Aihe: keikka-auto
1 2
Da Make
19.03.2006 15:02:32 (muokattu 19.03.2006 15:03:05)
Esimerkkinä mainittakoon BE-ajokokeessa käytettävän kaluston vaatimukset: Yhdistelmän kokonaismassa on ylitettävä 3500kg, kärryssä oltava jarrut, sen omamassa on oltava vähintään 800kg ja kokonaismassa vähintään 1000kg. Lisäksi kärryn on oltava vähintään vetoauton hytin levyinen ja korkuinen. Tällä siis tarkoituksena rajoittaa kuljettajan näkyvyys taaksepäin ainoastaan sivupeileihin. Käytännössä tähän siis käyvät ainoastaan asuntovaunut, tai isot kuomukärryt.

Kyselin tutulta ajo-opettajalta ja hänen mukaansa tavallinen perävaunu joka on varustettu leveys/korkeus määräyksen täyttävillä, esimerkiksi pahvisilla näköesteillä on sopiva kokeen suorittamiseen. Painosta ei ollut puhetta.
Katso omat plussasi täältä! :::: Kamarinki: H&K ZenTera Combo - Helsinki
Wescu
19.03.2006 15:49:27
Kyselin tutulta ajo-opettajalta ja hänen mukaansa tavallinen perävaunu joka on varustettu leveys/korkeus määräyksen täyttävillä, esimerkiksi pahvisilla näköesteillä on sopiva kokeen suorittamiseen. Painosta ei ollut puhetta.

Paino on ehkäpä se tärkein pykälä, jota tutkinnonvastaanottajat katsovat. Tuskin alkavat korkeuksia millilleen mittaamaan. Trust me on this, olen koettanut. :) Minun ei annettu suorittaa ajokoetta asuntovaunulla, joka oli rekisteröity kokonaismassaltaan 900 kiloiseksi. Rekisteriotteessa on lisämaininta, että suurin sallittu kokonaismassa 1000kg, mutta koska kyseistä kärryä ei ollut tuolle massalla rekisteröity, en saanut ajokoetta suorittaa.

Kannattaa ottaa asioista selvää, tulee kalliiksi kokeiluksi muuten...

Ja se 800kg:n omamassaraja ei sinänsä ole ongelma. Jos kärry painaa tyhjänä alle tuon, sitten vain erotuksen verran kuormaa päälle. Tosin, kuorman sidonta kannattaa sitten tehdä todella varman päälle. Saattavat nimittäin keksiä, että kuorma on puutteellisesti/vaarallisesti sidottu => hylätään.
"Kyllä se vielä eilen toimi!"
musamies
02.05.2006 21:29:01
Jos ei mahdollisuutta pakuun, niin sitten pitää vaan rennosti peräkärryn kanssa... on koitettu

Mun mielestä hyvä peräkärry on varsin kova sana. Mä olen miettinyt, että kärryn kanssa ajamisesta saisi jopa aika sujuvaa kun sen varustaisi peruutuskameralla. Sellainen oli yhessä jäteautossa, jota kokeilin. Auttoi hemmetisti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)