Aihe: Positiivinen kokemus asioinnista soitinliikkeessä
1 2 3 4 5
Teijo K.
29.04.2006 19:43:36

Ok. Olen siis elitisti. Ei tsiisus...

Kapitalistinen nykyaika on niin kaupantekoon orientoitunut, että erilaisuus nähdään automaattisesti elitisminä. Olet erilainen, olet elitisti.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
Josh.
29.04.2006 19:53:23
Kävin juuri äsken ostamassa Falconin kitaran ja marshallin vahvarin topsoundista ensimmäiseksi kitaraksi, ja oli todella hyvä palvelu. Myyjät kertoivat paljon tuotteista ja sai testata ihan omassa rauhassa ja kun testikappaleessa huomattiin virhe niin hakevat heti uuden varastosta testattavaksi...ja sain vielä tingittyä paidan mukaan pakkaukseen ja kun olimme lähdössä niin myyjä kysyi että tarvitsemmeko kyytiä keskustaan ja mehän tarvittiin joten hän kuskasi meidät sinne heti kun halusimme ja kertoi myös kaupungin musiikki liikkeistä.
"We just happen to be the guys up on the stage and they just happen to be people on the audience". -Kirk Hammet.
hgr
29.04.2006 20:49:49
Itseäni ottaa kyllä päähän tuo, kun Suomessa _joutuu_ inisemään hinnoista. Jos hinnat olisivat alunperin kohdallaan, ei sakemannilta tilaaminen olisi ollenkaan niin houkuttelevaa.
stenel
29.04.2006 22:43:35
Vain porvareilla on varaa olla tinkimättä.
"Basso tykkää kompressoinnista."
ANtTIKRISTUS
29.04.2006 22:52:57
Miksi annat myyjälle 3euroa jos hän pyytää vain kahta?

No haloo! Jos ei oo ku kolmen €g€n kolikko?
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
migreeni
30.04.2006 01:30:07

Tähän mennessä kaikista ystävällisin asiakaspalvelu on ollut asioidessani Soundatassa, Helsingissä. Ostin muuten just uuden Schecterin sieltä ja myyjä heitti aika roiman alennuksenkin ;)
ANtTIKRISTUS
30.04.2006 01:40:51
Musta tuntuu, että monissa liikkeissä (ei pelkästään soitin) myyjät käyttää sellaista jännää taktiikkaa. Eli ne myyjät laittaa johonkin tavaraan sitä ylihintaa ja sitten kun asiakas tulee kyselemään tuotetta, niin myyjä sanoo melkein heti kättelyssä että

-"No tuon ohjehintahan ois nyt sen 350€, mutta kyllä mä sulle voin sen siihen kolmeensataan laittaa"

Ja näin asiakkaalle jää sellainen mielikuva, että hän olisi jotenkin erityinen kun saa noin halvalla ja myyjästä saa sellaisen reilun jätkän kuvan ---> asiakas ostaa tuotteen.
Ja sitten esim. viereisessä kaupassa sama verme maksaakin heti kättelyssä sen 300€ ja siitä voisi saada pienellä oma-aloitteisella tinkaamisella hintaa vielä jonkun kympin alaspäin.

En sitten tiedä, pitääkö tuo paikkansa ja oliko mun koko postauksessa mitään järkeä, mutta tulipahan kerrottua mietteet. :D
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
juici
30.04.2006 07:09:09

Musiikkiliike Flangerissa Kuopiossa on ilo asioida. Myyjät ovat mukavia, asiantuntevia ja joustavia.

Tilasin heidän kauttaan Epiphonen Thunderbirdin ja kun tulin hakemaan se oli automaattisesti säädetty kohdilleen. Kuukausi takaperin kävin kyselemässä Herculesin telinettä ko. bassolle ja heillä ei ollut tilauksen mukana tullut sellaista, mutta erään asiakkaan mukana (joka oli jättänyt oman bassonsa liikkeeseen myyntiin) oli tullut samanlainen teline ja myyjä myi sen. Pyyhki vielä varmuuden vuoksi kaikki pölytkin pois. Tässä vähän aika sitten kyselin Epille gigbagia kun se ei noihin tavallisiin basson pusseihin mahdu ja ollaan liikkeessä kokeiltu useita eri pussivaihtehtoja. Tilasivat jopa akustisen basson pussin testiä varten ja sillä varauksella että jos basso ei siihen mahdu niin ei tarvitse pussia ottaa. Ei mahtunut joten pussin metsästys jatkuu.

Ja missään laitteissa ei lue hintalappua ja jos lukee niin se ei koskaan pidä paikkansa vaan laskukone soi ja hinta siirtyy aina ostajan mieleiseen suuntaan.
"Luulin olevani ainoa sekopää tässä joukossa. Olin väärässä..."
Sertzo S
30.04.2006 07:34:57 (muokattu 30.04.2006 07:38:17)
Enpä muista, enkä viitsi tarkistaa koko threadia, että olenko jo tänne kirjoittanut.
Savonlinnan Soitinkulmasta on vain hyvää sanottavaa. Omistaja ja kauppias Saul Pitkonen on joustava ja hyvä kauppias ainoassa musaliikkeessä kaupungissamme.
Kahvit on aina tarjottu, jopa pullan kera, vaikka pienen nippelinkin olen sieltä hakenut. :)
slapvete
30.04.2006 08:41:37
Kapitalistinen nykyaika on niin kaupantekoon orientoitunut, että erilaisuus nähdään automaattisesti elitisminä. Olet erilainen, olet elitisti.

Notta tuota. Lukaisepa huviksesi läpi Kjell Nordstrom & Jonas Ridderstrale:n Karaoke Capitalism, ja mieti uudestaan toi statementti... ;)
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
Teijo K.
30.04.2006 10:31:05 (muokattu 30.04.2006 11:08:53)

Notta tuota. Lukaisepa huviksesi läpi Kjell Nordstrom & Jonas Ridderstrale:n Karaoke Capitalism, ja mieti uudestaan toi statementti... ;)

Tulin juuri ennen tuota postausta tuossa kuuntelemasta australialaisen huippututkija Cristopher Lloydin luentoa aiheesta ja vähän vierestäkin.

Kirjallisuutta statementin takana.

Uppkomsten av en direktörsprofession – Industriledarnas utbildning och karriär i Finland 1900–1975. Bidrag till kännedom av Finlands natur och folk 155. Finska Vetenskaps-Societeten, Helsingfors, 2000. 264 s. (Doktorsavh.)

Chandler, Alfred D. Jr., Scale and scope. The dynamics of industrial capitalism (3rd pr., 1994)

Chandler, Alfred D. Jr., The visible hand. The managerial revolution in American business (1981)

Komlos, John, The biological standard of living on three continents. Further explorations in anthropometric history (1995)

ym.

;)
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
Antti1
30.04.2006 15:15:04
Turun f-musasta ja superostiksesta on jäänyt aika hyvä fiilis. Huimasta lumouksesta olen käynyt hakemassa pikkusälää muutaman kerran, sekin varsin miellyttävä, samoin Soitin-laine. Vertikaalia olen vähän yrittänyt vältellä.

Tämä onkin jännä ilmiö tämä palvelun pelaaminen. Olen kohtalaisen tuttu naama noista kaikissa, paitsi superostiksessa. F-musassa pojat pistää aina todella edullisia tarjouksia peliin, vaikka vain käyn pääosin kattelemassa. Laineella hinnat tippuu kans ihan kysymällä melko paljon, joskaan ihan hirveitä tinkauksia ei kaikesta voi tietenkään antaa. Huimassa lumouksessa on Erkalla kyllä palvelu paikallaan, on tullut sunnuntaina vartavasten myymään di-boksia yms. Se onkin enemmänkin sellanen juttelumesta, josta höpinöiden lisäksi mennään hakemaan jotain soittopelejä, jos hyllyssä on mielenkiintoisia yksilöitä.

Mikä tossa vertikaalissa sitten on? Se pukumies on vähän vastenmielinen myyjä, mutta mä oon saanut ihan positiivisen kuvan liikkeestä. Hinnat on epäilyttäviä aina välillä, mutta pienen turinan päätteeksi nekin tippuu ns. normaalitasolle, tai alle. Ei tarvii mitenkään kummemmin vongata edes. Ei kyllä munkaan ykkösvalinta asiointipaikakseni, siellä on epämiellyttävät tilat testailla laitteita.

Salon kitarataivaasta on jäänyt vähän ristiriitaiset mielikuvat. Toisaalta vitolla on hyvää palvelua ja mukava paikka käydä, mutta hinnat ovat vähän suolaiset välillä. Ja joskus aloittelijana, kun ei tajunnut paremmin, tarjottiin zoomia ja valvestatea, jotka olisi ehkä voinut jättää väliin. Mukava paikka kuitenkin, opettipa mokoma diggailemaan bluusia.

Kyllähän Hannulla on hyvä meininki tosiaan, eikä ne hinnat nyt niin suolaiset ole. Mä oon saanut kaiken ihan joka kerta halvemmalla, kuin Saksasta ilman postikulujakin. Pitää osata sanoa asiat vaan oikealla tavalla, niin kyllä sielläkin pistetään sopiva hinta ihan kysymättäkin. :)

Tuolta kitarataivaasta muuten ostettiin mun eka kitara. Oli alkuperäinen kaula mennyt paskaksi kuljetuksessa ja Vito teki uuden kaulan käsityönä sen tilalle. Halvassa Jacksonissa on nyt siis noin 100 kertaa parempi, paksumpi ja pyöreämpi käsityönä tehty kaula. Hinnanlisäys alkuperäiseen oli tasan 0mk. Markat käytössä sillon...
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
jami87
30.04.2006 17:46:19
Tampereen musiikissa Pasi ilmoitti heti kitaran hinnaksi T-kaupan hintaa alemman hinnan, kun erästä tiettyä kitaraa kyselin. Ei tarvinnut tinkiä, enkä olisi varmaan osannutkaan saati uskaltanut moista toimintaa harjoittaa.
käsi
30.04.2006 17:55:17 (muokattu 30.04.2006 17:55:33)

Markun musiikissa seinäjoella on aina mukava asioida ja kahviakin saa tulee kauppa tahi ei
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
salmivaara
01.05.2006 03:39:26

Enpä muista, enkä viitsi tarkistaa koko threadia, että olenko jo tänne kirjoittanut.

Vastauksien lukumäärä näkyy lihavoituna, mikäli olet jo kirjoittanut ko. topicciin.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
opanster
08.05.2006 08:04:38
Ostettiin f-musiikista Turusta ibanez prestige, myyjä oli mukava muutenkin ja antoi vielä satasen alennusta kun alkuperäinen hinta oli päälle tonnin.
Pitkavirta
08.05.2006 13:50:05
Soundstoressa kalliossa on aika mainio palvelu.

"Terve, haluatko kahvia, just keitettiin !"

"Testaile vaan rauhassa !"

ym.
no ei hitossa
carlos
09.05.2006 21:41:39
Seinäjoen Top Soundissa on todella asiallista porukkaa, myyjiä tarkoitan. Toisin kuin muissa musaliikkeissä myyjät tulevat oma-aloitteisesti esittelemään tuotteita. Palvelu on hyvää ja asiantuntevaa, siellä on jopa ilo käydä.

Seinäjoen top sound on kyllä ihan ykkönen. Sieltä on tullu ostettua kitaravahvari ja basso, bassovahvari ja muuta pikku sälää. Asiantuntevat myyjät, jotka suostuu tinkimiseen... Niin ja sain basson ja siihen vahvarin ostettuani vielä kahvit!!! Tuolta kaupasta tuun ostamaan kaikki musiikkijuttuni.

Itse voisin sanoa Top Soundin asiakaspalvelun ja myyjien olevan lähinnä tasoa "välttävä", jos vertaa Markun musiikkiin. Tän topikin tarkoitus ei ollut kertoa paskoista kokemuksista, mutta pitäähän jotain mainita perusteluiksi. Top Soundissa on lähinnä kusetettu ja syöty sanoja. Markku on mies paikallaan; mistään muualta - korostan sanaa MISTÄÄN - et tule saamaan parempaa palvelua. Erittäin reilu mies, jota on mukava käydä vaikka vaan moikkaamassa.
Järvihirviö: Niinku jonne ALSd sanoo: "Se jota lyödään ni sattuU" tnoiun se peetti mulle **** It´s easier to give up than allways tried to go up.
Härski
09.05.2006 21:52:15
Soundstoressa kalliossa on aika mainio palvelu.

"Terve, haluatko kahvia, just keitettiin !"

Joo, tänään Fledan kans käytiin mestassa. Testailtiin vermeitä siinä hetkisen aikaa, kunnes yhtäkkiä toinen jampoista kysyy: "Otattekste kundit kahvia, just keitettiin pannullinen." Ei ollenkaan huono. Vaikka ei sillä helteellä tehnytkään kahvia mieli, niin oli ikäänkuin tervetulotoivotus jatkossakin käymään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)