ilpoliekkio 29.04.2006 19:53:36 (muokattu 29.04.2006 19:53:58) | |
---|
Engl on kyllä huippumerkki, mutta älä erehdy ostamaan tota behringerin kaappia!!! Osta vaikka mielummin engl kaappi tai vaikka marsu, vaikka niillä hintaa enempi onkin, mutta älä tee behringer-vierhettä!! Onko sinulla edes oikeasti kokemusta yhdestäkään Behringerin tuotteesta? Katselin tuossa, että olet pariinkin topikkiin mollannut Behringeriä ihan sujuvasti, mutta kokemuksistasi et ole kertonut mitään. Ja sen sanon alkuperäiseen aiheeseen, että minulle ENGL Fireball on ainakin "se" vahvistin; saan siitä irti kaiken, mitä tarvitsen. Kaverina sille minulla on siis ENGL Std. 4x12"-kaappi, ja sen kautta Fireball kuulostaa ainakin todella hyvältä. Pain Confessor vetää/veti ainakin ENGL-nuppi + Behringer-kaappi -seteillä, eli kuulosteleppas vaikka heidän soundiaan. Omaan korvaan kuulostaa kyllä varsin hyvältä. Se vähä kokemus, mitä minulla Behringerin kaapeista on.. Sanoisin, että ruuvaamalla voi saada ihan hyvätkin soundit ulos, mutta sillä 250 eurolla voi myös löytää käytetyn Marshallinkin, joka onkin taas sitten ainakin varmempi vehje. Awaken the suffering |
Petrukki 29.04.2006 20:08:29 | |
---|
ENGL on ainakin mun seuraava vahvistin. Thunder 50 -nuppi ja Marshalin 2x12" hakusessa. ENGL - muita ei tueta! |
Jos uskaltaa niin Saksassa ENGL on paljon halvempi kuin Suomessa. Oman Fireballini tilasin Kölnistä. Postiennakolla ja noin viikossa perillä. www.musicstorekoeln.de Oman Powerballin + 2x12" Vintagen sain Suomesta 400 euroa halvemmalla kuin silloinen Thomannin hinta. Näköjään samaa hintaluokkaa nykyäänkin Thomannilla kuin silloin. |
Nacher 30.04.2006 15:45:25 | |
---|
Tuo Behkun kaappi kyllä kaikessa tummuudessaan tasoittaa rankasti esim Screamerin yläkireyttä, mutta mielestäni Fireballilla se menee överiksi, ja soundi puuroksi. En suosittelisi behkuja Fireballin kaveriksi, jos haluaa oikeasti jotain omasta soitostaan kuullakin. Näin muuten, miksi hitossa tämä 3 vuotta vanha threadi piti nostaa esiin? |
Torniojaws 30.04.2006 16:00:53 | |
---|
Näin muuten, miksi hitossa tämä 3 vuotta vanha threadi piti nostaa esiin? "Käyttäkää sitä hakua!" jne. ;) |
Swan 30.04.2006 16:06:45 | |
---|
"Käyttäkää sitä hakua!" jne. ;) Tämä, kuten nuo muutkin vintage-threadit, nostettiin trollin toimesta. Once lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 Tori: Engl Screamer + Z-5 |
-Prokitaristi- 30.04.2006 16:07:41 | |
---|
Ihme molopää tuo kiitäjä kyllä. |
jpg 02.05.2006 20:18:20 | |
---|
mimmonen Fireball on soundiltaan verrattuna vaikka Marsun DSL/TSL-vahvistimiin.löytyykö samantyylistä potkua hard'rockiin/heviin? |
Antti1 02.05.2006 20:31:11 | |
---|
mimmonen Fireball on soundiltaan verrattuna vaikka Marsun DSL/TSL-vahvistimiin.löytyykö samantyylistä potkua hard'rockiin/heviin? No nyt tulee vähän outo vertailukohta, mutta onhan ne ehkä ihan vähän samaan suuntaan. Noille kaikille on yhteistä gainin riittävyys ja modernimpi, kohtalaisen tiukka sointi. Marshallit ja ENGL painottaa keskiääniä vähän eri tavalla, mutta keskiäänissä lepää selvästi molempien soundin pohja. Fireball on kuitenkin enemmän tommonen moderni hevitykki, kuin noi JCM2000-sarjan myllyt. Mee kokeilemaan, näitä on niin todella vaikea verrata sanoin kuvaamalla. Molemmat menee tohon sun tyylisuuntaan, mutta jos tarkotat hevillä Iron Maidenia yms. kevyempää, noista mä silloin valitsisin DSL:n. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
cruel_destiny 02.05.2006 20:36:18 | |
---|
Vale, miksi hommata silver jubileen tilalle tai toiseksi engliä, jos ei särö riitä niin laita siihen eteen joku boosteri tuomaan lisää säröä..? tämä on tietenkin oma mielipiteeni, mutta kyllä se marshall aina englin voittaa (vaikkakin engl on hyvä heavy vahvistin)... :D myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
Swan 02.05.2006 20:53:32 | |
---|
Vale, miksi hommata silver jubileen tilalle tai toiseksi engliä, jos ei särö riitä niin laita siihen eteen joku boosteri tuomaan lisää säröä..? tämä on tietenkin oma mielipiteeni, mutta kyllä se marshall aina englin voittaa (vaikkakin engl on hyvä heavy vahvistin)... :D Vale vissiin hommasi Silver Jubileen jälkeenpäin. Tämä on kuitenkin kolme vuotta vanha ketju. Once lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 Tori: Engl Screamer + Z-5 |
masterhat 02.05.2006 23:05:13 | |
---|
terve. mä kyselin os aikoinaan engl vs. rivera, ja rivera sai täyden sata- nolla voiton. mutta ainakin mitä englin screameril oon soittanut niin hevi taipuu, tosin ei niin kauhean lämmin henkinen, siis mun mielestä. Ja jos sul on vaihtoehtona jensen tai celestion, ni cele ehdottomasti. Jensenit oli ainaki tos ysärin puolel halpis kamaa, mitä junnut laitoi autoihin subbareiks. jos ne on laajentan skeba elementteihin, ni en kyl ikinä ostais. tosin voihan se olla et halpis on muuttun laaduks. mutta eihän hinnalla tai merkillä ole väliä jos löytyy hyvä soundi mikä palvelee tarkoitustaan. |
ReBeat 02.05.2006 23:47:20 | |
---|
Jensen on tehnyt kaiutinelementtejä kait jostain 40-luvulta asti, joten taitaa olla niin päin että kitaraelementeistä laajennettiin sinne teinisubbarien puolelle kun niiden aika koitti. Voihan se olla, että heikkolaatuisten subbarien myyntituloilla saatiin tehtyä kivasti kehitystyötä myös kitaraelementtien parissa. En vetäis enää ainakaan noin jyrkkää rajaa että "ehdottomasti Celestion eikä Jensen". Molemmilla merkeillä on valikoimissa niin monta erilaista elementtiä, että johonkin tilanteeseen saattaa ihan hyvin Jenseniltä löytyä mieluisampi vaihtoehto. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
cruel_destiny 02.05.2006 23:57:50 | |
---|
Vale vissiin hommasi Silver Jubileen jälkeenpäin. Tämä on kuitenkin kolme vuotta vanha ketju. oh damn, osataan kattoo noita päivämääriä... sorry... myykääs mulle Hiwatt Custom 50 vahvistin, myös näitä uudempia hi-gaineja saa tarjota... :D |
janis 03.05.2006 11:29:46 | |
---|
testasin englin thunderia ja screameria marsun 2x12 kaapin kautta. screamer oli tosi hyvä (monipuolinen), mut thunderis oli älytön kihinä-soundi. treble säätö ei auttanu. |
Jucciz 03.05.2006 12:04:29 | |
---|
Fireball on kuitenkin enemmän tommonen moderni hevitykki Juuri näin. Säröähän tuosta vehkeestä lähtee ihan julmetusti, mutta rouheat rokkisoundit ovatkin sitten hukassa. |
heikkiha 03.05.2006 13:47:21 (muokattu 03.05.2006 13:49:03) | |
---|
Hohoo... Itse omistan Powerball versio kakkosen ja on kyllä loistava vekotin... Häiritsee kyllä tuo särön määrä... Pidän lead kanavien gain potikkaa siinä klo 19-21 kohdalla ja siinäkin on ihan perkuleesti säröä. Mutta kyllä tolla ihan rouheat saundit saa. Ainakin Mölymasterin(raskaasti muokattu squier strato) kanssa, mutta ibanezin prestigen kanssa homma on vähän toinen. Tosin tuossa ibanezissa on vähän pullamössömikit. Powerbalissa kyllä eniten ilahduttaa/harmittaa juurikin tuo moderni saundi. Itse tykkään sekä "moderneista kitarasaundeista" että räkäsistä vintagesoundeista ja juuri nuo räkäiset saundit jäävät uupumaan. En tiedä pitäisikö tuota jollain fuzz/räkäsärö pedaalilla alkaa korjailemaan mutta olen myös harkinnut toisen putkivahvistimen ostoa tuon powerballin rinnalle, josta sitten saisi niitä perinteisempiä saundeja... Tässä avautumiseni tällä kertaa. Hyvää jatkoa. Laitoin juuri tilaukseen Thomannilta Englin Z-5 footswitch pedaalin. Hintaa sillä on 166€. grr... "Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson |
Vainhaalee 03.05.2006 19:21:54 | |
---|
Juuri näin. Säröähän tuosta vehkeestä lähtee ihan julmetusti, mutta rouheat rokkisoundit ovatkin sitten hukassa. Kyllä sieltä varmaan rokkiakin irtoaa, mulla on itsellä screamer, enkä koskaan ole vääntänyt gainia yli klo10 (paitsi huumori-mielessä...) Sen jälkeen kun vaihdoin thd:n yellow jacketsien avulla päätteeseen jj:n el84:set, laite todellakin syntyi uudelleen. Clean on kirkas ja ihanan rosoinen (minen kliiniä kaipaa, sitä varten on akustiset...), säröä kuitenkin löytyy maailman tappiin asti jos tykkää... Hintaakin tuolle thd-variaatiolle tuli vain yhden säröpurnukan verran... Kannattaa ihmeessä kokeilla! Hail to the King, Baby! |
Antti1 03.05.2006 19:27:38 (muokattu 03.05.2006 21:35:14) | |
---|
Kyllä sieltä varmaan rokkiakin irtoaa, mulla on itsellä screamer, enkä koskaan ole vääntänyt gainia yli klo10 (paitsi huumori-mielessä...) Epäilemättä saa särömäärältään sopivaa soundia, kun käyttää eri kanavia ja volaa hyväkseen. Soundin sopivuus vaan tohon käyttötarkoitukseen ei välttämättä ole se kaikkein paras. Tosta kun puuttuu pienemmillä säröillä se kaikki rupisuus, rokkirutina, "ruskeus" yms. mitä on yleensä totuttu rokkisoundiksi mieltämään. Tässähän tuleekin sitten vastaan se, että minkä itse mieltää rokkisoundiksi. Rokit irtoaa monella koneella (tuollakin), mutta onko se pohjasoundi sopivin mahdollinen. Mun mielestä toi on vähän turhan nykyaikaisen kuuloinen. Ei piereskele, pääte ei kyykkää, ei mitään tommosia merkkejä, joita mä pidän rokkisoundina. EDIT: Enkä siis tosta Screamerista puhunut, vaikka osin sama pätee siihenkin. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Nacher 03.05.2006 21:31:50 | |
---|
En minä Fireballilla kyllä rokkia veivaisi. Se särö on vähän mallia kaikki tai ei mitään, gainipotikka lähinnä määrää, minkä verran sitä kompressoidaan. Särövalli sieltä tulee aina soinnun lyödessä, ellei sitten vedä ihan gaini alle ykkösen ja kitaran voluumit pohjissa, mutta tuskinpa kukaan Fireballia mihinkään poprockiin on hankkimassakaan ;). |