Aihe: fender ??
1 2
aatto
25.04.2006 20:27:36
Juu oon bassoa vaihtamassa,entinen ibanez, nyt ois mielessä fender. mutta mikä fender. soittelen pää asiassa rokkia.sabbathia popedaa ac-dc ozzy yms. USA mallia oon ajatellu mutta millaisia kokemuksia on japskeista tai mexikoista. Precision vai jazz??
DVD
25.04.2006 20:38:30
Juu oon bassoa vaihtamassa,entinen ibanez, nyt ois mielessä fender. mutta mikä fender. soittelen pää asiassa rokkia.sabbathia popedaa ac-dc ozzy yms. USA mallia oon ajatellu mutta millaisia kokemuksia on japskeista tai mexikoista. Precision vai jazz??

Osta ameriikan Fender mutta jos ei rahat riitä niin jaappaninkin on mainio. Jos ei vielkään riitä rahat niin sitten mexico.
Molemmat käy mutta Jazz on monipuolisempi.
Groovelover
25.04.2006 20:41:39
Precision on mainio rokkibasso, simppelimpi ei voisi olla: yksi mikki, volume + tone, neljä kieltä ja 20 nauhaa, that's it! Mutta sillä taittuu moni muukin musatyyli, se on ihan syystä ehkä vieläkin maailman myydyin bassomalli. Ibanezilla kun olet soitellut niin jazzbasso voisi sopia käteen ehkä paremmin kun siinä on kapoisampi kaula, ainakin niissä ibanez-bassoissa joita olen testannut on ollut aika kapeat kaulat (ainakin näin precision-soittajan näkökulmasta). Mutta jos lähialueella on musapuoti jossa on molempia fender-malleja niin mee kokeilemaan, sitten osaat paremmin arvioida kumpi olisi sopivampi.
jiisee
25.04.2006 20:43:19 (muokattu 25.04.2006 20:44:52)
Kannattaa aina ostaa hyvää tavaraa, ei kaduta sitten jälkeenpäin. Osta sitten kun on varaa. Älä hötkyile! Jazz on tosiaan monipuolisempi ja minusta parempisaundinen. Makuasia. Ja kaulathan ovat keskenään erilaiset.
Jimoleon
26.04.2006 09:55:22
Mutta sillä taittuu moni muukin musatyyli, se on ihan syystä ehkä vieläkin maailman myydyin bassomalli.

Mä muistelisin, että jatsari ois myydyin, mut varmaa tietoa ei löytyny ees googlettamalla. No, jatsari on parempi kummiski >:
"The secret of success is knowing who to blame for your mistakes"
Fedrom
27.04.2006 20:39:58
Noh, ittelläni on hyvin säädetty Fenderin Mexikolainen Standard Jazzbass, ja on hyvä soitin. Jazzin ja Presissionin isoin ero on mun mielestä just kaulassa, Jazz sopii paremmin pienikätisille, koska kaula on kaposempi. Kait nissä mikeissäki on jotain eroa mut mä en oo erityisemmin perehtyny souneihin, sound on pitkälti kiinni myös vahvistimesta ja sen säädöistä.
Vellu Rautio
27.04.2006 22:34:57
Kyllä Japsijatsilla pärjää, kunhan vaihtaa mikit. Itse vaihdoin heti uutena ESP:n mikit ja ero on kyllä huomattava! Nyt on tullu soiteltua tolla säädöllä 19 v. >150 keikkaa ja edelleen rokkaa.. Sustainissa riittää ja on erittäin monipuoliseen musaan soveltuva peli. En kyllä luopuis vaikka joku maksais mansikoita.
*Vellu*
Typhus
27.04.2006 22:49:09
Kyllä Japsijatsilla pärjää, kunhan vaihtaa mikit.

Ja kaikista ei tartte ees vaihtaa.. Soundstoressa olevissa joissakin japsin malleissa on valmiina USA Fender mikit :)
Rämppy
28.04.2006 09:11:05 (muokattu 28.04.2006 13:30:58)
Rokkihommiin Precision. Siinä on enemmän potkua ja tyyliä. IMHO.
En sitten malttanut olla sanomatta.
blessed
29.04.2006 23:47:31

tämähän ei tietenkään asiaan liity, mutta fenderin katalogi sanoi jatsaria myydyimmäksi:)
Olli.M
30.04.2006 00:52:53 (muokattu 30.04.2006 00:55:01)
Voisin sanoa että Presari kuitenkin. Tosin jatsaria tässä himoitsen mutta jos jompikumpi pitäis valita niin presari. Sillä vetää kaikki.

E. Japskit kuulemma hyviä kanssa. Jos ei rahat riitä jenkkiin niin sitten japski mun mielestä.
I may go far if, I smash my guitar
illi
30.04.2006 14:29:15 (muokattu 30.04.2006 15:50:56)
oisko kellään tietoa miks fenderin pre... basso steve harris signature on niin hemmetin kallis.1100egen paikkeilla. Ku "normaalia" saa huomattavasti halvemmalla.Maksaako tässä harrisin nimi nyt niin paljon?http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=7117&mgid=6&sgid=310#
iron10
01.05.2006 12:16:58
oisko kellään tietoa miks fenderin pre... basso steve harris signature on niin hemmetin kallis.1100egen paikkeilla. Ku "normaalia" saa huomattavasti halvemmalla.Maksaako tässä harrisin nimi nyt niin paljon?http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=7117&mgid=6&sgid=310#

löytyskö siitä harriksen bassosta ihan tarkkoja tietoja??

sen basson saa muuten 500€ eurolla. kun kattelin et minkä hintasii ne on nii yheltä italialaiselta sivulta löyty tolla hinnalla
Charger
01.05.2006 12:26:42
E. Japskit kuulemma hyviä kanssa. Jos ei rahat riitä jenkkiin niin sitten japski mun mielestä.

Löytyy sekä japsi presari että jatsari, ja eipä ole mitään järkevää syytä vaihtaa amerikkalaiseen.
illi
01.05.2006 21:52:57
IRON 10 heitätkö linkin niistä italian fenderi sivuista.Olis vakaa aikomus hankkia tuo harris sgnature. Ei jaksa enää vatkata tätä warwickin rokkibassoa.
rahvas
02.05.2006 10:13:00
Löytyy sekä japsi presari että jatsari, ja eipä ole mitään järkevää syytä vaihtaa amerikkalaiseen.

Itse ostin japski-jazzarin, tosin jenkkimikeillä. Itse asiassa vetää omasta mielestäni aika hyvin vertoja jopa alkuperäiselle -73 jazzarille. Enemmän kuin tyytyväinen!
- Basso on meidän bändin munat. Mutta hevonen se on ruunakin. -
J.Hollström
02.05.2006 10:22:47
Itse ostin japski-jazzarin, tosin jenkkimikeillä. Itse asiassa vetää omasta mielestäni aika hyvin vertoja jopa alkuperäiselle -73 jazzarille. Enemmän kuin tyytyväinen!

Hyviä ovat japsit. Mulla oli tossa vähän aikaa japsi jatsi ja vanhempi jatsi yhtäaikaa, ja mitään radikaalia eroa soittimien välillä ei ollut, mitä nyt toinen 30 vuotta vintagoitunut.

Enemmän se on feelis- ja finanssipoliittinen ero mikä niissä on. Soittimina molemmat ajavat saman asian.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
Keny
02.05.2006 12:00:59
Rokkihommiin Precision. Siinä on enemmän potkua ja tyyliä. IMHO.

Niimpä.....mutta miksi?
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
mr.bungle
02.05.2006 12:52:40

Hyviä ovat japsit. Mulla oli tossa vähän aikaa japsi jatsi ja vanhempi jatsi yhtäaikaa, ja mitään radikaalia eroa soittimien välillä ei ollut, mitä nyt toinen 30 vuotta vintagoitunut.

Enemmän se on feelis- ja finanssipoliittinen ero mikä niissä on. Soittimina molemmat ajavat saman asian.

Pitää myös muistaa, että Japseja on hyvin paljon erilaisia. Mulla on nyt toi jukin japsijasso, ja se on laadultaan ihan eri luokkaa, ku standardi kasarijapsi, joka mulla oli muutama vuosi sitten. Sekin oli kyllä hyvä, mut näytti ja tuntu halpikselta verrattuna nykyiseen.
bassolla hanuriin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)