Aihe: Suotta unohdettu Neil Young
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
isokasi
26.04.2006 21:38:53 (muokattu 26.04.2006 21:40:17)
Harvalta artistilta löytyy tollainen määrä hittejä!!!!!
No Way Out..........
socker
27.04.2006 09:53:42
Itse olen suhtautunut Youngiin enemmän tai vain hieman vähemmän innostuneesti viimeistään vuodesta 1990, kun mies julkaisi Ragged Gloryn. Erityisen intohimoinen Young -fani minusta tuli hetkeksi viimeistään siinä vaiheessa, kun Metallica julkaisi raa'an ja sävellyksellisesti polveilevan and justicen for all... -levyn jälkeen mielikuvituksettoman mainstream levynsä Metallica. 45 -vuotias Young sai kummasti kredibiliteettiä nuorempien muusikoiden törttöilyjen takia. Vaikkei Ragged Glory ollut todellakaan pilattu uusilla biiseillä, bändi kuulosti todella elävältä, kirskuvalta, hieman epävireiseltä ja lihalliselta. Mahtavaa! Soittakaan Fanfaari! Lisäksi suurin piirtein Ragged Gloryyn asti olin opetellut soittamaan teknisesti puhtaita sooloja nopeissa tahtilajeissa. Gloryn jälkeen erittäin kiinnostavaa oli yrittää opetella soittamaan Love to Burnin kaltainen yksinkertaiselta kuulostava biisi ilmavasti ja siten, että siitä junnaavasta sointukulusta tulee mielenkiintoinen ja hypnoottinen. Ja se Youngin kitarasoundi. Huhhuh!

Kolmestä viimeisimmästä studiolevystä mulla ei ole ostettuna yhtäkään. Ehkä pitää paikata asiaa.
Feggy
27.04.2006 15:25:32

Juh....kuuntelin just Zuman. Aikamoista kitarointia ja monta vähän unohdetumpaa Niilo-klassikkoa.
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
Tempura
27.04.2006 15:34:15
Juh....kuuntelin just Zuman. Aikamoista kitarointia ja monta vähän unohdetumpaa Niilo-klassikkoa.

Jeps. Everybody know this is nowhere on kanssa semmoinen että huhhista huh, sano.
Yleensäkin olen tykännyt paljon niistä missä junnataan paria sointua ja sooloillaan kauan, ja sitten välissä vähän lauletaankin jotain (cowgirl in the sand).

Nykyään äijästä pitää jo niinkin paljon, että ihan peruslaulut, missä on pari duurisointua ja ukko laulaa päälle, kuulostaa hyvältä, vaikka ehkä ennen ei tajunnut että mikä koukku niissä on. Jotenkin vaan tykkää.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
BigPapa
27.04.2006 15:35:32

Onks joku unohtanut Neil Youngin?
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Minstrel
27.04.2006 15:38:08
On the Beach kuuluu ehdottomasti kaikkien aikojen Top 5 -levyjeni joukkoon. Eivätkä Rust Never Sleeps ja After the Gold Rush jää paljoa jälkeen. On the Beachilla on aivan ainutlaatuinen tunnelma, joka vaihtuu tyylikkäästi Walk Onin kesäisestä riffittelystä viimeisten biisien akustiseen melankoliaan. Ambulance Blues sai ensimmäisellä kerralla leuan loksahtamaan, ja sama efekti toistuu vieläkin ties kuinka monennen kuuntelun jälkeen.

Zumasta en niin hirveästi innnostunut. Sleeps With Angels on varsin hyvä - joskin hieman ylipitkä - synkistelytuokio. Enempää Young-materiaalia en ole saanut aikaiseksi hankittua, joten hienoja hetkiä lienee vielä luvassa. Everybody Knows This is Nowhere, Tonight's the Night ja Harvest nyt ovat ainakin ostoslistalla.
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Tempura
27.04.2006 19:22:35

Zumasta en niin hirveästi innnostunut. Sleeps With Angels on varsin hyvä - joskin hieman ylipitkä - synkistelytuokio. Enempää Young-materiaalia en ole saanut aikaiseksi hankittua, joten hienoja hetkiä lienee vielä luvassa. Everybody Knows This is Nowhere, Tonight's the Night ja Harvest nyt ovat ainakin ostoslistalla.

Voi voi, kyllä lienee hienoja hetkiä sinun elämässäsi vielä edessäpäin. Hyvät levyt tilasit.

Jos ei Pearl jamin kanssa tehty perusgrungerokki hämää, niin Mirror ball on mielestäni vähän mainetaan parempi levy. Ainakin 3-4 miltei klassikon asemaan arvostamaani biisiä löytyy sieltä.

Räminää ja hyvää rokkia sisältää myös Ragged Glory, joka on todella tykkiä tavaraa koko levy.

Ja tuosta livepuolesta, niin on sielläkin. Live rust nyt on aika selvä nimensäkin puolesta jo, ja on hyvä, mutta tuplalive Weld on mielestäni kaikkien aikojen parasta liveä koskaan missään. Säröä ja tunnetta ja rokkia täynnä. Sisältää myös hienon rähinäversion Crime in the city-biisistä, joka ei Freedomillakaan (hommaappa sekin levy) huono ole akustisena. Year of the horseakin kehun, siinä on vähän uudempaakin materiaalia mukana.
etnopoju
27.04.2006 19:25:31

ei kolahda ja oon ns. "nuorempaa polvea".
Minstrel
28.04.2006 08:29:13
Hyvät levyt tilasit.

No en itse asiassa vielä tilannut, vaan olen miettinyt kyseisten levyjen ostamista jo tovin.

Ja tuosta livepuolesta, niin on sielläkin.

Lainasin kerran kirjastosta Live Rust -DVD:n ja täytyy sanoa, että harvinaisen maittavaa menoa oli, vaikkei DVD teknisesti ihan napakymppi olekaan. Weld on vissiin jossain vaiheessa ostettava.
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
mr_b
28.04.2006 10:49:27

No nyt saa kuunnella uutta Niiloa, ensimmäinen kipale After the Garden. Hyvää tavaraa, powertrio ja massivinen kuoro.

http://www.neilyoung.com
Start another fire and watch it slowly die.
armadillo
28.04.2006 11:10:56
No nyt saa kuunnella uutta Niiloa

Hyvältähän tuo kuulostaa, mukava kuulla taas rokimpaa menoa Niilolta. Pitää hakea lätty kaupasta kun se sinne asti ennättää.
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
varakeef
28.04.2006 11:35:58 (muokattu 28.04.2006 11:40:39)
No nyt saa kuunnella uutta Niiloa, ensimmäinen kipale After the Garden. Hyvää tavaraa, powertrio ja massivinen kuoro.

http://www.neilyoung.com

Karut soundit. Hieno meininki.

Jotenkin pervo vaikutelma tulee tuosta sovituksellisesta ideasta, että joku sekakuoro tuplaa jotakuinkin koko ajan laulut. Ja torvisektio kitarariffit. Mahtavaa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Listen
28.04.2006 11:44:32 (muokattu 28.04.2006 11:53:49)
Eka biisi ei oikein kolahtanut, kuulosti liiankin tutulta ja turvalliselta Niilolta,
muuten on kyllä mainiota roimimista.

E: Hyvä biisi se ekakin on toisella kuuntelulla.
aikavaikea
28.04.2006 12:11:45
Jotenkin pervo vaikutelma tulee tuosta sovituksellisesta ideasta, että joku sekakuoro tuplaa jotakuinkin koko ajan laulut. Ja torvisektio kitarariffit. Mahtavaa.

Noista torvista tykkäsin kovasti. Toinen kuuntelukerta lähti just. Pitää duunissa kuunnella, kun kotona ei niin vaan konetta vallatakaan. Toinen ketju aiheesta muuten tuolla Roots-osastolla.
Itse olen itseni juonut.
Sanonut kyllä,
haluan vielä.
Tempura
28.04.2006 12:20:40 (muokattu 28.04.2006 12:24:04)
Kiitoksia tiedoista että voi jo kuunnella. Ja tässä kuuntelenkin. Ensin meni After the garden, tykkäsin kyllä. Jotenkin taas tuntui semmoiselta "back to les paul"-meiningiltä. Ja ihan hyvältä biisiltäkin vielä tuntui. Nyt soiva Living with war kuulostaa hyvälle, tuo kuorotouhu ja rumat torvet on kyllä toimiva homma. Mukavan rosoista ja tummaa, muttei synkkää rokkia. Hyvä Nipa, olet keisari. Ostan sulta levyn. Tarjoan tupakin joskus.

e: ahaa, eihän ne tuohon loppunutkaan. edelleen kuulostaa hyvältä. rumaa säröä, ahh.
leka
28.04.2006 12:24:05
Hyvää kamaa.
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
rikhard/blow
28.04.2006 12:58:54

Kakosbiisiä ei kyllä pysty herkistymättä kuuntelemaan. Loistavaa!
Rattata
28.04.2006 13:03:22 (muokattu 28.04.2006 13:03:32)
Kuulostaa kyllä aivan hemmetin hyvältä tämä uusi levy. Pakkohankinta.
"Vähän levoton olo" -Jenka
Roberto
28.04.2006 13:17:27

Ihan parasta!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)