Aihe: Line6 POD XT V.3.00
1 2 3 4 5
Reddie
25.04.2006 17:09:22
Huoh... Nyt ku noi LinjaKuutosen pojat jaksas viel rupee panostaa ton bassopuolen asiakaspalveluun. :( Omaa kitarapodia odotellessa...
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
E.Q
25.04.2006 23:54:38
No ni, huh !

Sain toimimaan, en ollut rekisteroinyt POD:ni "Product ID":tä line6:sen tietokantaan.
Taas tämmöinen ihmeellinen omituisuus osui kohdalleni.

Outoa tässä on se että missään vaiheessa ei rekisteröintiä ole vaadittu
ja että aikaisemmat päivitykset ovat onnistuneet ilman sitä.

Myös se että 3:sen päivittely kuitenkin näyttää onnistuvan ilman rekisteröintiä mutta se vaan ei toimi oikein.

Äh, en jaksa enempää pohtia, riittää kunhan toimii, lähdenkin tästä vähän kokeilemaan.
K100#10
Tympee Huttunen
26.04.2006 09:10:49
Laitan nyt tähän pienen ongelmani, ettei noita Line6-ketjuja ole miljoonia täällä.

Ongelmani on siis seuraava: Keikka lähestyy ja pitäisi ottaa PodXT keikkavälineeksi V-amp Pro:n sijaan (kiitos palstan ohjeiden sain sen connect-jutun kuntoon). Ohjaukseen käytän Behringerin FCB1010-midipedaalia. Tavallisesti V-amp pron kanssa mulla oli yksi preset pelkästään viritysmittarin kytkemiseen, mutta en ole saanut tätä mitenkään ohjelmoita PodXT-FCB1010-kombinaatiolla.

Miten siis saan ohjelmoitua yhdeksi presetiksi virittimen?
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
Fonisoul_
26.04.2006 09:14:38
En tiedä miten tuon kontrollerin kanssa käyttäytyy, mutta ainakaan oman kokemukseni mukaan mihinkään presettiin ei pysty tallentamaan viritintä valmiiksi päälle. Line6:n omissa pedaalilaudoissahan tuo homma toimii siten että pidetään tap-näppäintä hetki pohjassa, jolloin viritin menee päälle. Luulen että samantyyppinen juttu sun täytyy ohjelmoida tuolle FCB1010:lle.
samo
26.04.2006 09:31:52

Sain toimimaan, en ollut rekisteroinyt POD:ni "Product ID":tä line6:sen tietokantaan.
Taas tämmöinen ihmeellinen omituisuus osui kohdalleni.

Outoa tässä on se että missään vaiheessa ei rekisteröintiä ole vaadittu
ja että aikaisemmat päivitykset ovat onnistuneet ilman sitä.

Myös se että 3:sen päivittely kuitenkin näyttää onnistuvan ilman rekisteröintiä mutta se vaan ei toimi oikein.

Meinaatko että päivitys ei toimi ilman PODin rekisteröintiä? Tapahtuuko se ihan normisti Line6.comin kauttaa vai miten? Kun pitää laittaa kaverilla tuo päivitys perjantaina, se ei ole line6 asiakas, mutta latasi monkeyn jo koneelle, että säästyy aikaa?
Eihän se monkey ollut kuin 1,3mb tms, mutta silti. Vai onko tämä edelleen vain sun ongelma ja PODxt Live päivittyy ihan järkevästi?
Tympee Huttunen
26.04.2006 09:33:55 (muokattu 26.04.2006 09:34:17)
En tiedä miten tuon kontrollerin kanssa käyttäytyy, mutta ainakaan oman kokemukseni mukaan mihinkään presettiin ei pysty tallentamaan viritintä valmiiksi päälle. Line6:n omissa pedaalilaudoissahan tuo homma toimii siten että pidetään tap-näppäintä hetki pohjassa, jolloin viritin menee päälle. Luulen että samantyyppinen juttu sun täytyy ohjelmoida tuolle FCB1010:lle.

FCB1010:ssä ei ole tap-näppäintä, vaan se laitetaan (muistaakseni) päälle liikuttamalla jompaa kumpaa expression-pedaalia ja tämän jälkeen painamalla vitospresettiä tämän toimiessa tap-tempona:D Ei liian helpolla tarvitse näköjään päästä:) Luulisi, että tunerille olisi joku oma midikäsky.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy Schallerin hihnalukot.
E.Q
26.04.2006 11:02:00 (muokattu 26.04.2006 11:06:22)
Meinaatko että päivitys ei toimi ilman PODin rekisteröintiä? Tapahtuuko se ihan normisti Line6.comin kauttaa vai miten? Kun pitää laittaa kaverilla tuo päivitys perjantaina, se ei ole line6 asiakas, mutta latasi monkeyn jo koneelle, että säästyy aikaa?
Eihän se monkey ollut kuin 1,3mb tms, mutta silti. Vai onko tämä edelleen vain sun ongelma ja PODxt Live päivittyy ihan järkevästi?

No enpä tuohon nyt mitään faktaa osaa sanoa että mistä ne sitten johtui nuo alkuhankaluudet.
Arvelen että voipi johtua myös siitä että minulla on vielä koneessa tuon monkeyn lisäksi noita vanhoja päivittely softia ym. muuta vanhaa sälää vuosien varrelta kun en ole kovin usein jaksanut siellä linekutosen sivuilla roikkua tutustumassa uusiin versioihin.

Arvelen että uusimmilla versiolla päivitys onnistuu kyllä helposti.

Mutta kannattaahan se varmuudeksi rekisteröidä, siitä monkeystä se käy helposti koska se tunnistaa sen koneen id:n autom. ja ehdottaa sitä jo valmiiksi sitten vaan suunnilleen ostopäivä siihen jos ei tarkkaa tietoa ole, ja se on sillä selvä.

EDIT: niin joo, tuossa yöllä kerkesin hiukan kokeilemaan ja täytyy sanoa että kyllä nyt kuulosti jotenkin paljon paremmilta nuo soundit, onkohan noita vanhojakin paranneltu vai luulenko vaan ?
K100#10
Fonisoul_
26.04.2006 12:01:56
EDIT: niin joo, tuossa yöllä kerkesin hiukan kokeilemaan ja täytyy sanoa että kyllä nyt kuulosti jotenkin paljon paremmilta nuo soundit, onkohan noita vanhojakin paranneltu vai luulenko vaan ?

Jos et oo aiemmin vehjestä päivittänyt, niin sitten tosiaan päivittyi myös vanhat soundit. En kyllä enää muista tarkemmin mitä niissä, mutta olikohan kaappimallinnukset joita jossain välissä oli vähän viilailtu.
Kinnunen
26.04.2006 12:38:53

TEre!

Ihan peruskysymys. Eihän ne vanhat talletetut saundit häviä jos tuon mööpelin päivittää?
::: Downstone :: http://www.mikseri.net/downstone :::
Fonisoul_
26.04.2006 12:41:52
Ihan peruskysymys. Eihän ne vanhat talletetut saundit häviä jos tuon mööpelin päivittää?

Ei jos ei halua. Jossain vaiheessa päivitystä ohjelma kysyy että halutaanko vanhat tallennukset säilyttää. Siihen tietty kannattaa vastata että kyllä halutaan. =)
Exhausted
26.04.2006 13:06:22 (muokattu 26.04.2006 13:06:38)

Tavallisesti V-amp pron kanssa mulla oli yksi preset pelkästään viritysmittarin kytkemiseen, mutta en ole saanut tätä mitenkään ohjelmoita PodXT-FCB1010-kombinaatiolla.

Miten siis saan ohjelmoitua yhdeksi presetiksi virittimen?

Tuo onnistui vielä ykkösversoin POD XT:ssä, vaan ei enää uudemmissa, kun kaikki 128 muistipaikkaa ovat käytössä.
Ziggy Bubba
26.04.2006 13:09:04

TEre!

Ne voi myös tallentaa kovalevylle, näin mä tein. Sitten siirtelin suosikkisoundit takaisin Podiin mieleiseen järjestykseen.
www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet!
drlecter
27.04.2006 15:07:48

Eipä sitten Line6 Edit-ohjelma(v 3.00) tunnista POD2.0 kampesta ollenkaan.
MIDI-kaapelit olen tarkistanut tuhannen kertaa, että ovat oikein. Aika monet faq:t line6:sen ja customtonen sivuilta olen lukenut mutta ei.

Äänikorttia syytän, joka on DSP2000 C-Port. Kumma judanssi ettei windows xp tunnista laitetta sillä G-Majorin päivittäminen onnistui hienosti.

Osaisiko joku vääntää rautakangesta ohjeet tyhmälle?

Line 6 Edit ohjelmassa homma tyssää, kun valitaan Midi-in ja -out portteja.
Valittavina ovat:

MIDI In Port
1-DSP24 MIDI 1
2-DSP24 MIDI 2

MIDI Out Port
1-DSP24 MIDI 1
2-DSP24 MIDI 2
Microsoft Wavetable SW Synth
Fonisoul_
27.04.2006 15:23:14
Eipä sitten Line6 Edit-ohjelma(v 3.00) tunnista POD2.0 kampesta ollenkaan.

Ei varmasti. Jos tarkemmin katsot, niin kyse on nimenomaan pod XT 3.00, eli tuo ei tosiaan liity vanhemman teknologian pod2.0:aan mitenkään.
Fonisoul_
27.04.2006 15:58:36
Kyllä niin väitetään että pitäisi olla pod2.0 yhteensopiva.

Joo katos vaan, kyseessä olikin tosiaan edit-ohjelma. Puhuin vielä tuosta XT:itten päivityksestä mistä oli aiemmin tässä threadissa puhetta...
drlecter
27.04.2006 16:14:20

Joo katos vaan, kyseessä olikin tosiaan edit-ohjelma. Puhuin vielä tuosta XT:itten päivityksestä mistä oli aiemmin tässä threadissa puhetta...

Jeps.
Taisi olla vika tossa javassa. Asentelin sen uudestaan niin toimi.
mattim
27.04.2006 19:01:41 (muokattu 27.04.2006 19:21:49)

FCB1010:ssä ei ole tap-näppäintä, vaan se laitetaan (muistaakseni) päälle liikuttamalla jompaa kumpaa expression-pedaalia ja tämän jälkeen painamalla vitospresettiä tämän toimiessa tap-tempona:D Ei liian helpolla tarvitse näköjään päästä:) Luulisi, että tunerille olisi joku oma midikäsky.

Uudessa versiossa kaikki Program Changet on jo varattu muuhun käyttöön.

Googlaamalla löytyi "tieto" että viritintä ohjataan uudessa versiossa midicontrollerilla 45h (69d)

Arvolla 00 pois päältä ja arvolla 7F (127d) päälle.

Onnea testaamiseen

Matti
drlecter
27.04.2006 19:08:57 (muokattu 27.04.2006 19:16:24)

Olen tässä nyt ruuvaillut jonkin aikaa soundeja ja tuntuupi ettei ole minulle tarkoitettu vehjes. Rautalanka ja bluesmiehille laite saattaa sopia mutta kunnon rock/hevisoundeja en ainakaan minä siitä saa irti sitten millään.
Onneksi sain laitteen myytyä, kaksi kokonaista päivää se kerkesi olla.

Edit: Tulin juuri täysputkiuskoon.
Invader
27.04.2006 19:45:11
Olen tässä nyt ruuvaillut jonkin aikaa soundeja ja tuntuupi ettei ole minulle tarkoitettu vehjes. Rautalanka ja bluesmiehille laite saattaa sopia mutta kunnon rock/hevisoundeja en ainakaan minä siitä saa irti sitten millään.
Onneksi sain laitteen myytyä, kaksi kokonaista päivää se kerkesi olla.

http://users.panafonet.gr/mtsag/pod.html

Tuolla on jotain pätkiä ja patcheja Pod 2.3:lla nauhoitettuna. Minun mielestäni ihan pätevät hevisoundit irtoaa kun ottaa huomioon tuon laitteen iän. Siellä lopussa on muuten jälki-EQ:llä käsiteltyjä soundeja. Aika likelle alkuperäistä on soundit ruuvattu.

Edit: Tulin juuri täysputkiuskoon.

Ei kannata vetää liian jyrkkiä johtopäätöksiä jo vanhentuneen ja lastenkengissä olevan mallinnustekniikan perusteella :)
Vähintään kannattaa kokeilla tuota XT:tä, mielellään Metal Shop -lisäosalla.
Tai sitten ei..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)