Aihe: Kun groove kuoli..
1 2 3
Strumbali
26.04.2006 20:16:20 (muokattu 26.04.2006 20:18:22)
Lisättäköön semmoinen puoli vielä, että jos treenikämppä on kymmenien kilometrien päässä, niin voi olla tutuista ja kavereista apua. Itse olen aika monella treeniksellä käynyt soittelemassa muiden seteillä. Toki silloin pitää hoitaa korvaukset rehdisti ja soittaa omilla (esim. kakkos)symbaaleilla, virvelillä jne. Tämä vain tosiaan, jos se on todellakin OK lainaajan puolesta.
ettäjotta
MK73
26.04.2006 21:14:15 (muokattu 26.04.2006 21:15:14)
Minulla on kolme tenavaa, vaimo, kokopäivätyö ja farmariauto. Soittoharrastus, saati bändin kanssa keikkailu ei kuvioon sovi, vaikka Hollmi toisin väittääkin ;-)

Palo rumpujen pariin on kuitenkin kova, ja olen saanut neuvoteltua treeniaikaa 2-3h/viikko. Bändimme yksityiskäytössä oleva treenikämppä on onneksi vain 4 km päässä kotoa. Mutta ei se ole aina helppoa, kun lastenkin kanssa haluaa viettää aikaa. Lisäksi emännän mielestä tuhlaan kaikki liikenevät rahat levyihin tai rumpuvermeisiin, ja olen aina "omissa maailmoissani". Kahnauksia asiasta syntyy tämäntästä, mutta harrastuksestani pidän kiinni. On se niiin tärkeä henkireikä.

Groove ei kuole koskaan!
hollmi-5
26.04.2006 22:39:32
Minulla on kolme tenavaa, vaimo, kokopäivätyö ja farmariauto. Soittoharrastus, saati bändin kanssa keikkailu ei kuvioon sovi, vaikka Hollmi toisin väittääkin ;-) Lapsia on neljä, muuten kotioloista sama virsi. Sivutyönä vielä 18 rumpuoppilasta ja 60 keikkaa vuodessa tekevä bändi... Juu. Ehdin olemaan kotonakin, kiitos kysymästä. Vaikka fillaria poljen 5000 kilsaa metsässä ja hiihdän 1000/vuosi. Ajankäytön suhteen olen tehokas. Nukun melko lyhyet yöunet. Kuusi tuntia/yö on riittänyt jo pitkään
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Speedy
27.04.2006 00:27:06

Onpas harvinaisen "hengellinen" aihe meillä tänään..=) Todella kehittävää keskustelua. Jatketaan siitä...

Itse olen vakavasti harkinnut sähkösetin hommaamista.. Mulla oli vähä sama tilanne, kotona asuessa pysty soittelemaan omakotitalossa periaatteessa millon vaan, mutta nyt kun ei asu kotona vaan kerrostalossa (noh.. kotihan se sekin) ja treenikselle on hurjat 6km matkaa, niin ei se enää niin helposti käy.. Varsinkin kun on se koira ja se vaimoke, ja se farmarikin vie niin paljon löpöä..=I Ja urheilu ja musiikki ei sovi yhtäaikaa tähän kroppaan.. Varsinkin kun on niin saateristi mäkiäkin vielä..=/

Sitten kun soittaa 10-12 keikkaa kuussa, muutamat bänditreenit viikossa, plus muutama tunti opetusta niin alkaa olemaan treenaamiset sitten siinä.. Kyllä huomaa ittelläkin monesti että varsinkin tempot alkaa heittelemään jos ei ole soittanut mitään "oikeeta", muutakun keikkoja.. Tekniikka pysyy kasassa pädilä kotonakin.. Mutta kyllä se sähkösetti ois kova sana..

No niin.. jatkakaa muut tilitystä..;)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
GhostZigger
27.04.2006 08:27:25
Kyllä kokopäivä työ, vaimo, vaativa ja öisin huutava lapsi sekä koira vähentää kummasti treenaus aikaa. Hyvä kun ehtii 2 kertaa viikossa treenaamaan vaikka poltteita ois soittaa enemmänkin ja bänditreenejä ei oo ollu taas muutamaan kuukauteen....

Tatsi aika usein kateissa vaikka yrittää keskittyä tekniikka treeneihin ja jättää huvikseen kolistelemisen vähemmälle.

-Katkera tilitys-
Jape Muusa
27.04.2006 08:50:02

Minulla on kolme tenavaa, vaimo, kokopäivätyö ja farmariauto. Soittoharrastus, saati bändin kanssa keikkailu ei kuvioon sovi, vaikka Hollmi toisin väittääkin ;-)

Oon aikanaan ollu samassa tilanteessa(paitsi lapsia oli 2,eikä ollu farmariautoo vaan kleinbuss).
Ei mulla ollu mitää vaikeuksia sillo yhdistää perhe-elämää ja treenejä,keikkoja sekä studiokeikkoja.

Kerran oon nuorena myyny kannut,ku perustettiin perhettä ja ei muka ollu aikaa,eikä hirveesti intoakaan jatkaa soittamista.ÄLKÄÄ TEHKÖ NIIN IKINÄ!!!
Kesti varmaan 5 vuotta, ennenku oli varaa ostaa uudet. Soittaja ilman soittomahdollisuutta on RIKOS.
Tracer
27.04.2006 09:59:59
Hyvää keskustelua, pakko osallistua.
Ykkösprioriteetti kalenterimerkinnöissä on mulle tämä meitin rokkibändi, koska yhteisten treeniaikojen löytyminen neljälle työssäkäyvälle, perheelliselle ukolle on monesti työlästä.
Sille löytyy aina tila, vaikka: käyn kokopäivätyössä, on vaimo, 2 lasta, farmariauto, maasto- ja maantiepyörä. Ja se koira tulee touko-kesäkuun vaihteessa:)

Mitä treenaamiseen tulee... näin vanhemmalla iällä aloittaneena tuntuu, että kaiken uuden oppinen ja opitun ylläpitäminen on helvetin työlästä. Kun ekan settini hankin, totesinkin, että mulle ei riitä ne viikon-kahden välein olevat treenit bändin kanssa. Päädyin kiltisti roudaamaan aina setin kotoa treenikämpälle ja takaisin, koska pakko oli päästä soittamaan "joka ilta" ainakin vähän.
Tuskallisen työlääksihän tämä kävi, joten päädyin hankkimaan toisen setin kotiin, joka kyllä jälkeenpäin ajatellen oli ainakin mun tapauksessa ainoa oikea päätös.
Onneksi siihen oli/on mahdollisuus.

En tiedä, onko minulla edes mitään groovea tapettavaksi, välillä tulee kuitenkin ainakin sellainen illuusio, että kulkee ja jopa "groovaa".
Tatsi kuitenkin katoaa tai ainakin on haussa, jos ei pääse settiä hiplaamaan.
Tai ainakin biisien koukut tahtovat unohtua.
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
Speedy
27.04.2006 14:10:10

vaimo, 2 lasta, farmariauto ja koira

Ja jotkut väitää tätä kliseeksi.. en ymmärrä..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Sonormies
27.04.2006 20:08:51 (muokattu 27.04.2006 20:09:37)
Odotas kun "pääset" tuohon perhe-elämään kiinni, pari tenavaa, vaimo, koira ja farmariauto...

Noista ei kannatakaan hankkia muuta kuin vaimo.

Haiseva vastalause! Vaimo on kiva, mutta lapset ne vasta sisältöä elämään tuo. Mulla on niitä neljä ja varsinkin kolme nuorinta (tytöt 1 v, 4 v, ja 6 v) soittaa innokkaasti mun pönttöjä harva se päivä. Nytkin tuo 1 v 3 kk-tyttö istuu sylissä tätä kirjoittamassa. Meillä on siitä ihanteellinen tilanne, että kannut on alakerrassa koko ajan soitettavissa.

Niin että ei se perhe-elämä ole välttämättä niin dramaattista soittohommien kannalta. Tietysti keikkailussa kannattaa pitää hiljaisempaa joku vuosi. Ehtiihän sitä sitten kun lapset on vähän isompia. Prioriteetit kunniaan!
Life is short and then you die.
ddrum54
27.04.2006 20:20:37
Haiseva vastalause! Vaimo on kiva, mutta lapset ne vasta sisältöä elämään tuo.

Nimenomaan. Lapset on elämän tarkoitus.

Nimim. Vaimo, 2 lasta, farmariauto, sedanauto, moottoripyörä ja 6 kissaa.
2`n 4
Sonormies
27.04.2006 22:01:06 (muokattu 27.04.2006 23:54:17)
Ai niin. Kun olet Y3J (keskustelun aloittaja) niin kovin nuori niin pari tärkeää valistuksen sanaa vielä: Muista hoitaa opiskeluhommat kunnialla soittohommien lisäksi. Siten varmistat sen, että myöhemminkin voit järjestää itsellesi ja myös muulle perheellesi sellaiset olosuhteet, että soittaminen onnistuu kivuttomasti vaikka kotioloissa. Se on elämän laatua se.
Life is short and then you die.
Y3J
28.04.2006 00:49:13 (muokattu 28.04.2006 00:50:52)
Ai niin. Kun olet Y3J (keskustelun aloittaja) niin kovin nuori niin pari tärkeää valistuksen sanaa vielä: Muista hoitaa opiskeluhommat kunnialla soittohommien lisäksi. Siten varmistat sen, että myöhemminkin voit järjestää itsellesi ja myös muulle perheellesi sellaiset olosuhteet, että soittaminen onnistuu kivuttomasti vaikka kotioloissa. Se on elämän laatua se.

Kyllähän nuo opiskeluhommat hyvin menevät. Olen priorisoinut koulun ensimmäiselle sijalle siten että käyn tunneilla, teen läksyt ja luen kokeisiin mutta samalla kuitenkin kerkeää soitella (ainakin kitaraa) päivittäin.

Tänään pistin MP3-soittimeen soimaan Rockyn teeman ja lähdin päättäväisenä polkemaan kohti reenistä. Perillä sitten päätin virittää tomit kuntoon (vireet kolmisointuun) ja heti tuntui soitto mielekkäämmältä ja erilaiselta. Vielä kun pari Pirkkaosaa saisi vaihdettua setistä nii bueno siitä tulee. Kummiskin, kun päättäväisenä ja innostuneena alkoi soittamaan niin kyllä se paremmin meni kuin bändin kanssa riehuessa. Jamittelin siinä muutaman tunnin ja yhtäkkiä kello olikin jo sitten 22:30 :D

Pari kertaa meinasi mennä hermot joko äänekkääseen snareeni tai sitten pariin väärään kohtaa sattuneen iskun takia. Fillitkin tuntuivat olevan vielä vähän tikitikitakatakatukutuku-laatua, mutta ei niin pahasti kuin yleensä. Vielä kun muistaisi miten tuota haitsua tulikaan käyttää luovasti filleissä...
Muuten, tuli paljon enemmän luovuutta soittoon kun otin setistä yhden tomin ja splashin pois (ts. moposetti). Ei mennyt samanlaiseksi tomirollailuksi kokoaikaa.

Ehkä se vielä tästä! :/

EDIT: typoja.
Ei se hinta vaan se tuntuma! :)
HeavyMachinery
28.04.2006 10:16:50

Nimenomaan. Lapset on elämän tarkoitus.

Nimim. Vaimo, 2 lasta, farmariauto, sedanauto, moottoripyörä ja 6 kissaa.

Ja kissat

Nimim. vaimo, 0 lasta, Pakettiauto, 2sedanautoa, polkupyörä ja 3 kissaa.....
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
joravuo
28.04.2006 15:12:45

Siis musaa kehiin vaan.
Kuuntele musiikkia. Lisää musaa. Älä kuuntele mitään muuta radiokanavaa ku groovea, itteläni ei oo radiossani ees muita asennettuina.

mikä on jyväskylässä grooven taajuus?
Piracy.It's a crime
Frodrigom
29.04.2006 01:29:54 (muokattu 29.04.2006 14:31:10)
Onpas harvinaisen "hengellinen" aihe meillä tänään..=) Todella kehittävää keskustelua. Jatketaan siitä...
Jupi57
29.04.2006 01:51:38
Oon päivät tytön kaa ja ku muija tulee koulusta kotiin ni tulee erimielisyyksiä jos ryntään rumpujen luo. vaikeeta on. kuitenki haaveilen et olis akustinene setti ja voisin soitella bändinkaa. surkeeta! Olis pitäny valita soittimeks kitara.

Tätä kutsutaan onneksi! Ymmärrä se nyt, niin et kadu.

Kitara (varsinkin akustinen/näppäilytekniikka ja musikin teoria) on hyvä valinta rumpalille.

Eipä ole absoluuttista sävelkorvaa, mutta kyllä kitaran pystyy virittämään korvakuulolta pienellä harjoittelulla; oletko edes kokeillut?
"Tämän allekirjoituksen on tarkoitus provosoida" Jupi
KoRn88.
29.04.2006 01:55:12
mun groove ei oo vielä syntynykkään

metallia Kemistä: UNIC
Frodrigom
29.04.2006 02:40:04 (muokattu 29.04.2006 11:44:54)
Tätä kutsutaan onneksi! Ymmärrä se nyt, niin et kadu.

Kitara (varsinkin akustinen/näppäilytekniikka ja musikin teoria) on hyvä valinta rumpalille.

Eipä ole absoluuttista sävelkorvaa, mutta kyllä kitaran pystyy virittämään korvakuulolta pienellä harjoittelulla; oletko edes kokeillut?
Jupi57
29.04.2006 03:00:32
ei musta ammattilaista voi enää tulla mut ehkä pojasta tai tytöstä hyvinki :)

Matti Nykäsestäkin on tullut ammattilainen... ymmärrätkö?
"Tämän allekirjoituksen on tarkoitus provosoida" Jupi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)