Aihe: Lockman : Angel of Light (Rock/Pop)
1 2
Demostudio
09.04.2006 20:54:48
Bändin nimi: Lockman
Kappaleen nimi: Angel of Light

Genre: Rock/Pop

URL: http://www.helsinki.fi/~mroinila/Angel of Light.mp3 (Mp3)

Lockman on vihdoin saanut aikaiseksi värkätä ensimmäisen treenikämppälivensä. Duunasin sunnuntain ratoksi yhden mp3:n, josta kommentteja mielellään kuullaan!

http://lockman-band.net/
Feggy
09.04.2006 20:58:12 (muokattu 11.04.2006 21:41:56)

Alempana uutta tietoa.
"kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!" - nimimerkki Incognito Anssi Kelan foorumilla
aikavaikea
10.04.2006 10:24:27
Mielelläänhän tuon kuunteli. Nights Of Iguana tuli mieleen tuosta biisistä, lähinnä kai laulusoundista ja kitaroinnista. Joo, mä tykkään että biisi on hyvä.
Montako tonnia ruokaa ihminen elämänsä aikana syö pelkästään hienotunteisuussyistä?
Feggy
11.04.2006 08:11:55

Mielelläänhän tuon kuunteli. Nights Of Iguana tuli mieleen tuosta biisistä, lähinnä kai laulusoundista ja kitaroinnista. Joo, mä tykkään että biisi on hyvä.

Kiitän! Mikäpä nikkaavissa nökkeröissä on vikana, kyllä se passaa. Tuo biisi on ehkä hiukan epätyypillinen veto, laitan kohta lisää näytteitä ja vähän paremman miksauksen tuosta. Oppia ikä kaikki.
Feggy
11.04.2006 21:39:50 (muokattu 11.04.2006 21:40:08)

Noniin! Tuli askarteltua lisää biisejä ja miksattua tuo yksi uudelleen. Nämä ovat äänitetty minisdisc-neliraiturilla treeneissä ja siirretty sitten tietokoneelle. Toisin sanoen treenilivejä. Kaikenlaiset kommentit ovat perin tervetulleita!

Bändi on siis Lockman (http://lockman-band.net/)

Angel of Light

http://www.helsinki.fi/~mroinila/Angel.mp3

Real Master

http://www.helsinki.fi/~mroinila/Real.mp3

Little Pleasure

http://www.helsinki.fi/~mroinila/Little.mp3

Black Summer Night

http://www.helsinki.fi/~mroinila/Black.mp3

Before the flood

http://www.helsinki.fi/~mroinila/Before.mp3
Mika Antero
15.04.2006 08:32:09 (muokattu 15.04.2006 08:47:55)
Angel of Light:
Joo, laulaja kuulostaa melkoisesti Floydilta ja se luo luonnollisesti vähän Iguanamaista fiilistä.

Real master:
Päivitettyä Diddley -komppia, semmoinen toimii aina.

Little pleasure:
Näistä kolmesta tämä omaa eniten hittipotentiaalia, kiitos mieleenjäävän riffittelyn, hyvän melodian ja tutunomaisen rakenteen/muodon takia.

Olen mielenkiinnolla lukenut Feggyn kirjoituksia ja niiden perusteella osasin kyllä odottaa, että bändinsä soittaa tämmöistä 70-lukulaista (?) amerikanräminää. Eli ei mitään hienostelua, vaan reipasta räimimistä. Tuo tämän alan musiikkiin käsittääkseni niin leimallisesti kuuluva "ylimielisen laiska" laulutyyli aluksi aina vähän hämmentää, mutta kun korva tottuu niin eipä tuo haittaa; se on sitä rokkii.

Onhan se hienoa, että aikuiset miehet vääntävät räminärokkia.
Chemo
15.04.2006 09:48:09

Hei, teillähän on juttu jo hyvin kasassa. Hienoa! Kenkkusen mielipiteet osuvat hyvin yksiin omieni kanssa, lisäksi:

Black Summer Night:
Näistä biiseistä oma suosikkini. Vaihto I-VI toimii meikäläiselle aina!

Before The Flood:
Toivoinkin aikaisempien seuraksi hitaampaa kipaletta, tai vastaavasti jotain erittäin nopeaa (...en tosin tiedä olisiko tuo jälkimmäinen sortti teidän juttunne). Mukavan raukea fiilis, tämä olisi kiva kuunnella kesällä, auringonpaisteessa köllötellessä.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Mika Antero
15.04.2006 10:29:08 (muokattu 15.04.2006 14:20:45)
Black Summer Night:
Näistä biiseistä oma suosikkini. Vaihto I-VI toimii meikäläiselle aina!

Tämähän se varsinainen hittibiisi taitaakin olla. Tuli jonkinlainen Hanoi Rocks -flashback.

Tämmöinen musa herättää nykyaikana monenlaisia tunteita, luulen ma. Osa kuuntelee varmasti nostalgiamielellä, osa riemuiten siitä, että edelleen soitetaan rokkenrollia, osa ohittaa amatöörimäisenä kohelluksena. Tod. näk. esim. metallisia sankarikitaristeja arvostava ja metronomin kanssa treenaava salamasormi pitää Lockmania ihan silkkana tuubana. Melkein voisi sanoa, että tämmöisestä musasta pitääkseen täytyy jonkin verran tuntea rokkenrollin juuria tai ainakin sen lähimenneisyyttä.

EDIT: Piti vielä kuunnella tuo Before the floodkin. Tämmöinen hitaampi poppiskin toimii hyvin garagemeininkinä. Paremmilla soundeilla ja opistotason soittotavalla esitettynä pitäisin tätä varmaan tylsänä brittipoppina. Mutta tämmöisenä kuulostaa hyvältä eikä ollenkaan tylsältä.
Feggy
15.04.2006 17:51:12 (muokattu 15.04.2006 17:54:41)

Kts kommenteista! Nämähän on siis livedokumentteja eli varsinaisella demolla ehkä tulee vaihtelevampia soundiratkaisuja. Lockmanin perussoundi on kuitenkin laulaja/kitaristi Hermon säröinen telecaster, jota sitten itse täydennän erilaisilla soundeilla, mutta aika lähellä meidän näkemykset hyvästä kitarasoundista ovat. Sitä voidaan kutsua sanalla Fender. Laitan tuossa vähän tuonnenpana lisää näytteitä, maanantaina olisi tarkoitus äänittää lisää...parikymmentä biisiä on repertuaarissa ja yksi keikka takana. Hirveän nopeita biisejä meillä ei ole (ei sitä enää näin vanhana jaksa), noita slowareita on muutama. Lisäksi on Diddley-numeroita lisää, Jam-tyyppistä meininkiä, vähän psykedeliaa ja Television-tyyppistä kamaa.
5 biisiä Lockmania demostudiossa. Kommentteja otetaan mieluusti vastaan!
rok
18.04.2006 14:05:05
Hyvää meininkiä! Tässä on justiinsa sellaista "puolihuolimattomuutta" (sanan positiivisessa merkityksessä) mitä pitääkin kunnon roketista löytyä. Eli soittotatsi on koko bändillä semmoinen mukavan laid-back. Biisit on aika peruskauraa, mutta ei kai tällaiseen musaan mikään erikoisuudentavoittelu kuulukkaan. Ja kitarasoundit on kyllä niin rock kuin olla ja voi, kyllä fenteri on fenteri :) Jos saa kysyä, mitä kitaravahvareita käytätte?
"Markalla saa markan tavaran"
Feggy
18.04.2006 14:52:07

Hyvää meininkiä! Tässä on justiinsa sellaista "puolihuolimattomuutta" (sanan positiivisessa merkityksessä) mitä pitääkin kunnon roketista löytyä. Eli soittotatsi on koko bändillä semmoinen mukavan laid-back. Biisit on aika peruskauraa, mutta ei kai tällaiseen musaan mikään erikoisuudentavoittelu kuulukkaan. Ja kitarasoundit on kyllä niin rock kuin olla ja voi, kyllä fenteri on fenteri :) Jos saa kysyä, mitä kitaravahvareita käytätte?

Kts kehuista! En mä kyllä ihan tarkkaan ymmärrä mitä tarkoitat laid-back-soittamisella (ellet sitten kömpelyyttä ;))...joo, toisella kitaristilla on muistakseni punanuppinen Super60 ja mulla on -70-luvun alun Twin Reverb. Toinen soittaa telecasteria ja mä muistaakseni tässä stratoa.
rok
18.04.2006 15:13:11
Kts kehuista! En mä kyllä ihan tarkkaan ymmärrä mitä tarkoitat laid-back-soittamisella (ellet sitten kömpelyyttä ;))...joo, toisella kitaristilla on muistakseni punanuppinen Super60 ja mulla on -70-luvun alun Twin Reverb. Toinen soittaa telecasteria ja mä muistaakseni tässä stratoa.

OK! Niin tuosta laid-backista, vähän vaikee sitä itsekin selittää...ei siis kömpelyyttä missään mielessä vaan vähän sellaista Keith Richards-soittotatsia-iskut ei tuu millään metronomin tarkkuudella vaan musiikki hengittää ja svengaa. Eli kuulostaa ihmisen eikä koneen soittamalta. Se on lähinnä se fiilis, pirun hankala sanoilla kuvailla...
"Markalla saa markan tavaran"
Feggy
18.04.2006 15:29:21

OK! Niin tuosta laid-backista, vähän vaikee sitä itsekin selittää...ei siis kömpelyyttä missään mielessä vaan vähän sellaista Keith Richards-soittotatsia-iskut ei tuu millään metronomin tarkkuudella vaan musiikki hengittää ja svengaa. Eli kuulostaa ihmisen eikä koneen soittamalta. Se on lähinnä se fiilis, pirun hankala sanoilla kuvailla...

No hyvä. Tuo on ehdottomasti tarkoituskin.
duane
20.04.2006 22:48:58
Hyvältä vaikuttaa, kaikin puolin. Kuuntelin tuossa tuon eka biisin ja diggailen kovasti.. Kunhan selviän takaisin kotiin loppuviikosta, niin kuuntelen ja kommentoin syvällisemmin. Hyvää räimettä kaikinpuolin :)
The International Danelectro Boozing Society Of Finland #4
Blue Moon
21.04.2006 16:32:32

Jonnekin 60-70-luvun jenkki-garage/powerpop - osaston suuntaan Lockman vei mun ajatukset, mikä ei ole ollenkaan huono asia. Näin "pikakuuntelulla" kuulosti kaikin puolin toimivalta jutulta. Thumbs up!
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
Feggy
28.04.2006 10:55:31 (muokattu 28.04.2006 11:23:50)

Kiitos kommenteista!

Flashback 90-luvun alkuvuosiin: Shadow-club, lavalla parin spotin valaisemana pitkätukkaisia miehiä värikkäissä paidoissa ja mustissa farkuissa. Sitähän tämä vähän on, tosin miehet ovat hiukan ikääntyneitä ja tukat lyhyempiä.

Juu, silloin yhtyeen nimi oli The Lunatunes. Tosin tässä ei ole siitä kuin minä. Muut jätkät soittivat samoilla tantereilla yhtyeissä Livin' Drops, Bird in the Bush ja Swamp.

Biisit yleisesti hyviä, kuunneltuaan kerran muistaa kappaleen uudelleenkuunnellessaan vielä viikon jälkeen (hyvä merkki!). Paljon bonusta Bo Diddley tyyppisistä stop-start -jutuista. Hyviä kappaleiden nimiä (tämä vetoaa aina minuun...). Hyvä basisti, muissakaan soittajissa ei ole mitään vikaa. Meininki vielä pikkuisen jähmeää, uskon että pienellä vääntämisellä yhtye saa lisättyä hiukan kappaleiden intensiteetiä ja lietsottua itsensä jopa jonkinlaiseen maaniseen voodoo-tilaan. Parhaita kappaleita Angel Of Light, Black Summer Night, Little Pleasure, Before the Jotain (Flood? Laitetaan ne koko nimet niihin mp3:iin!)

Totta, bändi on vielä aika alussa, basisti mukana joulukuusta ja sattui saamaan lapsen helmikuussa, joten aika vähälle on jäänyt koko bändin treenaus. Vielä on matkaa siihen ultimaaliseen nirvanaan.

Yleissoundi aika tummahko ja vähän puuroinen, käy jopa hiukan raskaaksi vähän ajan jälkeen. Vaikka kyseessä ei ole mikään hi-fi -äänitys niin tämä tulee ehkä enemmän yhtyeestä kuin nauhoitussoundista. Joissain kohdin voisi vähän vähentää sahaamista ja antaa kappaleille enemmän ilmaa. Ehkä. Tai ehkä tämä wall-of-dark-sound on bändin juttu. Hieman lisää sävyjä silti kaipaan, sekä maanisuuden että herkkyyden puolelta.

Hyvä neuvo. Tuota voisi tosiaan kehittää varsinkin omalla kohdallani, toinen kitaristi laulaa ja tarvitsee sen jatkuvan soiton rytmitykseen. Toisaalta joissakin biiseissä on tarkoituksella soitettu tuplajuttuja muutamin kohdin.
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
mr_b
28.04.2006 14:26:36 (muokattu 28.04.2006 14:29:04)

Juu, silloin yhtyeen nimi oli The Lunatunes. Tosin tässä ei ole siitä kuin minä. Muut jätkät soittivat samoilla tantereilla yhtyeissä Livin' Drops, Bird in the Bush ja Swamp.

Tiedän tiedän, olen nähnyt kaikki ja seissyt itsekin samannäköisenä samoilla tantereilla hieman erinimisessä kombossa. :-)

Edit: tai siis tietysti _istunut_ näin rumpalina...
Start another fire and watch it slowly die.
Feggy
28.04.2006 14:33:16

Tiedän tiedän, olen nähnyt kaikki ja seissyt itsekin samannäköisenä samoilla tantereilla hieman erinimisessä kombossa. :-)

Edit: tai siis tietysti _istunut_ näin rumpalina...

Huh...on se hyvä, että muutkin sedät jaksaa heilua :)
"Ymmärryksenpuutteemme päälähde on siinä, että meillä ei ole yleisnäkemystä sanojemme käytöstä" - Ludwig Wittgenstein: Filosofisia tutkimuksia
Heikki
28.04.2006 16:47:29

Kitara kovemmalle, täysille
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)
Keskustelualueet
Haku
Säännöt