Aihe: Red Hot Chili Peppersien livekunto
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
kyseinen
02.05.2006 22:18:43 (muokattu 02.05.2006 22:20:50)
mä kirjoitin yhden yhdyssanan ja taivutin sanan vituilleen; entä sitten?

Kysehän ei ole lainkaan yhdestä yhdyssanasta eikä yksittäisestä taivutuksesta, vaan siitä, että et osaa ilmaista itseäsi kunnolla. Kyse on siitä "instituution tasojen mädättämisestä", mistä horisit. Tuollaisella pseudo-akateemisella löpinällä ei viesti mene perille. Käsitätkö sen? Kerro mulle ja muille, mitä ovat "instituution tasot"? Selitä meille, miten RHCP tai kaikki se muu keskiverto tuuba mädättää "instituution tasoja"? (En tainnut olla edes ainoa, joka tuota kommenttia ihmetteli - ja selittelypyynnötkin tyydyit kuittamaan tylyllä "kato sanakirjasta" -kommentilla... sama se sille sanalle, koko lause ja ajatus on yhtä höpöhöpöä. Perustele!)

Sinulla ei näemmä myöskään ole muilta kovaan ääneen vaatimaasi sisälukutaitoa, kun tässäkin kränässä poimit aivan väärän pointin tarkasteltavaksi.
Epämuusikko
02.05.2006 23:46:40
Stadium Arcadium kuunneltavana kokonaan:
http://www.mtve.com/article.php?ArticleId=6301

Tämähän kuullostaa hyvältä!
It´s easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
etnopoju
03.05.2006 10:42:36

Kysehän ei ole lainkaan yhdestä yhdyssanasta eikä yksittäisestä taivutuksesta, vaan siitä, että et osaa ilmaista itseäsi kunnolla. Kyse on siitä "instituution tasojen mädättämisestä", mistä horisit. Tuollaisella pseudo-akateemisella löpinällä ei viesti mene perille. Käsitätkö sen? Kerro mulle ja muille, mitä ovat "instituution tasot"? Selitä meille, miten RHCP tai kaikki se muu keskiverto tuuba mädättää "instituution tasoja"? (En tainnut olla edes ainoa, joka tuota kommenttia ihmetteli - ja selittelypyynnötkin tyydyit kuittamaan tylyllä "kato sanakirjasta" -kommentilla... sama se sille sanalle, koko lause ja ajatus on yhtä höpöhöpöä. Perustele!)

mä tarkoitan instituution tasoilla sitä, että ei ole väliä sillä onko joku professori vai vitun talonmies, mutta ihmiset eivät enää keskustele asioista, vaan yrittävät pönkittää surkeasti perustelluilla "mielipiteillään" surkean pientä egoaan. eli, statuksella ei ole väliä, kaikki harrastavat samaa selkääntaputtelua ja egon pönkitystä eikä juuri kellään ole mitään sanottavaa mihinkään.

mä en ymmärrä mitä "pseudo-akateemista" siinä mun kirjoituksessa ylipäätään oli enkä myöskään ymmärrä tätä sun "nurkkaan ahdistettu eläin" asennetta koko asiassa. jos sä et ymmärrä jotain asiaa, niin mikset kysy sen sijaan, että hyökkäät jonkun kimppuun? koetko, että sun ego murenee, jos joudut astumaan alas korokkeelta ja myöntämään tietämättömyytesi jossain asiassa?

kaveri kysyi multa mitä tarkoitan lauseella ja minä kysyin, että millä kohdalla tarkalleen ottaen. sanoin hänelle tarkistamaan "hankalat" sanat, kuten 'instituutio' sanakirjasta, koska mulla ei välttämättä ole riittävän tarkkaa määritelmää. mä olisin tietty voinut postata m-w.comin määritelmän, mutta en ole varma ihmisten englanninkielen taidoista.

mä en ole missään sanonut yhtään mitään, että RHCP mädättäisi instituution tasoja. se olisi naurettavaa. mä puhuin aikamme sosiaalisista ilmiöistä, jotka luonnollisesti heijastuvat myös tänne.
olazabal
03.05.2006 10:53:13
ihmiset eivät enää keskustele asioista, vaan yrittävät pönkittää surkeasti perustelluilla "mielipiteillään" surkean pientä egoaan.

Sä syyllistyt tähän ihan samaan koko ajan joka ketjussa. Pönkität omaa musiikillista egoasi sillä että naureskelet "tavallisten junttien" musiikkimauille. Eihän siinä mitään, että tuo negatiivisen mielipiteensä julki jostain, mutta sä teet sen aina niin, että ensin provosoit, ja sitten kun muut provosoituvat, niin sitten säkin provosoidut. Lopulta kukaan ei keskustele enää itse asiasta. Jos osaisit oikeasti keskustella jostain, niin juttu ei menisi joka ketjussa aina turhaksi inttämiseksi.
etnopoju
03.05.2006 11:03:50 (muokattu 03.05.2006 11:04:38)

Sä syyllistyt tähän ihan samaan koko ajan joka ketjussa. Pönkität omaa musiikillista egoasi sillä että naureskelet "tavallisten junttien" musiikkimauille. Eihän siinä mitään, että tuo negatiivisen mielipiteensä julki jostain, mutta sä teet sen aina niin, että ensin provosoit, ja sitten kun muut provosoituvat, niin sitten säkin provosoidut. Lopulta kukaan ei keskustele enää itse asiasta. Jos osaisit oikeasti keskustella jostain, niin juttu ei menisi joka ketjussa aina turhaksi inttämiseksi.

missä mä siihen olen syyllistynyt? mistä sä tämän kaivoit esiin?

ei pidä paikkansa, koska mä kuuntelen sitä samaa "junttimusiikkia" toisinaan itsekin. mun ei kuitenkaan tarvitse pitää kaikesta "junttimusiikista" tai ylipäätään mistään enkä ymmärrä miksi kaikki käyttäytyvät kuin heitä olisi loukattu. lähestulkoon kaikki täällä puhuvat siitä miten musiikki on subjektiivista, mutta kun joku sanookin jotain mikä on OMAA musiikkimakua vastaan, niin yhtäkkiä ollaan niiiin loukattuja - saat olla eri mieltä, kunhan olet samaa mieltä mun kanssa. toisaalta, jos joku ei usko musiikin subjektiivisuuteen, niin en ymmärrä mikä syy hänelläkään on "suuttua", jos olen eri mieltä.

eli, te ette pysty seisomaan sanojenne takana, vaan jauhatte jatkuvasti hullun ristiriitaista paskaa.

mä en muuten edelleen tajua miten MÄ olen muka se joka inttää, kun kaverit uskomattoman sitkeästi väittävät mun sanovan mun jotain täysin muuta kuin mitä todellisuudessa sanon ja mä vaan korjaan niitä. mä en koskaan vaan pääse mihinkään asialliseen keskusteluun, kun mun pitää aina käyttää sivukaupalla tilaa siihen mitä mä EN sano, kun kaverit alkaa inttämään ja väittämään kaiken näköistä.
fifehole
03.05.2006 11:37:58

ei pidä paikkansa, koska mä kuuntelen sitä samaa "junttimusiikkia" toisinaan itsekin. mun ei kuitenkaan tarvitse pitää kaikesta "junttimusiikista" tai ylipäätään mistään enkä ymmärrä miksi kaikki käyttäytyvät kuin heitä olisi loukattu. lähestulkoon kaikki täällä puhuvat siitä miten musiikki on subjektiivista, mutta kun joku sanookin jotain mikä on OMAA musiikkimakua vastaan, niin yhtäkkiä ollaan niiiin loukattuja - saat olla eri mieltä, kunhan olet samaa mieltä mun kanssa. toisaalta, jos joku ei usko musiikin subjektiivisuuteen, niin en ymmärrä mikä syy hänelläkään on "suuttua", jos olen eri mieltä.

eli, te ette pysty seisomaan sanojenne takana, vaan jauhatte jatkuvasti hullun ristiriitaista paskaa.

mä en muuten edelleen tajua miten MÄ olen muka se joka inttää, kun kaverit uskomattoman sitkeästi väittävät mun sanovan mun jotain täysin muuta kuin mitä todellisuudessa sanon ja mä vaan korjaan niitä. mä en koskaan vaan pääse mihinkään asialliseen keskusteluun, kun mun pitää aina käyttää sivukaupalla tilaa siihen mitä mä EN sano, kun kaverit alkaa inttämään ja väittämään kaiken näköistä.

Sä oot vaan yksikertaisesti liian älykäs tänne!! Älä tuhlaa aikaasi ja sinulle annettua lahjaa täällä! You are the chosen one!!!
Head for an eye
olazabal
03.05.2006 11:38:43

No esimerkiksi tämän ketjun alussa totesit että "RHCP:n pitäisi tajuta lopettaa toolin, audioslaven ja muun roskan ohella."

Kuten sanoin, kyllä täällä saa arvostella musiikkia. Ei sellaisesta kenenkään pitäisi loukkaantua. Mutta sä teet sen provoisoimalla, ja siten itse aiheutat nämä turhat keskustelut. Voisit ihan hyvin ilmaista asiasi jotenkin vähemmän provosoiden. Nyt tosta sun ilmaisutavasta vaan henkii sellainen omahyväisyys, joka ihmisiä ärsyttää.
Brian May jr.
03.05.2006 11:57:41 (muokattu 03.05.2006 11:58:45)

Mistä sä olet keksinyt, että täällä on raivostuttu siksi että omaa "lempimusaa" mollataan? Mollaaminen on jees jos sen tekee tyylillä. Se viesti jolla sä aloit provoamaan RHCP:tä on lähinnä ihan perseestä, ja mulle on ainakin selvää että se täällä pisti silmään, ei se ettet tykkää bändistä. Ja ei, sun ei tosiaankaan tarvitse pitää kaikesta "junttimusiikista." En nääs pidä minäkään, eikä muuten varmana kukaan muukaan. Vai pystytkö nimeämään jonkun jolle maistuu aivan kaikki?

Ja ettei vaan tulisi epäselvyyksiä, niin itse en Peppersejä kuuntele kuin satunnaisesti, ja ei, minäkään en pidä uudesta tuotannosta. Eli älä rupea väittämään että itsekin olen näitä suuresti loukkaantuneita lempibändinsä puolustelijoita joka omaa huonon egon. Olen pikemminkin koittanut seurailla tätä keskustelua neutraalisti ja joutunut lopulta toteamaan, että sä olet missannut jokaisen hyvänkin pointin jota täällä on esitetty.

EDIT: olazabal sanoi samat asian tiivistettynä.
Vettä!
kyseinen
03.05.2006 12:39:54
mä en ole missään sanonut yhtään mitään, että RHCP mädättäisi instituution tasoja. se olisi naurettavaa. mä puhuin aikamme sosiaalisista ilmiöistä, jotka luonnollisesti heijastuvat myös tänne.

No etpä kyllä. Pahoittelen oman sisälukutaitoni kelvottomuutta. Kertoo siitä, miten sivuraiteille tässä taas mentiin.

Näistä sosiaalisista ilmiöistä, joista tykkäät jauhaa, puhuminen varmaan kuuluis jollekin muulle palstalle.
etnopoju
03.05.2006 12:59:00 (muokattu 03.05.2006 13:09:42)

Kuten sanoin, kyllä täällä saa arvostella musiikkia. Ei sellaisesta kenenkään pitäisi loukkaantua. Mutta sä teet sen provoisoimalla, ja siten itse aiheutat nämä turhat keskustelut. Voisit ihan hyvin ilmaista asiasi jotenkin vähemmän provosoiden. Nyt tosta sun ilmaisutavasta vaan henkii sellainen omahyväisyys, joka ihmisiä ärsyttää.

mutta jos mä kerran olen sitä mieltä, et rhcp:n sun muiden pitäisi lopettaa?

mä pidin soundgardenista ennen superunknownia ja rhcp:stä ennen one hot minutea. sen jälkeen; täysin yhdentekevää. audioslavekin kuulostaa vaan soundgardenin myöhäisemmän tuotannon täysin vesitetylle ja lattealle versiolle. mä tarkoitin sitä, että jos se musa kerran on yhdentekevää keskinkertaista kuraa, niin miksi tehdä sitä? miksei vaan lopettaa? jengi kuvittelee, et joku musa on muka jotain, koska niiden "suosikkimuusikot" soittaa sitä. tietysti tool- fanien mielestä toolin musa on hienoa ja ei mulla mitään sitä vastaan ole, jos se kerran toimii niin anti mennä.

jengi täyttää maailman metelillä, joka ei tee kenellekään mitään, vaan se nyt vaan on olemassa, koska ei nyt keksi parempaakaan tekemistä tai jotain. esimerkkinä tämä goo goo dolls, joka oli eilen conan o'brienissa: ei yhtään hauskaa sointukiertoa, ei yhtään siistiä riffiä eikä yhtään mieleenpainuvaa melodiaa. neljä pikkuhiljaa ikääntyvää äijää lavalla heilumassa ja poseeraamassa. menisivät kotiin ja tekisivät jotain mistä olisi jollekin jotain hyötyä.

niiden kaverienkin elämä olisi varmasti onnellisempaa, jos ne keskittyisivät tekemään asioita, jotka ovat ainutlaatuisia ja hienoja sen sijaan, et runkkaavat toisiaan ja kuvittelevat materiaalin olevan jotain hienoa. maailma täyttyy äänijätteestä tätä menoa.

milloin viimeeksi jollekin teistä tuli jonkun radiosta kuullun biisin tai rokkikeikan jälkeen se jännä olo, kun todellisuus näyttäytyy tavallista hekumallisempana ja kaiken ympärillä voi aistia jonkinlaisen hehkun ja ihanuuden? se olo kun on just nähny jonkun mielettömän elokuvan, lukenut hienon kirjan tms....

se omahyväisyys on vaan sun omassa päässä. mä en mielestäni ole omahyväinen musiikin tai minkään muunkaan suhteen.

EDIT
etnopoju
03.05.2006 13:04:17

Mistä sä olet keksinyt, että täällä on raivostuttu siksi että omaa "lempimusaa" mollataan? Mollaaminen on jees jos sen tekee tyylillä.

ilmeisesti et ole nähnyt nykyproge- ketjua sun muita.
aksiom
03.05.2006 13:17:09
ilmeisesti et ole nähnyt nykyproge- ketjua sun muita.

Ne eivät eroa mitenkään tästä keskustelusta. Sinua näkee eniten juuri niissä ketjuissa jotka käsittelevät bändejä joista et pidä. Mä en ymmärrä mikä pointti on etsiä sellaisia ketjuja ja mennä niihin kertomaan kuinka paska joku bändi on.

Kuten arva jossain kirjoitti viisaudessaan:

Jos sulla on kala-allergia niin uskoisin että istut aina tilaisuuden tullen kalaravintolassa valittamassa miten huonoa ruokaa kala on kun siitä tulee näppylöitä. Sit jos jossain ravintolassa olisi kyltti että " Täällä tarjoillaan kakkaa ruokana" niin siellä olis näitä samanlaisia sankareita istumassa ja valitttamassa että miksi täällä on kakkaa ruokana.

Täällä jaksa kauheasti keskustella kun eräät oikein etsivät sellaisista epämieluisista musiikkityyleistä ja bändeistä triidejä että pääsisi oikein "esittämään mielipiteitään". Tai sitten pitää vain yhtyä joukkoon tummaan ja alkaakin hengailemaan tuolla raskaan musiikin palstalla.

Juu, ja vielä pahoittelut omaltakin osalta että tulin aukomaan ketjuun jonka alkuperäiseen aiheeseen mulla ei ole mitään sanottavaa.
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
muulipetteri
03.05.2006 13:20:41

mutta jos mä kerran olen sitä mieltä, et rhcp:n sun muiden pitäisi lopettaa?

Et siltikään osaa keskustella fiksusti aiheuttamatta närää kommenteillasi. Sä et osaa perustella kommenttejas. Jos joku sulta niitä perusteluja pyytää, niin vastaukseks tulee hienoa sivistyssana sössöä, jossa ei kuitenkaan ole mitään järkeä.
slowdive
03.05.2006 13:50:53
mä tarkoitin sitä, että jos se musa kerran on yhdentekevää keskinkertaista kuraa, niin miksi tehdä sitä? miksei vaan lopettaa?

No se "musiikin keskinkertaisuus" on edelleen sun mielipiteesi, ei mikään objektiivinen totuus. Meinaat että bändien pitäis pistää pillit pussiin kun "etnopoju" netissä ei lämpene?
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Läpistö
03.05.2006 15:01:46

Puolet noista biiseistä nyt takana ja huh huh, miten kovaa kamaa on tulossa. John Frusciantella on yksinkertaisesti ihanin taustalaulusoundi :)
"Nothing lasts to the past" Zugabe - Chained
C
03.05.2006 15:08:50 (muokattu 03.05.2006 16:06:53)
Puolet noista biiseistä nyt takana ja huh huh, miten kovaa kamaa on tulossa. John Frusciantella on yksinkertaisesti ihanin taustalaulusoundi :)

Mulla vasta 5 ekaa kuunneltuna. Hauskan kuuloista! Biiseissä hienosti vaihtelua ja hyviä juttuja. Tämäkö nyt on sitä keskinkertaista helppoa "kapitalistista" listapoppia? Joku raja sentään, on tässä nyt yritystä.
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
Johnny Buzz
03.05.2006 16:09:03 (muokattu 03.05.2006 16:17:27)

Mulla vasta 5 ekaa kuunneltuna. Hauskan kuuloista! Biiseissä hienosti vaihtelua ja hyviä juttuja. Tämäkö nyt on sitä keskinkertaista helppoa "kapitalistista" listapoppia? Joku raja sentään, on tässä nyt yritystä.

Kyllä! Funk on takaisin Peppersissä. Tuosta Charlie biisistä tuli ihan Blood Sugar Sex Magicin meininki mieleen. Yllättävän funk näin muutaman biisin perusteella. Toka biisi Snow, toi puolestaan mieleen sen tanskalaisen Aisha -renkutuksen. Ei hyvä.

Edit: Ja kyllä tuo Hump de Bumpkin funkkaa oikein hyvin. Eipä ihan näin funkyä osannut odottaakaan.
www.soulstab.com
Club Hasselhoff @ Liberté, Helsinki la 6.5. Lavalla Soulstab, Rozzy Randall & the Roller Bastards, Electric Monk
Wellumus
03.05.2006 16:33:53 (muokattu 03.05.2006 16:36:24)
Kyllä! Funk on takaisin Peppersissä. Tuosta Charlie biisistä tuli ihan Blood Sugar Sex Magicin meininki mieleen. Yllättävän funk näin muutaman biisin perusteella. Toka biisi Snow, toi puolestaan mieleen sen tanskalaisen Aisha -renkutuksen. Ei hyvä.

Ei hitto en mä vaan tykkää. Kauheesti ainakaan. Charliessa joo meininki vaikuttaa aluks funkilta mutta aargh sitten tulee se poppiskertsi.. Muitakin semmosia piisejä samalla kaavalla näyttää olevan aika paljon. Ja sitten on paljon semmosia missä sitä funkkia ole lainkaan. Eli pelkkää poppista :D.

Älkäähän sitten ihmiset suivaantuko, näin vaan musta ensituntumalta tuntuu. Joka tapauksessa levy vaikuttaa selkeesti By The Wayn matskua paremmalta, mutta tota noin.. jääkö se siihen sitten.. noh täytynee vielä kuunnella.

En tiä miks ees kuuntelen, kun ei tää peppersin uus matsku iske mitenkään samalla tavalla kun vanhempi. Kait sitä niin toivoo että jos kuitenkin vielä...

Mutta kyllä se on niin että It's better to burn out than fade away. Peppers ois voinu jo (Navarron jälkeen?) lopettaa. Tai jatkaa, mutta vaikka eri nimellä tms ;). Kuitenkin tuo "Red Hot Chili Peppers" on niin tiukka ja funkkaava nimi, kuvaten juuri täydellisesti sitä mitä peppers aikanaan oli. Tiukempaa matskua saisivat siis tehä nykyäänki..!

Noh, kuunnellaan, kahtellaan.. Ei nyt vielä tuomitakkaan voi.

E: Edit: Ja kyllä tuo Hump de Bumpkin funkkaa oikein hyvin. Eipä ihan näin funkyä osannut odottaakaan.
No tää kyllä funkkaa ihan hyvin.
Wellumus
03.05.2006 16:47:42
Kyllä täyyttyy heti lisäillä että löytyy täältä kyllä semmosia piisejä jokka iskee mullekkin. Sanotaan että Readymade ja Storm in the teacup on aikaas kovia.
Lisäksi ihan hienoja kitarasooloja löytynnee..

mutta.. luulen että jää hankkimatta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)