Aihe: Red Hot Chili Peppersien livekunto
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Proge
27.04.2006 20:07:10
Eipä muuten toimi vaikka tähden ottaa perästä pois. Edelleen "page not found"
Muovinen
27.04.2006 20:27:47

bändien palvonta ja lukutaidottomuus ovat inhottavia jälkiteollisen yhteiskunnan ilmiöitä.

Sä kuolet yksin.
musiikkiani mikserissä -->Muovinen Sweet Lullaby
jannu
27.04.2006 23:14:02
mä taidan aloittaa oman uskonnollisen kultin, jossa palvotaan kaikkea, joka on keskinkertaista ja banaalia. kuka on messissä?

Mutta etkös sä jo ennestäänkin palvo itseäsi?
"Stay in school. Lie to your teachers, but stay in school."- Billy Corgan
mullet3000
27.04.2006 23:18:16
Eipä muuten toimi vaikka tähden ottaa perästä pois. Edelleen "page not found"

Sori jos olin jotenkin epäselvä. Se koko rivi pitää tähtineen päivineen copy-pastettaa selaimees. Eli kaikki toi ekasta h-kirjaimesta vikaan 3:een:

http://www.ezarchive.com/earfarm/Al … ce/7G43YTW9I6/RHCP*7C01+-+Intro.mp3
"You just get on and be yourself, that's like your secret weapon. It works!", Tommy Emmanuel
sirdickyj
28.04.2006 08:38:24
Eihän se peppers ollut oikeastaan perinteisesti funk kuin Clintonin tuottamalla kakkoslevyllä Freaky Styley. Eka levy oli lähinnä kummallinen ja muut levyt ovat sekoitus rokkia, poppia, funkia, heviä, grungea yms.

Ei munkaan mielestä, tai siis mun mielestä ei edes sillä levyllä, vaan enemmänkin BSSM:llä. Mutta joo, oli miten oli, niin Flea on mielestäni antanut naurettavia lausuntoja oman bändinsä funkiudesta ja muiden epäfunkiudesta, kun oikeasti Chili Peppers onnistui olemaan briljantti ja vakuuttava bändi vain BSSM:n ja One Hot Minuten ajan, sitten alkoi toi nykyinen ihme lastenlaulukausi. Ihan hyviä juttuja sielläkin, ja odotan fanina tuota uuttakin levyä, mutta turha toivoa liikoja. Samat kokit sitä soppaa on nytkin keittäneet, joten eiköhän sieltä ne samat jutut taas tule.

Jos sillä "funkilla" haetaan vain tiukkaa groovea, niin kyllähän sitäkin tosta Dana Californiasta löytyy.

Jep, sitä jaksaa kyllä diggailla.

Mitä otsikkoon tulee, niin en jaksa uskoa Peppersni livekuntoon pätkääkään niin kauan kun Kiedis ja Frusciante on bändissä, tosin se toissakesäinen live oli yllättävän jees. Areena vaan jätti niin huonon maun suuhun.
"Se o liia rankkaa olla hra. muna j. Kokopäivähomma." -Kaake-
C
28.04.2006 08:49:59
Ihan hyviä juttuja sielläkin, ja odotan fanina tuota uuttakin levyä, mutta turha toivoa liikoja. Samat kokit sitä soppaa on nytkin keittäneet, joten eiköhän sieltä ne samat jutut taas tule.

Joo, ja arveluttaa kyllä se tuplalevy... se ei millään voi olla kovin tiukka paketti. By the waylläkin oli liikaa biisejä.

...en jaksa uskoa Peppersni livekuntoon pätkääkään niin kauan kun Kiedis ja Frusciante on bändissä

Melkein jo odottelinkin sun kommentteja erityisesti Frusciantesta ;)

Kovasti ovat ainakin muut RHCP:n jätkät lausunnoissaan Johnia hehkuttaneet tulevalla levyllä. Saa nähdä...
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
etnopoju
28.04.2006 09:37:07

Jäbä on muuten oikeessa. Täytyy myöntää että mummielestä silti Dani California oli näistä ysärisuosikkien uusista sinkuista kyllä paras..

mä en ole tykännyt blood sugar sex magickin jälkeen oikein mistään. dave navarro veti ilmeisesti RHCP:n mukanaan suohon.

kovaahan noi soittaa juu ja aina on niin tehny. frusci ei oikein vakuuta enään.

niin, kyllähän ne ne biisit osaa läpi vetää vaikkei ne tee mulle yhtään mitään. mun mielestä frusciantella on aika hyviä soundeja ja ookoo idiksiä, mut ei ne biisit tee mulle yhtään mitään. ei frusci teknisesti ole tosiaankaan mikään varsinainen kitarasankari, mut kyllä se tekee ihan hyvin sen mitä se tekee. livestä en sitten ole niin varma. pitäis varmaan imuttaa noita tiedostoja...

ei siis edes niin, et ne olis niin paskoja, et vituttais, vaan ne ei vaan saa aikaan mitään reaktiota.

EDIT: Ihmetellään tähänkin topikkiin vielä sellasta seikkaa, että mikä ihme siinä on että "drool! runq! paras! Ihq!" tyyppisiä viestejä ei tartte perustella, mutta "ihan paska!" tyyppisen viestin perään pitää kirjottaa novelli ettei kaksataa tyyppiä ota hernettä nenään?

sitä minäkin olen ihmetellyt viimeiset kaksi (?) vuotta.

Mutta etkös sä jo ennestäänkin palvo itseäsi?

en. ihmiset on liian heikkoja palvonnan kohteiksi.
Lähikauppias
28.04.2006 11:17:38

mä en ole tykännyt blood sugar sex magickin jälkeen oikein mistään. dave navarro v
ei siis edes niin, et ne olis niin paskoja, et vituttais, vaan ne ei vaan saa aikaan mitään reaktiota.

Jos eivät saa aikaan reaktiota, niin miksi ihmeessä pitää sitten reagoida ja inistä? Nyt hysst.
www.johnnysuperhero.tk
Rock over London, rock on Chicago.
Wellumus
28.04.2006 11:43:07
Ei munkaan mielestä, tai siis mun mielestä ei edes sillä levyllä, vaan enemmänkin BSSM:llä. Mutta joo, oli miten oli, niin Flea on mielestäni antanut naurettavia lausuntoja oman bändinsä funkiudesta ja muiden epäfunkiudesta, kun oikeasti Chili Peppers onnistui olemaan briljantti ja vakuuttava bändi vain BSSM:n ja One Hot Minuten ajan, sitten alkoi toi nykyinen ihme lastenlaulukausi. Ihan hyviä juttuja sielläkin, ja odotan fanina tuota uuttakin levyä, mutta turha toivoa liikoja. Samat kokit sitä soppaa on nytkin keittäneet, joten eiköhän sieltä ne samat jutut taas tule.

No lähinnä semmosta funkrokkiahan se on ollu. BSSM on kyllä ehottomasti porukan paras ja viimenen hyvä levy. One hot minutessakin on ihan hyvää matskua kyllä.. Tää nykynen materiaali on semmosta aika poppiskamaa, tietysti Flea pukkaa edelleen sitä tiukkaa bassotteluaan sinne, mutta kun frusciante on niin kiintynyt niihin melodioihinsa sun muihin...

En sanois että Navarrosta johtuu peppersin muuttunu meno, vaan ehkäpä siitä että se frusciante veteli hiukan liikaa kokkelia (tai mitä ikinä) ja on siitä asti leijunut jossain.. melodioissaan ja harmoonisissa sävelissään.. aahh..
Emmätiä :D
rockitsb
28.04.2006 12:06:57
Muuten hyvältä kuulostaa mutta nuo uudet biisit ei oikein vakuuttaneet. Kuuntelen nykyään mieluummin Frusciantea omilta soololevyiltään.
"kuvittelevat olevansa kovia muusikoita toisin vain unelmissaan keikkoja on tehty tuhansia ...... ei mitään.eli unelmaa ja unelmaa.Oikeasti. Hyväksykää se." -veksi5
Bella Italia #5
marke-
28.04.2006 12:10:42
En nyt oikein käsitä mikä vaivaa? Etnopoju tekee helvetin loistavia pointteja kokoajan, ehkäpä ne on väärälle keskustelualueelle suunnattu, mutta asia on silkkaa rautaa ja hyvinkin loogista ja perusteltua. Vihaseksihan tommone paskansuoltaminen välillä pistää.. ihan siitä syystä, että näitä joskus innovatiivisa bändejä rahotetaan, tuetaan ja hehkutetaan. Ois niitä muitakin oikeasti mielenkiintosia yrityksiä ja virityksiä, mutta tää vanha skeida vie niiltä tilaa ja huomiota.

"Mutta mitä jos oikeesti tykkää?".. niin.. itsepetos on kaunista. kyllä ne ideat mozartiltakin loppui sitten lopulta, miksei flealta ja kumppaneilta?
Seksi
sn
28.04.2006 12:35:30
Aika jees. Odotan edelleen hyvää. Jossain uudessa biisiissä, ainakin liveversiossa, Frusciante joikaa lähes koko biisin, mikä on aika hienoa. Desecration Smile oli biisin nimi. Ihmisten pitäisi varmaan uudesta nauttiakseen yrittää päästä yli siitä BSSM:stä, siihen ei ole paluuta. Hyvä että bändi kehittyy (vanhenee?) vielä. Tää yks uusi biisi on muuten aika HC:ta. Ei vaan taida olla albumilla.

mutta kun frusciante on niin kiintynyt niihin melodioihinsa sun muihin

Joo, melodioita ei tueta, helvettihin kaikki sellaset homostelut!
etnopoju
28.04.2006 12:42:41

Etnopoju tahtoo olla "erilainen nuori". Mikään 90- tai 2000-luvulla tehty ei kelpaa ja muun musiikin täytyy olla uskomattoman harvinaista, oli se paskaa tai ei.
KOVA JÄTKÄ!!!111!1!

Ail ket mi kout--------->

Tämähän oli sitten provoilua, jos joku ei tajunnut. Kuuluu pallokalojen luonteeseen nääs.

joo, aika helvetin nappiin meni nyt varsinkin, kun olen postannut vaikka kuinka paljon suosituksia 90- luvulta ja 2000- luvultakin muistaakseni jotakin. led zeppelin ja the who on ilmeisesti myös tätä "erilaisten nuorten" musaa?

mä en ymmärrä tätä teidän logiikkaa, et jos joku pitää jostakin josta mä en pidä, niin se ei tee siitä ihmisestä huonoa, mutta jos mä pidän jostakin mistä te ette pidä (tai ole koskaan edes kuullut), niin se tekee musta ylimielisen tai "erilaisen nuoren" tms.

oli kyllä aika hurjan pahaa provoa. mun sydän ihan särkyy :.(
ballfish
28.04.2006 12:45:45
joo, aika helvetin nappiin meni nyt varsinkin, kun olen postannut vaikka kuinka paljon suosituksia 90- luvulta ja 2000- luvultakin muistaakseni jotakin. led zeppelin ja the who on ilmeisesti myös tätä "erilaisten nuorten" musaa?

mä en ymmärrä tätä teidän logiikkaa, et jos joku pitää jostakin josta mä en pidä, niin se ei tee siitä ihmisestä huonoa, mutta jos mä pidän jostakin mistä te ette pidä (tai ole koskaan edes kuullut), niin se tekee musta ylimielisen tai "erilaisen nuoren" tms.

oli kyllä aika hurjan pahaa provoa. mun sydän ihan särkyy :.(

No anteeks... Surullisen näköinen hymiö.
Olen hyvä uimaan katiskaan. "Tulikos sanktioita? "
etnopoju
28.04.2006 12:46:57 (muokattu 28.04.2006 12:47:04)

Jos eivät saa aikaan reaktiota, niin miksi ihmeessä pitää sitten reagoida ja inistä? Nyt hysst.

hah-hah-hah. ai nyt MÄ inisen? teillä on oikeasti vakavia kognitiivisia ongelmia.

kymmenennen miljoonannen tuhannen miljardin kerran:

TÄ-MÄ ON MU-SIIK-KI-KES-KUS-TE-LU-FOO-RU-MI, JOL-LA KES-KUS-TEL-LAAN MU-SII-KIS-TA

pitääkö mun tehdä tosta vielä 2000x3000 reso jiipegi, että jätkät näkee ja ymmärtää tuon pointin?

mä en ole koskaan kuullut, että keskusteleminen = taputellaan kaikki toisiamme selkään ja ollaan kaikesta samaa mieltä tai jos et ole samaa mieltä, niin olet mulkku
timus
28.04.2006 12:49:36
Minun mielestä Californication vasta teki Pepperseistä kunnon bändin. Alkoi olla biisejäkin, eikä vain ulkoisesti "rajua funkkausta". By The Way levy on noussut ylivoimaiseksi suosikiksi, joskin aueten varsin hitaasti.

Se mikä tuntuu Peppersin kohdalla hyvältä on, ettei musa ei kuulosta yliprosessoidulta junttajytkeeltä, mitä etenkin Suomessa kovasti (kiitos radioidenkin) suositaan. Peppersissä on jotain hienoa vanhakantaisuutta ja soittamisen riemua, joka siis kuuluu levyiltäkin.

En voi välttää sitä ajatusta, että nyky-Peppersissä on jotain samaa hienoutta kuin vaikkapa Beach Boysissa ja tietyiltä osin Beatlesissäkin.
Hello Cleveland!
ballfish
28.04.2006 12:56:16
kognitiivisia ongelmia.

Jotta mitäh??

TÄ-MÄ ON MU-SIIK-KI-KES-KUS-TE-LU-FOO-RU-MI, JOL-LA TAPELLAAN MU-SII-KIS-TA

mä en ole koskaan kuullut, että keskusteleminen = taputellaan kaikki toisiamme selkään ja ollaan kaikesta samaa mieltä tai jos et ole samaa mieltä, niin olet mulkku

Näin täällä tuppaa yleensä olemaan. Se on hauskaa. ;)
Olen hyvä uimaan katiskaan. "Tulikos sanktioita? "
timus
28.04.2006 12:57:41

En nyt viittaa tähän palstaan tai tähän ketjuun, mutta tuossa lauseessa on niin paljon totta ja se kuvaa valitettavan usein jopa itseään kovin edelläkävijöinä ja suvaitsevaisina pitäviä yhteisöjä ja organisaatioitakin. Välillä liiankin tuttua myös ns. rokkipuolellakin.

Liika konsensus on myös pahasta ja usein haitallista myös niille, jotka luulevat sen kertovan asioiden hyvästä tilasta. Mutta nyt lähtee jo off-topicin puolelle joten haen takkini...
Hello Cleveland!
etnopoju
28.04.2006 12:57:44

No anteeks... Surullisen näköinen hymiö.

anteeksi, mun täytyy mennä suihkun lattialle itkemään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)