Askorbiinihappo 29.04.2006 15:29:35 | |
---|
Elikkä moikka taas pitkästä aikaa.Mitäköhän hyviä vasurisähköskittoja mahtais olla liikkeellä?En ihan lähiaikoina oo kylläkään ostamassa skittaa,mutta haluisin tietää joitain hyviä hevikirveitä vasurille.Budjetti noin 900-1000 euroo. Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
Skolniski 29.04.2006 15:47:46 | |
---|
Elikkä moikka taas pitkästä aikaa.Mitäköhän hyviä vasurisähköskittoja mahtais olla liikkeellä?En ihan lähiaikoina oo kylläkään ostamassa skittaa,mutta haluisin tietää joitain hyviä hevikirveitä vasurille.Budjetti noin 900-1000 euroo. Ei mikään hevikirves, mutta hyvä raskaampaan musiikkiin kumminki, eli siis Ibanez RG1570L. BC Richillä taitaa olla niitä NJ waarlokkeja ym tohon hintaan tai alle... Mut yks hyvä vaihtoehto olis kanssa custom RAN: http://www.ranguitars.com/_en/index.htm Anna kolme särkee. Paskakitaristit #9 |
Askorbiinihappo 29.04.2006 16:11:19 | |
---|
No tuota...mahtaakohan toi 1570 kestää semmosta 012-058 settiä ilman suurempaa vääntämistä...itse ajattelin lähinnä sitä rg370:tä,mutta luultavasti tiiät paremmin ;) Eli dropped B:hen pitäis saaha asennettua noi kielet.Eli todella paksu kielisetti.Toinen vaihtoehto ton Iban rinnalla vois olla tietenki just se B.C.Richin semmonen kunnon Warlocki,niitäkin on vasenkätisinä.On tämä kyllä tuskasta tämä vasenkätisen elämä..meitä syrjitään....mutta oikeakätiseksi en enää 6 kuukauden jälkeen rupee. No,pistäkäähän lisää ehdotuksia tulemaan! Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
Ze Kink 29.04.2006 16:17:29 (muokattu 29.04.2006 16:18:48) | |
---|
No tuota...mahtaakohan toi 1570 kestää semmosta 012-058 settiä ilman suurempaa vääntämistä...itse ajattelin lähinnä sitä rg370:tä,mutta luultavasti tiiät paremmin ;) Tolla toisella Slipknotin kitaristillahan on just Rg, luulisi kestävän (nimimerkkiisi viitaten siis). Siis sillä, joka ennen veteli Bc Richeillä, en mä nimiä muista. Ja vire on matala, joten nuo paksut kielet ei niin paljoa tuu vetämään. Ja Rg:n virittimistä menee muistaakseni vielä ihan 060 kieli ilman ongelmia läpi. Mutta haluatkohan kelluvatallaista? E: Tuli vaan mieleen, että Michael Angelo taisi aloittaa vasurina, mutta vaihtoi oikeakätiseksi jonkun aikaa soiteltuaan, kun tajusi ettei vasureille ole pahemmin kitaroita tarjolla. Nykyään sitten soittelee molemmin päin. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Askorbiinihappo 29.04.2006 16:31:40 | |
---|
No olisikohan parempi vaihtoehto soittaa oikealla kädellä(vaikka se olisikin ainakin aluksi ihan elvetin vaikeaa)? Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
32788 29.04.2006 16:45:05 (muokattu 29.04.2006 16:45:27) | |
---|
No olisikohan parempi vaihtoehto soittaa oikealla kädellä(vaikka se olisikin ainakin aluksi ihan elvetin vaikeaa)? Suosittelen ehdottomasti ainakin yrittämään, kaverini, bändin basisti/2.kitaristi on vasuri mutta soittaa silti oikealla yhtä hyvin kuin minä. En ylipäänsä ymmärrä, miksi vasureille aina työnnetään vasurikitaraa, tottumisestahan se on kiinni. |
Ze Kink 29.04.2006 17:18:40 (muokattu 29.04.2006 17:19:35) | |
---|
Suosittelen ehdottomasti ainakin yrittämään, kaverini, bändin basisti/2.kitaristi on vasuri mutta soittaa silti oikealla yhtä hyvin kuin minä. En ylipäänsä ymmärrä, miksi vasureille aina työnnetään vasurikitaraa, tottumisestahan se on kiinni. Joo, tunnen monta vasuria, ja kaikki paitsi yksi soittavat oikeakätisesti (mukaan mahtuu niin rumpalia, kitaristia kuin basistiakin). Kyllä se treeni sitten palkitaan, vähintäänkin isommalla kitaravalikoimalla. Onpa muuten myös sitten voimakkaampi otelautakäsi, joka on ihan hyödyllinen juttu. E: Tuo 6kk kun ei ole vielä niin paljoa, mutta joku vuoden soittelun jälkeen ei ehkä kannata enää ruveta vaihtamaan. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
McNulty 29.04.2006 18:02:02 | |
---|
Joku just vasuri LP Standardia oli Custom Soundsilla ihaillut. Menee tosin yli budjettisi, mutta uskoisin sen olevan loistava soitin. www.customshop.fi ja sieltä käytetyt kitarat. 1700e se tais maksaa... "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Askorbiinihappo 29.04.2006 20:17:24 | |
---|
Siis voikohan eri firmoilta(esim.Ibanez,Fender etc etc...) tilata vasenkätisiä skittoja(esim.Iban RG42),jotka eivät normaalisti olisi vasenkätisiä,ja paljonkohan nämä ottaisivat lisämaksua siitä?Koska voi olla että en rupea oikeakätiseksi vaihtamaan(tai sitten joo ;). Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
SerialKiller 29.04.2006 20:28:31 | |
---|
No tuota...mahtaakohan toi 1570 kestää semmosta 012-058 settiä ilman suurempaa vääntämistä...itse ajattelin lähinnä sitä rg370:tä,mutta luultavasti tiiät paremmin ;) Itelläni on RG570 vasuri ja 014-068 setti kiinni drop A:ssa ja hyvin kestää, välillä oon jopa käyttänyt .072 paksuimpana kielenä. kaularautaa hieman joutuu säätämään plus tietenkin tarkistaa intonaatio. helppoa kuin heinän teko... http://www.idexorcist.com |
Tasapaino 29.04.2006 20:39:58 | |
---|
Elikkä moikka taas pitkästä aikaa.Mitäköhän hyviä vasurisähköskittoja mahtais olla liikkeellä?En ihan lähiaikoina oo kylläkään ostamassa skittaa,mutta haluisin tietää joitain hyviä hevikirveitä vasurille.Budjetti noin 900-1000 euroo. Jees. Osta toki se hevikirveesi, mutta älä ihmeessä ala siihen, että päivät läpeen soitat Iron Maidenia sun muuta tabeista. Soita bluesia, rautalankaa, rokkia, poppia, jazziakin, opettele teoriaa ja vasta sitten siirry lopullisesti siihen omimpaan musiikkiin. Ora et labora. |
Jees. Osta toki se hevikirveesi, mutta älä ihmeessä ala siihen, että päivät läpeen soitat Iron Maidenia sun muuta tabeista. Soita bluesia, rautalankaa, rokkia, poppia, jazziakin, opettele teoriaa ja vasta sitten siirry lopullisesti siihen omimpaan musiikkiin. juujuu,soitan lisäksi myös rokkia,joitain akustisia biisejä ja meiän äitin pölykapselia Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
Askorbiinihappo 29.04.2006 21:11:08 | |
---|
Onko näin ettei kukaan ole tilannut koskaan Customoitua kitaraa?Ai olet?No paljon se maksaa? Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
SerialKiller 29.04.2006 21:22:34 | |
---|
http://www.idexorcist.com |
McNulty 29.04.2006 21:25:45 (muokattu 29.04.2006 21:26:13) | |
---|
Onko näin ettei kukaan ole tilannut koskaan Customoitua kitaraa?Ai olet?No paljon se maksaa? Siis mitä häh? Eiköhän custom soittimen hinta riipu paljolti siitä mitä osia, elektroniikkaa, raaka-aineita ja muita siinä käytät. Uskaltaisin väittää että 1000 euroa *viiva* ääretön on sopiva hintahaitari custom skeballe. RANilta saat varmasti 1500e jo sopivan kirveen, mutta toki jos haluat että body on umpikultaa platinaupotuksin niin hintaa jo jonkun verran sille kertyy. Custom-pelit maksaa just sen verran mitä ne maksaa. Kannattaa kirjata omat specsit ylös ja lähettää hintatiedustelu esim. Amfisoundille, Basement Guitarsille, Finlandia Instrumentsille ja muille loistaville rakentelijoille. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Askorbiinihappo 29.04.2006 21:47:31 | |
---|
Sori,tarkoitin tietysti että voikohan esimerkiksi tämmöisen keskustelun käydä: -Ibanez,Hallojaa -Halloo -And what to you? -I want eine ärkee 666,and vasuri malli -Sorry we dont have any vasuries from the ärkee 666 -But culd juu meid an vasuri malli of it? -Jees,but it cousts twenty-one euros more -oolrait -pai -pai pai! Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
McNulty 29.04.2006 22:22:49 | |
---|
Muistaakseni Ibanez Custom Shop tuolla Yankeelandiassa ei enää valmista pertti peruskuluttajille custom-malleja laisinkaan. Pelkästään artisteille värkkäävät... RAN Guitarsilta suosittelen kysymään tarjousta. Eli vedät vaikka ESP:n listan mukaan speksit ylös millä rojuilla haluat kitaran, mailia Puolaan ja odottelet vuorokauden pari (pyhäpäivät päälle) ja päätät haluatko custom-pelin. RANilla kyllä valmistavat kitaran juuri sinun speksien mukaan, ihan miten haluat. Eli mittaa vaikka suosikkiskebasta kaulan paksuus 1. ja 12. nauhalta, otelaudan leveys ja toimita mitat kitarasepälle... sieltä tulee täysin vastaava härveli kyllä. RAN on laadultaan, mitä nyt olen netistä ja kotimaisilta kolleegoilta kuullut, ihan Amfisoundin tasoa, hinnat vain ovat lähes puolet edukkaampia. Suosittelen yhteydenottoa RAN Guitarsiin Puolaan! "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
tono 01.05.2006 19:02:21 | |
---|
ei kandee ainakaa ostaa ekoo.... kaverin särisee sikana |
Askorbiinihappo 01.05.2006 19:41:57 | |
---|
ei kandee ainakaa ostaa ekoo.... kaverin särisee sikana *katsoo taakseen Eko S-300 vasurimalliin* ei mulla ainakaan.Kaverilla on varmaan talla löysällä(vai kireällä) Tuota,nyt olen sitten päättänyt(ainakin alustavasti)että alan samanlaiseksi monikädeksi kuin Batio ja Henkka(mahtavia kitaristeja molemmat),ja oon huomannu että plekukäsi(eli nyt oikea) on jäykkä eikä tilutus onnistu.Voi tietysti olla,että yli 7 kuukauden tauko ei ole tehnyt sille plekukätenä hyvää :)(soitin aikoinani n.kuukauden tai puoli oikealla kädellä,kun ei ollut omaa kitaraa sillon).Opin muuten btw tänään vasurilla soittamaan ekan soolon Master of the Puppetsista.Mahtava biisi:). Alussa Uusis loi taivaan ja maan..... |
Antroid 02.05.2006 08:30:46 (muokattu 02.05.2006 08:35:02) | |
---|
Tuota,nyt olen sitten päättänyt(ainakin alustavasti)että alan samanlaiseksi monikädeksi kuin Batio ja Henkka. Ei kai Händrix soittanut oikeakätisesti? En ole ainakaan ikuna missään nähnyt...kai? Jos soitti, niin äkkiä jotain videoklippiä... Ainakin sen faija väitti jossain autobiographyssa, että jimi osti ensin oikeakätisen akkarin, soitti sitä hetken oikeakätisesti, mutta käänsi sitten kielet ja ryhtyi soittamaan vasuristi. |