Aihe: tom tomien puun materiaali
1 2 3 4
Rock N Roll children
04.05.2006 00:04:47
Vaikuttaako noissa tom tomeissa tuo puun materiaali paljon tomien soundiin?
Pieni rumpalipoika
04.05.2006 00:11:02 (muokattu 04.05.2006 00:13:46)

Vaikuttaako noissa tom tomeissa tuo puun materiaali paljon tomien soundiin?

Paljonko paljon on? Kitaristien mielestä materiaalilla ei varmaankaan ole mitään merkitystä. Tän palstan kamarunkkarit sen sijaan...hmm...kyseessähän on vakava asia! Hoho.

Edit. Enemmän on merkitystä puun laadukkuudella ja sopivuudella rummuksi, kuin lajilla.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Alpha
04.05.2006 00:13:55
Eikös se pehmeäpi puu anna sen pehmeän ja täyteläisen äänen(esim vaahtera), kun taas kovempi puu voimakkaaman ja terävämmän soundin(esim koivu)...

Emmä tiedä...ampukaa jos olen väärässä.
ddrum54
04.05.2006 00:19:26 (muokattu 04.05.2006 00:26:55)
Eikös se pehmeäpi puu anna sen pehmeän ja täyteläisen äänen(esim vaahtera), kun taas kovempi puu voimakkaaman ja terävämmän soundin(esim koivu)...

Emmä tiedä...ampukaa jos olen väärässä.

Bang ! Vaahtera on koivua kovempaa.

E: muistin virkistämiseksi :

Tässä taulukko : Taulukossa on verrattu eri puulajien kovuuksia tammen kovuuteen. Tammelle on annettu arvoksi 100 ja mitä suurempi luku on, sen kovempaa puu on. ( Rummut tehdään kanadan vaahterasta.)

154 Kempas
144 Merbau
131 Jarrah
123 Vaahtera Kanada
105 Saarni
103 Rose Gum
100 Tammi
97 Punatammi
95 Pyökki
90 Pähkinä
85 Kirsikka
82 Vaahtera Eurooppa
67 Koivu Skandinavia
42 Mänty

E2: Tomien soundi tulee soittajasta.
2`n 4
Niskamies
04.05.2006 00:58:38
E2: Tomien soundi tulee soittajasta.

Näin on. Riippumatta rummuista/kalvoista/virityksestä rummusta ei tule sävelen säveltä ilman soittajaa joka ottaa saundin irti rummusta. Hyvä rumpali saa paskankin rummun kuulostamaan loistavalta.
More is more.
Alpha
04.05.2006 01:06:31
Näin on. Riippumatta rummuista/kalvoista/virityksestä rummusta ei tule sävelen säveltä ilman soittajaa joka ottaa saundin irti rummusta. Hyvä rumpali saa paskankin rummun kuulostamaan loistavalta.

No ei muutes ole. Jos on huono rumpu, huonot kalvot ja vire päin persettä, ni yhtä paskalta se kuulostaa käy siihen rumpuun kopauttamassa minä tai sitten vaikka Nykäsen Anssi...
markkuliini
04.05.2006 01:22:50

No ei muutes ole. Jos on huono rumpu, huonot kalvot ja vire päin persettä, ni yhtä paskalta se kuulostaa käy siihen rumpuun kopauttamassa minä tai sitten vaikka Nykäsen Anssi...

Ei pidä paikkaansa.
www.vasamayhtye.com
Alpha
04.05.2006 01:26:31
Ei pidä paikkaansa.

Eini. Parhaimmalta kuulostaa sillon ku niitä rumpuja ole ollenkaan.
Niskamies
04.05.2006 01:30:09
Eini. Parhaimmalta kuulostaa sillon ku niitä rumpuja ole ollenkaan.

Turha tällaisesta riidellä. Sä joko hokaat tai et hokaa. Helpoiten se tulee selville kun kuulee eri rumpaleita samalla setillä. Kummaa että kuulostaa aivan erilaiselta?

Juuri lauantaina April Jazzissa soitti Lee Kontizin bändissä muuan Joey Baron. Rummut olivat mitkälie Pearl-merkkiset ruoskat. Baron osasi ottaa niistä saundin ulos todella hienosta, ja sai pöntöt kuulostamaan aivan loistavilta.
More is more.
Speedy
04.05.2006 01:36:29

Hyvä rumpali saa paskankin rummun kuulostamaan loistavalta.

"Huono rumpu saa loistavankin rumpalin kuullostamaan paskalta" -Matti Oiling Boiling

Soititkos Niskamies Baronin kanssa samalla setillä? Vertailukohde?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Alpha
04.05.2006 01:39:53
Turha tällaisesta riidellä. Sä joko hokaat tai et hokaa. Helpoiten se tulee selville kun kuulee eri rumpaleita samalla setillä. Kummaa että kuulostaa aivan erilaiselta?

Mitä mä en nyt hokannu?

Varmaan sen tuollaisissa tapauksissa huomaa, kun on soittamisesta kyse, mutta jos sulla on reenikämpän nurkassa joku huono rumpu huonoilla kalvoilla ja huonolla vireellä, niin ei se sen paremmin soi käy siihen lyömässä huippuäijä tai ei...

..ttu mää lähen nukkumaan.
markkuliini
04.05.2006 01:42:49

"Huono rumpu saa loistavankin rumpalin kuullostamaan paskalta" -Matti Oiling Boiling

Soititkos Niskamies Baronin kanssa samalla setillä? Vertailukohde?

Matti Oilingin siteeraaminen tässä asiassa on hieman...noh...sanotaan vaikka kyseenalaista.

Olen monet kerrat ollut todistamassa kuinka esim. joku konsan tehtaalla viritetty paskasetti surkeilla kalvoilla jne. herää henkiin taitavan rumpalin käsissä. Totta kai soitto kuulostaisi vielä paremmalta jos alla olisi hyvät kamat hyvässä vireessä, mutta ei siitä ole epäilystäkään etteikö soundi olisi soittajan käsissä varsinkin huonoilla kamoilla soittaessa.
www.vasamayhtye.com
markkuliini
04.05.2006 01:45:07

Varmaan sen tuollaisissa tapauksissa huomaa, kun on soittamisesta kyse, mutta jos sulla on reenikämpän nurkassa joku huono rumpu huonoilla kalvoilla ja huonolla vireellä, niin ei se sen paremmin soi käy siihen lyömässä huippuäijä tai ei...

No kyllä se nimenomaan soi paremmin. Rumpuun kun on miljoona tapaa lyödä. Huippuäijät osaa senkin paremmin. Ne ikäänkuin osavat vetää soundin ulos rummusta. Huonoissa kamoissa se juuri korostuu. Ehkä uskot sitten kun todistat tällaista vierestä.
www.vasamayhtye.com
Speedy
04.05.2006 01:49:53

huippuäijät vs. Matti Oiling??

Matti the King Oiling, on se ainakin mun idoli..=D
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
markkuliini
04.05.2006 01:54:43

Matti the King Oiling, on se ainakin mun idoli..=D

Mikäs siinä, mutta ei se nyt mikään "soundirumpalien aatelia" ole.
www.vasamayhtye.com
Kukkis 77
04.05.2006 01:55:24 (muokattu 04.05.2006 01:56:45)

Rumpuun kun on miljoona tapaa lyödä. Huippuäijät osaa senkin paremmin. Ne ikäänkuin osavat vetää soundin ulos rummusta. Huonoissa kamoissa se juuri korostuu.

No mehän testaamme tämän oitis vaikka seuraavassa sopivassa miitissä.

Ensin katsotaan keneltä löytyy paskimmat mahdolliset rummut (mielellään jotain Milleniumia) paskimmilla mahdollisilla kalvoilla. Sitten vaan setti pystyyn johonkin terassin nurkkaan. Sitten tilataan paikalle esim. Nykäsen Anssi tai vittu vaikka Dave Weckl ja katsotaan miltä kuulostaa.

Ennen koetta tietty lyödään vetoa että soundaako hyvältä vai ei, ja hävinnyt osapuoli maksaa voittaneen osapuolen dokaamiset.

Kätsää on.
Mihi est propositum in taberna mori. Hmph.
Pieni rumpalipoika
04.05.2006 11:46:26

Hyvä rumpali saa paskankin rummun kuulostamaan loistavalta.

Tähän säkin markkuliini taisit heittää "komp". Hoho. Tuskin sitä kukaan kiistää, etteikö soittaja vaikuttais soundiin, mut on se ihan turha väittää että aivan paskasta soittimesta sais kaivettua soundia, mitä soittimessa ei ole. Enemmän näkisin tän niin, että hyvä soittaja saa kaivettua soittimesta kaiken irti.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Alpha
04.05.2006 11:55:38
Tähän säkin markkuliini taisit heittää "komp". Hoho. Tuskin sitä kukaan kiistää, etteikö soittaja vaikuttais soundiin, mut on se ihan turha väittää että aivan paskasta soittimesta sais kaivettua soundia, mitä soittimessa ei ole. Enemmän näkisin tän niin, että hyvä soittaja saa kaivettua soittimesta kaiken irti.

No nyt puhutaan asiaa.
markkuliini
04.05.2006 11:58:38

Hohot sulle persiisiin vaan. Luepas nyt tarkemmin. Minä nimenomaan en ole "kompannut" tuota ylläolevaa väitettä. Minä olin eri mieltä tämän seuraavan lauseen kanssa
Jos on huono rumpu, huonot kalvot ja vire päin persettä, ni yhtä paskalta se kuulostaa käy siihen rumpuun kopauttamassa minä tai sitten vaikka Nykäsen Anssi...

Eihän nämä ole ollenkaan sama asia. Olen aivan samaa mieltä kanssasi että hyvä soittaja saa soittimesta kaiken irti, ja samalla logiikalla huono soittaja ei saa siitä huonosta soittimesta kaikkea irti.
www.vasamayhtye.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)