Onko kokemuksia? Miten toimia? Voiko vain marssia sisään vai varataanko aika? Paljonko siinä on aikaa mainostaa itseään? Itse olen kesällä lähdössä kierrokselle levy-yhtiöihin tarjoamaan biisejäni. En siis ole levytyssopimusta vailla vaan biisintekijän roolia haen. "Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!" |
waxivore 27.04.2006 14:49:37 | |
---|
Onko kokemuksia? Miten toimia? Voiko vain marssia sisään vai varataanko aika? Paljonko siinä on aikaa mainostaa itseään? Itse olen kesällä lähdössä kierrokselle levy-yhtiöihin tarjoamaan biisejäni. En siis ole levytyssopimusta vailla vaan biisintekijän roolia haen. Varaa aika. Luultavasti saat vastauksen "laita biisejä niin katotaan sitten". "Kun yrität tarpeeksi kauan ja kovasti, huomaat lopulta itsekin epäonnistuvasi" |
Sinap 27.04.2006 21:37:42 | |
---|
En o muuten ikinä käyny missään levy-yhtiöllä...epäilen onko ne niin kiireisiä, miltä kuvitellusti vaikuttavat...summeria kehiin ja tässä olen minä ja biisini..."no..meillä on tässä kahvitauko menossa...no jos nyt kuunneltais ku tänne asti tulit." "Siinähän se tuubi onkin." |
Johnny Buzz 28.04.2006 09:44:06 | |
---|
En o muuten ikinä käyny missään levy-yhtiöllä...epäilen onko ne niin kiireisiä, miltä kuvitellusti vaikuttavat...summeria kehiin ja tässä olen minä ja biisini..."no..meillä on tässä kahvitauko menossa...no jos nyt kuunneltais ku tänne asti tulit." Mä oon käyny, mutta kylläkin työasioissa. Epäilenpä, että yhtiön aulaa pitemmälle et pääse ilman sovittua tapaamista. www.soulstab.com
Soulstab live @ Bar Mendocino 30.4. Vapaa pääsy. Vappubileet! Covereita ja omia biisejä muutaman setin verran. Olethan sinäkin paikalla? |
Sertzo S 28.04.2006 10:16:16 (muokattu 28.04.2006 11:59:26) | |
---|
Vexi Salmen Flamingo-firmassa aikoinaan käytiin, kun hän tuotti erään äänitteemme. Muita koemuksia on vain demojen lähettelyistä eri yhtiöihin ja pääosin kielteisiä vastauksiakin tuli aikoinaan joitain jonkinlaisin perusteluin. Nykyisin vastaavat uskoakseni vain, jos demo kiinnostaa ja on mahdollisimman valmista tavaraa. Vexin yhtiössä kiinnitin huomioni valtavaan demonauhojen kasaan eräässä huoneessa, joten voi vain kuvitella millaisia demomäärät ovat nykyisin ja joutaako niitä kukaan kuulemaan yhtiön ns. omien vakiotekijöiden tuotteiden lisäksi. |
kivi 29.04.2006 11:08:24 | |
---|
Vexin yhtiössä kiinnitin huomioni valtavaan demonauhojen kasaan eräässä huoneessa, joten voi vain kuvitella millaisia demomäärät ovat nykyisin ja joutaako niitä kukaan kuulemaan yhtiön ns. omien vakiotekijöiden tuotteiden lisäksi. Kyllä niitä kuunnellaan, ainakin kaikkialla missä mä olen käynyt. Tosin joskus melkoisella viiveellä, eikä vastauksia ollenkaan aina muisteta tai edes jakseta laittaa - levy-yhtiöhän ei ole arvosteluautomaatti. Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: levy-yhtiössä vierailu toimii niin, että soitetaan ja sovitaan audienssi, ja sitten saavutaan täsmällisesti sovittuna aikana paikalle, mutta valmiina odottamaan vaikka toista tuntia jos tarvis. Jotkut suostuvat kuuntelemaan demon artistin läsnäollessa, toiset eivät millään. Kannattaa kuunnella palautesaarna jonka saat, se on yleensä perusteltu, ja onhan hienoa saada ilmainen oppitunti ammattilaisilta, vaikka semmoinenkin jolla otetaan turhia luuloja pois. |
Sertzo S 30.04.2006 09:14:23 (muokattu 30.04.2006 09:17:19) | |
---|
Kyllä niitä kuunnellaan, ainakin kaikkialla missä mä olen käynyt. Tosin joskus melkoisella viiveellä, eikä vastauksia ollenkaan aina muisteta tai edes jakseta laittaa - levy-yhtiöhän ei ole arvosteluautomaatti. Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: levy-yhtiössä vierailu toimii niin, että soitetaan ja sovitaan audienssi, ja sitten saavutaan täsmällisesti sovittuna aikana paikalle, mutta valmiina odottamaan vaikka toista tuntia jos tarvis. Jotkut suostuvat kuuntelemaan demon artistin läsnäollessa, toiset eivät millään. Kannattaa kuunnella palautesaarna jonka saat, se on yleensä perusteltu, ja onhan hienoa saada ilmainen oppitunti ammattilaisilta, vaikka semmoinenkin jolla otetaan turhia luuloja pois. Oikeaa asiaa kerroit. Uskoisin, että eri yhtiöihin pitää mennä, kuten jo mainitsin, mahdollisimman valmiin ja masteroidun julkaisukelpoisen materiaalin kanssa, niin voi tärpätä ehkä helpommin ja sopimus syntyä, oli genre mitä tahansa musaa. |
Jale 01.05.2006 10:05:33 | |
---|
Olenkin miettinyt, että kuinka valmiin kuuloista materiaalin pitää olla? Olen kyllä näitä muutamaa biisiä hinkannut parhaani mukaan. Enkä ole tehnyt kaikkea itse, niinkuin yleensä. Eli vaikeammat kitaroinnit ja laulu on jätetty osaavimmille. Demon on varmasti hyvä olla monipuolinen. Kamalan vaikea valita kolmea biisiä demolle. Vai kannattaisiko tehdä esim. kaksi erilaista demoa ja lähteä niitten kanssa liikenteeseen? Joo, kritiikki ei haittaa! Kaikkein pahinta on jos ei saa mitään palautetta. Tai sen "ihan kiva" kommentin... "Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!" |
kivi 01.05.2006 19:08:26 | |
---|
Demon on varmasti hyvä olla monipuolinen. Kamalan vaikea valita kolmea biisiä demolle. Vai kannattaisiko tehdä esim. kaksi erilaista demoa ja lähteä niitten kanssa liikenteeseen? Laita reippain ja tarttuvin biisi ekaksi, paras tokaksi ja slovari kolmanneksi. Tai eniten hitti alkuun. Joka tapauksessa naseva aloitus, ei mitään fiilistelyjä tai verkkaan kasvavia taideteoksia. Jos ei kuulijan jalka ala naputtaa mukana 15 sekunnin rajalinjalla, peli ei oo ainakaan voitettu. Popjazz-opistotyyli on myös punainen vaate monissa yhtiöissä. Kappaleen tarinan ja sisällön pitää aina olla etusijalla, teknisestä toteutuksesta riittää että se on perusteltua eikä suoranaisia mokia ole kuultavissa. Ja sinnikkyyttä tarvitaan, ynnä aika paljon onnea. |
Sertzo S 02.05.2006 06:39:30 | |
---|
Laita reippain ja tarttuvin biisi ekaksi, paras tokaksi ja slovari kolmanneksi. Tai eniten hitti alkuun. Joka tapauksessa naseva aloitus, ei mitään fiilistelyjä tai verkkaan kasvavia taideteoksia. Jos ei kuulijan jalka ala naputtaa mukana 15 sekunnin rajalinjalla, peli ei oo ainakaan voitettu. Popjazz-opistotyyli on myös punainen vaate monissa yhtiöissä. Kappaleen tarinan ja sisällön pitää aina olla etusijalla, teknisestä toteutuksesta riittää että se on perusteltua eikä suoranaisia mokia ole kuultavissa. Ja sinnikkyyttä tarvitaan, ynnä aika paljon onnea. Eipä ole lisäämistä tuohon. |
Jale 03.05.2006 09:46:53 | |
---|
Kiitoksia vinkeistä! Lisää saa laittaa tulemaan. Täytynee miettiä demojen biisi järjestystä tarkkaan. Onko sallittua tehdä parin/kolmen minsan koostetta demon biiseistä neljänneksi raidaksi? Siinä olisi tiivis paketti! "Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!" |
Sertzo S 03.05.2006 09:52:45 | |
---|
Kiitoksia vinkeistä! Lisää saa laittaa tulemaan. Täytynee miettiä demojen biisi järjestystä tarkkaan. Onko sallittua tehdä parin/kolmen minsan koostetta demon biiseistä neljänneksi raidaksi? Siinä olisi tiivis paketti! Miksi ei mielestäni? |
Jale 09.05.2006 10:06:38 | |
---|
Otin puhelimen kouraani ja tein numerovalintoja levy-yhtiöihin. Vastaanotto oli sellainen, että pitää lähettää jotain kuunneltavaa ekaksi. Osalle toimi sähköposti ja osalle kustin polkeminen. Mainittakoon että HMC:n suosituksessa oli viiden piisin demo. Toivottavasti nyt saan palautetta, jos en pääse kasvotusten juttelemaan piiseistäni. "Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!" |
migreeni 09.05.2006 22:21:22 (muokattu 09.05.2006 22:21:55) | |
---|
Onko kokemuksia? Miten toimia? Voiko vain marssia sisään vai varataanko aika? Paljonko siinä on aikaa mainostaa itseään? Itse olen kesällä lähdössä kierrokselle levy-yhtiöihin tarjoamaan biisejäni. En siis ole levytyssopimusta vailla vaan biisintekijän roolia haen. Tollanen sisään marssiminen ja ajan varaus on mulle ihan uus juttu. Meihin otettiin erään lafkan toimesta yhteyttä kun olivat demon kuulleet ja siinä vähäisten neuvottelujen yms jälkeen meidät kutsuttiin sinne toimistoon ja A&R valaisi että mikä olisi homman nimi. Ite en osaa muuta sanoa. Vie tekeleitäsi jossain kätevässä muodossa sinne kuunneltavaksi! E: Hups, luin viestis väärin :D |
-ez- 13.05.2006 13:00:05 | |
---|
Onko kokemuksia? Miten toimia? Voiko vain marssia sisään vai varataanko aika? Paljonko siinä on aikaa mainostaa itseään? Itse olen kesällä lähdössä kierrokselle levy-yhtiöihin tarjoamaan biisejäni. En siis ole levytyssopimusta vailla vaan biisintekijän roolia haen. Kesä saattapi olla hankalaa aikaa noiden audienssien puolesta, kun ihmiset lomailee kuitenkin. Ennen juhannusta kannattaa koittaa päästä liikkeelle. Muussa tapauksessa saat todennäköisesti "laita postissa" -vastauksen, eikä mitään tapahtune ennen elokuuta. Samalla vois kannattaa tarjota niitä biisejä myös kustannuspuolelle. Siis siinä tapauksessa että biisi on valmis ja artisti/bändi puuttuu. Nuo kustantajat kun ymmärtääkseni käyttävät ainakin osan aikaansa siihen, että koluavat läpi demoja etsien hyviä biisejä/artisteja saattaakseen ne yhteen. Eli kustannussopimuksen kautta voi olla myös mahdollista saada biisit liikkeelle. Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin
(Äijä don't get it) |
Samuli27 19.05.2006 20:05:45 | |
---|
Hellou, Jos on kiire saada audienssi niin silloin kannattaa käyttää omia "suhteita" avuksi - esim.tuttu artisti/muusikko tuntee A&R-miehen X ja suosittelee kyseiselle hemmolle että kandee ottaa vastaan ja tsekata tää juttu (terveisin levy-yhtiössä työskentelevä) |
Jale 28.05.2006 14:24:18 | |
---|
Levy-yhtiöissä vierailu ei onnistunut suunnittelemallani tavalla. Eli ei lainkaan. On etsittävä muita väyliä. Suhteitakaan kun ei ole. Seuraavalle Helsingin visiitille poltan läjän levyjä ja pidän niitä mukana kaupungilla, kaupoissa ja baareissa. Julkimoita ja musamaailmassa suhteita omaavia heppuja vilisi näköpiirissä, mutta mulla ei ollut lättyjä mukana. Että näin. "Mites kotona menee?-Mistäs mä tiedän.Mähän olen täällä!" |
Ukko 28.05.2006 20:48:11 | |
---|
Seuraavalle Helsingin visiitille poltan läjän levyjä ja pidän niitä mukana kaupungilla, kaupoissa ja baareissa. Julkimoita ja musamaailmassa suhteita omaavia heppuja vilisi näköpiirissä, mutta mulla ei ollut lättyjä mukana. Että näin. Älä sitten ihmettele kun tyrkytät niille julkimoille niitä levyjä ja ne eivät ota niitä vastaan. |
Janus 28.05.2006 21:16:21 | |
---|
Levy-yhtiöissä vierailu ei onnistunut suunnittelemallani tavalla. Eli ei lainkaan. Siis mitä tarkkaan ottaen kävi? |
nizoster 26.06.2006 23:05:39 | |
---|
Tervehdys. Aiheeseen liittyen ja epäselväksi jääneitä asioita. Jos on biisin tekijänä olosta kyse, niin kuinka valmiita näiden biisien tulee olla? Meinaan vaan kun esimerkiksi jos koneelle soittelee omassa "kotistudiossaan" biisejä, mutta rummut tekee jollain musasoftalla, niin miten vakavasti tällainen otetaan levy-yhtiössa? Kyseessä kuitenkin on biisin teko, eikä niinkään soitto. Ja toinen on laulu. Kun ei tunne/tiedä ketään edes vähän laulua osaavaa, niin miten voi laulun biisissään esittää? Miten kuuluu toimia jos mahdollisesti levy-yhtiö on kiinnostunut biiseistä? luultavasti tuo A&R tyyppi kertoo näistä...? |