Aihe: Rockarit kettujahtien puolesta
1 2 3 4 5
Valokaari
03.05.2006 18:31:24

Olisikohan turhuuspalsta kuitenkin ollut sopivampi tälle..? No menköön nyt tänne, mode siirtäköön jos tarvitsee:

Rockarit kettujahtien puolesta
Julkaistu: 03.05.2006

Brittien enemmistö vastusti vuosien ajan koirien ja hevosten kera suurella joukolla harrastettavia kettujahteja. Se johti moisen julmuuden ja verileikin kieltämiseen lailla.

Muutama tunnettu brittirockari on aloittanut taistelun kyseisen lain kumoamiseksi. Joukosta löytyvät mm. Bryan Ferry, Roger Waters, Eric Clapton, Roger Daltrey ja Nick Mason. Siis tyyppejä, jotka ovat kohonneet sellaiseen sosiaaliseen asemaan, jossa on tapana harrastaa kettujahtia.

Herrat pitävät lähiaikoina yhteisen ulkoilmakonsertin. Kettujahtien ystävät ovat tervetulleita. Kukaties nähdään ja kuullaan Fox on the Run.

Lähde: http://elisa.net/uutiset/viihde/21135.shtml
Rok rok.
Artist
03.05.2006 18:35:05 (muokattu 03.05.2006 18:42:20)
Jahas, melkoista pelleilyä, etten sanoisi. Olen itse pitänyt moista kettujahtia aina erittäin julmana herrojen huvina, jolla ei ole juuri tekemistä normaalin metsästyksen kanssa. En halua moista toimintaa millään tapaa tukea.
jussiohman
03.05.2006 18:40:25
Periaatteessa katson nuita miehiä pahasti, mutta varmana rikastuttuani alan itsekin olla kaiken maailman Running Man - tyylisten hurvitteluiden kannalla. Parempi olla tuomitsematta.
tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä
Valokaari
03.05.2006 18:48:42

mutta varmana rikastuttuani alan itsekin olla kaiken maailman Running Man - tyylisten hurvitteluiden kannalla.

Hei, eipä muuten yhtään hullumpi idea! Järjestän kartanollani kaikille yhteistyökumppaneille ja yritysvieraille mieleenpainuvan jahdin, jossa saaliina on yhteiskunnan syrjäytyneitä ja vähäosaisia. Hei kamoon, kuka niitä muka kaipaa, maailma on kuitenkin pummeja täynnä.

Miten hienoa onkaan kokea jahdin jännitys ja voittamisen tunne, turvallisesti hevosen selässä toki.
Rok rok.
Marlowe
03.05.2006 18:48:47
Iso-Britannia on ollut ja on edelleen luokkayhteiskunta, ja ketunmetsästys on perinteisesti mielletty yläluokan ja aatelin huviksi - ja kyllähän nuo edellämainitut rockmiljonäärit ovat tulojensa puolesta sitä.

Jutun pointtina lienee se, että aviottoman jenkkisotilaan poika Clapton ja kumppanit ovat vieraantuneet täysin työväenluokkaisista juuristaan. En kuitenkaan tiedä, suhtautuvatko brittiduunarit ketunmetsästykseen kuitenkaan erityisen negatiivisesti, jolloin uutinen tavallaan menettäisi kärkensä.

Typerää "urheiluahan" tuo kettujahti on, mutta eivätpä läheskään kaikki rocktähdet ole olleet ensimmäisten joukossa jonossa, kun älyä on jaettu.

Kukaties nähdään ja kuullaan Fox on the Run.

Ja Foxy Lady!
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
bluesteel
03.05.2006 19:05:01 (muokattu 03.05.2006 19:05:45)

Periaatteessa katson nuita miehiä pahasti, mutta varmana rikastuttuani alan itsekin olla kaiken maailman Running Man - tyylisten hurvitteluiden kannalla. Parempi olla tuomitsematta.

Niin, ja onhan se sukupolvikysymyskin. Vanhempien ihmisten mielestä on ihan ok jahdata millon mitäkin elukoita, mutta nuoret paheksuvat moisia barbaarimaisuuksia.
Lego
03.05.2006 19:38:44
Hienoa! Tuota huvittaisi itsekin päästä harrastelemaan.
"Whoever appeals to the law against his fellow man is either a fool or a coward. Whoever cannot take care of themself without that law is both. For a wounded man shall say to his assailant, 'If I live, I will kill you. If I die, You are forgiven.
aikavaikea
03.05.2006 20:03:56
Nil by mouth.
M-Juhana
03.05.2006 20:13:43

http://muusikoiden.net/jasenet/kuvaus.php?id=53

:´-(

Nii'just ! Keppiä noille aatelisille-rokkareille !!
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo-
nimeni ei suinkaan ole oikeasti komodo-joe -Tetsuo-
bluesteel
03.05.2006 20:21:25 (muokattu 03.05.2006 20:23:03)

-septimisti-
03.05.2006 20:39:20 (muokattu 03.05.2006 20:45:35)
Roger Watershan veti tuosta herneet oikein kunnolla nenäänsä jo aikoja (kuukausia) sitten ja taisi jopa muuttaa Englannista pois närkästyttyään tuosta laista. Waters ei omien sanojensa mukaan pidä lainkaan metsästyksestä, vaan on enemmän kalamiehiä.

EDIT: muistin hieman väärin tuon Watersin kommentin metsästyksestä.

Ikiaikainen haastattelu asian tiimoilta.
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2087-1763726,00.html
Tympee Huttunen
03.05.2006 20:57:43
Eihän ne ammu jahdissa kuin yhden ketun? Voiko tuollaista verrata mitenkään turkistarhaukseen tms? Tai vaikka lehmien tai kanojen massatappoihin? Entä härkätaisteluun?
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
Valokaari
03.05.2006 21:07:46

Eihän ne ammu jahdissa kuin yhden ketun?

Tietääkseni siellä ei ammuta yhtään kettua, vaan niitä jahdataan kunnes ne nääntyvät. Korjatkaa jos mulla on ihan väärä käsitys, itse en ole ketunmetsästykseen osallistunut.
Rok rok.
Mr.Babbit
03.05.2006 21:19:06
Tietääkseni siellä ei ammuta yhtään kettua, vaan niitä jahdataan kunnes ne nääntyvät. Korjatkaa jos mulla on ihan väärä käsitys, itse en ole ketunmetsästykseen osallistunut.

Ja on kunnia saada repiä ketusta pala itselleen.

Se on brutaalia ja turhaa joskin vain muutamaan eläimeen kohdistuvaa yläluokan huvittelua..
FlatOutFucked
03.05.2006 21:25:15
Tietääkseni siellä ei ammuta yhtään kettua, vaan niitä jahdataan kunnes ne nääntyvät.

Ei vaan koirat repivät ketun elävältä kappaleiksi.
author
03.05.2006 21:26:18 (muokattu 03.05.2006 21:27:02)
Jee jee, elitistä pelleilyä viattomien luontokappaleiden kustannuksella. Toinen yhtä järjetön eläimiin kohdistuva vahingontuottaminen on foie grasin valmistus.

typo.
Valokaari
03.05.2006 21:29:38

Ei vaan koirat repivät ketun elävältä kappaleiksi.

Ai niinhän se olikin joo.

Toinen yhtä järjetön eläimiin kohdistuva vahingontuottaminen on foie grasin valmistus.

Haluanko edes tietää mistä karmeudesta tuossa on kysymys..?
Rok rok.
author
03.05.2006 21:31:42 (muokattu 03.05.2006 21:32:15)
Haluanko edes tietää mistä karmeudesta tuossa on kysymys..?

http://www.svpa.ch/images/magazine/gavage.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Foie_gras
Umpihullu
03.05.2006 21:48:50
Hassu otsikko tällä jutulla, antaa aivan eri kuvan mitä ajavat takaa. Kettujahtien puolesta, eikös sen pitäisi olla kettujahtia vastaan?
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)