Aihe: sg:n sähköt
1
ministeri
26.04.2006 16:11:25

mulla on sg johon on vaihdettu emg 81 tallamikrofoniksi, kaulamikki on pois toiminnasta. Haluaisin vaihtaa molemmat mikit ihan normaaleiksi humbuckereiksi.
Mitä kaikkea mun pitää hankkia että ne voidaan asentaa? Kun eikös tossa emg:ssä ole joku oma volume potikka vai onko tonekin oma?

Eli mitä kaikkea tarvitaan palauttamaan sg perinteiseen muotoon??
Gypsy
26.04.2006 17:09:13 (muokattu 26.04.2006 17:10:23)
Mitä kaikkea mun pitää hankkia että ne voidaan asentaa?

Mikkikytkin jos sitä ei oo.
500K potikoita yleensä humbuckereitten kanssa käytetään. EMG:n mukana tulee 25K potikat.
Kielimaadotus kannattaa laittaa jos se on otettu pois kun EMG on asennettu.
Jakki saattaa olla stereojakki, mutta sitä voit käyttää, jättää vaan liittämättä sen yhen jutun siitä. Lisäys: Tarkotan siis sitä, mihin patterin miinuspiuha menee.
ministeri
26.04.2006 18:18:11

entäs toi kielimaadoitus. tarviiko sitä varten mitään erikoista?

minkälaista johtoa pitää olla kitaran sisäisiin kytkentöihin?

en aio itse tehdä tätä hommaa vaan haluan hankkia kaiken tarvittavan tekijälle valmiiksi.
Gypsy
26.04.2006 19:50:55
entäs toi kielimaadoitus. tarviiko sitä varten mitään erikoista?

Ei tarvi mitään erikoista, monissa kitaroissa on tehtaanjäljiltä ykssäikeinen johto tossa kohtaa, mutta kyllä muutkin toimii jos vaan saa laitettua niin, ettei säikeet katkeile. Se täytyy toisesta päästä laittaa sinne kieltenpitimen ankkuriholkkien alle/väliin. Mutta voihan se olla, että siinä on se johto valmiiks vaikkei välttämättä liitettynä oliskaan.

minkälaista johtoa pitää olla kitaran sisäisiin kytkentöihin?

Ite oon käyttäny vähän mitä on sattunu oleen. Halkasijaltaan puolesta millistä ylöspäin (mitta ilman eristettä), millinen on jo aikas paksua, en laittais niin paksua.

22 AWG on yleinen paksuus mitä käytetään. Halkasija jotain reilut 0,6mm (ilman eristettä).

Jos teflonpäällysteistä löytyy niin sitä on hyvä kolvata. Eriste ei sula vaikka kuumentais enemmänkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)