Aihe: Stagg-symbaalit
1 2 3 4 512 13 14 15 1626 27 28 29 30
Nipe
13.04.2006 16:33:11
Itse ajattelin käydä ensi viikolla hakemassa uutta Staggin crashia rokkisoitteluun. Budjetti noin 100e luokkaa. Kannataisikohan ostaa halvempi crashi ja lisäksi splash vai satsata koko huntti krässiin?

Ja muuten, onko tuolla Oulun Soittimessa ja Tarvikkeessa millanen valikoima noita Staggeja? Viimeksi kun kävin niin siellä oli muutamaa erilaista, kyllä kait varastossa on kuitekin lisää?

Ei näyttäny tiistaina olevan kuin sitä halvinta sarjaa ja sitten jotain sh/dh peltejä. Splashejä oli muitakin sarjoja.

Itse haluisin ostaa myran riden ainakin, mutta niitä pitäis tilata se tiu että sieltä hyvä yksilö löytyisi.
mukaatti
18.04.2006 08:57:24
Itse ajattelin käydä ensi viikolla hakemassa uutta Staggin crashia rokkisoitteluun. Budjetti noin 100e luokkaa. Kannataisikohan ostaa halvempi crashi ja lisäksi splash vai satsata koko huntti krässiin?

Ja muuten, onko tuolla Oulun Soittimessa ja Tarvikkeessa millanen valikoima noita Staggeja? Viimeksi kun kävin niin siellä oli muutamaa erilaista, kyllä kait varastossa on kuitekin lisää?

Itse joutuin tilaamaan Myrani soitin ja tarvikkeen kautta, koska liikkeessä ei ollut kuin tätä halvinta Staggin sarjaa. Myyjä lupasi tuotteen viikon päähän, mutta sain kuitenkin lättysen kuuden viiikon päästä (kiinasta pelti tuotiin aasilla helsinkiin ja helsingistä maitojunalla ouluun). Kuitenkin 85e tästä ihanasta Myrasta oli odottamisen arvoinen.

Itse suosittelisin tilaamaan tuota Myraa tai DH:ta koko satasella, ne ainakin soi
Jape Muusa
19.04.2006 07:55:47

Itse suosittelisin tilaamaan tuota Myraa tai DH:ta koko satasella, ne ainakin soi

Mä oon valmis suosittelemaan samaa. Oon nyt viikon käyttäny Myran crashia ja oon ollu tosi tyytyväinen.Tein ekat äänikyksetkin jo sen kanssa ja toimii!
Soundi on hyvinkin persoonallinen ja omanlaisensa ja johtuskohan siitä, ettei kaikki diggaa?
Toimii mulle!!!
UncleF
20.04.2006 10:38:23
Hieman omia kokemuksia Staggista..

Ollut nyt soitossa 18" DH Crash ja 17" Myra Crash. Soi perkeleen hyvin. Molemmissa tiukka, kontrolloitu attack, mukavat kihinät ja riittävästi volaa. Todella rock.

Vaikka en itse soita mitenkään äärimmäisen raskaalla kädellä, on DH:ssa jo ikävä n. 1cm halkeama säteen suuntaisesti (siis suoraan ulkoa sisäänpäin). Hyvänä vertauskohtana Zildjianin 16" Paper Thin Crash on minulla edelleen täysin ehjänä n. 7 vuoden takomisen jälkeen. Seos on kuitenkin identtinen.

Kuten Millbrookissakin noita ostaessa kerrottiin, Staggin matala hintataso johtuu mm. laaduntarkkailun löyhyydestä. Kun Zildjian tarkistaa jokaisen prässätyn peltinsä soinnin ja heittää "anomaliat" mäkeen, Staggilla luonnollinen variaatio niin laadussa kuin soinnissakin säilyy. Tällöin niitä hukkapaloja löytyy myös markkinoilta silloin tällöin.

Itse pidän Staggissa nimenomaan persoonallisesta soundista, joka eroaa aika oleellisesti esim. A-sarjan koneellisesti prässätystä liukuhihnasössöstä. Kyllähän niitä käsin taottuja on muillakin firmoilla, mutta sitten liikutaan jo aivan eri hintaluokissa.

Loppujen lopuksi olen siis kuitenkin erinomaisen tyytyväinen Staggeihin ja varsinkin firman yleiseen filosofiaan siitä, miten pellit tulee tehdä. Kyllä näitä tulee ostettua jatkossakin, vaikka siellä seassa olisi muutama maanantaikappale..

-A
Noisy
25.04.2006 10:21:04
Hiukan offtopicia, mutta täytyypä mainita, että ostin Staggin kapuloita kokeilumielessä tuossa jokin aika sitten. Hinta muovinuppisilla seiskoilla oli muistaakseni hiukan reilu 10€ parilta. Myyjä Millbookilla mainitsi, että ovat jonkun merkkitehtaan tekemiä, en muista olisko sanonut että Vic Firthin. Kahden parin otannalla voin sanoa, että vaikuttavat tasalaatuisilta, hyvin tehdyiltä ja viimeistellyiltä ja ovat olleet kestävät ja mukavat soittaa. Hintakin kun on halvempi kuin valtamerkkien vastaavilla, niin vaikuttaa siltä että käytän noita jatkossakin.

-Noisy-
VeeKoo
27.04.2006 21:45:02

Olisiko staggin dh 20" ride ostamisen arvoinen peli, vai onko huono. Hinta pelottaa, kun on niin halpa..
Ruman ei oo varaa nirsoilla.
glum
28.04.2006 00:12:06
Olisiko staggin dh 20" ride ostamisen arvoinen peli, vai onko huono. Hinta pelottaa, kun on niin halpa..

mitä nyt itse olen kokeillut niin kirkas soundinen pelti, verratavissa a-customiin (ainakin se mitä testasin).mielestäni ridet ovat vahvin lenkki stagg sarjassa mene ja testaa, sillähän siitä selviät.
Heippa.
Y3J
28.04.2006 01:01:38
Viime viikolla ostin Staggilta Myra-sarjan splashin. Hyvin sopii settiin: jää soimaan sopivasti, ei tarvitsee liian kovaa iskua ja tuntuu jotenkin todella kestävältä sekä jämäkältä.

Hyvin tää pelittää. Seuraavaksi sitten varmaan crashia (jonka olisin ostanut jo viime viikolla mutta jotenkin regularit arveluttavat minua).
Ei se hinta vaan se tuntuma! :)
grind
28.04.2006 08:46:03 (muokattu 28.04.2006 08:46:22)
Hyvin tää pelittää. Seuraavaksi sitten varmaan crashia (jonka olisin ostanut jo viime viikolla mutta jotenkin regularit arveluttavat minua).

Yhden 17" regularin olen omistanut, ihan helevetin rumankuulloinen ja isoääninen lätty. Efektiksi voisin harkita.
Incarnate deathrash.
glum
28.04.2006 10:52:55
Eillen ostin stagg:in VB 20'' Medium ride:n. pehmeä ja tumma soundi, ehkäpä verratavissa zildjianin k sarjan dark tai byzancen dark rideen, kelllo ei kapuloiden nuijilla soi ollenkaan, mutta tarkoitus on hommata ensiviikolla kevyempään soittoon tarkoitetut kepit joilla se kello nätisti kilahtaa (tai ainkin kaupassa kilahti) todella hyvä ostos mielestäni, mutta hemmetin ruma laitos on, hyi...
Heippa.
Y3J
28.04.2006 21:15:26
Yhden 17" regularin olen omistanut, ihan helevetin rumankuulloinen ja isoääninen lätty. Efektiksi voisin harkita.

Itsekin olen pari kertaa jollain regularilla soittanut. Kuulosti aivan kui uunipeltiä olisi lyönyt :F
Ei se hinta vaan se tuntuma! :)
ozzmo
28.04.2006 23:19:32

Onhan tuossa ainakin 200€ ovh.Niin tuolla huuto.netissä sitä joku kaupitteli.
glum
29.04.2006 10:23:15
Onhan tuossa ainakin 200€ ovh.Niin tuolla huuto.netissä sitä joku kaupitteli.

mutta näitä ei kannat ostella testaamatta, jos on mahdollisuus testata niin se on enemmän kuin suositeltavaa, näistä löytyy helmiä mutta huonojakin on markkinoilla tod.paljon..
Heippa.
DethBanger
06.05.2006 16:56:47
Stagg lautaset on todellaki hyviä. Mulla on 17" iha perus fillicrashi jossa lukee "thin" mutta silti iha saatanan paksu hehhheh myyjäki sitä nauro. Sitte on 16" komppikrässiks soviteltu staggi. Nää on kyllä halpoja ja todellaki kannattaa ostaa näitä jos ei halua maksaa 60% enemmän about samanlaatuisista ja muutenki samanlaisista symbaaleista. (Esim noi mun staggit on lähinnä erään sabian mallin jäljitelmiä)
"No matter how beautiful a woman is, she still shits." - Dave Fucking Mustaine
LosTone
07.05.2006 10:34:19
Itselleni tuo Stagg Furia 16" crash on ollut aivan loistava, hintaa n.100e

Mut nyt on lueskellu noita keskusteluja ja hirveest kehuttu Myra-sarjaa. Kannattaisikohan vaihto Furia-sarjasta tuohon Myra-sarjaan. Aloittanut kuitenkin soittelemaan raskaampaa musiikkia, mutta vielä ainakin ihan hyvin toi Furia toiminut tuossa raskaassakin mukana.
stanos
22.05.2006 19:52:45

Itsehän tilasin "riskillä" saksasta brilliant DH-setin, eli 16" crash, 14" haitsu, 20" ride ja mukana tuli 10" splash. Ainniin ja hemmetin hyvä laukku mukana. Setti oli halpa (verrattuna irtokappaleina ostamiseen) ja täytyy sanoa että hemmetin tyytyväinen oon. Ainoastaan splash on vähän vaisu, tosin sitä en hirveesti käytä, ja riden kellosaundi sais olla terävämpi mutta kaikenkaikkiaan todella hyvä setti.

Noin niinku vinkkinä muillekkin halvan aloitus-setin hakijoille =)
Stanosfaction the only statisfaction!
Mefisto
24.05.2006 11:43:04
Ensikokemuksia Staggista. Tilasin sokkona stagg myra 17" rock Brilliant crashin ja 17" China-pellin. Crashista lähtee ainakin helvetinmoinen meteli ja syttyy helposti, hieman häiritsee pellistä lähtevä "kumina".
China-peltiin olen enemmän tyytyväinen!
TurboSound
25.05.2006 09:25:49
Stagg 13" soi haitsussa tosi rockisti ja kiva miksata rockiksi.
Hautausmaat eivät ole puolillaan kuolemattomia ihmisiä.
Morbidi
08.06.2006 10:42:37
Laitetaan nyt omistakin kokemuksista....

Eli, ostin Joensuun Ykkösmusiikista 16" DH-sarjan crashin ja 10" DH-splashin. Molemmat olivat oikein hienon kuuloisia ja toimivat nopeassa mätössä. Crashi oli nopeasti vastaava ja sammui nopsaan, muttei liian nopeaan, ja oli kirkas. Splash taas toimi sihinällään kertakaikkiaan loistavasti.

...Mutta miksi puhun imperfektissä? "Olivat", "oli"...

About puolen vuoden soiton jälkeen _molemmat_ pellit repesivät.
Splash halkesi reunasta n. tuuman verran säteen suuntaisesti, jonka jälkeen lähti halkeamaan uran suuntaisesti. Crash taas lähti halkeamaan sekä reunasta ETTÄ keskireiästä säteen suuntaisesti, ja lopulta ulkoreunasta lähti kämmenen kokoinen pala pois. Aluksi, kun halkeamat olivat vielä hyvin pieniä, yritin korjata niitä ja porasin minimaaliset reiät kobolttiporalla halkeamien päihin, ettei jatkuisi. Eipä auttanut, joko lähti entinen halkeamaan tai sitten syntyi uusi halkeama toiseen kohtaan.

Paskan maku jäi peltien kestävyydestä. Muutaman soittokerran jälkeen molemmat pellit olivat pieninä palasina. Oliko jokin aasialainen metalliseoksia syövä hyönteinen päässyt livahtamaan maahantuojan laatikkoon, vai mikä oli. Säpäleiksi menivät.

Nyt olisi tarkoitus ostaa uudet pellit, mutta en tiedä, uskaltaisinko luottaa enää Staggiin. Paisteen pellit ovat kestäneet kovaa mättöä jo kohta kahdeksan vuotta, eikä yhtään halkeamaa tahi vastaavaa ole ilmennyt. Eli eiköhän se Zildjian tai Paiste ole, johon tässä on seuraavaksi siirryttävä täysipainoisesti. Stagg ei mahda olla seuraavan peltisatsin merkki ainakaan tämän rumpalin kohdalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)