Aihe: Mitä tarvitsen äänittämiseen?
1
Juntunen
23.09.2003 18:16:46

Eli olen aloittelija näiden tietokoneiden kanssa.Mitä tarvitsen kun pitäisi ruveta äänittämään omaa musiikkia.Millainen äänikortti pitäisi olla(ei taida riittää koneeseen integroitu paska musiikin äänittämiseen) mitä muuta tarvitsen koneen ja kitaran välille? Kertokaa sitten merkkejä,joitain hintoja ja miten ne sitten kytketään.Tarkoitus ei ole tehdä mitään huippulaadukasta musiikkia kun vain saisi omat kappaleet talteen.

Tämä sama kysymys mikä aina esitetään, eli miten aiot nauhoittaa? Kokonaista bändiä omille raidoilleen? omaa kitarointiasi? laulua?

Tuo ratkaisee kovin paljon.
Denzo
24.09.2003 10:06:57

Millainen äänikortti pitäisi olla(ei taida riittää koneeseen integroitu paska musiikin äänittämiseen) mitä muuta tarvitsen koneen ja kitaran välille?

Tällä sivulla http://esa.emvg.net on kolme ensimmäistä kappaletta tehty integroitua paskaa ja Behringerin pikkumikseriä sekä Peaveyn bassonuppia käyttäen. Lauluissa ollut hyvä Beyerdynamicsin mikki.

Loput viisi Soundblaster 16:lla ja Peaveyn bassonupilla. Laulut suoraan mikkisisäänmenoon multimediamikrofonin kautta.

(kaikissa biiseissä kitara, basso ja laulut oikeita, muut väsätty sampleilla/VST-instrumenteilla)

lo-fi, mutta toimii. Jos olet aivan aloittelija, kannattaa kokeilla sitä integroitua ensiksi, ennen kuin ostaa kalliin kortin. Paitsi jos raha ei ole pääasia, niin sittenhän asia on eri.
http://esa.emvg.net
Jesus Muerte
25.09.2003 18:46:10
Jos aiot pelkkää kitaraa nauhoittaa, niin mikäänhän ei estä kytkemästä kitaraa suoraan äänikorttiin plugiadapterin avulla. Äänenlaatu ei häävi ole, mutta saapahan ideansa talteen.
HeavyMan
25.09.2003 18:57:29

Mistä noita plugiadaptereita voi tilata ja paljonko maksaa?tarkotus olisi vain kitaraa nauhoittaa.mitäs sitten kun olen kytkenyt kitaran koneeseen?mulla on toi n-track ohjelma koneella joten miten sillä saisi äänitettyä?
Miksi minun pitäisi pukeutua säälittäviin hoppari housuihin ja punaiseen lippikseen? Jos näette minun pitävän punaista lippistä viekää minut pihalle ja ampukaa (Zakk Wylde)
Juntunen
25.09.2003 19:38:49

Mistä noita plugiadaptereita voi tilata ja paljonko maksaa?tarkotus olisi vain kitaraa nauhoittaa.mitäs sitten kun olen kytkenyt kitaran koneeseen?mulla on toi n-track ohjelma koneella joten miten sillä saisi äänitettyä?

Kävelet lähimpään kotielektroniikkaliikkeeseen niin eiköhän sieltä semmonen plugi löydy. Maksaa varmaan euron kaksi.

N-trackissä riittää kun painaa rec-nappulaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)