Aihe: Tokain bassot
1 2
L_Laiho
27.04.2006 10:39:39
Käsittääkseni Tokait, ainakin Jazz bassot siit ovat hintaan nähden melko laadukkaita. Omaa kokemusta ei ole muuta kuin ihimennen liikkeessa hiplaamisesta. Itse pidän Tokaita vaihtoehtona seuraavaksi bassoksi. Hintaluokka niissä ei tunu olevan mikään aivan sairas. 400-700 eurossahan ne taitavat pyöriä.
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
Speniemig
27.04.2006 11:14:57
Itsellä on tuo Tokai ap-52 eli 600 euron presari ja se on ainakin helkkarin hyvin pelittänyt. Itse päädyin tuohon kalliimpaan koska se on Japanilandiassa tehty ja halvemmat Koreassa. Tokain Japanissa tehdyt kepit yleensä kulkee ihan hyvässä maineessa !
John Jason.
27.04.2006 12:22:26
Liikkeessä testailu kokemuksella mielestäni hinta/laatu suhde kohillaan.
"I´m the LizardKing I can do anything"
zoup
27.04.2006 15:46:24
Mulla on toi ajb-55. Aivan loistava. Ja nimenomaan japanilainen, vetää vertoja mun fenderille, joka on myös japanin maalta. Ehdottomasti voin suositella sellaista.
Ja taikuri hämmästyy itsekin!
UncleFester
27.04.2006 17:03:09
Mulla on toi ajb-55. Aivan loistava. Ja nimenomaan japanilainen, vetää vertoja mun fenderille, joka on myös japanin maalta. Ehdottomasti voin suositella sellaista.

Millainen Fenderi sulla on olemassa?
pardy
27.04.2006 17:17:54

Soundstoressa myydään myös Fenderin Japanian tuotantoa. Kannattaa käydä nekin tsekkaamassa. Hintaluokka on sama ja kovasti ovat kehuneet.
willie
27.04.2006 18:51:11
Vuodesta 1947 alkaen noita Tokai -instrumenttejä on tehty. Muistankos oikein, että Peer Guntin pojat käyttivät Tokai -kitararoita/bassoja..?
zoup
28.04.2006 20:51:49
Geddy Lee Jazz Bass...on siis mulla, kuten profiilista ilmenee :D
Ja taikuri hämmästyy itsekin!
oodee1
29.04.2006 15:44:16
Itselläni 80-luvun alun Hardpuncher eli presari kopio(made in Japan), leppäbody, (Warmothin) vaahterakaula, EMG-aktiivit, ja 130-70 kielet viritettynä C-D#...toimii täydellisesti. Kaikki mitä bassolta haen. Toisessa bändissä soittelen B-D virityksellä ja cleanimmalla saundilla, omassa bändissä tuhdilla overdrivellä...toimii molemmissa hienosti.
"You'd hold up much more beauty with your fingers cut off" -vaimoni viisaita sanoja-
J.Hollström
29.04.2006 15:48:03
Itselläni 80-luvun alun Hardpuncher eli presari kopio(made in Japan).

Mulla oli samanlainen kymmenen vuotta sitten, ja oli hyvä. Potikat oli aika huonot, ja kaula letku, mutta soundi oli hyvä. Tykkäsin kyllä.

Alla näyte biisistä joka on soitettu Tokain Presarilla suoraan linjaan, hyvin leipoo:
http://juki.1g.fi/mp3/Track%2001.mp3
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
möhköfanttimies
29.04.2006 22:11:12
Mulla on -81 vuosimallia oleva hard puncher. On kyllä aika hyvä basso. Perus presari soundi ja tuntuma.
I Love Bush! (pussy not the president)
Johnny Buzz
30.04.2006 13:13:10

Mulla on -81 vuosimallia oleva hard puncher. On kyllä aika hyvä basso. Perus presari soundi ja tuntuma.

Mulla on samaa vuosimallia oleva Hard Puncher. Vasta hiljattain sen hommasin, joten on vielä hieman aikaista antaa siitä sen kummempaa raporttia. Aika lähellä sen soundi on tota Jukin näytettä. Mikit tossa on vaihdettu DiMarzioihin ja talla on Gotohin. Tukeva peli se on ja hyvä soundinen.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Bar Mendocino 30.4. Vapaa pääsy. Vappubileet! Covereita ja omia biisejä muutaman setin verran. Olethan sinäkin paikalla?
hollstro
30.04.2006 14:28:23

Joo, mulla on vuoden 82 nauhaton Jazz Bass:on kopio. Mikit ja potikat oli ihan skeidaa, nyt siinä on Fenderein Vintage-mikit ja uudet potikat/potikkalevy kun sen alkuperäisen reiät oli liian pienet kunnon potikoille. Puutyö on erinomaista, nykyiset kielet (Fenderin) ei istu siihen yhtään. Koko kaula on dead spottia. Edellisillä kielillä soi hyvin. Kelpopeli.
Force
02.05.2006 11:22:56 (muokattu 02.05.2006 11:24:04)

Mulla on Tokai Custom Edition. Presarimalli.
EMG-aktiivit. Kaulamikit ja tallamikki.
Vuosiluvusta en tarkalleen tiijä, mutta japsibasso käsittääkseni.
Ei voi muuta sanoa, kuin että on tullu soiteltua monilla bassoilla ja testailtua, eikä soundiltaan ja tuntumaltaan parempaa ole vielä näppeihin sattunut. Kaula on jämäkkä(käytän 115-50 kieliä ja ihan normaali E-vireestä) Viimeistely on erinomainen. Toiminut moitteettomasti. Ainoa miinus bassossa on patterikotelon puuttuminen. Joutuu aina koko etulevyn poistamaan kun patterin vaihtaa. Tosin eipä tuota tarvitse kovin usein vaihtaa!
Harmi kun tuli ostettua aikoinaan niin hyvä basso, niin ei ole tarvinnut kuolata minkään muun perään..on tämä varustelu siksi hiukan "mitätön" :D
Tuolta omasta kuvasta löytyy hiukan osviittaa millanen keppi on kyseessä..
http://www.forcesite.net
vibraslim
06.05.2006 20:58:21
Ostin muutama viikko sitten Musamaailmasta Tokain jazz basson; kielien vaihdon ja säätöjen jälkeen hinta/laatusuhde on todellakin ok!
kake313
09.05.2006 16:12:36

Hinta/laatu suhde on todellakin hyvä...muuutttaaa sanoisinpa, että en silti oikein pidä noista vehkeistä. En kaikkia Tokain malleja toki ole kokeillut, mutta eipä ole käteen vielä yhtään hyvääkään osunut.
YnF!!! Kuka Vittu eee Laattaa eeeee Alakerran ee Roskikseen ee ahaa!
Groovelover
09.05.2006 17:45:53
Tokai-bassojen hintaluokka on tosiaan melko kohtuullinen, mutta kannattaa testata kaikki liikkeessä olevat Tokait huolella, yksilöeroja kun niissä löytyy. Itse ostin 1988 (vai oliko se 1989?) Tokain jazzbasso-kopion joka on todellinen maanantaikappale. Virittimet on aika kehnolaatuiset, keppi ei pidä virettä niin hyvin kuin itse vaadin; kyllä basson pitää pysyä vireessä koko illan vaikka vetäisi 4 setin keikan. Virittimet voi tottakai vaihtaa, mutta tuohon bassoon en pistä enää euroakaan, koska sen perustavanlaatuisin ja vakavin vika on se että basson puut ei soi kunnolla akustisesti. Tuon basson kanssa tuli maksettua oppirahat kun yritin turhaan parantaa sen soundia vaihtamalla siihen pari kertaa mikit; eli opetus on siinä että jos basson akustinen klangi ei ole terve ja murea, niin mitkään mikit tai aktiivielektroniikat ei tee huonosta soundista hyvää.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
J.Hollström
09.05.2006 17:51:38
eli opetus on siinä että jos basson akustinen klangi ei ole terve ja murea, niin mitkään mikit tai aktiivielektroniikat ei tee huonosta soundista hyvää.

Juuri näin.
"Tunge Juki se ruma jazzbassosi vanhaan läskiperseeseesi ja pidä turpasi tästä lähtien kiinni." -Gitaristi- Mighty Shade
willie
09.05.2006 20:22:13
Juuri näin.

Yhdyn Jukiin.. Katsokaas silläaikaa Jukin hienoa omakuvaa, siinä on tosi tyylikäs veljespari !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)