Aihe: Mesa V-twin
1
jack.frost
26.04.2006 22:08:34
Varmaan joku osaa auttaa ja kertoo..

Mulla on kyseinen putkietuaste ja mä diggaan siitä kovasti. Itse asiassa niin paljo, et mä haluaisin käyttää sen kaikkia kolmea kanavaa treeneissä ja keikoilla. Se on pikkusen hankalaa, koska vermeessä on vaan bypass- ja yks kanavanvaihtajanamiska. Pystyykö ulkoisella ohjaimella (jonka saa liitettyä etuasteeseen) saamaan kaikki kolme kanavaa käyttöön? Millanen sen kanavanvaihtajan pitäis olla?

Mulla on vanha musari ja diggaan senkin soundista, mut oon meinannu siirtyä nuppi/kaappi- yhdistelmään. Millasta nuppia suosittelette? Oon ajatellu käyttää jatkossaki V-twiniä, joten ykskanavainen varmaan riittäis. Laney GH50L? Entä muita vaihtoehtoja? Taipuuko sillä indierokki? Me soitetaan aika vauhdikasta muzakia ja välillä menoo yltyy tosi rankakskin, mut hevistä tai metallista ei oo kyse..
Lennu
27.04.2006 00:36:49 (muokattu 27.04.2006 00:38:34)

Katteles uudestaan. Kun mikään valo ei pala, on bypass, kun vihreä valo palaa, on komppikanava ja kun punainen, niin on liidi. Kyllä niitä kaikkia voi käyttää, tai sitten sulla on joku ihan ihme versio?

e: vai olikohan se toinen valo keltainen, en muista. Mutta puhdas, roso ja isosärö on käytössä kyllä.
himassa.net
"Kissaa ei saa puhaltaa korvaan. Jos sitä puhaltaa neljä tai viisi kertaa, se puraisee huuleen eikä päästä irti ainakaan minuuttiin." - Lisa 9 v.
arppah8
27.04.2006 02:03:40

Bypass ei taida olla sama kuin puhdas;) Tuossa tosiaan taisi olla vain kaksi moodia kolmesta kerrallaan käytössä, ja tuo pedaaliliitäntä näyttäisi siltä, että sillä ei saa muutosta asiaan. Taitaapi toimia samalla tavalla kuin V-twinin omat namiskat, tarkoituksena ilmeisesti se, että jos haluaa pitää Mesan esmes räkissä pois jaloista, voi silti vaihdella kanavia kauempaakin.

Mulla on V-twinin räkkiversio ja vähän samankaltainen ongelma. Räkkimallissahan on sekä puhtaalla että särökanavalla 3 moodia, eli teoriassa kanavia on kuusi. Takapaneelista löytyvät vielä external footswitch-liitännät joka moodille. Juju on tässä: käytän ärjyintä säröasetusta (1) komppaamiseen, mutta haluaisin sooloillessa käyttää asetusta 2, joka on soundiltaan pyöreämpi ja hieman puhtaampi. Tämä vaihto ei onnistukaan edes takapaneelin pedaaliliitäntöjä käyttämällä. Tai onnistuu, mutta tällöin soundin 2 tulee olla etupaneelista löytyvällä switchillä esivalittuna, jolloin voi vaihdella komppi-ja soolosärön (1/2) välillä. Mutta halutessani puhtaalle kanavalle täytyy koukata aina soolosärön kautta. Useimmiten kuitenkin käytännössä vaihto tapahtuu komppisärön ja puhtaan välillä, joten ylimääräistä pedaaleilla hyppimistä on tiedossa. Ärsyttää, kun etusesta löytyisi potentiaalia vaikka mihin, mutta käytännön syistä käyttö on lähes mahdotonta. Toisaalta, eipä siinä komppisärössäkään ole soolokäytössä valittamista.

Tämän vois muuten kyllä siirtää tuonne kitarakamapuolelle, jooko?
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Wickerman
27.04.2006 11:56:13
Mullakin on rackmount V-Twin ja itse käytän sitä käytännössä aina siten, että esivalittuna on särökanava 1 ja jos haluan clean soundin niin sitten kytken molemmat kanavat päällekkäin (minkä voi siis myös tehdä eli sitäkin myöden soundia voi muokata) täysillä clean-asetuksilla (eli säröpuoli minimoitu pois). Eli yhden footswitch painalluksen takana on särö->clean ja päinvastoin.

On totta että olisi sika hyvä juttu jos voisi vaihtaa crunchilta soololle ja vielä cleanille näppärästi yhdellä painalluksella mutta eipä taida lennosta onnistua. Itse olen ratkaissut asian kuten ilmeisesti edellinenkin kirjoittaja, eli soitan soolotkin crunch-kanavalla, vaihdan vaan kaulamikin peliin kitarassa.
oiva tumpeloinen
27.04.2006 11:58:12
Mulla on V-twinin räkkiversio ja vähän samankaltainen ongelma. Räkkimallissahan on sekä puhtaalla että särökanavalla 3 moodia, eli teoriassa kanavia on kuusi. Takapaneelista löytyvät vielä external footswitch-liitännät joka moodille.

Toi ongelma on ainakin helposti ratkaistu: tarvitset relekytkimen. Sillä tavalla sen saa helposti myös midi-ohjattavaksi, jos tulee käytettyä jotain mulinexia samalla.

Tämän vois muuten kyllä siirtää tuonne kitarakamapuolelle, jooko?

Varoituksia jaellaan tällä tekosyyllä. =)
Apricot
27.04.2006 13:00:20
Mulla on ollut kauan sitten V-twin -pedaali, ja muistelen että siinä on pohjassa metallilevyn alla sellainen kytkin jolla voi vaihtaa kanavia keskenään (clean => blues?) Kannattaa tutkia sitä. Tosin, vanhemmissa malleissa ei kai ollut sitä nappulaa.
No problemo!
arppah8
27.04.2006 13:45:38

Toi ongelma on ainakin helposti ratkaistu: tarvitset relekytkimen. Sillä tavalla sen saa helposti myös midi-ohjattavaksi, jos tulee käytettyä jotain mulinexia samalla.

Jees, täytyypä perehtyä tuohon vaihtoehtoon.

Varoituksia jaellaan tällä tekosyyllä. =)

Pakkohan sitä ruksia oli painaa=) Ajattelin vain, että kamapuolella vastauksia tulisi paremmin mutta toimiihan tämä täälläkin.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
oiva tumpeloinen
28.04.2006 10:18:15
Kiitti avusta! Mut mikä on relekytkin, miten se toimii ja mistä niitä saa?

Katoinpa just ton manuaalia, ja siihen ei saa tuollaista. Se Blues/Clean pitää aina valita etukäteen siitä switchistä. Ainoa tapa saada se relekytkimen päähän, olisi modauttaa se spedun switch jakiksi, jota voisi relekytkimellä ohjata.

Tuon kytkimen käyttöä mä ajattelin lähinnä tuolle räkkimallille.....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)