Aihe: Straton soundi
1 2
jupo.r
30.04.2006 20:47:32
Oisko joku straton soittaja, joka tietäs mikkien etäsyyden kieliin. Särö soundi kuullostaa aika ohuelta. Saiskohan tohon ykskela systeemiin mitenkään tukevuutta. Kiitos etukäteen
Ukko
30.04.2006 20:50:55

Oisko joku straton soittaja, joka tietäs mikkien etäsyyden kieliin. Särö soundi kuullostaa aika ohuelta. Saiskohan tohon ykskela systeemiin mitenkään tukevuutta. Kiitos etukäteen

Aika pitkälti kiinni vahvistin ja efektihässäkkä politiikasta. Puhumattakaan soittajasta.
Petrukki
30.04.2006 20:52:40
Stratosta ei oikein lähde tollanen hi-gain kunnolla jos sitä tarkoitit? Humpparia tallaan, jos haluaa kunnon hevisoundin.
ENGL - muita ei tueta!
ballfish
30.04.2006 20:54:46
Stratosta ei oikein lähde tollanen hi-gain kunnolla jos sitä tarkoitit? Humpparia tallaan, jos haluaa kunnon hevisoundin.

Minä vetelin kaupassa Telellä ENGLin läpi. Mätöt lähti ihan hyvin. Sinulla sen sijaan taitaa olla paljon enemmän kokemusta, joten vetäydyn.
Olen hyvä uimaan katiskaan. "Tulikos sanktioita? " Jotta mitäh??
Petrukki
30.04.2006 20:57:18
Sinulla sen sijaan taitaa olla paljon enemmän kokemusta, joten vetäydyn.

No ei kyllä ole. Parhaan tuloksen humpparilla kuitenkin saa. Kai ne mätöt yksikelasillakin lähtee, kunhan ovat tarpeeksi laadukkaat.
ENGL - muita ei tueta!
ballfish
30.04.2006 21:03:28
No ei kyllä ole.

Eikö??

Parhaan tuloksen humpparilla kuitenkin saa.

Jaa?? Kummallista...

Kai ne mätöt yksikelasillakin lähtee, kunhan ovat tarpeeksi laadukkaat.

...

Lopetan vappuperseilyn, anteeksi.
Olen hyvä uimaan katiskaan. "Tulikos sanktioita? " Jotta mitäh??
McNulty
30.04.2006 21:50:16
Oisko joku straton soittaja, joka tietäs mikkien etäsyyden kieliin.

Etäisyys on makuasia. Kuitenkin niin, että suositus etäisyys yksikelaisten napojen ja kielten välissä olisi noin 4mm ilmaa, humbuckereiden kohdalla 2mm. Jos mikin navat ovat liian lähellä kieliä, saattaapi soittimessa esiintyä virehäikkää koska magneettien aiheuttama veto kieliin on liian suuri. Samoin mikin liian kaukainen etäisyys kielistä saattaa johtaa puuromaiseen soundiin ja heikompaan ulostuloon.

Särö soundi kuullostaa aika ohuelta.

Singlecoil-mikeissä on tunnetusti kirkkaampi ja "ohuempi" soundi kuin humbuckereissa. Kokeile lisätä vahvistimen EQ-asetuksista lisää Bass ja Middle osastoa soundiin. Jollei tämä auta, niin harkitse ihmeessä Stratocasteriin tallamikiksi yksikelaisen mikin kokoista humbuckeria. Esim. Seymour Duncan Hot Rails...

Saiskohan tohon ykskela systeemiin mitenkään tukevuutta. Kiitos etukäteen

Saisi... esim. lisäämällä EQ-pedaalin kitaran ja vahvistimen väliin, tai vaihtamalla straton tallamikin tuollaiseksi singlecoil-kokoiseksi humbuckeriksi (ja rakentaa siihen vaikka puolituksen vielä niin saa singlecoil-soundiakin tallasta), tai sitten vahvistimen asetuksista... kenties jopa vahvistimen vaihdolla. Keinoja on yhtä monia kuin soittajia.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
jupo.r
30.04.2006 22:45:14
Etäisyys on makuasia. Kuitenkin niin, että suositus etäisyys yksikelaisten napojen ja kielten välissä olisi noin 4mm ilmaa, humbuckereiden kohdalla 2mm. Jos mikin navat ovat liian lähellä kieliä, saattaapi soittimessa esiintyä virehäikkää koska magneettien aiheuttama veto kieliin on liian suuri. Samoin mikin liian kaukainen etäisyys kielistä saattaa johtaa puuromaiseen soundiin ja heikompaan ulostuloon.

Tämä auttokin jo tosi paljon. Kiitos vinkistä.

Singlecoil-mikeissä on tunnetusti kirkkaampi ja "ohuempi" soundi kuin humbuckereissa. Kokeile lisätä vahvistimen EQ-asetuksista lisää Bass ja Middle osastoa soundiin. Jollei tämä auta, niin harkitse ihmeessä Stratocasteriin tallamikiksi yksikelaisen mikin kokoista humbuckeria. Esim. Seymour Duncan Hot Rails...

Saisi... esim. lisäämällä EQ-pedaalin kitaran ja vahvistimen väliin, tai vaihtamalla straton tallamikin tuollaiseksi singlecoil-kokoiseksi humbuckeriksi (ja rakentaa siihen vaikka puolituksen vielä niin saa singlecoil-soundiakin tallasta), tai sitten vahvistimen asetuksista... kenties jopa vahvistimen vaihdolla. Keinoja on yhtä monia kuin soittajia.
Ekku01
30.04.2006 23:08:21
Etäisyys on makuasia. Kuitenkin niin, että suositus etäisyys yksikelaisten napojen ja kielten välissä olisi noin 4mm ilmaa

Varmaan pääpiirteittään noin, mutta riippuu toki paljon mitkä yksikelaiset ovat kiinni. Esim. Texas Specialeja ei voi nostaa niin lähelle kieliä kuin jotain perusmikkejä, johtuen niiden voimakkaammasta magnettikentästä.

Ja tallamikinhän pystyy nostamaan aika lähelle kieliä kaikissa tapauksissa. Kaulamikki on se kriittisin, joka pilaa vireen helposti ollessaan liian lähellä kieliä.

Jossain päin nettiä pitäisi olla ihan yksityiskohtaisia ohjeita eri Fenderin mikkien säätöihin ja korkeuksiin (ettei vain löytyisi ihan Fenkun omilta sivuilta? En muista enää).
McNulty
30.04.2006 23:26:08
Varmaan pääpiirteittään noin, mutta riippuu toki paljon mitkä yksikelaiset ovat kiinni. Esim. Texas Specialeja ei voi nostaa niin lähelle kieliä kuin jotain perusmikkejä, johtuen niiden voimakkaammasta magnettikentästä.

Toki näin, jokainen mikki ja kitara on yksilö ja säädöt on niin paljon myös soittajasta itsestään kiinni.

Ja tallamikinhän pystyy nostamaan aika lähelle kieliä kaikissa tapauksissa. Kaulamikki on se kriittisin, joka pilaa vireen helposti ollessaan liian lähellä kieliä.

Jep, liian voimakas magneettikenttä tappaa sustainin ja aiheuttaa häiriöitä... sotkee vielä vireenkin mennessään.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Ekku01
30.04.2006 23:39:12
Jep, liian voimakas magneettikenttä tappaa sustainin ja aiheuttaa häiriöitä... sotkee vielä vireenkin mennessään.

Juu, ja monestihan puhutaan että joku tietty mikkimalli aukeaa (siis saundillisesti) vasta ollessaan sopivan matkan päässä kielistä. Itse ainakin tykkään säätää straton mikit hieman ohjearvoja matalemmalle. Jotenkin en vain saa hakemaani saundia jos ne ovat liian ylhäällä. Ja sama on pätenyt oikeastaan niihin humbucker-kitaroihinkin mitä olen omistanut.
Jake.e
01.05.2006 17:53:43
Jos semmosta särösaundia stratosta haet niin tallamikki menis ainakin mun kohdalla vaihtoon. Mutta silti epäilen että tulisko sieltä mitään kovaa säröä.
http://video.google.com/videoplay?docid=912243387136540223&q=strapping+young+lad&pl=true
Tasapaino
01.05.2006 18:40:15
Jos semmosta särösaundia stratosta haet niin tallamikki menis ainakin mun kohdalla vaihtoon. Mutta silti epäilen että tulisko sieltä mitään kovaa säröä.

"Semmosta" särösoundia? Ool rait.
Ora et labora.
Jake.e
01.05.2006 20:14:40
Anteeksi oon huono.
I keep the bible in a pool of blood So that none of its lies can affect me
winny
02.05.2006 22:22:22
Taitaa Fenderin kotisivut neuvoa niinkin vähän kuin 1,6 ja 2 mm tallamikille?

Mulla on homppa tallamikkinä ja potkua lähtee.Piti oikein mitata mauserilla,et kuinka lähellä kielet on mikkiä,Paksuin E oli 2,5mm mikin "liuskasta" ja ohkasin E 2mm,No noi on mun säädöt omatekemässä Stratossa ja kyllä jyrähtää,aivan käsittämätön ero 1 kelaseen,vertaan toiseen Stratoon ja Teleen jossa mul on seymour tallassa ja armstrong(-60 luvun"putki") kaulamikkinä.Tykkään myös mun orkkis stratosta,jossa on 2xfenkut ja seymour vaihdettu taakse.Mut omatekele on,sitä mitä oon ettiny ja haaveillu...ei löytyny joten tein itse unelmieni kepin!
out of doors,in the open air...
Bald Anus
06.05.2006 10:35:42

Oisko joku straton soittaja, joka tietäs mikkien etäsyyden kieliin.

Sitähän voi säätää?
Ai et digaa mun paskast? No, tos on kusta!
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Mussolini
15.05.2006 11:04:54

Stratolla ei ainakaan heviä voi soittaa.
Onks se proge?
O.D.
15.05.2006 11:06:34
Voi sitä metallia soittaa! Hommaa vaan tehokkaat mikit!!! EMG!!!
they call us problem child, we spend our lifes in trial.
Jucciz
15.05.2006 11:16:24
Stratolla ei ainakaan heviä voi soittaa.

Joo eikä punaisilla autoilla voi ajaa keskiviikkoisin.
>-)))> #11
« Äänittämään? Vastaus on Studio Apaja · Soitteluita »
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)