Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne.
1 2 3 4 546 47 48 49 50122 123 124 125 126
HeavyMachinery
24.04.2006 12:55:07

Sinäpä sen sanoit, huonoa musiikkia =)
Rumpalointi hieman laiskan oloista ja osittain epävarman kuulosta.

Laiskuus on tarkoituksen omaista, toisaalta olisin itse halunnut biisehein enemmän tempoa. Biisit on noin reilu puoli vuotta sitten nauhoitteuja ja jotain biisejä en ollut soittanut kuin kerran pari reeneissä, joten epävarmuus paistaa läpi aivan sikana.
Lähdöt kusee ihan sikana samoin vaihtojen taimaus..... No ny ollaan oikein oikeeseen stuudion menossa kesäkuun alussa joten nyt on kuukausi aikaa reenata uudet biisit...

Soitosta puuttuu munaa. Varsinkin tuo raidin hakkaaminen kapulan nupilla on erittäin ärsyttävän kuulosta. Enemmän menoa.
Eli sitä nopeutta itsekkin kaipaisin osa biiseistä "junnaa" liikaa. Itse taasen pidän juuri tuosta nupin ping soundista ja vihaan kolisevaa riden selkä hakkaamista...

En ota kantaa soundeihin enkä itse biisiin sen enempää, kukin kuulee itse.
Noi kaikki on nauhoittettu reeniksella samoin miksattu, mp3 muunnos kuuluu pelleissä liiankin selvään....

Noltellekohan tämä oli :
Ei se nyt niin huonoa, vaikka säätämistä vielä tarvitseekin. Laulusolistille tosin suosittelen vaihtamista suomen kieleen - tai sitten ankaraa ääntämysharjoittelua.
Joo elä onkohan valitettu pikkusen... no suomen kieli on vielä pahempaa kun tulee niin tamperetta että pelottaa...... :)

kommentit itse biiseistä kiinnostaisi enemmän koska osa on itseni kirjoittamia :)
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
Master
24.04.2006 13:21:24 (muokattu 24.04.2006 14:07:41)
Laitan sitten ääninäytteen kun jaksan laittaa.Mutta rumpu.netissä on jotain groove juttua Kuulkaamme soitantaa threadissa.

:)
Muovinen
24.04.2006 17:59:51

HeavyMachineryn biiseissä oli muutamia pahemmanlaatuisia ongelmia - kaikki kolme biisiä jotka kuuntelin laahas ikävästi ja niistä välittyi tämän takia todella raskassoutuinen ja ahdistava fiilis. Syntikka viilsi korvaa ja kitara oli surkeaa pihinää jossain kaukana. Virveli oli ohut räpsähdys. Laulajan ääntämyksestä jo sanottiinkin.

Hankala sanoa biiseistä mitään ihmeellisempää kun tuollainen meininki ei oikein heilauta mua mihinkään suuntaan... Ainakin vaihtelevuutta ja riskinottoa kaipaisin enemmän.

Laitetaan nyt taas linkki tuohon omaankin MKSR-projektiin, jonka kaikki oikeilla rummuilla soitetut raidat on noin vuoden vanhoja. Nyt kun sain treeniksen niin voin pian laittaa hieman tuoreempaakin näytettä. Ikävä kyllä ne on sitten edelleen niitä yhden mikin äänityksiä mutta so not.

Biisit ADHD, Red ja Headspin sisältää äänitetyt rummut. Muissa joko samplet tai ei rumpuja ollenkaan. Toki kuuntelen mielellään kritiikkiä mistä vain biisistä!

http://www.mikseri.net/artists/muovinen.46772.php

Tässä projektissa myös kaksi kaikinpuolin paskasti soitettua biisiä:

http://www.mikseri.net/artists/themuovinenleftovers.50087.php
musiikkiani mikserissä -->Muovinen Sweet Lullaby
Deino
24.04.2006 19:26:26

Laitan sitten ääninäytteen kun jaksan laittaa.Mutta rumpu.netissä on jotain groove juttua Kuulkaamme soitantaa threadissa.

:)

Pearl_89 on Master!
Deino vaan
Master
24.04.2006 20:21:10
Pearl_89 on Master!

Hohoo nytkö se tuli ilmi ;)
HeavyMachinery
25.04.2006 10:04:15

HeavyMachineryn biiseissä oli muutamia pahemmanlaatuisia ongelmia - kaikki kolme biisiä jotka kuuntelin laahas ikävästi ja niistä välittyi tämän takia todella raskassoutuinen ja ahdistava fiilis. Syntikka viilsi korvaa ja kitara oli surkeaa pihinää jossain kaukana. Virveli oli ohut räpsähdys. Laulajan ääntämyksestä jo sanottiinkin.

Hankala sanoa biiseistä mitään ihmeellisempää kun tuollainen meininki ei oikein heilauta mua mihinkään suuntaan... Ainakin vaihtelevuutta ja riskinottoa kaipaisin enemmän.

Jep toi laahaaminen 1 biisissä on ihan haettua mutta kahden muun kohdalla ei. Biisit on hieman mitään sanomattomia jotain koukua pitäis keksiä enemmän ja draivia lisää joihinin kohtiin. Itsenä haittaa eniten se steriilisyys noissa kolmessa ekassa biisissä, ne kuulostaa keskenään tasa paksulta. Soundit on mitä on :) jos saa lusikalla niin ei voi antaa kapustalla.... Masentaa toi mp3 konversion huonous, pitää laittaa Waweina ens kerralla.....
Muovinen
25.04.2006 21:04:27

Soundit on mitä on :)

Mutta miksi ihmeessä? Sulla näyttää olevan ihan kunnon kotistudiolaitteet ainakin jäsenkuvauksen perusteella. Jos mulla ois noi laitteet niin en muuta tekiskään kuin äänittelisin päivät pitkät :P..

Kummallista, mutta väittäisin ihan pokkana että mun mikseribiiseissä on paremmat soundit kuin noissa teidän, vaikka mun signaaliketju esim. kitarassa käsittää halvahkon multiefektin ja C-kasetti neliraituri "etuasteen" (!!), eikä mulla kaiken hyvän päälle ole miksaajantaitoja nimeksikään. Rummut on äänitetty yhdellä mikillä ja virpassa on silti enemmän voimaa! Haiskahtaa hieman laiskuudelta noi huonot soundit ;)

No, ei aina jaksa säätää... eikä tämä kirjoitus ole todellakaan vittuilua vaan ihan vaan ihimettelyä.

PS: voisin kohta rykäistä tuonne projektiini erään biisin jossa yhdistyvät vuoden vanha rumpuraita, ikivanha melodinen teema ja aimo läjä karskeja soittovirheitä =)
Analuuk
25.04.2006 21:30:33
Tässä on tällainen demo. Mitään egoilurumpalointia näistä ei löydy, mut kuunnelkaa biisejä. Palaute on enemmän kuin tervetullutta!!

www.mikseri.net/-lintu
Kyllä asia on näin! Ehkä.
Halsu
25.04.2006 22:48:03

Tässä on tällainen demo. Mitään egoilurumpalointia näistä ei löydy, mut kuunnelkaa biisejä. Palaute on enemmän kuin tervetullutta!!

www.mikseri.net/-lintu

Tykkään, kovasti!
CU -- Eki
Muovinen
28.04.2006 19:20:26

www.mikseri.net/-lintu

Todella tyylikästä. Varsinkin tuota "Crocodiles" biisiä kuuntelin monta kertaa peräkkäin. Maltillista rumpalointia!

Tässä ois nyt se mun lupailema sekasikiö. Edelleen siis reilun vuoden vanhaa Muovista rumpaloinnin osalta mutta biisi ja kokonaisuus on sentään uunituoreita. Tyylilajina jotain progen, rokin ja popin välimaastosta. Enemmän kaipailisin kommenttia itse biisistä kuin soittamisesta mutta kaikki käy. Lisää löpinää biisistä tuolla projektisivulla.

HeavyMachinery
28.04.2006 21:20:10

Mutta miksi ihmeessä? Sulla näyttää olevan ihan kunnon kotistudiolaitteet ainakin jäsenkuvauksen perusteella. Jos mulla ois noi laitteet niin en muuta tekiskään kuin äänittelisin päivät pitkät :P..

Kummallista, mutta väittäisin ihan pokkana että mun mikseribiiseissä on paremmat soundit kuin noissa teidän, vaikka mun signaaliketju esim. kitarassa käsittää halvahkon multiefektin ja C-kasetti neliraituri "etuasteen" (!!), eikä mulla kaiken hyvän päälle ole miksaajantaitoja nimeksikään. Rummut on äänitetty yhdellä mikillä ja virpassa on silti enemmän voimaa! Haiskahtaa hieman laiskuudelta noi huonot soundit ;)

No, ei aina jaksa säätää... eikä tämä kirjoitus ole todellakaan vittuilua vaan ihan vaan ihimettelyä.

PS: voisin kohta rykäistä tuonne projektiini erään biisin jossa yhdistyvät vuoden vanha rumpuraita, ikivanha melodinen teema ja aimo läjä karskeja soittovirheitä =)

Laiskuutta ne paljolti... liikaa raitoja ettei tiskissä riitä inputit eikä jaksa pätsätä uusiksi :) suuri fiba on se että masteroin cubasella tietsikka kajareiden kera :) toi mp3 konversiokin oli tosi heikko..... seli seli..... siinnä on muuten sellainen että kun on vähemmän laitteita niin jaksaa säätääkin ihan eri tavalla...
jyrildo
28.04.2006 21:24:17
pieni sampleclippi saatavilla:

http://www.mysteria-fans.org/index1.htm

Sieltä suunnatkaa kohti Video osiota ja nupit kuakkoon!
Muovinen
28.04.2006 21:48:08

siinnä on muuten sellainen että kun on vähemmän laitteita niin jaksaa säätääkin ihan eri tavalla...

Se säätäminenhän onkin koko homman suola! Kun mulla on matskut sisässä koneella niin aloitan hillittömän efektointi/miksausprojektin ja teen aina välillä mixdownin jonka menen sitten kuuntelemaan stereoiden hifi-kaiuttimien (no hifi ja hifi ;) ja aktiivisubbasen kautta. Hemmetin hidasta ja työlästä mutta aika hauskaa. Tuostakin Monster-biisistä taisi tulla lähemmäs 10 eri versiota ennenkuin olin tyytyväinen. Eikä se vieläkään mikään täydellinen ole mutta mun taitojen ja korvien mukainen.
HeavyMachinery
28.04.2006 22:23:22

Se säätäminenhän onkin koko homman suola! Kun mulla on matskut sisässä koneella niin aloitan hillittömän efektointi/miksausprojektin ja teen aina välillä mixdownin jonka menen sitten kuuntelemaan stereoiden hifi-kaiuttimien (no hifi ja hifi ;) ja aktiivisubbasen kautta. Hemmetin hidasta ja työlästä mutta aika hauskaa. Tuostakin Monster-biisistä taisi tulla lähemmäs 10 eri versiota ennenkuin olin tyytyväinen. Eikä se vieläkään mikään täydellinen ole mutta mun taitojen ja korvien mukainen.

Mulla on kaikki rensselit ny reeniksellä niin ei inspiroi nyplätä siellä.... mieluummin soitan sen ajan :)
Nolte
29.04.2006 10:35:26
Tässä ois nyt se mun lupailema sekasikiö. Edelleen siis reilun vuoden vanhaa Muovista rumpaloinnin osalta mutta biisi ja kokonaisuus on sentään uunituoreita. Tyylilajina jotain progen, rokin ja popin välimaastosta. Enemmän kaipailisin kommenttia itse biisistä kuin soittamisesta mutta kaikki käy. Lisää löpinää biisistä tuolla projektisivulla.

Tämä on sellaista matskua, joka ei aukea ensimmäisellä kuuntelulla. No, kuuntelin pariin kertaan sen (Monster) ja on siinä ainesta. Mukavaa soittoa ja pari melodiaakin, mutta ehkäpä biisistä puuttuu sellainen selkeämpi punainen lanka. No, progeahan se, mutta silti. Se kasvatus puolenvälin jälkeen puuroutti menoa. Jäi vähän sekava kuva siitä.
Huono soittaja!
Muovinen
29.04.2006 12:07:26

Tämä on sellaista matskua, joka ei aukea ensimmäisellä kuuntelulla. No, kuuntelin pariin kertaan sen (Monster) ja on siinä ainesta. Mukavaa soittoa ja pari melodiaakin, mutta ehkäpä biisistä puuttuu sellainen selkeämpi punainen lanka. No, progeahan se, mutta silti. Se kasvatus puolenvälin jälkeen puuroutti menoa. Jäi vähän sekava kuva siitä.

Kiitos palautteesta. Niin, eihän se proge ihan sitä punaisen langan uupumista oikeuta mutta eihän tuo lähtökohdiltaankaan kovin harkittu teos ole, kun pohjalla on improrummut. Varmasti jos nollasta aloittaisin niin tekisin enemmän säe/kertosäe -tyyppisen rakenteen, koska teemassa jo sinällään on tarpeeksi häröilyä. Itseäkin harmittaa vähän se puuroutuminen mutta miksaajantaitoni eivät näillä näppäimillä riitä tuon kummosempaan. Tavallaan kyllä tykkäänkin siitä "massasta".
HeavyMachinery
29.04.2006 15:59:10

Tässäpä hieman pohjia joita nauhoitteltiin ennen studion menoa näissä on omasta mielestä paremman soundit kun en ole niille tehnyt oikeastaan paskaakaan.....

http://www.mikseri.net/music/play.php?id=198401&type=hi
moderndrummer88
01.05.2006 15:20:45
Kritiikkiä saa ja pitää antaa

http://www.elisanet.fi/arctic/Pland_-_Take_a_risk.mp3

ei mitään valittamista soitossa tai musassa
hää?
Epämuusikko
01.05.2006 15:58:52
Tuolla onkin kaksi biisiä:

http://www.grandmanoeuvre.com/
It´s easier to give up than allways tried to go up.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)