Aihe: nuppia näistä?
1 2
Hannu H.
01.05.2006 11:47:43

Mä ottaisin noista ibanezin, koska en omaa siitä aiempaa kokemusta =)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
Juustonaksu
01.05.2006 12:59:37 (muokattu 01.05.2006 13:00:11)
Kannattanee taas mainostaa sitä vakiovastausta, eli jotain Randallin trankkucomboja tahi Laney TF-sarjalaisia comboja. =) Noilla taittuu hevit kuin hevit kyllä. TF:t on myös varsin hyviä nielemään kaikenlaisia pedaaleita. Esim. Tuolla omalla Bad Monkeylläni sitä saa juuri sopivasti kompressoitua niin saa ne kunnon dempitkin sieltä ulos. :)
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
mokes
01.05.2006 13:30:10
Toi fenderi on ainakin ihan perseestä
zeme
01.05.2006 13:35:53
Mun mielestä se on kumma juttu, kun yhden rokkisoundin vahvistimesta saadaankin yht'äkkiä Mesat ja kaikki muutkin vahvistimet. On tietenkin luonnollista, että erilaisilla purkkiratkaisuilla tai vaikka laittamalla jokin kauhea multivatkain nupin eteen, siitä saadaan ihan mitä vain. Mutta ei kuitenkaan autenttisen kuuloista soundia. Sitä paitsi on turha enään puhua nupin soundista, jos tehdään jollain muulla, IMO.

No enpä käytä edessä kuin ibanezin tubescreameria.. Se on ihan siitä miten niitä säröjen määriä suhteuttaa ja korvista se kiinni on.. Ei siihen aitoa rectifier vehjettä tarvi kun saa samankuuloisen soundin.. Ei se yleisö tai levyltä kuuneltuna kukaa osaa sanoa varmuudella mitä siellä on käytetty.. Kyl se näin on.. Enpä puhunut edes putken omasta soundista, kun rupesin aminitsemaan noita purkeja..
No problem.
ollikainen
01.05.2006 13:46:36

Noh, kasarihevi se paras hevi on ;)

Kyllä se aina nykyhevin voittaa. Niin soundeissa kuin biiseissäkin. Nykyään on vaan ihme murinaa, alaviremössöä ja katkokävelyriffiä. :)

Lussaa, kerrankin samaa mieltä sinun kanssasi. Vastaus onnistui tällä kertaa ilman turhaa provoa, hyvä!
Ollikainen sinä sitten luulet tietäväsi kaiken!!!!
Jake.e
01.05.2006 14:26:52
Säästäs rahaa siihen tonnin pintaan ja ala sitten etsimään nuppia.
http://video.google.com/videoplay?docid=912243387136540223&q=strapping+young+lad&pl=true
Antti1
01.05.2006 14:34:37
Säästäs rahaa siihen tonnin pintaan ja ala sitten etsimään nuppia.

Tämä nyt on ihan älytön neuvo, jos tyyppi etsii jostain 0-400€ luokasta noita nuppeja itselleen. Jos viidellä tonnilla saa hienon custom Gibsonin, niin ostatko sä sen 2500€ Amfisoundin sijaan, kun mä käsken?

Noista ehdotetuista nupeista mä en ostais mitään. MG sirisee säröillä ja bändivolalla se basso ei pysy enää yhtään hanskassa. Frontman on taattua laatua, kaikki kerran sen kuulleet tietää mistä puhutaan. Ponneton, ohut ja suriseva soundi säröillä. Puhtaat on kylmät ja ankeat. Toi Ibanez on ok:n kuulonen yksinään soitettuna, mutta bändisoitossa sen soundi on auttamatta mössöä. Meidän toinen kitaristi kun toneblasterilla vieläkin vetää, niin tiedän kyllä mistä puhun.

Sensijaan, osta joku hyvä käytetty combo. Uutenakin saat vaikka Randallin G2:n.

Mitä ominaisuuksia sä tolta vahvistimeltas kaipaisit? Lähdetään vaikka siitä liikkeelle ja yritetään löytää jotain vaihtoehtoja.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Petrukki
01.05.2006 14:38:35 (muokattu 01.05.2006 14:40:29)
Tämä nyt on ihan älytön neuvo, jos tyyppi etsii jostain 0-400€ luokasta noita nuppeja itselleen.

Ei ollut. Se oli ihan hyvä kommentti. 4 huntilla ei kunnon (putki)nuppia saa, kuin ehkä käytettynä. Harvoin silloinkaan.

Mutta tuota sinun ehdottamaa komboa suosittelen myös.
ENGL - muita ei tueta!
Twinkle
01.05.2006 14:44:57

Mä ainakin kehotan tarkasti miettimään omia tarpeitaan. Vähän päätään vaivaamalla saa huomattavasti paremmat romut.

Ehkäpä ketjun aloittaja on miettinyt ja katsoo tarvitsevansa nupin. Kysyipä tuo, että "mikä näistä?" eikä siis että "kannattaako näitä ostaa?". Tämä on tämä muusikoiden.netin yleinen vika, että ventovieraat tietää paremmin mitä toinen haluaa ja tarjoaa omaa näkemystään.

Jos tiedettäisiin ostajan tarpeista enemmän, niin sitten voisi tyrkyttää vaikka mitä muuta. Tässäkin asiassa voidaan tehdä hypoteesi niin pitkälle kuin elämä jatkuu eikä se palvele ketään. Jos threadi lähtee siitä oletuksesta, että "täytyykö olla nuppi kuin kovillakin jätkillä?", niin periaatteessa voisin suosittaa, että ostamalla moottoripyörän kaverit tulee paljon kateellisimmiksi.
Antti1
01.05.2006 14:46:40
Porukalle ei vaan mene kaaliin sitten millään, että kaikilla ei aina ole varaa, eikä edes haluakaan panostaa tuhansia euroja soittokamoihin. 95% täälläkin olevista ne tuhansien soittokamat ei oo edes tarpeellisia. Miksi siis pitää viljellä näitä käsityksiä, että halvoilla ei pärjää ja kaiken pitää olla kallista toimiakseen siedettävästi?

Mun mielestä on typerää viljellä sellaisia luuloja, että on pakko ostaa jotain ollakseen joku ja pystyäkseen tekemään jotain. Bänditreeneissä voi soittaa vaikka 15W Valvestatella, jos on tahtoa ja taitoa tehdä se oikein. Mä oon tehnyt tota ja soittanut jopa thrashmetallia 10W Trademarkilla useaan otteeseen, ilman mikityksiä tms.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Tietysti Pauligin
01.05.2006 14:56:11
Jos tuossa hintaluokassa täytyy hevanderipeliä löytyä, niin hyvinkin usein suositeltu olisi Randall. Löytyy edukasta nuppia ja comboa.

Frontmania en uskaltaisi suositella, kyllähän se toimii mutta on melekosen kuivat soundit.. Toneblasterista ei ole kokemusta.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
oiva tumpeloinen
01.05.2006 16:29:16
Porukalle ei vaan mene kaaliin sitten millään, että kaikilla ei aina ole varaa, eikä edes haluakaan panostaa tuhansia euroja soittokamoihin. 95% täälläkin olevista ne tuhansien soittokamat ei oo edes tarpeellisia. Miksi siis pitää viljellä näitä käsityksiä, että halvoilla ei pärjää ja kaiken pitää olla kallista toimiakseen siedettävästi?

Tätä mä olen lähinnä hakenut kaiken aikaa. Erotuksena se, että mä olen yrittänyt sanoa, että pienillä budjeteilla ei kannata mielestäni ostaa mitään muuta kuin combo. Eihän pieni budjetti kuitenkaan automaattisesti tarkoita paskaa soundia, pitää vain miettiä koko homma tarkemmin ja tehdä kompromisseja soundin eteen. Ja mun mielestä näin pienen budjetin kanssa pelatessa kaikista paras kompromissi on luopua ajatuksesta omistaa nuppi.....
Miikathebest
01.05.2006 17:18:54 (muokattu 01.05.2006 17:26:01)

Combo vs Nuppikaappi...

kun vertaa avointa 1x12" comboa ja suljettua 4x12" kaappia, niin kylläpä on soundissa eroa.

Ehkäpä tämä ibanezz haluaa juurikin sen ison kaapin tuottaman soundin ja miettiikin nyt että minkä nupin ottaisi sen behringerin tai line6:n kaapin kaveriksi.

Mallintava line6 spider... http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-165431.html
siitä eräs kaverini ainakin väittää saavansa hyvät soundit. Itse en olekaan sitten niin vakuttunut.

Eräs vaihtoehto: Halpanuppi + säröpedaali.

esim.
http://www.thomann.de/thoiw3_crate_cpb150_powerblock_prodinfo.html
Ei mitään hajua tuosta vehkeestä, mutta idea vaikuttaa kuitenkin toimivalta...

http://www.thomann.de/thoiw3_boss_o … _overdrive_distortion_prodinfo.html
Tämä toimii monipuolisesti puhtaankin vahvistimen kanssa.

behringerin halpakopio:
http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_od100_prodinfo.html

Tai sitten jo ihan toisen tyyppinen vaihtoehto:
http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … nalog_modeling_preamp_prodinfo.html

Itseäni ainakin kiinnostaisi tuossa hintaluokassa pelkkä puhdas vahvari ja erillinen särö; joko pelkkä päättäri + eq + särö tai vahvistin sävynsäädöillä + särö.

lisää vaihtoehtoja:
satasella t.amp http://www.thomann.de/thoiw3_the_tamp_e400_prodinfo.html
räkkieq , toinen satanen http://www.thomann.de/thoiw3_dod_sr831qx_prodinfo.html
sitten jää vielä jonkin verran rahaa käytettäväksi säröihin.

Minä lähtisin pelleilemään kummallisillakin vehkeillä tavoitellessani edullisesti hyvää soundia.

Vielä tulee mieleen yksi houkutteleva vaihtoehto:
Jostain vaan vanha edullinen putkinuppi, jonka pälle sitten alkaisi rakentamaan eq:lla ja lisäsäröillä...

Pointtini oli varmaankin se, ettei soundia tarviste välttämättä yrittää tuottaa pelkästään yhdellä (huonolla) vahvistimella.
Hei sinä!
ibanezz
01.05.2006 20:10:10
Tämä ollutkin ajatuksena että säröt hommataan etuasteistasun muista pedaaleista
. tuo kyllä aika hyvä idea nuo satasen räkkikamat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)