kanka 27.03.2006 16:51:59 | |
---|
Menee maku tämmöisiin hienoihin juttuihin, jos kaikki pitää tehdä tietyllä tavalla. Jep, omat ratkaisut tuottaa aina omalaatuisia juttuja..:) Enpä minäkään ole Frippiä matkimassa; muuten kuin idean puolesta. |
lvis 27.03.2006 23:49:14 | |
---|
Juu, kun toiset kisaa että "montako nuottia soitat sekunnissa", niin tässä varmaan painitaan sarjassa "paljos sul on delay-aika?"..:) Nyt on ihan pakko kehua, että mun maksimi delay-aika on 23 sekuntia. :) Anteeksi. |
kanka 28.03.2006 07:25:27 | |
---|
Nyt on ihan pakko kehua, että mun maksimi delay-aika on 23 sekuntia. :) Sama täällä, ikävä kyllä..;) No ei, kyllähän tuolla DD-20:llä saa aikaiseksi jo vaikka mitä, kuten näytteistäni huomaa, mutta sen seuraksi joku 60 sek delay, niin voisi loopata päällekkäin pidempää ja lyhyempää delayta. |
lvis 28.03.2006 17:38:30 | |
---|
..kyllähän tuolla DD-20:llä saa aikaiseksi jo vaikka mitä, kuten näytteistäni huomaa, mutta sen seuraksi joku 60 sek delay, niin voisi loopata päällekkäin pidempää ja lyhyempää delayta. Eikös kyseisessä laitteessa ole joku mahtava delaymalli, mikä ehkä kuulostaisi siltä että on 2 delayta peräkkäin, tai edes jotain sinnepäin? Itse olen käytellyt oikeastaan pelkkää nauhakaikumallinnusta, ja tavallista delaytä, enkä tiedä kyseisestä vehkeestä paljon mittään. En saanut ohjekirjaakaan kun ostin käytettynä. :D Vaan kyllä tuo soundscape on hieno asia, itse olen sitä harrastanut myös jossain määrin kotioloissa. En tosin ole tiennyt että sille on olemassa moinen nimityskin. Noo, kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää... |
J.Ahonen 29.03.2006 19:35:18 | |
---|
Mikä muuten max. dealy Line 6 dl4:ssä? Ajattelin heittää Boss rv-3 ohelle jonkun jossa tap delay, ja tolla dl4 voi tehdä niitä nauhakaiku flippailuja. DiiiuuuubdobH. |
slapvete 29.03.2006 23:32:19 | |
---|
Mikä muuten max. dealy Line 6 dl4:ssä? 14 s, puolinopeusvaihteella tuplat eli 28 s. Riittää jo aika pitkälle. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
Da Make 30.03.2006 11:25:24 | |
---|
Muistuuko kenellekkään pedaalimallista delayta, missä olisi stereo sisäänmenot? Vahvistemessani on stereo efektilooppi, ja olisi kiva hyödyntää vahvistimen omia efeketejä täydellisesti. |
ydinaukio 30.03.2006 14:45:34 | |
---|
G3-keikalla Fripp oli kyllä aivan ylivoimainen, kuten arvata saattoi. Levyistään varsinkin A blessing of tears on hieno levy. |
tommijk 30.03.2006 14:53:22 | |
---|
Muistuuko kenellekkään pedaalimallista delayta, missä olisi stereo sisäänmenot? Vahvistemessani on stereo efektilooppi, ja olisi kiva hyödyntää vahvistimen omia efeketejä täydellisesti. Tarkoitit varmaan stereo ulostulot? Ainkakin Digitechin digidelayssa on. Muutenkin hyvä ja halpa perusdelay OSTAKAA mun valvetroniksi! |
kum 30.03.2006 20:38:29 | |
---|
Voiko (pelkällä) v-amp 2:lla leikkiä tuota soundscapea? Ideahan minulta jäi vähän ohi, voiko tuollaista toteuttaa tavallisilla vehkeillä? Muuten kyllä kuullosti hienolta. |
kanka 30.03.2006 21:12:20 | |
---|
Muistuuko kenellekkään pedaalimallista delayta, missä olisi stereo sisäänmenot? Boss DD-20 esimerkiksi. |
kanka 30.03.2006 21:13:24 | |
---|
Voiko (pelkällä) v-amp 2:lla leikkiä tuota soundscapea? Millä tahansa laitteella, jossa delayn saa loputtomalle toistolle, pystyy säveliä kierrättämään soundscapes-tyyliin. Mitä pidemmän ajan päästä laitteen saa soitetut sävelet toistamaan, sen parempi. |
tigi_ 30.03.2006 21:35:20 | |
---|
V-ampis tosiaa saa loputtomalle toistolle ja on tullu itellä leikittyäki sil joskus. |
fridgebuzz 13.04.2006 13:18:42 | |
---|
Jeah, tuleehan tuollaista harrastettua. Nyt on vahva GAS Bossin RC-20 -luuppiboksiin (saisin melko halvalla tuollaisen) tuon Akai Headrushin kaveriksi. Olen myös innostunut ajamaan luuppeja filtterin läpi (Ibanezin vanha analogimultiefekti, jossa AF-9 Auto Filter, lo-pass-, hi-pass- ja band-pass filtterit, säätöä on muutenkin vaikka muille jakaa), saa mahtavat vedenalaispulputukset. Mulle kaikki kaikessa on erilaiset delayt, laudasta niitä löytyy tällä hetkellä neljä (PDS8000, KMD Analog Delay, Ibanez Echomachine ja Akai Headrush), fuzz ja Ebow. Nyt futsin virkaa hoitaa Bossin FZ-2 Hyper Fuzz, GASitan Zoomin Ultra Fuzzia, muut särösoundit lähtee kahdesta Rat II:sta. Myös Whammy toimii hyvin, saa tuplattua noita Ebow-liidejä, tulee tosi synamainen soundi, varsinkin jos sliden kanssa soittaa Olen myös esiintynyt livenä erilaisissa tapahtumissa noiden luuppereiden kanssa. Joku ring modulator pitäisi myös saada, tuppaavat vaan olemaan melko kalliita.. Menee vähän kitarakama-palstaa sivuten.. POISTETAAN: SÄRÖÄ!: Ibanez Soundtankit: Modern Fusion ja 60's Fuzz; vaihto muihin pedaaleihin |
V-ampis tosiaa saa loputtomalle toistolle ja on tullu itellä leikittyäki sil joskus. Paljonkos delay-aika? Nyt on vahva GAS Bossin RC-20 -luuppiboksiin (saisin melko halvalla tuollaisen) tuon Akai Headrushin kaveriksi. Mitenkäs tuossa Pomossa, täytyykö siinä jokaista säveltä loopatessa painaa jotakin record-nappia, tms? Tuo olisi mielekäs lisä setuppiini, jos siinä saa loopattua kaikki soitetut sävelet automaattisesti. |
man9 02.05.2006 21:17:09 | |
---|
Olipa hienoja biisejä! Mulle tuli jonkin verran mieleen Brian Enon Discreet Music -hommelit (tämä oli tarkoitettu kehuksi, heh) |
kanka 07.06.2006 14:15:58 | |
---|
Yeah! Viikon päästä perjantaina Norwichin katedraaliin kuuntelemaan Frippin soundscapes-esitystä. Fiilikset ovat erittäin mahtavat tämän johdosta. Pitäisi miettiä jotain kysymyksiä siltä varalta että siellä pidetään monissa aiemmissakin esityksissä ollut Q&A -tilaisuus. Oma esiintymiseni Vaasan taiteiden yössä myöskin varmistui, näin vinkkinä kaikille kiinnostuneille.. |