Aihe: King Diamondin rumpali
1 2
käreyndanni
27.04.2006 08:47:57
Olikohan kaverin nimi Matt Thompson, en ole varma nimestä, mutta olen vaikuttunut kaverin eilisestä King Diamondin Tavastian keikan vedosta. Hän soitti kyllä todella hyvin heavyä :). Isoa ja tarkkaa rummutusta, ilman mitään ylimääräisiä kikkailuita. Kyllä nämä "vanhan koulukunnan" (esim. Mikkey Dee:t, Scott Travikset) heavyrumpalit potkivat perssiille, ihan eri tavalla kuin useimmat tämän päivän überblast-sikanopeatbasarit -jampat. Toki musatyyli on erilainen ja pitää soittaa musatyylin vaatimalla tavalla, mutta monesti tuntuu vaan, että tämän päivän heavyrumpaloinnista on vaan kadonnut se pihvi eli raskaus. Ehkä se on se, että vedetään liian monimutkikkaita juttuja ja eikä soiteta isosti ja ilmavasti.
grind
27.04.2006 10:55:41
Soitetaan musatyylin mukaan, kyllä. Sikanopean yyberblastinkin voi soittaa ilmavasti ja hyvällä meiningillä ja toimii tahollaan yhtä hyvin kuin perus heavyjunttakomppi. Hyvinhän tuo Kingin rumpalisti vetää, sen mitä olen kuullut. Vetivätkö muuten "The trees have eyes"?
Incarnate deathrash.
hgr
27.04.2006 10:59:40
Toki musatyyli on erilainen

Jep.
käreyndanni
27.04.2006 14:19:39
Jep.

Kielenhuoltoa? :)
hollmi-5
27.04.2006 23:11:35
Sikanopean yyberblastinkin voi soittaa ilmavasti ja hyvällä meiningillä Kuka sen tekee?
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
south_of_heaven
27.04.2006 23:15:36 (muokattu 27.04.2006 23:16:11)
Itse en usko jatkuvaan helvetinnopeaan tublabasaritykitykseen(vaikka osaisinkin vetää :) Ja blästitykitykset on musta niin tylsää tavaraa että en kovin mielelläni yritä soitaa sellaisia ja niiden kuuntelukin puuduttaa usein
itki south_of_heaven
Aegis
27.04.2006 23:28:47 (muokattu 27.04.2006 23:31:17)
Kuka sen tekee?

Yksi uusimpia musiikillisia löytöjäni on ollut mahtava Deströyer 666, jonka viimeisin täyspitkä eli Cold steel.. for an Iron Age sisältää kaksi todellista blastin helmeä: Black City, Black Fire ja Sons of Perdition sisältävät varmaan isoimmat blastit mitä mieleen tulee. Vauhti ei päätä huimaa, joten iskut pistävät ilmaa liikkeelle ja tuovat kappaleisiin todellista voimaa. Täydellinen rumpali bändiin joka on yhtä aikaa sekä eeppinen että todella karu. Näillä uudemmilla Mersuksen kannuttamilla levyillä rumpuja on ilo kuunnella muutenkin, se kolmijakoinen "viikinkilaivakomppi" on vaan niin järjettömän makeaa tavaraa.

EDIT: Oho, tässä puhuttiinkin sikanopeasta blastista. Noh, se ei silti vie pois D666:n hienoutta.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Bacchus
27.04.2006 23:47:59
Kuka sen tekee?

Vaikkapa (kulunut) esimerkki: Rotten Soundin rumpalikaksikko Hahto (entinen), ja Sami Latva (nykyinen).
grind
27.04.2006 23:53:19
Oho, tässä puhuttiinkin sikanopeasta blastista. Noh, se ei silti vie pois D666:n hienoutta.

Jep, no D666 on jäänyt vähemmälle kuuntelulle, pitäisköhän tuohon joskus oikeasti perehtyä? Nopeammasta meiningistä voisin heittää esimerkiksi Defleshed - "Royal Straight Flesh" -levyn, jonka rumpumeiningit hoitaa Matte Modin ja tyylillä hoitaakin. Tässä yhteydessä ei voi myöskään jättää mainitsematta Belphegor - "Lucifer Incestus" -levyn nimikkoraitaa. Onhan näitä.
Incarnate deathrash.
hgr
28.04.2006 00:08:30
Kuka sen tekee?

Kukaan ei varmaan ikinä tule soittamaan blastia "groovaavasti" siinä mielessä kuin sinä sen miellät. Turha tästä varmaan on (taas) vääntää peistä.

Kyllähän tuosta übermättögenrestä löytyy hyvää rumpalointia ja muutakin kuin suoraa blastia.
Bacchus
28.04.2006 12:43:29
Kukaan ei varmaan ikinä tule soittamaan blastia "groovaavasti" siinä mielessä kuin sinä sen miellät. Turha tästä varmaan on (taas) vääntää peistä.

Kyllähän tuosta übermättögenrestä löytyy hyvää rumpalointia ja muutakin kuin suoraa blastia.

Jep, tyyli musiikkia myöten ja niin edelleen.
Rockster
28.04.2006 14:02:17
Itse sitä usein kaipaa myös tuollaista isolla kädellä soittamista. Kävin kyttäämässä In Flamesin ja Sepulturan Kulttuuritalolla jokin aika sitten ja täytyy sanoa, että kyllä Sepulturan kiertuekannuttaja Roy Mayorga hakkasi niin sata nolla tuota Flamesin riplaajaa. Oli niin ruman näköistä soittoa Daniel Svenssonilla, että meinasi mennä keikan katselu pilalle. Piti vaan olla katsomatta rumpupallille. Levyltä menee, mutta noin munatonta meinikiä ei vaan pysty katselemaan livenä. Hyi olkoon, vieläkin saan kylmiä väreitä pelkästä ajattelusta.
"Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!"
NKVD
28.04.2006 14:35:09
Kuka sen tekee?

George Kollias. Ensi maanantaina esiintyy Nosturissa, tule katsomaan. Kerran olen nähnyt äijän keikan ja melkoista touhua se oli. Pisteet myös tukan heilutuksesta. En ole koskaan nähnyt rumpalin veivaavan tukkaa niin paljoa mitä Kollias veti, ja niissä nopeuksissa!
Warhead
28.04.2006 17:20:51
Mua on jo pidemmän aikaa ihmetyttänyt tää nykypäivän heavy rummutus. Jengin mielestä kovin rumpali on se, joka vihtoo sitä surullisen kuuluisaa blast-komppia pisimpään/nopeimmin. Pitää osata soittaa kumpikin käsi liidaten ja setti on kasattu molemmin päin soitettavaksi. On kaapelihaikkoja, Axis-pedaaleita sun muita hilavitkuttimia. Hyvät ihmiset! Miksi? Eikö kukaan enää treenaa vanhan liiton hevirummutusta? Menkää ja katsokaa esimerkiksi legendaarista Twist Twist Erkinharjua. Siinä on juuri sitä kannutusta mikä näkyy ja kuuluu! Iloista, tanakkaa ja show-pitoista. Tässä taannoin näin kun eräs tälläkin foorumilla jatkuvasti hehkutettu blastbeat-rumpali Tampereelta oli vetämässä kasariheavyä paikallisen cover-bändin mukana ja on pakko sanoa, että ei toiminut sitten alkuunkaan! Suoraan sanoen kamalaa! Manginin kirja oli kyllä kahlattu läpi, mutta Whitesnaket ja Judas Priestit oli jäänyt kuuntelematta! Aamen! Älkääkä nyt Derek Roddy -fanit repikö verkkareitanne, tää on vain mun mielipiteeni. Kukin tyylillään, mutta enemmän kaipaan näitä Cozy Powell/Alex Van Halen/Ian Paice/Twist Twist Erkinharju -koulukunnan edustajia...
Sattuuhan se kun lyödään...
kohveeman
28.04.2006 18:24:49
Itse olen sitä ihmetellyt, että sulkevatko nopeat grind-blast rumpalit pois näitä hitaammin ja ilmavammin soittavia? Aivan, eivät. Eli mielestäni eri musiikkityylien edustajat vain antavat perspektiiviä siihen, mitä rumpujen soitto on. Olisihan tylsää jos olisi vain yksi oikea tapa soittaa.

Ainahan ihmiset haluavat ylittää rajoja. Grind ylittää perinteiset rajat ja saa näemmä monet ihmiset torjumaan sen. Uutta vieroksutaan. Grind/Blast on monille uutta. Vai olenko väärässä?
Järvihirviö
28.04.2006 18:33:29 (muokattu 28.04.2006 18:34:37)
Uutta vieroksutaan. Grind/Blast on monille uutta. Vai olenko väärässä?

Olet.

Joku vitunnopeemättögrindi-biisi:
Kappale alkaa --> 1,2 sek. ja ajattelen että joku osaa pistellä nopeasti --> 2,4 sek. ja se alkaa puuduttaa, lopetan kuuntelun.

Pointti on se, että grind ja blast on mulle äärimmäisen tylsä rummuttamisen muoto.

Jos haluan monipuolisempaa speed-drummingia, niin kuuntelen junkkaa.
hgr
28.04.2006 18:37:06
Ei vanhan liiton raskaalla rokilla ole mitään tekemistä grindin kanssa. Miksi niitä täytyy verrata keskenään?
kohveeman
28.04.2006 18:55:03
Olet.

Pointti on se, että grind ja blast on mulle äärimmäisen tylsä rummuttamisen muoto.

Ok. Tämä selvä. En minäkään pidä kaikesta musiikista. Silti sekin musiikki, mistä en pidä rikastuttaa musiikkia yleensä. Siinäkin musiikissa, mistä en pidä, voi olla todella hyviä oivalluksia ja kikkoja. Totaalinen torjuminen aiheuttaa vain sen, että itse jään vaille niitä hyviä juttuja!
kohveeman
28.04.2006 18:56:48
Ei vanhan liiton raskaalla rokilla ole mitään tekemistä grindin kanssa. Miksi niitä täytyy verrata keskenään?

Näinpä. Joillakin lienee luulo, että ne sulkevat toisiaan pois?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)