ReBeat 28.04.2006 00:13:19 | |
---|
Siispä myös LOTRit ja Star Wars ovat silkkaa paskaa? Ne sisältävät mielenkiintoisia tarinoita mutta lisäksi ne on tehty tyylikkäästi yksityiskohtia myöten eivät siksi ole paskaa. Lostissakin on varmaan hyvä tarina, mutta siinä on liian tiheällä syötöllä todella kökköjä kohtia jotka raastavat katsomisesta mielenkiinnon. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
anttipi 28.04.2006 00:20:28 | |
---|
Harmittaa, kun Lostin idea on oikein hyvä, mutta toteutus paikoin todella kökkö. Kuten tämäniltainen "jääkarhun" uhittelukohtaus, joka oli kuin jostakin B-luokan seikkailuelokuvasta. Lostin seuraaminen olisi jäänyt pariin ekaan jaksoon, ellen olisi lueskellut juonipaljastuksia ja -spekulointeja. Sehän tässä taitaa se suola olla. "Log From Blammo!" |
punk s blood 28.04.2006 00:28:50 | |
---|
Tässä sarjassa käsittellään paljon paljon paljon laajempia asioita kuin moni täällä tuntuu tajuavan. Ehkä tässä mennäänkin metsään ;) |
Chrissie 28.04.2006 00:51:44 | |
---|
Noo.. sanokoot ReBeat ym. mitä tahansa, hyvä sarja tuo on, kun ottaa huomioon television muun tarjonnan. Jännitti kyllä nyt taas tosissaan. Totta kyllä, että jääkarhu oli kökkö ja tiesi tasan tarkkaan miten siinä käy, mutta tuo loppu. Huh. Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"Sunday was a bright day yesterday. Dark cloud has come into the way..." Moby - Sunday (The Day Before My Birthday) |
Skebameizi 28.04.2006 01:08:21 | |
---|
Juu, ei sarjassa ole kliseitä kartettu ja perusjenkkikökköyksiä löytyy, mutta eivät ne suuremmin haittaa katselunautintoa. Miksi siirtää huomiseksi se minkä voi tehdä ylihuomenna? |
moottorisaha 28.04.2006 01:50:03 (muokattu 28.04.2006 01:58:38) | |
---|
Ehkä tässä mennäänkin metsään ;) No nähtävästi, ja se olikin viestini pointti. Turha kommentoida matematiikan tunnilla että integraalit ovat turhia ja perseestä, jos niitä ei kerran tajua. Huvittaa kun näiden Lost-dissaajien jutut liittyvät lähinnä johonkin jääkarhuihin ja rytäkkään metsiköissä. Voin vain sanoa että ne ovat niin kaukana tuon sarjan ideasta kuin voi olla (vaikka liittyvätkin siihen tarinaan). Ei Lost ole mikään Jack Bauerin 24. Noh, kaikki eivät vain tajua kaikkien tarinoiden ideoita. Joidenkin sarjojen jutut ovat helpommin ymmärrettävissä ja sisäistettävissä kuin toisten. Ja Lostissa on mielestäni kyse yllättävän pitkälti siitä "pohjimmaisesta sanomasta" ja ideasta, jotka ilmentyvät eri tapahtumien kautta. BTW, Ja totta helvetissä katson mieluummin miellyttävän näköisiä ihmisiä kuin rumia sellaisia. En edes ymmärrä miten joku jaksaa tuollaisesta vääntää? :D "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
ReBeat 28.04.2006 02:38:33 | |
---|
Noh, kaikki eivät vain tajua kaikkien tarinoiden ideoita. Joidenkin sarjojen jutut ovat helpommin ymmärrettävissä ja sisäistettävissä kuin toisten. Ja Lostissa on mielestäni kyse yllättävän pitkälti siitä "pohjimmaisesta sanomasta" ja ideasta, jotka ilmentyvät eri tapahtumien kautta. BTW, Ja totta helvetissä katson mieluummin miellyttävän näköisiä ihmisiä kuin rumia sellaisia. En edes ymmärrä miten joku jaksaa tuollaisesta vääntää? :D Niinno, mun ei tarvitse hakea tv:stä mitään rinnakkaistodellisuutta jossa kaikki ihmiset olisivat miellyttävän näköisiä. Katson mielelläni raihnaisia dokumentteja, joissa on aitoja ihmisiä uurteineen. Ei fiktiivisuudessa ja psykologisissa juonikehitelmissä ole vikaa sinänsä, mutta on tuollaisia sarjoja ennenkin ollut, joissa katsojalle syötetään jaksosta toiseen sanomaa "tässä on nyt hei erikoisia juttuja meneillään, jotka sun pitäisi itse osata pikku palasista oivaltaa... ja odotas vaan niin ihan kohta paljastuu jotain suurempaa... ". Ennakkohehkutus on hoitanut psykologisen tehtävänsä monien kohdalla nähtävästi hyvin, koska jos tarinan uskottava toteutus ei ihan joka kohdassa riitä, niin valaistuneet fanit ymmärtävät itse kuitenkin mielikuvitella että siellä on vielä se "suurempi sanoma", jonka aistimiseksi suurin osa meistä on kuitenkin liian tyhmiä. Tuon tekohengityksen avulla kokonaisuus pysyykin rautalankavirityksenä kasassa loppuun asti ja fanit jaksavat kuin jaksavatkin mukana. Mission competed. Huokaus. Olisivatpa nyt edes tehneet ne jääkarhut jollain muulla kuin Commodore 64:llä. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
moottorisaha 28.04.2006 06:37:20 (muokattu 28.04.2006 06:37:47) | |
---|
Niinno, mun ei tarvitse hakea tv:stä mitään rinnakkaistodellisuutta jossa kaikki ihmiset olisivat miellyttävän näköisiä. Katson mielelläni raihnaisia dokumentteja, joissa on aitoja ihmisiä uurteineen. Ei fiktiivisuudessa ja psykologisissa juonikehitelmissä ole vikaa sinänsä, mutta on tuollaisia sarjoja ennenkin ollut, joissa katsojalle syötetään jaksosta toiseen sanomaa "tässä on nyt hei erikoisia juttuja meneillään, jotka sun pitäisi itse osata pikku palasista oivaltaa... ja odotas vaan niin ihan kohta paljastuu jotain suurempaa... ". Ennakkohehkutus on hoitanut psykologisen tehtävänsä monien kohdalla nähtävästi hyvin, koska jos tarinan uskottava toteutus ei ihan joka kohdassa riitä, niin valaistuneet fanit ymmärtävät itse kuitenkin mielikuvitella että siellä on vielä se "suurempi sanoma", jonka aistimiseksi suurin osa meistä on kuitenkin liian tyhmiä. Tuon tekohengityksen avulla kokonaisuus pysyykin rautalankavirityksenä kasassa loppuun asti ja fanit jaksavat kuin jaksavatkin mukana. Mission competed. Huokaus. Olisivatpa nyt edes tehneet ne jääkarhut jollain muulla kuin Commodore 64:llä. Ehkä olet sitten liian nero Lostille. Mahtaa elämä olla vaikeaa kun ei voi katsoa TV-viihdettä ilman että ajattelee, että tämä ei ole tarpeeksi vaativaa minun järjelleni. "I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio |
Alttoviulisti 28.04.2006 07:52:48 | |
---|
Apua apua, liian jännä sarja. Mut sika hyvä! |
aivokuolio 28.04.2006 08:42:01 | |
---|
Ensimmäisen jakson katsoin kokonaan, mutta siinä oli niin älytöntä epärealistisuutta ja kiiltokuvahahmoja, että noin joka kolmannesta jaksosta muutama minuutti on riittänyt sen jälkeen. Ei sitä huttua enempää kestä. Tämä kertookin jo ihan tarpeeksi. Voit poistua, take care, bye bye then! *taputus päälaelle* 3 henkilöä tai 240 kg lihaa |
Olisivatpa nyt edes tehneet ne jääkarhut jollain muulla kuin Commodore 64:llä. Tv-sarjojen tehosteet nyt eivät yleensäkään ole ihan samaa tasoa kuin leffoissa. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
punk s blood 28.04.2006 09:26:17 | |
---|
Noh, kaikki eivät vain tajua kaikkien tarinoiden ideoita. Joidenkin sarjojen jutut ovat helpommin ymmärrettävissä ja sisäistettävissä kuin toisten. Ja Lostissa on mielestäni kyse yllättävän pitkälti siitä "pohjimmaisesta sanomasta" ja ideasta, jotka ilmentyvät eri tapahtumien kautta.
Eiköhän suurinta osaa Lost-dissaajia ärsytä tämä sarjan helppous, tarinan venyttäminen, kiiltokuvamaisuus, ennalta-arvattavuus, kliseisyys, saippua ym. Ei tuossa sarjassa nyt mitään niin hienoa oivallusta tai ideaa ole, että sitä ei tavallinen katsoja tajuaisi, enkä siis usko, että dissaajat eivät tajua tätä. Vaan luulen asian olevan päinvastoin, ja nämä kritisoijat tajuavat Lostin liiankin hyvin...
|
Flow 28.04.2006 09:50:05 (muokattu 28.04.2006 09:51:20) | |
---|
nämä kritisoijat tajuavat Lostin liiankin hyvin... Kritisoivat voivat sitten ladata tulemaan miten koko homma tulee päättymään... Edit. Yleensä se huudetaan aina jakson loppumisen jälkeen, että olipa ennalta-arvattava... “When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.”
-Thomas Jefferson |
aikavaikea 28.04.2006 09:52:43 | |
---|
Vaan luulen asian olevan päinvastoin, ja nämä kritisoijat tajuavat Lostin liiankin hyvin... Miten ihmeessä just tästä sarjasta näyttää nyt tulleen tv-sarjavastine Negativelle M.netissä? Siis silleen, että nytpä ei enää olekaan koleeta tykätä tästä ohjelmasta. Mainostettiinko tätä liikaa vai mikä söi "uskottavuuden"? En nyt keksi mitään viisasta tähän, ihmettelenpä vaan. Ihan kiva sarja, josta ei saa tykätä jollei ole "tajunnut" jotain? Pitäkää tunkkinne! Itse olen itseni juonut. Sanonut kyllä, haluan vielä. |
punk s blood 28.04.2006 10:21:07 | |
---|
Ihan kiva sarja Juuri näin, ei yhtään enempää! Ei mitään maailmoja mullistavaa, vaan viihteellistä hömppää. Kyllähän tätä seurailee, mutta ilmankin pärjää. |
punk s blood 28.04.2006 10:42:56 | |
---|
Tv-sarjojen tehosteet nyt eivät yleensäkään ole ihan samaa tasoa kuin leffoissa. Tämän nyt ei pitäisi olla mikään peruste tehosteiden kökkyydelle. Jos tehosteet ei toimi, voidaan vaikka kuvausteknisesti ym. korjata asioita. Nopeammat leikkaukset, vähemmän kuvaa tehosteesta, enemmän kuvakulmia...ja en usko, että tuo tietokoneanimointi on niitä kaikkein kalleimpia osuuksia tuotannossa. Mitä teki esim. Spielberg kumppaneineen Tappajahaissa, kun muovinen hai ei toiminutkaan kunnolla. No ei kuvanneet haita sitten ollenkaan, ja hyvin toimi (jatko-osissa haita näytetään enemmän, ja silloin mennäänkin jo tahattoman komiikan puolelle). |
carnation 28.04.2006 11:35:12 (muokattu 28.04.2006 11:38:01) | |
---|
Hoho, jotenkin arvasin että täällä on jälleen kerran joku sanomassa, että olipa taas epärealistinen jakso. Täytyy kuitenkin yhtyä moottorisahan kirjoituksiin, sillä näyttää todellakin siltä, ettei porukkaa oikein hiffaa mistä sarjassa on kyse. Tai no, en minä kyllä itsekään sitä tajunnut kun ensimmäistä kertaa katselin, joten ehkei tästä voi ketään syyttääkään. Näin kakkoskauden melkein loppuun katsoneena täytyy miettiä kaksi kertaa mitä sanoo, ettei vastapuoli spoilaannu, mutta hyvinkin moni oudolta vaikuttanut tapahtuma saa, ainakin jonkinlaisen, selityksen mitä pidemmälle sarja etenee. Toisaalta tämä kaikki tuo mukanaan uusia ja aina uusia kysymyksiä, mutta siltikään mulla ei ole tullut sitä ajatusta etteivät tekijät tiedä yhtään minne sarja on menossa. Minusta tuntuu, että heillä on hyvinkin suuri aavistus siitä, nimittäin Lostin uudelleenkatselukin on yllättävän rikasta hommaa. Lostin Saarelle on aina hauska palata, jokin tässä mua kiehtoo, hahmoissa ja tapahtumapaikassa. Mitä tulee epärealistisuuteen, niin yksi suurimmista ja silmiinpistävimmistä heikkouksista on juurikin hahmojen käytös: asioita pantataan toisilta eikä elintärkeitä tietoja kerrota kenellekään. Usein tulee ajateltua että tietävätkö ne taustalla hiippailevat nobodyt yhtään mitään siitä, mitä urhea Jack, käsiään housuihin pyyhkivä Locke ja kumppanit puuhaavat ja kiinnostaako asia edes ketään? Yhtä kaikki, itse osaan ottaa mukavan asennon ja nauttia tästä viime vuosien kutkuttavimmasta ja viihdyttävimmästä televisiosarjasta. Jos joku katsoo elämäntehtäväkseen teilata sarjaa joka käänteessä vain sen vuoksi, että se on suosittu, niin sillehän minä en voi mitään. Itse vain keskityin nauttimaan siitä viihteestä ja jännityksestä mitä Lost parhaimmillaan tarjoaa. Lostin kohdalla käy toteen se sama ilmiö mitä esim. HIM:n ja Negativenkin kohdalla: kun jokin asia, bändi, sarja, elokuva saa tarpeeksi palstatilaa ja hypetystä osakseen, joutuu se helpommin kaikenmaailman elitistien ja nillittäjien hampaisiin. En sano että kaikesta tulisi pitää, enkä halua vaikuttaa mitenkään ylimieliseltä esim. Lostinkaan suhteen sanomalla "et vaan tajua kun se on niin neroutta.", mutta pitkällä tähtäimellä Lost on ainakin mulle oikein palkitseva sarja, vaikka liian usein tapahtumien kehittelyssä hidastellaankin. Massiivisena ja rönsyilevänä kokonaisuutena Lost on erittäin hyvä. Kyllä tässä sarjassa on jotain syvällisempääkin, sen osaa sanoa jo katsoessa niitä lukuisia fanisivustoja ja spekulaatioita joita netti pursuaa. Tässä on ainesta kulttisarjaksi Twin Peaksin malliin, kunhan Lost osataan lopettaa oikein eikä sarjaa venytetä liikaa. Tuntuu että 4 kautta alkaa olla jo maksimi. "Pick a box. Its contents will help you on your way."
Osta levy |
KoRn88. 28.04.2006 12:02:26 | |
---|
Monesko jakso tuo eilinen tarkalleen ottaen oli? |
carnation 28.04.2006 12:24:22 | |
---|
Monesko jakso tuo eilinen tarkalleen ottaen oli? 14. Vielä taitaa olla se 10 jaksoa jäljellä ykköskautta. "Pick a box. Its contents will help you on your way."
Osta levy |
kyseinen 28.04.2006 13:25:22 | |
---|
hyvinkin moni oudolta vaikuttanut tapahtuma saa, ainakin jonkinlaisen, selityksen mitä pidemmälle sarja etenee. Skeptikkona minusta taas tuntuu, että nämä selityksetkin tulevat olemaan jotain latteaakin latteampaa soopaa. Ja miksipä kaikkea kokonaan selitettäisiinkään, silloinhan sarja pitäisi lopettaa siihen. Erittäin ovelasti markkinoitu sarja, saanut monen varmasti ihan järkevän ihmisen kuvittelemaan, että tässä olisi jostain elämää suuremmasta viihdekokemuksesta kysymys. Joka toinen jakso on suunnilleen hyvä, edellinen oli taas IHAN uloste. |