Aihe: Erikoista palvelua
1 2 3 4 5
Mr.Jones
28.04.2006 08:35:25 (muokattu 28.04.2006 08:37:08)

Mahotonta meininkiä!!!! En voi ymmärtää miten tollanen kaveri voi työskennellä asiakaspalvelijana... Onneksi Tapiolassa sentää osataan ku siellä päin tulee useimmiten asioitua!!
pstj
28.04.2006 15:59:15

Myyjä halus päästä pojista eroon selvästikin. Olikos ostajilla liikaa promilleja? Jos ei ollut niin sitten myyjällä oli liian vähän ja vanne kiristi päätä. ; )

Varmasti olisi tullut sanottua jotain takaisinkin jos olisi ollut yhtään promillea, mutta kun jukopliut joutuu selvinpäin tuollaiseen tilanteeseen menee hiljaiseksi.

Ollaan kyllä otaksuttu jo pitkään että kaverin päätä kiristää vanne ja silti ostettu samasta liikkeestä aikaisemmin kaksi kitaraa, basso, kolme vahvistinta, kaksi efektipedaalia (+kieliä, piuhoja, kapuloita, ...).
Edelliseen käyntiin kuitenkin asiakassuhde lopahti.
Pierced men are better prepared for marriage. They've experienced pain and bought jewelry
anttipi
29.04.2006 05:38:56 (muokattu 29.04.2006 05:40:37)

"Olin Ahosen musiikissa ja.." anyone?

Oke, okei!

Itse asiassa tämä tapahtui isälleni, joka oli ostamassa mulle rumpukapuloita joskus 80-luvun lopulla. Ahosella ei aluksi näkynyt ristin sielua, kunnes tiskin takaa (pian selvisi, että tiskin takaa lattialta) alkoi kuulua ihmisääniä.

Itse isäntähän se siellä köllötteli. Seljällänsä lekotellen kehotti sitten isääni valitsemaan telineestä mieleiset kapulat ja jättämään rahat pöydälle. Tämä hieman erikoisehko kaupantekotapahtuma sujui kuulemma varsin leppoisissa ja mukavissa merkeissä. Eikä ollut viimeinen kerta, kun Ahosella asioitiin. :)
"Log From Blammo!"
lion
29.04.2006 11:00:19
Tuli tässä vaan mieleen kun yritin tampereella teetättää eräässä painofirmassa pelkät cd-kansien grafiikat ilman mitään leikkaamista muotoon tai sen kummempaa niin puhelimessa myyjä sanoi heti kärkeen että: "kuulostaa liian työläältä. Ei me lähdetä tekemään tommosia juttuja"

Mitä helvettiä? Paikka painaa sit pelkästään vaan sellasia juttuja jotka tuntuu kivoilta?! Taitaa painofirmoilla mennä hiton hyvin kun voivat tuolla tavalla kolmen minuutin puhelun perusteella tylyttää asiakkaan maan rakoon. Hinnoistakaan ei suostunut edes keskustelemaan kun päätti että "me ei tehdä".

- Li'oN
"Sinä ja minä, kaikki samanlaisina: näkyvästi tutkalla - niinku lentokoneet"
pstj
29.04.2006 17:26:51

Oke, okei!
...Tämä hieman erikoisehko kaupantekotapahtuma sujui kuulemma varsin leppoisissa ja mukavissa merkeissä. Eikä ollut viimeinen kerta, kun Ahosella asioitiin. :)

Tuossa tapauksessa saatiin sentään kauppa syntymään... ;)
Hupaisa tarina, kieltämättä!
Pierced men are better prepared for marriage. They've experienced pain and bought jewelry
slapvete
29.04.2006 23:39:24
Joskus pentuna olin potkimassa kitaranrenkaita Ahosella, faija messissä. Isäntä-Ahonen tulee paikalle ja avaa keskustelun faijan kanssa:

"Nyrkkeilläänkö?"
"No, jos ei nyt kumminkaan taideta", faija siihen.
"Erottelen epäilyttävän aineksen asiakkaista nyrkkeilemällä", selitti soitinmyymäläparoni.
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
Bobana
30.04.2006 01:12:53
Minäkin sain keran erikoista palvelua.

Sain ostettua halvalla.

Kyseessä oli Paisteen 2oo2 -70 luvulta oleva mustaleimainen 22" Crash. Maksoi 140€. Puoli ilmainen siis. Pari vuotta pidin, myin 200€. Reaalihinta se. Tänäpäivänä ko. pellin omistaja voi aivan hyvin pyytää pellistä 250€ eikä tarvitse hävetä. Sen verran harvinainen se on.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
pstj
10.05.2006 00:50:35 (muokattu 10.05.2006 07:12:56)

Oltiinpa tuosa lähikuppilassa iltaa istumassa.
Ensimmäisessä viestissä mainittu soitinkauppias tuli samaan baariin ja morjesti tuttavallisesti. Pisti taas miettimään että mahtoiko edes muistaa miten edellinen kohtaaminen oli sujunut?! Ei viitsinyt siinä parin kaljan voimalla käydä asiaa ääneen ihmettelemään...

EDIT:
Voihan kaverilla olla tietysti kaksi persoonaa joista se mukavampi oli päällä kun mies oli viihteellä.
tähtivaeltaja
10.05.2006 02:17:27
Asiakaspalvelijoista 1/3 on ruttuturpaisia kitisijöitä. Näin olen huomannut. Tilastopiikki? ei kai. Pitänee seuraavaksi sanoa seuraavalle huonolle palvelijalle; "olet töissä asiakaspalvelussa, et hoida hyvin työtäsi, vaihda ammattia."
Inhottavaa, masentavaa :(
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
Karlsson
10.05.2006 08:40:51
Asiakaspalvelijoista 1/3 on ruttuturpaisia kitisijöitä. Näin olen huomannut. Tilastopiikki? ei kai. Pitänee seuraavaksi sanoa seuraavalle huonolle palvelijalle; "olet töissä asiakaspalvelussa, et hoida hyvin työtäsi, vaihda ammattia."
Inhottavaa, masentavaa :(

Sehän korreloi ihan hyvin siihen, että 1/3 asiakkaista on kitiseviä hulluja.
"I had to. I was drunk." -Vivian
Boxeri
10.05.2006 11:52:15
Liikeeillä ja ravintoloilla on oikeus valita asiakkaansa.. että ei nyt kannata ihmetellä mitään.. Jos vaan menee niin hyvin että voi valikoida niin se on ostajan voivoi.. Se on ns. isonmaailman meininki että saadaan köyhät pois jaloista...
"Mä en tiedä mut kerrottu on, et isoreisi nainen on sieluton.."
tähtivaeltaja
10.05.2006 11:55:35
Liikeeillä ja ravintoloilla on oikeus valita asiakkaansa.. että ei nyt kannata ihmetellä mitään.. Jos vaan menee niin hyvin että voi valikoida niin se on ostajan voivoi.. Se on ns. isonmaailman meininki että saadaan köyhät pois jaloista...

Just. Duunarikaveri meni rahaa taskut täynnä mutta paskasissa haalareissa kännykkäkauppaan. Vähän vinosti katottiin.
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
Boxeri
10.05.2006 11:57:40
Tuli tässä vaan mieleen kun yritin tampereella teetättää eräässä painofirmassa pelkät cd-kansien grafiikat ilman mitään leikkaamista muotoon tai sen kummempaa niin puhelimessa myyjä sanoi heti kärkeen että: "kuulostaa liian työläältä. Ei me lähdetä tekemään tommosia juttuja"

Mitä helvettiä? Paikka painaa sit pelkästään vaan sellasia juttuja jotka tuntuu kivoilta?! Taitaa painofirmoilla mennä hiton hyvin kun voivat tuolla tavalla kolmen minuutin puhelun perusteella tylyttää asiakkaan maan rakoon. Hinnoistakaan ei suostunut edes keskustelemaan kun päätti että "me ei tehdä".

-

Juuri näin.. eli tehdään vain itselle kannattavat työt. Jos kysymyksessä oli ns. pienehkö painotyö niin omistaja ajatteli että ei kannata tehdä vaan kuoritaan ns. kermaa päältä. Kylmää pisnestä ei muuta. Oikeasti nykyjään on liikaa paapatettu kuluttaja oikeuksista.. Perkele sama oikeus se on firmoillakin kieltäyä paskadiileistä.. Hei haloo??
Boxeri
10.05.2006 11:58:11
Just. Duunarikaveri meni rahaa taskut täynnä mutta paskasissa haalareissa kännykkäkauppaan. Vähän vinosti katottiin.

Miksiköhän??
Sarko
10.05.2006 12:26:37
Perkele sama oikeus se on firmoillakin kieltäyä paskadiileistä.. Hei haloo??

No tottakai on, mutta tuntuupa silti kummalliselta että noinkin pientä, mutta mitä luultavemmin suhteellisen mainiosti pätäkkää tuova projekti tyrmätään perustelulla: "Kuulostaa työläältä." Siis mitä vittua, pelkkien kansien painaminen arkeille ja asiakkaalle lähettäminen, en usko että tuosta koituva työmäärä vetää lähellekkään vertoja esim. 500-1000kpl pitkäsoittojen kokonaistyöstöön.

Painofirmoilla, joihin olen itse ottanut yhteyttä, ei ole ollut vastaavaa ongelmaa pelkkien kansien painon suhteen, ja hinnatkin olen saanut yhteydenoton yhteydessä.
Stakes are high, but so am i.
Boxeri
10.05.2006 13:54:37
No tottakai on, mutta tuntuupa silti kummalliselta että noinkin pientä, mutta mitä luultavemmin suhteellisen mainiosti pätäkkää tuova projekti tyrmätään perustelulla: "Kuulostaa työläältä." Siis mitä vittua, pelkkien kansien painaminen arkeille ja asiakkaalle lähettäminen, en usko että tuosta koituva työmäärä vetää lähellekkään vertoja esim. 500-1000kpl pitkäsoittojen kokonaistyöstöön.

Painofirmoilla, joihin olen itse ottanut yhteyttä, ei ole ollut vastaavaa ongelmaa pelkkien kansien painon suhteen, ja hinnatkin olen saanut yhteydenoton yhteydessä.

Hmmm ei nyt mielestäni aivan noinkaan. Katsos sama pohjatyötuntimäärä pitää tehdä otti sitten painosta 1 kpl tai 10 000 kpl.. Kone hoitaa lopun.... Toki kpl:ää kohti 1 kppl on kalliimpi mutta jokatapauksessa.... Siis kuitenski aina työläämpiä hoidettavia.

Entäpäs kun puhutaan musiikinteosta kaupallisella tasolla..Juuri sama asia. Kyllähän peritaatteessa bändi on levy yhtölle se "asiakas" joka hyvällä tuurilla tuo rahaa lafkaan eikös vain? No käsittääkseni levyyhtiöt katsovat hyvinkin tarkaan "potentiaaliset asiakkaansa" joilla he saavat parhaat katteet pois kuleksimasta.
Aivan varmaa on että yhtä paljon menee aikaa tuottaessa Mr Nobodyn pändiä kuin esim. Kari Tapiota mutta ero on se että Kari tuo enemmän laardia leivänpäälle.

Kyllä asiakas on osittain oikeassa mutta jos menee hyvin ja on saanut haalittua riittävän hyvän asiakaskunnan niin vittuako sitä napeilla pelaamaan ;-D
guitarmonkey
10.05.2006 16:36:48
Pelkistä hinnankyselijöistä ei ole hyvää kuvaa jäänyt kaupantekomielessä. Onneksi on mahdollisuus käydä asiakkaiden kanssa tarpeet läpi ja sorvata sopivat ratkaisut - on se hintakin aina kohdilleen löytynyt. Jotkut tietysti joutuu pelkällä hinnalla myymään.

No oho. Eroaapas musiikkikauppa paljon muun alan kaupoista. Kaupanteko ei kiinnnosta?

Eikös kuitenkin ole niin että jos asiakas nimenomaan on ostamassa jotain tiettyä laitetta (rahat kourassa) niin kannattaa mieluummin myydä vähän pienemmällä katteella ulos kuin todeta ettei hinnoista tingitä.

Nuo sorvaamisratkaisutkaan eivät varmasti aina lyö leiville. Pitkä esittely ja kysymysten tulva, ja sitten asiakas toteaa "me kattellaan vielä" tms. Esimerkiksi kodinelektroniikkaliikkeissä tunnutaan arvostavan sitä että kaupat saadaan nopeasti tehtyä, Vaikka pienemmällä katteella.

Ja onko se oikeasti joku häpeä myydä (pelkällä) hinnalla? Nykyisenä pakastepitsan ja tietoverkkojen aikakautena tietojen hankkiminen tuotteista on asiakkaalle hyvin helppoa. Niinpä usein asiakas tietää haluamastaan tuotteesta enemmän kuin myyjä. Tuotteiden ominaisuuksiin tutustutaan kotona, eikä olla enää myyjän (puolueellisten) tietojen varassa.
Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän.
t-termiitti
11.05.2006 11:10:21 (muokattu 11.05.2006 11:13:01)

Juuri näin.. eli tehdään vain itselle kannattavat työt. Jos kysymyksessä oli ns. pienehkö painotyö niin omistaja ajatteli että ei kannata tehdä vaan kuoritaan ns. kermaa päältä. Kylmää pisnestä ei muuta. Oikeasti nykyjään on liikaa paapatettu kuluttaja oikeuksista.. Perkele sama oikeus se on firmoillakin kieltäyä paskadiileistä.. Hei haloo??

Hei haloo?? Fiksu kauppias sanoo silloin niin korkean hinnan, että asiakkaalla ei ole siihen varaa. Jos on, niin sittenhän se ei olekaan enää "paskadiili" kauppiaalle! :) Ja tietenkin kohteliaasti toimitaan.

Silkkaa idiotismia sanoa "ei me tehdä", koska kaikki on kaupan, kun hinnasta sovitaan. Hitto, mitä urpoja sitä aina kauppiaina näkeekään; kaukana oikeasta bisneksestä tai hyvästä kaupankäynnistä tuollainen menettely.

E: Jos töitä tulee liikaa, niin silloin laajennetaan toimintaa, palkataan väkeä ja nostetaan hintoja, jne. Se on bisnestä.
Tulokset 1 - 4 noin 6 osuman joukosta haulle "meaning of life is 44". (0,40 sekuntia)
KoskPaavo
11.05.2006 12:01:04
Veikkaan sitä veskulla sijaitsevaa lafkaa, mikäli on enää edes pystyssä...

Se Kainuun höpö on ainakin sulkenut ovensa (tai siis ne on suljettu)
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)