afro 26.04.2006 21:32:29 | |
---|
Voihan se näinkin olla, mutta hyvin lähellä mennään. Soitinkauppiaat takoituksella ajavat tällä touhulla asiakkaita ulkomaiden nettikauppoihin? Ei mitään järkeä tässäkään. Kyllä minä ainakin mielelläni tukisin suomalaisia yrittäjiä jos ei olisi tätä meininkiä että "ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa..." Totta puhut. Tyhmää touhuahan se on, ja samalla karkottaa potentiaalisia asiakkaita suomalaisista liikkeistä. Noh, moni kauppias on vaikutukset jo saanut kokea. Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
Teijo K. 27.04.2006 10:47:43 | |
---|
Totta puhut. Tyhmää touhuahan se on, ja samalla karkottaa potentiaalisia asiakkaita suomalaisista liikkeistä. Noh, moni kauppias on vaikutukset jo saanut kokea. Se tossa hämmästyttää, että äkkiä syytellään noita Toomanneja, mutta omia toimintamalleja ei millään suostuta ottamaan tarkasteluun. Muistan kyllä erittäin hyvin senkin ajan kun kuluttajana ei vaan ollut vaihtoehtoja. Hyvinkäälläkin oli tasan yksi musiikkikauppa. Helsinkiin piti lähteä jos halusi vähän laajentaa valikoimaa. Siitäkin tuli mieleen yksi Helsingin reissu mikä tehtiin kun piti uutta PA-kalustoa hankkia bändille. Suurin toivein lähdettiin että nyt tullaan sitten farmariauto täynnä laitteita takaisin treenikselle. Vaan kuinka ollakaan jokaisen kaupan ovessa oli lappu "suljettu kesälauantaisin". Ei vermeen vermettä saatu ostettua, vaan rahat jäivät lompakkoon polttelemaan. Olisipa jo silloin ollut postimyyntikauppoja olemassa... Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
Stain 27.04.2006 12:40:45 | |
---|
Viiking Musiikkin kanssa tehdyt kaupat ovat olleet parhaita kotimaisia soitinliikekokemuksia. It's a bittersweet symphony, this life |
aarghto 27.04.2006 13:05:34 (muokattu 27.04.2006 13:06:14) | |
---|
Hankin tässä pari päivää sitten m.netin foorumeillakin parjatusta Ahosen Musiikista V-AMP2:n selvästi alle Thomannin hintojen. Plekua ja midipiuhaakin tuli kaupanpäälle. Tyytyväinen olen. e:typo ..ja helli samalla kiveksiäni |
IommI 27.04.2006 13:17:31 | |
---|
Seinäjoen Top Soundissa on todella asiallista porukkaa, myyjiä tarkoitan. Toisin kuin muissa musaliikkeissä myyjät tulevat oma-aloitteisesti esittelemään tuotteita. Palvelu on hyvää ja asiantuntevaa, siellä on jopa ilo käydä. Kurikan Finnkasetista ei ole tullut ostettua muuta kuin joskus koskettimet, kitaran kieliä ja plektroja mutta siellä on mahtava aina käydä. Myyjä on fiksu asiallinen rokkiäijä. Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
Viiking Musiikkin kanssa tehdyt kaupat ovat olleet parhaita kotimaisia soitinliikekokemuksia. Kuten myös. Top Soundissa (nurmo/seinäjoki) oli kans kiva asioida. |
p130 27.04.2006 14:59:12 | |
---|
Viiking Musiikkin kanssa tehdyt kaupat ovat olleet parhaita kotimaisia soitinliikekokemuksia. Jep, kahdesti olen käynyt, kerran ostanut. Mukaan lähti Tokain 80's japsistrato, 260€. Rento meininki ja asiallinen kohtelu vaikka naama ei olisikaan tuttu. BRR-musiikki Raahessa on hoitanut kamahuollon sen verran hyvin että sieltä tulee hommattua (yllättäviä heräteostoksia lukuunottamatta) lähes kaikki kama vaikka en ole edes asunut raahessa vuosiin. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Tomtom 27.04.2006 15:15:37 | |
---|
Kyllä kaupassa kuuluu tingata ja kysellä asioista! Nykyäänhän lähes kaikki tieto vermeistä löytyy verkosta, mutta mitä tehtiin ennen verkkoaikaa? Jostainhan se tieto piti silloinkin saada ja ei kaikki varmaankaan ole ollut kontaktissa ammattisoittajien kanssa. Ei se kaupan rooli "sivistäjänä" ole siitä mihinkään muuttunut, vaatimustaso on vaan noussut reippaasti, kun sen tiedon voi selvittää jo etukäteenkin ja sitten päästä parempaan juttuun myyjien kanssa. Hintoihin liittyen mun näkemys on se, että perushinnassa on aina muutama prossa ilmaa ja ns. oikealla hinnalla liike saa vielä tuotteesta tarvitsemansa provikan, jotta toiminta jatkuu. Joskus varmaan mennään allekin tuon jos siitä on hyötyä liikkeellle myöhemmin/muussa yhteydessä. Ihan perushommia missä tahansa kaupankäynnissä. Eli tinkaaminen ei todellakaan ole kerjäämistä! T-kaupan ( tai vast) hinnoittelut perustuu volyymiin, mutta sielläpä taas tuota tinkavaraa ei taida juurikaan olla. Vanhan kertausta taas. Esim. Musamaailman käyttämä "käteisnetto" vai mikä "ammattinetto" se nyt onkaan ei ainakaan mulle oo muuta kun yritys saada ihmiset ostamaan perushinnoiteltua kamaa tinkaamatta. Ei mee läpi ainakaan meikäläiselle. Aiheesta sen verran että Custom Shopissa ei tarvitse pettyä. Hain alkuviikosta nupin putkirempasta. Huollon ajaksi (2vkoa)sain uutukaisen testimallin käyttöön. Ei huonoa palvelua se.. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
joukov 27.04.2006 19:09:41 | |
---|
Viime aikoina on tullut asioitua Kaisaniemen F-Musiikissa, Custom Shopissa, Musamaailmassa, Kitarapajalla ja Seinäjoen Markun Musiikissa. Asiallista meininkiä kaikissa, voi jutella myyjän kanssa ja kysellä rauhassa ja vastaukset saa heti. Erityiskiitokset Markulle ja Juhalle Seinäjoelle erinomaisesta palvelusta ja nopeasta lähetyksestä! |
Teijo K. 27.04.2006 19:26:40 | |
---|
T-kaupan ( tai vast) hinnoittelut perustuu volyymiin, mutta sielläpä taas tuota tinkavaraa ei taida juurikaan olla. Sehän se t-kaupan paras puoli juuri onkin. Homma on selkeetä ja helppoa kun sen niin ottaa. Tinkiminen käy työstä, ja mie lasken sille omalle työlle arvoa kanssa. Ja kun (useimmiten nykyään) arvioin heti että tinkimisestä saavutettava hyöty ei millään kata sitä kinaamiseen käytettyä energiaa niin suuntaan ostokset sellaisiin tahoihin mistä ei tarvitse tinkiä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth. |
Tomtom 28.04.2006 09:35:12 | |
---|
Ainakin mun viimeisimmät kokemukset tinkaamisesta - "oikean hinnan tiedustelusta" on toimineet ihan vaan sillä periaatteella että avaa suunsa ja sanoo että " milläs hinnalla tää täältä lähtee sitten oikeesti?" Muutamaan otteeseen tietty vastaus on että sillä samalla, ( esim. JKL:n musikantissa Big Muff 140€!!)mutta useimmiten se hinta sieltä löytyy aika helposti. Ei se T-kauppakaan niitä nollakatteella myy, vaikka keskimääränen kate on ehkä himpun alhaisempi.. No joo.. takas aiheeseen.. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
lapio 28.04.2006 10:13:29 | |
---|
Jyväskylän musikantti on kyllä palvelultaan hyvä liike. Valikoimatkin ovat aika mainiot, ainakin omasta mielestäni. Myyjät auttavat ja kertovat tuotteista, mutta antavat myös testailla rauhassa vaikka ei olisikaan ostoaikeissa. Ja sitten kun on liikkeellä ns. "tositarkoituksella" niin monesti tuotteista saa aika mukavasti hintaa alas, kun hieman tinkii. MINÄ OLEN SYÖNYT SEN PIIRAKAN |
meiju 28.04.2006 18:02:17 | |
---|
Kurikan Finnkasetista ei ole tullut ostettua muuta kuin joskus koskettimet, kitaran kieliä ja plektroja mutta siellä on mahtava aina käydä. Myyjä on fiksu asiallinen rokkiäijä. Juu mukava myyjähän siellä on mutta yritti myydä mulle ihan huonoa bassoa ja tais vähän harmistua kun sanoin ostavani muualta..... Mutta muuten ok kauppa. Ja Piina Jatkuu... |
meiju 28.04.2006 18:04:44 | |
---|
Seinäjoen top sound on kyllä ihan ykkönen. Sieltä on tullu ostettua kitaravahvari ja basso, bassovahvari ja muuta pikku sälää. Asiantuntevat myyjät, jotka suostuu tinkimiseen... Niin ja sain basson ja siihen vahvarin ostettuani vielä kahvit!!! Tuolta kaupasta tuun ostamaan kaikki musiikkijuttuni. Ja Piina Jatkuu... |
Eccentr1c 28.04.2006 22:32:36 | |
---|
Tampereen musiikista olen saanut hyvää palvelua poikkeuksena silloin tällöin se vanhempi mies, mutta kunhan vain Pasin kanssa asioida, niin valittamista ei ole. Pasilta ostin ensimmäisen "kunnon" kitaran ja avuliaisuutta löytyi ja kehotti jopa soittamaan henkilökohtaisesti, jos tulee kysymyksiä. Kyllähän sitä liikkeessä mielellään asioi kun tietää saavansa hyvää palvelua ja tavaraa kohtuulliseen hintaan. Ei... |
Tietysti Pauligin 29.04.2006 11:49:18 | |
---|
Eipä ole tinkimisellä mitään tekemistä kerjäämisen kanssa. Hinnoissa on useimmiten ilmaa ja kauppiaskin tietää sen, eikä se tavara kävele sieltä kaupasta ilman että kauppiaskin on tyytyväinen kauppaan. Ihan järkevää se on ottaa sieltä vähän sitä tyhjää pois. Eikä tinkimisellä tarkoiteta päätöntä vonkaamista "myy nyt 200 e alle, pliis!" vaan että simppelisti kysäisee "no paljollas voisin kantaa tän ulos täältä?". Kauppias varsinkin isompien tuotteiden kohalla odottaakin tätä kysymystä, vaikkei sitä alennusta välttämättä itse tarjoa. Hyvät kauppiaat tajuavat että kannattaa ainakin suhtautua järkevästi noihin tarjouspyyntöihin, eikä lataista päin naamaa että "no ei kyllä varmaan lähe senttiäkään alle". Sillä lailla kehitetään asiakassuhteita, ja nykyään noissa musiikkiliikkeissä tyytyväiset ja kanta-asiakkaat ovat melkosen tärkeitä, nettikaupan yleistyessä. Hyvä kauppamies heittää jopa oma-aloitteisesti vaikkapa piuhan tai pari (kalliimman) paketin päälle. Pieniä asioita joista jää asiakkaalle hyvä mieli, ja voi palata uudestaankin. Aikamoisia elitistejä olette jos yhdistätte tinkimisen/tarjouspyynnön kerjäämiseen. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Lapsi_ajassa 29.04.2006 14:56:48 | |
---|
Soitin Huttunen on aika mainio mesta Helsingissä. Sain kitaran huollon (nauhat hiottiin, kaula ja talla säädettiin) 40 € hintaan. Korjasi vielä ilmaseks kitaran jackin, joka oli levinnyt ja korjasi kitaran juotoksia (kitara on n. 30 vuotta vanha). Jos Musamaailmaan olisin vienyt, olisi maksanut 50 € tunti vaikkei sille olisi pitänyt paljoa tehdä. Vittuillen halki historian |
superfly 29.04.2006 15:17:33 | |
---|
Aikamoisia elitistejä olette jos yhdistätte tinkimisen/tarjouspyynnön kerjäämiseen. Ok. Olen siis elitisti. Ei tsiisus... "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Coldman 29.04.2006 15:27:01 | |
---|
Positiivisia ei löydy kun ehkä Thomann. Negatiivisia kyllä. Täällä Kuusamossa on yksi ainut musiikkiliike Hekkalan musiikki. Semmoinen vanha ukko pitää sitä, kattoo aina vanhoja Onnenpyöriä nauhalta siellä putiikissaan. No kerran menin ostamaan kitarankieltä niin äijä rupesi kauppaamaan kitaraa ja piuhoja sun muuta. Bisnestähän se tietenkin vaan yritti tehdä. No toinen kerta mä menin taas ostamaan yhden kielen. No maksoin 3 eurolla ja kieli tais maksaa 2 euroa. Antoi takaisin 50 senttiä. Minä sitten sanoin, että eikö sun pitäis antaa 1 euron kolikko. Yritti kusettaa minua, mutta onneks huomasin yrityksen. Joo, jatkakaa. Get Stoned ! |
Spike 29.04.2006 17:59:39 (muokattu 29.04.2006 18:06:08) | |
---|
Turun f-musasta ja superostiksesta on jäänyt aika hyvä fiilis. Huimasta lumouksesta olen käynyt hakemassa pikkusälää muutaman kerran, sekin varsin miellyttävä, samoin Soitin-laine. Vertikaalia olen vähän yrittänyt vältellä. Salon kitarataivaasta on jäänyt vähän ristiriitaiset mielikuvat. Toisaalta vitolla on hyvää palvelua ja mukava paikka käydä, mutta hinnat ovat vähän suolaiset välillä. Ja joskus aloittelijana, kun ei tajunnut paremmin, tarjottiin zoomia ja valvestatea, jotka olisi ehkä voinut jättää väliin. Mukava paikka kuitenkin, opettipa mokoma diggailemaan bluusia. Clearly motivated by an unholy alliance. |