06.04.2006 15:59:06 | |
---|
Koulun joulujuhlassa tapahtui niinkin mahtava homa, ettei plugi ollut vahvarissa kunnolla kiinni. Kyllä ketutti! No, väliäkö tuolla, ei se kitara ois kuitenkaan kuulunut mihinkään. Haen bändia Turusta, metalli-tyyli (progahtava!!), voisin olla komppikitaristi ja leadikin, mutta tilu ei mee... vielä. |
NeonKnight 06.04.2006 16:23:57 | |
---|
Pitkä tarina: No, olin viime syksynä semmoisessa kyläyhdistyksen järjestämässä tilaisuudessa soittamassa kolmessa biisissä soolokitaraa lukion "bändissä". En sen takia vaivautunut omaa vahvistinta viemään, vaan soitin koulun linjakuutosella(=line6). Tein sitten soundchecksissä viimeiset säädöt neljälle käytettävässä olevalle kanavalle, ja sovin opettajan kanssa, että niillä säädöillä soittaa kaikki sillä vahvistimella soittavat. Se kävi. No, joku tuota ei sitten ollut vakavissaan ottanut, vaan tehnyt oman soundin yhdelle kanavista. No, toisessa kappaleessa sitten tarvitsin soolossa kanavaa A, millä piti olla hieman lujemmalla oleva clean soundi, pienellä delayllä höystettynä. No, A kanavan tositoimissa päälle polkaistuani huomasin, että näin ei ollut, vaan joku oli höystänyt tämän kanavan mahtavalla määrällä tremoloa & flangeria. No siinä vaiheessa koitin vaihtaa kanavalle B, joka oli clean komppikanava, mutta pedaali alkoi tilttamaan, mikä ei yllättänyt. Soitin sitten puolet siitä soolosta säröllä, mikä tottakai oli tarkoituskin. |
aijommi 03.05.2006 21:50:49 (muokattu 03.05.2006 21:51:14) | |
---|
Pitkä tarina: No, olin viime syksynä semmoisessa kyläyhdistyksen järjestämässä tilaisuudessa soittamassa kolmessa biisissä soolokitaraa lukion "bändissä". En sen takia vaivautunut omaa vahvistinta viemään, vaan soitin koulun linjakuutosella(=line6). Tein sitten soundchecksissä viimeiset säädöt neljälle käytettävässä olevalle kanavalle, ja sovin opettajan kanssa, että niillä säädöillä soittaa kaikki sillä vahvistimella soittavat. Se kävi. No, joku tuota ei sitten ollut vakavissaan ottanut, vaan tehnyt oman soundin yhdelle kanavista. No, toisessa kappaleessa sitten tarvitsin soolossa kanavaa A, millä piti olla hieman lujemmalla oleva clean soundi, pienellä delayllä höystettynä. No, A kanavan tositoimissa päälle polkaistuani huomasin, että näin ei ollut, vaan joku oli höystänyt tämän kanavan mahtavalla määrällä tremoloa & flangeria. No siinä vaiheessa koitin vaihtaa kanavalle B, joka oli clean komppikanava, mutta pedaali alkoi tilttamaan, mikä ei yllättänyt. Soitin sitten puolet siitä soolosta säröllä, mikä tottakai oli tarkoituskin. Line6 on ihan saatanasta, omaankin kouluun menivät hankkimaan semmoisen... Pahin keikkamoka oli, kun soitin puolet biisistä eri temmossa muun bändin kanssa. Kyllä vain. Rummuista ja nbassosta ei saanut mitään selvää, monitoreista tuli pelkkää kuraa, ei helvetti kun se vieläkin hävettää... Monitoriongelma saatiin korjattua onneksi biisin jälkeen. Mitäs vittua minä nyt menin tämän nostamaan... "Semmonen olisi kanssa hyvä kisa, että kilpailtaisiin että kuka pystyy syöttämään kaniinille 400grammaa maksalaatikkoa, mutta niin että huutaisi samalla tauotta ja kimeästi. syöttämistä ei saisi tehdä väkisin." -Tempura |
Jzci 04.05.2006 00:36:31 | |
---|
Pahin keikkamoka oli, kun soitin puolet biisistä eri temmossa muun bändin kanssa. Kyllä vain. Rummuista ja nbassosta ei saanut mitään selvää, monitoreista tuli pelkkää kuraa, ei helvetti kun se vieläkin hävettää... Monitoriongelma saatiin korjattua onneksi biisin jälkeen. Mahtoi olla melkoiset lavavolumet jos ei rummuista saa mitään selvää? |
Mahtoi olla melkoiset lavavolumet jos ei rummuista saa mitään selvää? Niistä ei todellakaan saanut mitään selvää, en liioittele, ainakaan kauheasti :D Kyseessä oli paskasti järjestetty bändikilpailu Kuninkaanhaan Yläasteella, ehkä vähän selittää. "Semmonen olisi kanssa hyvä kisa, että kilpailtaisiin että kuka pystyy syöttämään kaniinille 400grammaa maksalaatikkoa, mutta niin että huutaisi samalla tauotta ja kimeästi. syöttämistä ei saisi tehdä väkisin." -Tempura |
Lesko 04.05.2006 18:09:12 | |
---|
Niistä ei todellakaan saanut mitään selvää, en liioittele, ainakaan kauheasti :D Kyseessä oli paskasti järjestetty bändikilpailu Kuninkaanhaan Yläasteella, ehkä vähän selittää. Katos piru... olin kattomassa sillon siellä Kuninkaanhaassa. Onko sun omakuva muuten nuokkarilta? Tai mitä sitäkin kyselen, kun hyvin tiedän että on. Missä bändissä soitat? "Musiikissa on perusasioita. On olemassa huonoa musiikkia, on hyvää musiikkia, on vähän parempaa musiikkia ja sitten on Led Zeppelin" |