Aihe: Red Hot Chili Peppersien livekunto
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
etnopoju
28.04.2006 12:59:17

En nyt viittaa tähän palstaan tai tähän ketjuun, mutta tuossa lauseessa on niin paljon totta ja se kuvaa valitettavan usein jopa itseään kovin edelläkävijöinä ja suvaitsevaisina pitäviä yhteisöjä ja organisaatioitakin. Välillä liiankin tuttua myös ns. rokkipuolellakin.

Liika konsensus on myös pahasta ja usein haitallista myös niille, jotka luulevat sen kertovan asioiden hyvästä tilasta. Mutta nyt lähtee jo off-topicin puolelle joten haen takkini...

juu, tämä touhu on itse asiassa nyky-yhteiskunnassa mädättänyt kaikki instituution tasot. mukaan lukien ns. akateemisen oppineen eliitin. se on uskomatonta mutta totta; kaikki ovat imbesillejä.
ballfish
28.04.2006 12:59:55
anteeksi, mun täytyy mennä suihkun lattialle itkemään.

Ranggaa...
Olen hyvä uimaan katiskaan. "Tulikos sanktioita? "
ballfish
28.04.2006 13:00:30
juu, tämä touhu on itse asiassa nyky-yhteiskunnassa mädättänyt kaikki instituution tasot. mukaan lukien ns. akateemisen oppineen eliitin. se on uskomatonta mutta totta; kaikki ovat imbesillejä.

Sääh, nyt tulee niin paljon sivistyssanoja, että minä sekoan.
Olen hyvä uimaan katiskaan. "Tulikos sanktioita? "
lasol
28.04.2006 13:04:02
Eipä toimi minullakaan nuo linkit btw:n avasi ja sen jälkeen ei löytynyt mitään ei edes enään sitä btw:tä. Tai sit en vaan osaa
ei siis, on siis
Coatl
28.04.2006 13:13:22

Käytit sanaa kognitiivinen oikein, mutta tuossa virkkeessä ei ole mitään järkeä
I took the butcher knife, and help up to Arnette.. I said "If you wanna live, to see tomorrow, I suggest you'd better start frying'em eggs a little bit better, than you've been frying'em, I'm tired of eating sloppy, slimy eggs"
Ristihuuli
28.04.2006 13:16:04 (muokattu 28.04.2006 13:24:50)
mä en ole koskaan kuullut, että keskusteleminen = taputellaan kaikki toisiamme selkään ja ollaan kaikesta samaa mieltä tai jos et ole samaa mieltä, niin olet mulkku

voidaan myös miettiä, mitä on ns. asiallinen keskustelu. mä en ole koskaan kuullut, että se olisi yläasteelaistyylistä "paska kyrpä rölölöö munanvenyttely" -osastoa. vastaväitteitä voi antaa, mutta muita ylemmäksi nouseminen tyyliin "miten voitte kuunnella tätä paskaa, antakaa kätenne niin johdatan teidät tätä Kultaista Polkua pitkin Oikean Musiikin Äärelle" ei kuulu minun mielestäni mihinkään keskusteluetikettiin.

(btw. kuka edes yrittää järkiperäistää musiikkia? en mä ainakaan pysty ihan helposti toteamaan miten ja miksi hermosoluni järjestäytyvät niin että saan kicksejä toisesta ja en saa kicksejä toisesta asiasta. ne selityksetkin olis varsin latteita, "kitaristin dynaaminen tatsi" ja "hyvät melodiat" on aika paskoja selityksiä ottaen huomioon että tieteellisesti katsottuna samanlaiset jutut sisältävä toinen bändi ei välttämättä saa samaa asiaa aikaan. kaikki on myös tilannekohtaista, eli en saa enää erektiota vanhasta apulannasta (bändi) niinkuin 10 vuotta sitten, tai joku biisi iskee vain sateisina päivinä)

ja loppujen lopuksi ei mikään keskustelu tule olemaan seläntaputtelua. kyllä varmasti yhden bändin musalajin tms. kuuntelijoiden piirissä tulee olemaan vastakkaisia näkemyksiä, tällöin keskustelijat tuntevat juttunsa hyvin. jos joku ulkopuolinen tulee huutamaan että "hirveetä paskaa, tsekatkaa ennemmin tää", niin ketä se hyödyttää? mun pitäis floodata koko heviosasto täyteen tommosta juttua jos siinä olis jotain järkeä. tällaiset kosmisesti ihan turhat asiat häviävät vaivaamasta kun niihin ei kiinnitä huomiota. ei voi ku ihmetellä, miten jotkut (eli kohdistan nyt useammalle) voi olla loppupeleissä niin dramaattisia musiikista, kun se on vaan musiikkia, ja sitä on montaa erilaista jne.

keskusteluhan on paljon "hyvä"-"huono" -mielipiteenvaihdon ulkopuolella (ei se minusta kokonaisuudessaan ees hyödytä ketään, lähtökohtaisesti kuollutta, ehkä hivenen auttaa esim. asioiden hankinnassa), nimittäin objektiivisen informaation eli faktatiedon jakamista, mikä varmaan genrealueiden ulkopuolella käsittää suurimman osan. vai onko joku postannut teoriapalstalle että "pieni terssi on ihan perseestä" ???

aina voi ottaa sen hirren omasta silmästä ennemmin kuin etsii tikkuja muiden silmistä, katsoa peiliin jne. jne., miettiä, ja NÖYRTYÄ vähän.
täällähän ei kohta pystyisi liikkumaan, jos isot egot veis tilan koko foorumilta.

etnopojun purkaukset lähinnä hämmennyttävät, koska hän pystyy kyllä olemaan ihan asiallinen mm. teoria- ja klasaripalstoilla.

peace&love&harmony

EDIT: Mun mielestä kaikki genrepalstat voitas poistaa m.netistä, tai muuttaa ne eri stailin bändien ilmoituskanaviksi.
etnopoju
28.04.2006 13:18:30

Käytit sanaa kognitiivinen oikein, mutta tuossa virkkeessä ei ole mitään järkeä

miten niin? mitä sivistyssanoja mä sit käytin? sanaa instituutiohan näkee joka päivä tuon tuostakin, jos seuraa lehtiä sun muita. katso sanakirjasta sen sisältö.
fifehole
28.04.2006 13:22:04 (muokattu 28.04.2006 13:23:10)

aaahahahahah. paras postaus ikinä.

olen, mutta se on suhteellista. oli munkin mielestä joskus seitsemänvuotiaana maailman ihmeellisin asia, kun kuulin jotain vitun tina turneria. maailmasta löytyy musiikkia, joka hakkaa tina turnerin mennen tullen, vaikka se silloin tuntuikin vallankumoukselliselta musiikilta.

en minä tiedä. mä voin vaan sanoa mistä mä itse pidän.

Pitäiskö tämä nyt ymmärtää ensimmäisen postauksesi yhteydessä siten että, kaikkien bändien/artistien tulisi lopettaa jos sinä et heistä pidä??? Heavy!
Head for an eye
etnopoju
28.04.2006 13:26:42 (muokattu 28.04.2006 13:32:48)

voidaan myös miettiä, mitä on ns. asiallinen keskustelu. mä en ole koskaan kuullut, että se olisi yläasteelaistyylistä "paska kyrpä rölölöö munanvenyttely" -osastoa. vastaväitteitä voi antaa, mutta muita ylemmäksi nouseminen tyyliin "miten voitte kuunnella tätä paskaa, antakaa kätenne niin johdatan teidät tätä Kultaista Polkua pitkin Oikean Musiikin Äärelle" ei kuulu minun mielestäni mihinkään keskusteluetikettiin.

ilmeisesti tämä on osoitettu minulle?

milloin mä muka olen sanonut mitään tuollaista? jos selaat tätä ketjua, niin huomaat, että mä en ole missään vaiheessa sanonut mitään tuollaista.

sanoin, että sejase on "paskaa ja banaalia", koska mun mielestä on naurettavaa tehdä asioista "nätimpää" lässyttämällä jotain kiertelevää jargonia. ajattelin, että ihmiset kyllä kestää sen, mutta olin ilmeisesti väärässä, eli pitänee alkaa käyttämään median suosimaa pc- äläsanomitäänmihinkään paskanjauhanta mielistelyä.

ja loppujen lopuksi ei mikään keskustelu tule olemaan seläntaputtelua. kyllä varmasti yhden bändin musalajin tms. kuuntelijoiden piirissä tulee olemaan vastakkaisia näkemyksiä, tällöin keskustelijat tuntevat juttunsa hyvin. jos joku ulkopuolinen tulee huutamaan että "hirveetä paskaa, tsekatkaa ennemmin tää", niin ketä se hyödyttää? mun pitäis floodata koko heviosasto täyteen tommosta juttua jos siinä olis jotain järkeä. tällaiset kosmisesti ihan turhat asiat häviävät vaivaamasta kun niihin ei kiinnitä huomiota. ei voi ku ihmetellä, miten jotkut (eli kohdistan nyt useammalle) voi olla loppupeleissä niin dramaattisia musiikista, kun se on vaan musiikkia, ja sitä on montaa erilaista jne.

olen samaa mieltä, että "ihan paska" kommentit on turhia, mutta älä mua siitä syytä. kyllä mäkin sitä toisinaan teen, koska olen toisinaan laiska, mutta mikä informaatio sisältö on myöskään "ihan hyvä" kommenteilla? se on juuri sitä selkääntaputtelua. jengi kokoontuu kehumaan toistensa musiikkimakua ja muodostaa oman ryhmänsä palvonnan kohteen (bändi x) mukaan.

etnopojun purkaukset lähinnä hämmennyttävät, koska hän pystyy kyllä olemaan ihan asiallinen mm. teoria- ja klasaripalstoilla.

tiedätkö, vedä jätkä käteen. mä en jaksa vastailla enää näihin.

mä en ole mennyt henkilökohtaisuuksiin kenenkään suhteen ja mua kyllästyttää se, että mä olen muka se "kitisijä", kun täällä on jengi heittänyt vaikka mitä "sä kuolet yksin" paskaa. kirjoita kritiikkis niille mielummin.

Pitäiskö tämä nyt ymmärtää ensimmäisen postauksesi yhteydessä siten että, kaikkien bändien/artistien tulisi lopettaa jos sinä et heistä pidä??? Heavy!

ei. jos luet ne kaikki postaukset, niin huomaat, että mun pointti oli, että maailmassa tehdään liikaa turhanpäiväistä musiikkia ja RHCP on minun mielestäni nykyisellään sellainen. mä en kiellä ketään kuuntelemasta sitä, jos se oikeasti kerran liikuttaa ja tekee jonkun elämästä hienompaa. hyvä niille.

en mä myöskään usko, että miljoonaluokan bändi seuraa mitä niistä netissä puhutaan tai ylipäätään välittää vittuakaan varsinkin, jos kielenä on suomi, jota ne hyvin todennäköisesti ei ymmärrä.
kk80
28.04.2006 14:14:19
Hyvin toimivat linkit ainakin vielä eilen. Kiitokset lähettäjälle! Frusciante loistaa, Anthonyn laulu (bändin heikoin lenkki IMHO) ei ole ikinä säväyttänyt mutta ärsyttävyyskynnys ei pääse nousemaan vaarallisen korkeaksi.

Vaikka Dani California jättikin vähän kylmäksi niin ainakin itselläni odotukset ovat korkealla uuden pippurimateriaalin suhteen. Legendaarisiin BSSM mittoihin ei varmasti ylletä mutta tiukkaa funkrokkia jos on lätyt pullollaan niin itse olen ainakin tyytyväinen.

RHCP ui valtavirrassa, mutta toisaalta mielestäni on hyvä, että listoilta löytyy vielä oikeita rock-yhtyeitäkin r'n'b hapatusten lisäksi. Pitkänlinjan rock-yhtyeiden joukossa Pepperssit ovat kyllä ihan kuuminta hottia, Bon Jovin tms. uusi materiaali on aika väsynyttä.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
Brian May jr.
28.04.2006 14:24:05
Jep, sitä jaksaa kyllä diggailla.

Mitä otsikkoon tulee, niin en jaksa uskoa Peppersni livekuntoon pätkääkään niin kauan kun Kiedis ja Frusciante on bändissä, tosin se toissakesäinen live oli yllättävän jees. Areena vaan jätti niin huonon maun suuhun.

Mikäs sillä Frusciantella on, kun ei enää osaa soittaa? Näin jossain dokumentissa pätkän 80-luvun lopulta(?) jossa kaveri veti aivan helevetin timmiä kitarasooloa todella vankalla tatsilla. Mitäs sille tatsille on käynyt, kun jokainen vibrato ja bend on niin epävireisiä ja "parhaimmat" jutut tulee lähinnä efektien avulla? Johtuuko se siitä että mies tarrasi heroiiniin joskus 90-luvun alussa tms.? Hänhän on itsekin todennut joskus että "I'm not a good rockguitarist anymore, I just used to be one" joskus takavuosina.
Vettä!
muulipetteri
28.04.2006 15:11:09

Tää keskustelu meni taas tähän kuinka kaikki yrittää keksiä mahollisimman nokkelia lauseita musiikin tilasta ja kuinka sitä nyt sitte arvioitiinkaan.
kyseinen
28.04.2006 15:14:23 (muokattu 28.04.2006 15:16:59)
eli pitänee alkaa käyttämään median suosimaa pc- äläsanomitäänmihinkään paskanjauhanta mielistelyä.

Käyttäisit edes oikeaa suomen kieltä: alkaa-verbin perään tuleva verbi on perusmuodossa ja "paskanjauhanta mielistely" on yhdyssana.

Ja ei, vaikka instituutio-sana tarkoittaisi mitä, niin se LAUSE ei tarkoita yhtään mitään.

E: RHCP on ollut väsynyttä jo 12-13 vuotta, ja Dani California on sitä samaa väsynyttä soopaa.
kyseinen
28.04.2006 15:15:20 (muokattu 28.04.2006 15:16:20)
säädän
C
28.04.2006 16:00:19 (muokattu 28.04.2006 16:01:19)
Kun nyt kuuntelen toistamiseen tota live Dani Californiaa, siitä tulee aika hyvä fiilis. Soitto toimii mainiosti, Frusciantekin tuntuu olevan hyvin kartalla just tässä.

Monesti jauhettua, mutta kyllä kai se huumeilu parhaimman soittoterän Johnilta vei. Ainakin sen nuoren miehen virtuositeetin ja energian, jota MM:llä ja BSSM:llä kuullaan.

Osaan kuitenkin edelleen arvostaa Johnin tarkkuutta ja rytmitajua. Lisäksi hän laulaa taustoja mainiosti soittonsa lomassa. Can't stop on oikeasti aika vaikea biisi kitaristille stemmojen kanssa.
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
Brian May jr.
28.04.2006 16:02:02
Kyllä se musta kumminkin osaa soittaa, tulee itekki oltua hiukan jyrkkä välillä, mutta jotenki jää semmonen fiilis että tahallaan pitää vetää jotain ihme anti-soittoa ja tosian venytellä miten sattuu jne. Must se on välillä niin ankeeta, että pilaa oikeesti jopa niitä biisjä.

http://video.google.com/videoplay?d … 5&q=John+Frusciante&pl=true

Pastetkaa linkki jos ei muuten toimi. Eihän tuokaan nyt käytännössä ole perusrevittelyä kummempaa, mutta on siinä nyt hieman eri lailla dynamiikkaa ja meininkiä kuin noissa nykyisissä soolovedoissa, komppauksessa ei mitään vikaa tosin tänäkään päivänä. Ehkä sillä on Clapton-syndrooma nykyään? :) (sellainen, joka sillä oli Creamin jälkeen).
Vettä!
ruuvimeisseli
28.04.2006 16:25:04

Mitä toi anthony oikein vammailee välillä? "I make it up as I go along that way I'm never wrong", sääh.
Matsoni
28.04.2006 16:52:38
Monesti jauhettua, mutta kyllä kai se huumeilu parhaimman soittoterän Johnilta vei. Ainakin sen nuoren miehen virtuositeetin ja energian, jota MM:llä ja BSSM:llä kuullaan.

vai voisko olla niin, että kun ihmiset on nelikymppisiä niin se nuorenmiehen energia alkaa hiipumaan.

itse melkein tajuun etnopojun pointin. tai jotenkin komppaan samassa hengessä vaikkei tarttis kenenkään niin hermostua kun on aurinkoinen sää ja kaikkee muuta kivvaa.
onhan se niin, että monet omat vanhat ja ehkä nykyisetkin lempparibändit on nykyisellään lähellä mtv huttua. kapitalismi jyrää.
Lähikauppias
28.04.2006 17:03:50

hah-hah-hah. ai nyt MÄ inisen? teillä on oikeasti vakavia kognitiivisia ongelmia.

kymmenennen miljoonannen tuhannen miljardin kerran:

TÄ-MÄ ON MU-SIIK-KI-KES-KUS-TE-LU-FOO-RU-MI, JOL-LA KES-KUS-TEL-LAAN MU-SII-KIS-TA

pitääkö mun tehdä tosta vielä 2000x3000 reso jiipegi, että jätkät näkee ja ymmärtää tuon pointin?

mä en ole koskaan kuullut, että keskusteleminen = taputellaan kaikki toisiamme selkään ja ollaan kaikesta samaa mieltä tai jos et ole samaa mieltä, niin olet mulkku

Buhuu. Oletko missään vaiheessa miettinyt, miksi sut potkittiin Huevos -nimimerkillä pois täältä, ja miksi juuri sun kirjoitukset saa aikaan tällaisia reaktioita?

Ja ei, se ei johdu siitä että muut vain taputtelevat toisiaan selkään, kun taas sinä rohkenet tuoda esiin myös kritiikkiä.

Sillä, miten tuot esille sen kritiikkisi taas on paljonkin tekemistä asian kanssa.
www.johnnysuperhero.tk
Rock over London, rock on Chicago.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)