Aihe: Red Hot Chili Peppersien livekunto
1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13
Coran
28.04.2006 17:25:10
http://video.google.com/videoplay?d … 5&q=John+Frusciante&pl=true

Pastetkaa linkki jos ei muuten toimi. Eihän tuokaan nyt käytännössä ole perusrevittelyä kummempaa, mutta on siinä nyt hieman eri lailla dynamiikkaa ja meininkiä kuin noissa nykyisissä soolovedoissa, komppauksessa ei mitään vikaa tosin tänäkään päivänä. Ehkä sillä on Clapton-syndrooma nykyään? :) (sellainen, joka sillä oli Creamin jälkeen).

Kyllä siltä välillä irtoaa hienoa soolottelumatskuakin, ja se Hendrixmäinen komppaus/fillailutyyli on vaan niin mageeta. Mutta sitten taas niitä huonoja päiviä taitaa olla aika paljon, jolloin jutut menee aivan päin honkia.
o.o
kk80
28.04.2006 21:29:59
RHCP on vanha ja väsynyt. -99 Areenalla toimi osittain hienosti, mutta -03 oli jo ihan kauheeta kukkua: Mars Volta pyyhki peppersseillä lattiaa...

Todistin molempia tapahtumia, 99 tosin huonoilla paikoilla piippuhyllyllä ja viimeksi Turussa. Omissa muistoissani 99 keikalla oli puuruiset soundit ja kenties vähän puuruiset soittajatkin. Itse ainakin pidin 2003 keikasta, soundit ja soitto sujui mainioisti. Oltiin By The Wayn materiaalista mitä mieltä tahansa niin ainakin livenä biisit kuulostaa hienolta. Mars Volta ei vakuuttanut.

Itseasiassa täytyy uus RHCP tarkastaa ihan vaan sen takia, että olen viimeisen puolentoista vuoden aikana kilahtanut täysiä Fruscianten soolotuotantoon.

Frusciante on käsittääkseni säveltänyt valtaosan uuden albumin matskusta, joten jos miehen tuotanto uppoaa niin levy kannattaa tsekata. Johnin levyjä löytyy myös omasta hyllystä, mutta viimeistellympi materiaali miellyttää enemmän korvaani kuin autotallisoundiset -levyt. Hienoja levyjä tosin silti.

Itse en ymmärrä Johnin dissaajia. Vähemmän on enemmän, aina ei kitaraosuuksien täydy olla teknisesti briljantteja esim. Californicationin soolo toimii vaikka se on aika yksinkertainen. Myös Johnin soiton spontaanisuus viehättää, välillä menee metsään mutta toisaalta muuten puhkikaluttuihin biiseihin saa uutta viehätystä esim. sooloa vaihtamalla.

Tosin jos vetää 4vuotta happoa eikä koske kitaraan niin varmasti soittotaidosta katoaa jotain.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
slowdive
28.04.2006 21:48:37
Itse en ymmärrä Johnin dissaajia. Vähemmän on enemmän, aina ei kitaraosuuksien täydy olla teknisesti briljantteja esim. Californicationin soolo toimii vaikka se on aika yksinkertainen. Myös Johnin soiton spontaanisuus viehättää, välillä menee metsään mutta toisaalta muuten puhkikaluttuihin biiseihin saa uutta viehätystä esim. sooloa vaihtamalla.

Ihan samaa mieltä. Miellyttävän kuuloista soittoa ja tunnistettava tyyli. Se, että on vähän rosoisempi meiniki ja välillä vaan vähän sinne päin soittoa, sopii nyt ainakin soolotuotantoonsa täydellisesti. Enkä nyt kyllä näe miksei sama puolihipahtava meininki sopis RHCP:iin myös, eiköhän niille "huulet tötteröllä tilulilulei" -kitarasankareille ole ihan eri bändit?
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Brian May jr.
28.04.2006 22:07:10
Kahdella edellisellä viestillä taidetaan viitata mun kirjotuksiin; pointtini oli lähinnä siinä että kaveri on pystynyt parempaankin, sehän nyt on vaan mielipide jos nykyinen soitto joitakin miellyttää. Ei mulla sen kanssa ole ongelmia. Mulle se "rosoisuus" ei kuitenkaan ihan uppoa niissä sooloissa.
Vettä!
Coatl
28.04.2006 22:38:25 (muokattu 28.04.2006 22:38:33)
Kahdella edellisellä viestillä taidetaan viitata lähes jokaiseen viime vuosina Peppersiä käsitelleeseen ketjuun
I took the butcher knife, and help up to Arnette.. I said "If you wanna live, to see tomorrow, I suggest you'd better start frying'em eggs a little bit better, than you've been frying'em, I'm tired of eating sloppy, slimy eggs"
Wellumus
29.04.2006 00:46:44
http://video.google.com/videoplay?d … 5&q=John+Frusciante&pl=true

Pastetkaa linkki jos ei muuten toimi. Eihän tuokaan nyt käytännössä ole perusrevittelyä kummempaa, mutta on siinä nyt hieman eri lailla dynamiikkaa ja meininkiä kuin noissa nykyisissä soolovedoissa, komppauksessa ei mitään vikaa tosin tänäkään päivänä. Ehkä sillä on Clapton-syndrooma nykyään? :) (sellainen, joka sillä oli Creamin jälkeen).

Oi hitto mikä meininki! Agressiivista ja energiaa piisaa! Tohon aikaan peppers oli kyllä parhaimmillaan!! Ehkä ne on sit vaan aikuistunu.. vanhoja ja väsyyneitä niinkö.
reino
29.04.2006 09:44:12
John Frusciante on kyllä levyllä hieno kitaristi. Itse arvostan kyllä yleensä jos heittää livenä spontaanisti sooloja, mutta jokuj roti kuitenkin. Nuo Johnin live-vedot tuppaa poikkeuksetta olemaan aika hirveän kuuloisia.

No siitä. Uusi levy varmasti tulee tarkastettua, mutta odotukset ei ole kovat. By the Way ei iskenyt millään tavoin ja Califonicationillakin oli vain muutama biisi mistä oikeasti diggasin.
Vitut, sano Vatanen
etnopoju
29.04.2006 13:12:13 (muokattu 29.04.2006 13:20:28)

Käyttäisit edes oikeaa suomen kieltä: alkaa-verbin perään tuleva verbi on perusmuodossa ja "paskanjauhanta mielistely" on yhdyssana.

just joo, yritähän nyt nipottaa, koska mä mollasin sun suosikkibändiä tai jotain. mä kirjoitan enimmäkseen täällä puhekielellä. alatsä kavereilleskin jauhamaan tota paskaa, kun ne ei puhu kieliopillisesti oikein? vai etkö sä totakaan lausetta tajunnu, koska se ei ollut kieliopillisesti oikein?

Buhuu. Oletko missään vaiheessa miettinyt, miksi sut potkittiin Huevos -nimimerkillä pois täältä, ja miksi juuri sun kirjoitukset saa aikaan tällaisia reaktioita?

ironian huippu.

sillä oli ehkä sen kanssa tekemistä, että ihmisille bändeistä on tullut jotain muutakin, kuin pelkkiä säveliä yhdistettynä toisiinsa. joitakin loukkaa se, että joku sanoo, että niiden "sankareiden" musa ei ole mitään erikoista (allekirjoittaneen mielestä) ja se murentaa täysin heidän jo ennestään surkean itseluottamuksen. sitten paikalle saapuu muita samanhenkisiä, jotka muodostaa oman pienen terapiaryhmän, joka käy mun kimppuun koittaen samalla vakuutella toisilleen miten mä "nyt vaan olen väärässä", eli siis "kusipää". "buhuu" tosiaankin.

parasta on vielä se, kuinka nämä säälittävät juntit menee aina henkilökohtaisuuksiin mua kohtaan enkä usko, että he kuitenkaan saavat bännejä tai että heitä sensuroitaisiin. mä saan jäähyn siitä kun käsken jotain lukemaan mitä mä kirjoitan, kun kyseinen henkilö asettelee sanat - jotka usein päinvastaisia kuin mitä mä oikeasti olen sanonut - mun suuhun.
muulipetteri
29.04.2006 13:20:03

Navarrohan nyt hakkaa Fruscianten mennen tullen, varsinkin One hot minute levyllä on maukasta kitarointia.
muulipetteri
29.04.2006 13:22:25

Parasta on vielä se, kuinka nämä säälittävät juntit menee aina henkilökohtaisuuksiin mua kohtaan enkä usko, että he kuitenkaan saavat bännejä tai että heitä sensuroitaisiin. mä saan jäähyn siitä kun käsken jotain lukemaan mitä mä kirjoitan, kun kyseinen henkilö asettelee sanat - jotka usein päinvastaisia kuin mitä mä oikeasti olen sanonut - mun suuhun.

Voitaisko keskustella siitä peppersistä kenties?
kyseinen
29.04.2006 17:09:50 (muokattu 29.04.2006 17:13:48)
just joo, yritähän nyt nipottaa, koska mä mollasin sun suosikkibändiä tai jotain.

En voi sietää Peppersejä enkä ihmisiä, jotka eivät osaa kirjoittaa (tahi puhua) ymmärrettävästi ja oikein. Huevos, sä et vaan osaa, vaikka kuvitteletkin osaavasi.

jotka usein päinvastaisia kuin mitä mä oikeasti olen sanonut - mun suuhun.

Koitapa sitten opetella ilmaisemaan itseäsi vähän paremmin, jos tämä on kerran niin yleinen ilmiö. Tosin ymmärrän kyllä, että saat ihmiset näkemään punaista, kun sohit aina yltiörehelliseen tyyliisi jokaiseen ampiaispesään. Tämä foorumi kun tosiaan on enemmän fanien keskinäistä selkääntaputtelua kuin kriittistä suhtautumista esim. RHCP:n vaisuuteen.
fifehole
01.05.2006 15:32:41 (muokattu 02.05.2006 17:22:37)

"sillä oli ehkä sen kanssa tekemistä, että ihmisille bändeistä on tullut jotain muutakin, kuin pelkkiä säveliä yhdistettynä toisiinsa. joitakin loukkaa se, että joku sanoo, että niiden "sankareiden" musa ei ole mitään erikoista (allekirjoittaneen mielestä) ja se murentaa täysin heidän jo ennestään surkean itseluottamuksen. sitten paikalle saapuu muita samanhenkisiä, jotka muodostaa oman pienen terapiaryhmän, joka käy mun kimppuun koittaen samalla vakuutella toisilleen miten mä "nyt vaan olen väärässä", eli siis "kusipää". "buhuu" tosiaankin."

No voi voi, internetin vaarallinen maailma. Voithan sä kokeilla samaa yöllä nakarijonossa ja murentaa jonkun kylähullun itseluottamuksen niin ettei enää makkaraperunat maistu kun solvaat sen kummitädiltään saamaa Kanadalaista metsuritakkia. Mitä sä odotat jos meet kirjottamaan johonkin esim. RHCP ketjuun että bändin pitäis lopettaa kun ne ei sun mielestä tee ihmisille merkittävää musiikkia. Fuck that!! Kyllä kai tärkeintä on että musiikki on itselleen tekijälle merkityksellistä, muut voivat joko pitää siitä tai jättää kuuntelematta jos ei miellytä.
Head for an eye
-Mickill-
01.05.2006 15:33:00
Jumaleisson sentään kun noi uudet biisit kuulosti HYVÄLTÄ! Sieltä on näköjään tulossa aika kovanluokan lätty.
There's nothing left to say but fuck you anyway.
Thet
01.05.2006 17:56:53
Pari vuotta takaperin ku peppers oli suomessa niin sillon ainakin vetivät omasta mielestäni tosi hyvän keikan.
Emit
02.05.2006 12:11:30
Monesti jauhettua, mutta kyllä kai se huumeilu parhaimman soittoterän Johnilta vei. Ainakin sen nuoren miehen virtuositeetin ja energian, jota MM:llä ja BSSM:llä kuullaan.

Johnista hävisi jokin eikä se ole tullut taikaisin. Silti yhä hyvä kitaristi, tykkäsin kyllä enemmän juuri noiden MM:n BSSM:n soitosta.

Mutta minkälainen RHCP nyt on ei johdu ainoastaan Johnista. Mielestäni koko bändi yleensäkin on muuttunut (tietenkin muuttuu kun ukot vanhenee ja tykkää erilaisesta musiikista) huonompaan suuntaan. Ei enää funkia, miksi? SE oli juuri se juttu. Nyt on vain tätä tasaista poppia, josta ei jää mieleen mitään. Kuulin tässä yhtenä päivänä sen Dani Californian... No ei se ollut mikään paska (kuten By The Way), joten ehkä siedettävämpään suuntaan on tultu. Kunhan pysyvät erossa turhasta sytetisaattorimen (vai mikä se vehje on) pimputtelusta, jos sitä on liikaa niin biisi kuin biisi menee pilalle.

Niin, ei mikään turha yhtye, mutta ei enää mikään paraskaan.
aksiom
02.05.2006 12:50:13
Näyttää tosiaan siltä että etnopoju etsimällä etsii ketjuja musiikista josta ei pidä ja aloittaa saman iänkaikkisen ininän jokaisessa niissä. Topicit toolista ja mars voltasta ehkä legendaarisimmat esimerkit. Melkoista touhua.

Samat itkut, eri aihe. Vertaa esim:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=5&t=122902&o=60
if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing
etnopoju
02.05.2006 16:45:30

En voi sietää Peppersejä enkä ihmisiä, jotka eivät osaa kirjoittaa (tahi puhua) ymmärrettävästi ja oikein. Huevos, sä et vaan osaa, vaikka kuvitteletkin osaavasi.

mä puhuin niin, että pointti tuli mielestäni täysin selväksi. se, että mä en välttämättä taivuta sanaa oikein ei tarkoita sitä, että koko lause muuttuisi käsittämättömäksi.

mä myös kirjoitain usein niin nopeasti, että en vaivaudu tarkistamaan onko asia täysin kieliopillisesti oikein, koska mulle on väliä vain sillä, että jutun pointti tulee selväksi.

Koitapa sitten opetella ilmaisemaan itseäsi vähän paremmin, jos tämä on kerran niin yleinen ilmiö.

osoita mulle miten mä ilmaisin asian niin, että sitä ei voi ymmärtää.

mä kirjoitin yhden yhdyssanan ja taivutin sanan vituilleen; entä sitten? kuinka moni täällä tekee kirjoitusvirheitä? varmaan aika moni, joten miksi sä vain mulle tästä huomautat? koska olen "vittumainen"?

mä kirjoitan tänne suurin piirtein samalla lailla, kuin mä kirjoitan tekstareita enkä jaksa välittää välttämättä onko teksti täysin suomen kielen kielioppisääntöjen mukaista.

Näyttää tosiaan siltä että etnopoju etsimällä etsii ketjuja musiikista josta ei pidä ja aloittaa saman iänkaikkisen ininän jokaisessa niissä. Topicit toolista ja mars voltasta ehkä legendaarisimmat esimerkit. Melkoista touhua.

Samat itkut, eri aihe. Vertaa esim:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=5&t=122902&o=60

ahhahah. mä rakastan tätä logiikkaa.

mä "inisen", koska ihmiset suuttuu siitä, että mun mielestä joku niiden "suosikkibändi" on paskaa. sitten ihmiset, jotka ottavat asian henkilökohtaisesti - vaikka kyseessä toki onkin mukamas makuasia - syyttävät minua kitinästä kun heitän paskan takaisin heidän naamalle. se, että enemmistö on ehkä minua vastaan ei tarkoita sitä, että minä olisin tässä asiassa kusipää tai inisijä, vaan se tarkoittaa, että enemmistö = kusipäitä. sori vaan, mutta jatkakaa toki toistenne selkääntaputtelua.
Brian May jr.
02.05.2006 17:26:57
Huoh...saattaa olla tyhmää lähteä tähän ininään mukaan, mutta olen kyllä samaa mieltä siitä että etnopoju ehkä lähti tähän keskusteluun väärällä jalalla. Kuitenkin ne varsinaiset perustelut on tullut jo hyvän aikaa sitte häneltäki, joten mitäs täällä vielä tapellaan?
Vettä!
slowdive
02.05.2006 21:50:46
Stadium Arcadium kuunneltavana kokonaan:
http://www.mtve.com/article.php?ArticleId=6301
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)