Juhah3 01.05.2006 20:15:15 | |
---|
Tämmösen ajattelin hankkia omien biisien demottamiseen ja muutenkin reenilaitteeksi. Kysymyksiä: 1) Kuinka helppo nuihin omiin biiseihin on ohjelmoida noita rumpuja? 2) Pystyykö ihan kokonaan omia komppeja suunnitelemaan? 3) Pystyykö koneelle laittamaan midi-rumpuja PCltä? 4) Tällä pystyy kai nauhottamaan vahvarin line outistakin, kuten myös että vetää vaan kitaran suoraan koneeseen? 5) Tämä kai toimii kans samanlaisena reenaus laitteena kuin PX4D, eli on periaatteessa sama tuo PX4D, mutta lisänä raituri? 6) Reenaaminen onnistuu silleenki että littää tohon CD-soittimen ja kitaran ja kumpiki kuuluu sieltä samoista kuulokkeista? 7) Koneen omissa soundeissa on ihan hyviä ääniä kun veljellä on tuo PX4D, mutta jollain jotain muita mielipiteitä? 8) Kuulostaako äänitykset vielä hyviltä kun biisit on siirretty konneelle poltettu CDlle ja kuuntelee ihan oikeista ämyreistä, eikä niistä kuulokkeista? |
Kertokaa hei joku tästä laitteesta jotain! Minuakin kiinnostaa... |
Sertzo S 03.05.2006 09:55:32 | |
---|
Kertokaa hei joku tästä laitteesta jotain! Minuakin kiinnostaa... Kiinnostaa toki täälläkin. |
Juhah3 03.05.2006 10:34:45 | |
---|
Joo jos jollain jotain tietoa tästä laitteesta, niin minä ja näköjään muutama muukin olisi kiitollisia! |
Juhah3 05.05.2006 20:25:15 | |
---|
Eikö kellään oo tosiaan kokemuksia tästä? |
Juhah3 09.05.2006 08:37:37 | |
---|
Haloo! Vaadin jotain kommentointia tästä laitteesta! |
kivi 09.05.2006 14:31:49 (muokattu 09.05.2006 14:35:18) | |
---|
Haloo! Vaadin jotain kommentointia tästä laitteesta! Vaadi vaan, mutta paremmin saisit tietoa Kitarakamat- tai Aloittelijat-palstalta. Noi Korgin taskulaskimet ovat vähän sinnepäin, mutta eivät kovin hyviä. Kuten tavallista, multitap-efektien mallinnukset ovat onnistuneet parhaiten: chorus, phaser, flanger. Valitettavasti niille on oikeassa maailmassa vähiten käyttöä, ja kun Korgit eivät tunnu tarjoavan kovin laadukasta kaikua, eivätkä varsinkaan gain-puolen efektejä (säröt, kompressori/limitteri, expander) niin kyseessä on aika ohut pakkaus, eikä kovin käyttökelpoinen, ellei aio upota tosissaan kasariretroilun maailmaan. Disclaimer: empiirinen tietoni on 15 minuuttia kestäneestä Korg Pandoran koeajosta, mutta eiköhän noissa samat algoritmit ole. PS. Noihin kahdeksaan ensimmäiseen kysymykseen ei ole vastausta, ei mulla eikä varmaan kenelläkään muulla. Lelustahan tässä on kyse. |
Juhah3 09.05.2006 16:14:04 | |
---|
Vaadi vaan, mutta paremmin saisit tietoa Kitarakamat- tai Aloittelijat-palstalta. Noi Korgin taskulaskimet ovat vähän sinnepäin, mutta eivät kovin hyviä. Kuten tavallista, multitap-efektien mallinnukset ovat onnistuneet parhaiten: chorus, phaser, flanger. Valitettavasti niille on oikeassa maailmassa vähiten käyttöä, ja kun Korgit eivät tunnu tarjoavan kovin laadukasta kaikua, eivätkä varsinkaan gain-puolen efektejä (säröt, kompressori/limitteri, expander) niin kyseessä on aika ohut pakkaus, eikä kovin käyttökelpoinen, ellei aio upota tosissaan kasariretroilun maailmaan. Disclaimer: empiirinen tietoni on 15 minuuttia kestäneestä Korg Pandoran koeajosta, mutta eiköhän noissa samat algoritmit ole. PS. Noihin kahdeksaan ensimmäiseen kysymykseen ei ole vastausta, ei mulla eikä varmaan kenelläkään muulla. Lelustahan tässä on kyse. Juu, no soundit olen itse jo todennut ihan hyviksi. Kiitoksia vastauksesta kuitenni. |
ydinaukio 10.05.2006 09:12:11 | |
---|
Kysymys kivelle: entäs jos ei ole mitään tarvetta millekään ihme saundeille, vaan tarkoitus on vain saada ääntä (kitara, piano, laulu) nauhalle mahdollisimman helposti, ja tiedostot siirrettyä koneelle polttamista varten mahdollisimman helposti. Sopiiko tämä vehje siihenkään? Osaatko suositella jotain parempaa (suunnilleen samanhintaista)? |
kivi 10.05.2006 09:23:26 | |
---|
Osaatko suositella jotain parempaa (suunnilleen samanhintaista)? Käytettynä noita Fostexin kasiraitureita näkyy saavan poiskantohintaan. Niissä ei ole mitään ylimääräistä, mutta kohtuullisen hyvä soundi. |