Aihe: engl thunder 50
1 2 3 4
jonsku1
26.04.2006 23:02:02
Juups kiitoksia.

Sori, että vähän pöllin ketjua, mutta mitkä voisivat olla hyvät elementit tuon thunderin kaveriksi? Vastakohtaa haen nyt siis noiden V30:ten tukkoisuudelle ja ylä-midlekkyydelle. Eli siis jykevämpää toistoa hevanderiin. Olisiko nuo pohtimani tonkerit kenties hyvä vaihtoehto?
Nacher
27.04.2006 01:02:13
En oikein Tonkerista tiedä... En ole kokeillut, mutta käsittääkseni sekin on aika middlekäs elementti. Sukua Governorille, joka on v30 replica. Joku Swamp Thang tai Texas Heat Eminenceltä varmaan murisisi alamiddlejä ja bassoja kunnolla. Molempia on hevikäyttöön kehuttu. Celestionin GT75-12 on myös kuulemma hyvä rauhoittamaan ENGLien middlejä. Myöskin nuo ENGL:in standardikaapit (celestion V12-60) kuulostavat hyvin erilaiselta, kuin vintaget. Paljon pehmeämpi ja "tiheämpi" ääni. Hyvin ovat irronneet modernit metallisoundit noista standardikaapeista.
päänahka
27.04.2006 11:04:10
Elementtien vaihdolla luulisi todellakin ratkeavan aika pitkälti. Itse päädyin Thunderiin testattuani Screamer-comboa, ja tosiaan yksinään combon soundi oli mielestäni tosi surkea. Lisäkaappi antoi jo osviittaa, ja nyt tuo Thunder on Mesan kaapin päällä - lopputulos on rankka, etenkin kovempaa soitettaessa.

En oikein Tonkerista tiedä... En ole kokeillut, mutta käsittääkseni sekin on aika middlekäs elementti. Sukua Governorille, joka on v30 replica.

No joo, lukeehan siellä että British flavor, mutta jos tässä on samalla tavalla riipivä soundi kuin V30:ssa, niin "A very fat, clean and warm tone through the mid-range, smooth top end" on kyllä harvinaisen epäonnistunut kuvaus. Itsekään en siis ole kokeillut, mutta 1x12" kaappi pitäisi tässä kohta rakentaa tuollaisella. Voin kokeilla sitten Thunderinkin kanssa, mutta tässä menee pitkään, lupaan.
Spasi
27.04.2006 12:51:37

Onkohan mun thunder nupissa jotain vikaa, kun jotenkin ei hevanderit tahdo irrota? Särön määrään olen tyytyväinen, mutta siitä puuttuu kokonaan voima ja botne varsinkin dempatessa ja soundi tuntuu olevan jotenkin tukossa.

Syyksi olen itse kylläkin arvellut kaappini V30 elementtejä ja ne ajattelinkin vaihtaa Eminencen tonkereihin.

Hmm mitkä säädöt sulla on siinä Thunderissas? Mä soitin aika kauan silleen että bass ja middle n. klo12, treble klo15 ja presence klo10, mutta tosta jotenkin puuttui se jykevyys ja bottne eikä siihen paljon auttanut basson lisääminen. Sitten hoksasin laittaa presencen n. klo12 ja treblen n klo10. Nyt on suhtkoht samanlainen soundi, vaan että bottnea irtoaa tuhdisti enemmän ja soundi on pikkasen enemmän "muriseva". Juuri tuo presence vaikuttaa yllättävän paljon niin ala-, kuin yläpäähänkin.
Kannattaa kokeilla! (En sitten tiedä että vaikuttaako se, että vaihdoin myös etuseen (1) JJ:n putken...)
zzy
27.04.2006 12:57:31
Itselläni nuo vintage30 elementit raikaa hienosti marsun kanssa. Olen kyllä harkinnut englin ostoa tuon kaveriksi, taikka sitten laneyn vh100r:ää. Eipä siinä ongelmaa, joudun kuitenki ostamaan toisen kaapin, joten sen voi sitten katsoa siinä vaiheessa, että mitä elementtejä sinne sopii.. mitä muuten suosittelisitte tuon thunderin tai screamerin kanssa? btw, noista painoista, tuo pelkkä marsun nuppi painaa 19kg :) siihen sitten kaappi..hauikset huutaa leipää..
jonsku1
27.04.2006 13:17:42 (muokattu 27.04.2006 13:19:10)
Hmm. Ei edes pahan hintaiset olis nuo texas heatit uraltonella. Saattaisi jäädä jopa voitolle, kun myy vintaget pois : D

Hmm mitkä säädöt sulla on siinä Thunderissas? Mä soitin aika kauan silleen että bass ja middle n. klo12, treble klo15 ja presence klo10, mutta tosta jotenkin puuttui se jykevyys ja bottne eikä siihen paljon auttanut basson lisääminen. Sitten hoksasin laittaa presencen n. klo12 ja treblen n klo10. Nyt on suhtkoht samanlainen soundi, vaan että bottnea irtoaa tuhdisti enemmän ja soundi on pikkasen enemmän "muriseva". Juuri tuo presence vaikuttaa yllättävän paljon niin ala-, kuin yläpäähänkin.
Kannattaa kokeilla! (En sitten tiedä että vaikuttaako se, että vaihdoin myös etuseen (1) JJ:n putken...)

Mutta, kun ei ole nupissa presence nupikkaa :/
Spasi
27.04.2006 13:42:53

Hmm. Ei edes pahan hintaiset olis nuo texas heatit uraltonella. Saattaisi jäädä jopa voitolle, kun myy vintaget pois : D

Mutta, kun ei ole nupissa presence nupikkaa :/

Ei ole vai? Oho, my bad. Ei sit mitään, luulin et siinä oli samat nupikat kuin Screamerissa.
-Prokitaristi-
28.04.2006 18:45:58 (muokattu 28.04.2006 18:46:33)
Itselläni nuo vintage30 elementit raikaa hienosti marsun kanssa. Olen kyllä harkinnut englin ostoa tuon kaveriksi, taikka sitten laneyn vh100r:ää. Eipä siinä ongelmaa, joudun kuitenki ostamaan toisen kaapin, joten sen voi sitten katsoa siinä vaiheessa, että mitä elementtejä sinne sopii.. mitä muuten suosittelisitte tuon thunderin tai screamerin kanssa? btw, noista painoista, tuo pelkkä marsun nuppi painaa 19kg :) siihen sitten kaappi..hauikset huutaa leipää..

Ehkäpä Vintaget on luotu Marsuille ;)
Petrukki
28.04.2006 21:00:53
Eroaako tuo combon ja nupin hinta paljon? Olen harkinnut uutta vahvistinta, ja olen päätynyt ENGLiin, nyt lähinnä Thunder ja Screamer mielessä.

Thunder olisi halvin - n. 750 uutena t-kaupassa, Suomesta vielä halvemmalla käytettynä. Screamer combo maksaisi n. 1050 t-kaupassa? Mitä muuta tuossa on lisää kuin hinta ja kaksi kanavaa? Saisiko nuo kaksi kanavaa Thunderiin hankkimalla spedu - luultavasti Dimedistortion - laittamalla cleanit asetukset, ja särön spedusta? Kun tuo kaksi kanavaa olisi aika ehdoton.

Mutta miten lähtee Thunderista kunnon metalli, tyyliin Fear Factory, SYL, Pantera etc? Muistelisin jossain kuuleeni jotain soundclippejä CFH:stä rocksolidampin sivuilla, tiedä sitten oliko se Thunder...
ENGL - muita ei tueta!
*Kitaristi*
28.04.2006 22:42:29
btw, noista painoista, tuo pelkkä marsun nuppi painaa 19kg :) siihen sitten kaappi..hauikset huutaa leipää..

No kuules 6505 combo jonka saan ehkä (jihuu) nyt viikonloppuna painaa melki 50kg
-Prokitaristi-
29.04.2006 09:42:30
No kuules 6505 combo jonka saan ehkä (jihuu) nyt viikonloppuna painaa melki 50kg

Se on 48 lbs...
Antti1
29.04.2006 10:25:55 (muokattu 29.04.2006 10:27:32)
Petrukki, jos rahat on noin tiukalla, niin metsästä käytetty. Juuri oli Screamer nuppi ja Z5 800€ torilla. Silmät auki vain, kyllä niitä liikkuu.

Se 6505 combo painaa muuten 45kg.

EDIT: Ja niin kyllähän Thunderissakin on kaksi kanavaa. Älä kaveriksi kuitenkaan mitään dimea osta. Jos poljin on pakko laittaa, niin hommaa Bad Monkey ja boostaa sillä ne hirveimmät mättösoundit. Noin mä teen Screamerilla.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
Petrukki
29.04.2006 10:32:19
Petrukki, jos rahat on noin tiukalla, niin metsästä käytetty. Juuri oli Screamer nuppi ja Z5 800€ torilla. Silmät auki vain, kyllä niitä liikkuu.

Käytettyä tässä ollaan metsästämässä. Ainoa huono puoli noissa nupeissa on vaan se, että on pakko hankkia kaappi. Mun olis tälläsessa rahattomuudessa pakko hankkia joku 1x10" -kaappi. :)

Eli Thunder-combo varmaankin etittävä. En vaan eilen mistään löytänyt (tori, etc).
ENGL - muita ei tueta!
Antti1
29.04.2006 10:40:33
Eli Thunder-combo varmaankin etittävä. En vaan eilen mistään löytänyt (tori, etc).

Toi voi kyllä olla vähän pahempi rasti, ei oo paljoa noita liikkunu. Älä osta missään nimessä kaiullista mallia, vaan se halvempi niistä kahdesta.
Petrukki
29.04.2006 10:48:20
Toi voi kyllä olla vähän pahempi rasti, ei oo paljoa noita liikkunu. Älä osta missään nimessä kaiullista mallia, vaan se halvempi niistä kahdesta.

Joo, samaa mieltä. Se kaiku on muutenkin mulle ihan turha kapistus.

Ja kyllä tuon nyt ehkä voi jopa uutena hankkia, on se kuitenkin aika halpa putkicomboksi.
ENGL - muita ei tueta!
-Prokitaristi-
29.04.2006 10:59:08
Joo, samaa mieltä. Se kaiku on muutenkin mulle ihan turha kapistus.

Ja kyllä tuon nyt ehkä voi jopa uutena hankkia, on se kuitenkin aika halpa putkicomboksi.

Pistä torille ilmoitus, että haluat ostaa ei-reverbillisen Thunder 50-combon. Jos saat johonkin 400-500 eunukkiin, niin hyvin menee. Sitten vaikka säästät kunnolliseen kaappiin, jos tarvitsee joskus.
Guitaristi
29.04.2006 11:02:17

Jos saat johonkin 400-500 eunukkiin, niin hyvin menee.

Ei kyllä ihan tuohon hintaan irtoa millään, ainakin kun on toria päivittäisesti selaillut... Joku joskus pyysi nupistakin yli 600e...
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Antti1
29.04.2006 11:05:46
600€ on ihan asiallinen kauppahinta tosta, joskin sitä voinee pitää yläkattona. 500-600€ on varmaan sellanen normaali hinta. Helppo yleispätevä kaava tommosten peruskamojen hinnan laskemiseksi: 0,7 x uuden hinta.
Guitaristi
29.04.2006 11:07:34

600€ on ihan asiallinen kauppahinta tosta, joskin sitä voinee pitää yläkattona. 500-600€ on varmaan sellanen normaali hinta. Helppo yleispätevä kaava tommosten peruskamojen hinnan laskemiseksi: 0,7 x uuden hinta.

Jepjep, mutta suuri kysyntä ja pieni tarjonta nostaa käytettyjen hintoja.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)