Clayrooster 02.05.2006 20:46:18 | |
---|
Minulla on mennyt vähän ohi, että mitä eroavaisuuksia on pienikalvoisella ja isompikalvoisella kondensaattori mikrofonilla? Jotain karkeita veikkauksia on, mutta en viitsi niitä tähän pistää, kun kuitenkin on väärin. : Ja mitä suosittelisitte rumpujen koti/treenis nauhoituksiin overheadeiksi? Entä sähkökitaraan, vaikka siinä ei varmaan kannata käyttää konkkaa? Infotkaa vähän ja suositelkaa jotain. Kiitos etukäteen. |
...And that, my liege, is how we know the Earth to be banana shaped. |
Clayrooster 02.05.2006 20:58:33 | |
---|
Olin vähän hätäinen. |
miffe 04.05.2006 21:00:04 | |
---|
Minulla on mennyt vähän ohi, että mitä eroavaisuuksia on pienikalvoisella ja isompikalvoisella kondensaattori mikrofonilla? Perussääntönä: pienikalvoiset vääristävät ääntä vähemmän (teoriassa). Isokalvoisten ominaisluonteen määrittelee pääasiassa kalvon rakenne ja sen reagointi osittaisvärähtelyihin, jotka johtuvat korkeilla taajuuksilla kalvon halkaisijaa pienemmistä aallonpituuksista. Lisäksi grilli ja runko määrittelevät mikrofonin sisällä syntyvät seisovat aallot. Pienikalvoisissa grilli on yleensä niin lähellä kalvoa, ettei sinne väliin noita seisovia aaltoja muodostu ollenkaan. miffe |
Aki 06.05.2006 01:39:58 | |
---|
Faktat hyvin tulleet esille. Semmoinen olennainen asia vielä, että edullisissa mikrofoneissa ei tunnu fiksusoundisia pienikalvoisia olevan, mutta isokalvoisia kyllä. Yliteräviä pikkukalvoisia tekevät mm SE-Electronics, TSM ja Behringer. Liekö sama malli eri kuorissa. AKG C1000 on myös aika epätykätty, vaikkei enään ihan niin halpis. Hieman räikeä on myös AT Pro37, joskin se on käyttökelpoisimmasta päästä. Kohta selviää miten ruotsalaispoikien GA Project FC4 ST -puikkopari selviää kriittisissä käsissä. |