Coldman 28.04.2006 23:00:40 | |
---|
Olen nyt ison probleeman edessä. Eli oikean käden tekniikka on persiestä. En osaa kunnolla soittaa ylös-alas tekniikalla eli jynssään plektraa vain ylöspäin. Olisiko mitään harjoitteita millä oikeaa kättäni voisin kehittää, että pääsen soitossani eteenpäin? Get Stoned ! |
Jzci 28.04.2006 23:14:36 | |
---|
|
Coldman 28.04.2006 23:18:26 | |
---|
Get Stoned ! |
jarkk0- 29.04.2006 12:09:18 | |
---|
Olen nyt ison probleeman edessä. Eli oikean käden tekniikka on persiestä. En osaa kunnolla soittaa ylös-alas tekniikalla eli jynssään plektraa vain ylöspäin. Olisiko mitään harjoitteita millä oikeaa kättäni voisin kehittää, että pääsen soitossani eteenpäin? voithan sä ryhtyä hetfield kakkoseks Rock'n Roll |
Torniojaws 29.04.2006 12:16:13 | |
---|
Puhtaalla uppickingillä tulisi aika omaperäinen tyyli |
Leper Messiah 29.04.2006 12:20:46 | |
---|
Puhtaalla uppickingillä tulisi aika omaperäinen tyyli Multa ainakin heruis respectiä. Moni pystyy vetämään vaikka sen puppetsin alaspäin, mutta kokeilkaas ylöspäin! ei onnistu ihan joka jampalta. Mutta joo, eipä tuota varmaan opi kuin soittamalla. Tai ainakin soittamallakin oppii, valitse semmosia kappaleita, jotka on sopivan hankalia. Ei liian hankalia, mutta semmosia että niissä on haastetta. |
Antti1 29.04.2006 12:26:19 | |
---|
Kannattaa joskus muuten koittaa ihan tietoisesti opetella tollasia kerettiläisiä tapoja soittamaan. Esimerkiksi ylöspäin pikkaus vahvistaa plekukäden koordinaatiota noin 100 kertaa paremmin, kuin pelkästään alaspäin vetäessä. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Petrukki 29.04.2006 12:28:10 (muokattu 29.04.2006 12:29:00) | |
---|
Multa ainakin heruis respectiä. Moni pystyy vetämään vaikka sen puppetsin alaspäin, mutta kokeilkaas ylöspäin! ei onnistu ihan joka jampalta. Niin multakin. Downstrokea Puppetsin tahdissa osaa nyt kuka vain, mutta upstroke saimaisen biisin tahdissa on TODELLA vaikeaa (ainakin silloin kun on tottunut alternateen tai downstrokeen). Ja tyhmää. Alternate-harjoituksia vain, ensin hitaasti, kyllä se siitä lähtee. ENGL - muita ei tueta! |
oiva tumpeloinen 29.04.2006 12:32:55 | |
---|
Niin multakin. Downstrokea Puppetsin tahdissa osaa nyt kuka vain, mutta upstroke saimaisen biisin tahdissa on TODELLA vaikeaa (ainakin silloin kun on tottunut alternateen tai downstrokeen). Ja tyhmää. Alternate-harjoituksia vain, ensin hitaasti, kyllä se siitä lähtee. Tästä taas vaihteeksi halutaan näytteitä kehiin. Edes MOPia ei todellakaan soita downpickingillä "kuka vaan". ....Ja mikä siitä uppickingistä siinä sen tyhmempää tekisi. Se, että sitä ei vain kukaan tee??? |
Petrukki 29.04.2006 12:41:31 | |
---|
Tästä taas vaihteeksi halutaan näytteitä kehiin. Edes MOPia ei todellakaan soita downpickingillä "kuka vaan". No sitä Puppetsin loppua ei downpickingillä soiteta, mutta sen säkeistön soittaa helposti downpickingillä. Ja minulla ei ole mikkejä kotona, että sori vaan. Ja mikä siitä uppickingistä siinä sen tyhmempää tekisi. Se, että sitä ei vain kukaan tee??? Koska 1) se on vaikeampaa 2)se on raskaampaa 3) se näyttää tyhmältä. ENGL - muita ei tueta! |
Antti1 29.04.2006 12:43:48 | |
---|
Koska 1) se on vaikeampaa 2)se on raskaampaa 3) se näyttää tyhmältä. Noista yksikään ei ole järin hyvä syy mun mielestä. Kaksi ekaa menee ihan harjoittelun myötä pois ja kolmas on katsojasta kiinni. Jos kaikki tottuisivat siihen, niin ei se ollenkaan tyhmältä näyttäis. Tää on taas vaan näitä typeriä "kun se on aina tehty näin..." -juttuja. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Leper Messiah 29.04.2006 12:45:36 | |
---|
Kyllähän se taitaa niin olla, että suurimmalla osalla, jolla on vaikeuksia alternatessa tökkii se ylöspäinveto. Tässä minunmielestäni on oikeasti fiksu syy harjoitella toisinaan soittamaan pelkästään ylöspäinkin, se kehittää myös alternatea. |
Petrukki 29.04.2006 12:49:57 | |
---|
Noista yksikään ei ole järin hyvä syy mun mielestä. Kaksi ekaa menee ihan harjoittelun myötä pois. Hei, jos sä oot valmis treenailemaan tota yhden kuukauden, seuraan innolla onnistuuko uppicking Puppetsin tahtiin. ENGL - muita ei tueta! |
Antti1 29.04.2006 12:52:35 | |
---|
Hei, jos sä oot valmis treenailemaan tota yhden kuukauden, seuraan innolla onnistuuko uppicking Puppetsin tahtiin. Mä luulen ettei onnistu, mutta mä kyllä juuri ajattelin aloittaa pienimuotoisen treeniohjelman tuon tiimoilta. On oman soiton heikko lenkki tullut paikallistettua juurikin tuohon, mutta nyt tuntuisin saaneen sopivan alkusysäyksen. Jos onnistuu, niin kyllä mä pistän näytteen, aivan varmasti. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
oiva tumpeloinen 29.04.2006 13:10:53 | |
---|
No sitä Puppetsin loppua ei downpickingillä soiteta, mutta sen säkeistön soittaa helposti downpickingillä. Ja minulla ei ole mikkejä kotona, että sori vaan. Mikäs erikoisuus siellä Puppetsin lopussa on? Mun mielestä se loppuu ihan säkeistöllä. Mutta sä ilmeisesti vedät intron ja sen toisen riffin ihan metronomin kanssa tarkasti? Eikä sekään ole pointti, ettetkö sä välttämättä sitä vetäis, mutta ei ihan joka poika sitä vedä. Koska 1) se on vaikeampaa 2)se on raskaampaa 3) se näyttää tyhmältä. Antti1 perustelikin tuon jo mun puolesta..... Toi tyhmältä näyttäminen on muutenkin aika kakspiippuinen juttu. Ensinnäkään sitä ei kukaan keikalla katso, miten sä pikkaat....tai ehkä yksi tr00gitaristi siellä kulmassa. Samalla voisi miettiä, miksi toiset roikottaa sitä hevisuunnikasta jossain munien ja nilkkojen välimaastossa. Ei sekään kovin miehekkäältä välttämättä aina näytä. |
Petrukki 29.04.2006 13:14:20 | |
---|
Mikäs erikoisuus siellä Puppetsin lopussa on? Mun mielestä se loppuu ihan säkeistöllä. Mutta sä ilmeisesti vedät intron ja sen toisen riffin ihan metronomin kanssa tarkasti? Eikä sekään ole pointti, ettetkö sä välttämättä sitä vetäis, mutta ei ihan joka poika sitä vedä. Tai no ei lopussa, vaan sitä vimppaa säkeistöä ennen. Antti1 perustelikin tuon jo mun puolesta..... Kokeile sinäkin soittaa uppickingiä puppetsin tahtiin. Tule sitten sanomaan. ;) ENGL - muita ei tueta! |
oiva tumpeloinen 29.04.2006 13:16:13 | |
---|
Kokeile sinäkin soittaa uppickingiä puppetsin tahtiin. Tule sitten sanomaan. ;) Ei mun tarvitse. Toisaalta mun ei tarvitse soittaa sitä biisiä downstrokellakaan. Eipä siitä ole vielä tähän mennessä tullut kukaan haukkumaan, että väärää biisiä soitetaan...... |
Coldman 29.04.2006 15:08:55 | |
---|
Multa ainakin heruis respectiä. Moni pystyy vetämään vaikka sen puppetsin alaspäin, mutta kokeilkaas ylöspäin! ei onnistu ihan joka jampalta. Siis kyllähän nuo rytmi sun muut vedän ihan, sillä ylös alas tekniikalla, mutta sitten nuo kaikki leadit sun muut niin ei oikeen luonnistu jotenkin tolla ylös-alas tekniikalla. Get Stoned ! |
Holy Diver 29.04.2006 16:08:12 | |
---|
Mulla on alternaten kanssa sellainen ongelma, että tuppaa se plektra "tökkimään" siihen kieleen mitä soitan. Tätä tapahtuu välillä esim. Anthraxin Caught In A Moshin ekassa riffissä (siis siinä intron jälkeisessä). Kyllähän tuota kuitenkin saa treenaamalla paremmaksi. |
Sä työnnät sitä plektraa liian syvälle. Koitas ottaa parempi ote plektrasta: vain pari milliä kärkeä näkyviin sormien alta. Sormet saa soittaessa plekukädestä hipoa niitä kieliä kyllä, se ei haittaa. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |