JS 02.05.2006 14:26:52 | |
---|
ynkkä haisee...se on paksu pelle joka heittelee kitaraa pään ympäri ja suorittaa ismo alanko henkisiä lukkopolvi potkuja kokoajan.ja soitto kuulostaa aivan luokattomalta.oletteko muuten huomannu et kun olet kuullu yhden ynkän biisin,olet kuullut ne kaikki Toivottavasti tää oli provo... Eipä kenenkään saundi mua pahemmin ärsytä. Tai oikeestaan Eric Johnsonin pilipalisaundit ehkä vähän. Ja jotkut Di Meolan pahimmat kökkösaundit kanssa. "hei haloo vitun filosofi....onko tullu syötyä tavallista enemmän uhopullaa?"
-zaahrock
>-)))> #20 |
Salieri 02.05.2006 14:39:09 | |
---|
Tony Iommin soundi ainakin ekoilla Sabbathin levyillä on kohtalaisen karmea (esim. Paranoidin soolo!). Ja jostain syystä myös Randy Rhoadsin soundit eivät oikein sytytä, vaikka kitaristina Rhoadsista pidänkin. Luulenpa kuitenkin ettei soundi sinänsä saa kitaristia välttämättä kuulostamaan ärsyttävältä. Esim. Kirk Hammetinkin soundi on varmaan ihan ok, mutta se "tulkinta" on vaan jotenkin niin suolesta ettei siinä hyvä soundikaan enää auta... Vastaavasti sitä saaattaa toisinaan diggailla jotain kitaristia ihan kympillä ja tajuta jossain vaiheessa että "onpas muuten kauhea soundi, miksi tää silti toimii niin hyvin?". WTF, where's the truth? :) Paskimmillaankin hevi on parasta. |
Lord of the strings 02.05.2006 15:09:57 | |
---|
Tai oikeestaan Eric Johnsonin pilipalisaundit ehkä vähän. Olet väärässä. Saukkokin on eläin. |
-Cale 02.05.2006 17:10:53 | |
---|
Mua ärsyttää eniten tollaset Pulliais rautalankasoundit. Ne vaan rupee aina jotenki masentamaan... |
elbowski 02.05.2006 17:41:51 | |
---|
Kaikilla Franz Ferdinandin tyyppisillä bändeillä on aika kauheat saundit. Raivo määrää nuotin |
Fin_Rocker 02.05.2006 17:45:28 | |
---|
Nightwishin saundit on ihan hirveet etenkin kyseisen yhtyeen soolosaundit semmosta midiltä kuullostavaa hirvitystä. Myös iskelmä/rautalanka miesten saundit on aika tööt. Onkos täällä ketään kenen mielestä EVH:n saundit on hirveää? ei varmaan ketään. mielestäni ehkä parhautta. |
Landola59 02.05.2006 18:37:26 | |
---|
Myös iskelmä/rautalanka miesten saundit on aika tööt. Se on se kun ei ymmärrä. Takana on loistava tulevaisuus. |
ballfish 02.05.2006 18:50:24 (muokattu 02.05.2006 18:51:33) | |
---|
George Lynchin järjetön "kaikusuttuchorusdelay" leadsoundi Melekosen mahtipontista. Olen hyvä uimaan katiskaan.
"Tulikos sanktioita? " Jotta mitäh?? |
kuriken 02.05.2006 18:56:19 (muokattu 02.05.2006 18:58:13) | |
---|
väärä nuppula... Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä |
kuriken 02.05.2006 18:57:45 | |
---|
Metallican kahden uusimman pläjäyksen soundeista en oikein tykkää. Erityisesti häiritsee snaren soundi. Aivan kauhea, ei kestä kuunnella. Ynkän soundi on myös korvia raastavaa. Ja sillä vielä vetää neo-klassista... Klassisessa musiikissa kuuluu olla reilusti dynamiikkaa. Tekisi mieli hirttää ynkkä. E: Onkos täällä ketään kenen mielestä EVH:n saundit on hirveää? ei varmaan ketään.mielestäni ehkä parhautta. En jaksa sitä soundia kovinkaan pitkään kuunnella. Tosin, soittokin on sellaista josta en pahemmin tykkää. Olet hullu - Eikä kukaan huomaa sitä |
Kimmo72 02.05.2006 21:43:53 | |
---|
Miten te oikeasti jaksatte? En mä oikeen jaksakkaan kun mun mielipiteitäni koitetaan muuttaa täällä toiseen suuntaan... Nyt en enää kirjoita tänne. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
darrell 02.05.2006 21:45:23 (muokattu 02.05.2006 21:48:50) | |
---|
Siinä on paikka, miksi et lauo?, huusi tämä Mertaranta. Soundi on joukkuepeliä. Mielestäni hyvä kitarasoundi löytyy, kun soittajan soundikokonaisuus asymptoottisesti lähestyy sitä pistettä, jossa kitarasoundi täydellisesti palvelee bändin kokonaissoundia. Siis luonnollisesti tätä rajaa voi lähestyä ylä- tai alapuolelta, mutta olipa suunta kumpi tahansa, niin akateemisesti ajatellen tätä pistettä ei voi saavuttaa, ja siten täydellisen kitarasoundin omaava soittaja oskilloi tämän rajan ympäristössä. Aikaisemmin on referoitu esim. Wyldeä ja AC/DC:tä. Vaikka itse pidänkin sekä BLS:stä että AC/DC:stä (monen muun suosikin lisäksi), niin tällä määritelmällä AC/DC:n varsinkin vanhempi kitarasoundi on lähes täydellisesti tällä rajalla (rujoa ja rouheaa soundia, mutta yllättävän vähän säröä), kun taas Wylde vetää aina välillä overiksi päätyverkkoon toistuvine maneereineen. Metallica on sikäli mielenkiintoinen, että samalla, kun James lähestyy tätä rajaa, niin Kirk wahin polkemisellaan tössii hyvät soundiscoret. Edgellä on tällä määritelmällä hyvä soundi. Kaikki teknistä osamista ylikorostavat virtuoosit on lähtökohtaisesti paskoja (Gilbert, Friedman, ... you name it). Eli kun ajatellaan ketjun otsikkoa, niin eikö se ärsyttävin oo kuspääkitaristi, joka runkkaa uusimpien polkimiensa kanssa, kuuntelematta lainkaan miten bändi soi. EDIT: pientä edittiä |
mulle ei uppoo vanhan Ulverin bläkkissoundit ollenkaan, sellasta fuzz-sirinää et alta pois You live and you learn. At any rate, you live. |
Parantava_Suru 02.05.2006 23:40:14 | |
---|
Nightwishin saundit on ihan hirveet etenkin kyseisen yhtyeen soolosaundit semmosta midiltä kuullostavaa hirvitystä. Tuohon kommenttiin on kyllä pakko yhtyä. Ihmeellinen soundimaku Ernolla... Ei siinä mitään vikaa oo. Soot vaan niin noloo! Härmästä päivää . |
Swan 02.05.2006 23:48:08 | |
---|
Tuohon kommenttiin on kyllä pakko yhtyä. Ihmeellinen soundimaku Ernolla... Komppisaundistaan olen itse tykännyt aina. Bändimiksauksessa mukavan tiukka, tulee mieleen lekanisku alasimeen. Once lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 Tori: Engl Screamer + Z-5 |
inflames 02.05.2006 23:57:24 | |
---|
Nightwishistä tulikin jotenkin mieleen, että Thunderstonen kitaristilla on vielä muovisemmat, ainakin potenssiin kaks. 'En minä ole pessimisti, vaikka syytä kyllä olisi' -Erlend Loe.
Romantikkoitkijä #8 |
Ziggy Bubba 03.05.2006 00:23:34 | |
---|
Ei mahdu meikäläisen päähän noi musiikkiin (tällä kertaa tarkemmin soundeihin) liittyvät absoluuttiset totuudet. Ei siinä mitään että on asiasta aivan eri mieltä, mutta tommonen tyrmääminen on aikas ylimielistä etten sanoisi. Olin jo ihan saletti että nämä vanhan koulun rokkiukot oli härnäilymielessä liikenteessä... Tai ehkä se vitsi sitten paranee mitä useammin sen toistaa (esim. kts. suomihuumori kohdasta Petelius/Kalliala(?))... Ai niin, mun mielestä AC/DC:llä on aivan loistavat komppi- ja liidisoundit rokin saralla. Tykkään myös todella monesta Rectolla nauhotetusta esityksestä. Aika harvassa on ne meikäläisen korvaan pahemmin särähtävät soundit. Joo, okei se Gary Mooren Still Got the "Blues" liidimeininki on aivan karseeta scheissea... Eikä pelkästään imelän soundinsa takia. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Juustonaksu 03.05.2006 06:54:39 (muokattu 03.05.2006 06:57:25) | |
---|
Kaikki sirinäsurina bläkkissoundit on ihan hirveää ylisärötettyä trebblekuraa. Ei sellaista kestä korvat. Vaikka kuinka sopii siihen musiikkiin... No, sen pelasataa laulajan yllättävän paljon samankaltainen ääni. =) Huonoa soundia löytyy myös omilta suosikeiltani, esim Petrucci ja Vai. Käyttävät vähän ehkä hippasen liikaa niitä choruksia ja flangereita. Petruccinkin nykyinen soundi on enemmän jotain kovalaatuista synasoundia kuin kitarasoundia. No kukin tyylillään. Wylden soundi on myös melko hirveä. Tavallaan hyvä, mutta silti aivan kauhea. Sellainen kummallinen sirisevä Marshall, en oikein pidä. Se ei kuulosta harmoniselta soittimelta. Samoin Dimebagilla on muutamassa kipaleessa ollut aika karsea sirinä, tosin normaalisti miehen soundi on/oli aika bueno. :) Komppisaundistaan olen itse tykännyt aina. Bändimiksauksessa mukavan tiukka, tulee mieleen lekanisku alasimeen. Mielestäni Nightwishin soundi on parhautta tuollaisessa kevythevissä missälie rokissa. :) Ainakin ennen tuota uusinta lättyä. Ei vissiin vahvistinarsenaali VH100R:stä muuttunut, mutta jotenkin tuli jotain lisäefektejä sunmuuta. Esim. Wishmasterilla taitaa mies soitella vain ja ainoastaan vahvistimella ja välissä delay-pedaali. :) Minusta tuo on aika hyvä. Soolosoundista sanottakoon, että se on aina ollut melko ohut, mutta ei nyt mitenkään hirveä. Tavallaan toimii tuossa musiikissa ihan hyvin. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
marx 03.05.2006 09:26:31 (muokattu 03.05.2006 09:27:41) | |
---|
Eikös se ole jokaisen korvassa, onko huonot soundit tai millätavalla on hyvä soittaja. No mää luulen että ainakin tossa Laiho-jutussa on aika paljon sitä, että joitain tyyppejä vituttaa kun Laihoa hehkutetaan ja bodom on yhä suositumpi, tai ainakin valtavirralle paremmin tunnettu. Eli yhä useampi uusi fani rupeaa hehkuttamaan bodomia tai Laihoa. Tällöin vanhaa fania vituttaa, ja hän rupeaa ihan mielenosoituksen vuoksi haukkumaan kyseistä kitaristia. |
Mrezzye 03.05.2006 12:51:41 | |
---|
Mike Oldfieldin särösoundit Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi,
niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
|